Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 46

Onderwerp: iemand ervaring met deze chiptuner?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    40
    Posts
    14
    Kudos
    0

    Standaard iemand ervaring met deze chiptuner?

    Hoi allemaal,

    Ik heb een A3 sportback 2.0TDI 136PK. Ik zou hem willen laten chippen naar 175PK. Nu kwam ik uit bij de volgende tuner:
    http://www.atm-chiptuning.com/chiptuning-audi/audi-a3/
    Ze doen dit voor 299euro.

    Heeft iemand ervaring met deze mensen? Leveren ze goed werk en gaan ze mijn auto niet omzeep helpen?
    Heeft iemand zijn 2.0TDI daar al laten tunen? Wat waren de resultaten?

    Thanks and greets

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: iemand ervaring met deze chiptuner?

    Voor dat geld krijg je in ieder geval geen maatwerk, standaardchip inbakken en wegwezen. Ook niet eerst even kijken of je motor wel optimaal loopt of dat er misschien iets vervangen moet worden...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    私は王午前 Manus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    3.412
    Kudos
    0

    Standaard Re: iemand ervaring met deze chiptuner?

    kant en klare eeprom rommel, niet op jouw auto afgesteld. zou et niet doen. vaak mag je erna naar een goeie tuner om de rotzooi ongedaan te laten maken (Of het is alelmaal al in de soep gedraaid) en kost het je nog meer.

    gewoon voor maatwerk gaan, bij pedro of JD. dan weet je in iedergeval of je auto in goeie staat is en de software op jouw auto afgesteld is.
    "In Nederland mag niks, maar is alles toegestaan."

  4. #4

    Standaard Re: iemand ervaring met deze chiptuner?

    Ow ja hoor.
    Goed bedrijf en ATM maakt de software zelf op maat.

    Ken tig mensen die daar al zijn geweest ( van bentley CGT tot een a5 ) en stuk voor stuk zeer tevreden over het resultaat!


    Verder ben ik wel benieuwd Tom waarom jij zegt dat ze bij atm niet naar de kwaliteit van de motor kijken.
    Kom je daar geregeld over de vloer ofzo?
    Laatst gewijzigd door The Clauw; 20-08-11 om 00:25.
    Het leven begint pas bij 5 cilinders...

  5. #5
    HJR
    Guest

    Standaard Re: iemand ervaring met deze chiptuner?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lefty Bekijk Berichten
    Ow ja hoor.
    Goed bedrijf en ATM maakt de software zelf op maat.

    Ken tig mensen die daar al zijn geweest ( van bentley CGT tot een a5 ) en stuk voor stuk zeer tevreden over het resultaat!

    voor 300€ doen ze dt gewoon niet.... dan loont het al niet meer.
    Verder ben ik wel benieuwd Tom waarom jij zegt dat ze bij atm niet naar de kwaliteit van de motor kijken.
    Kom je daar geregeld over de vloer ofzo?
    voor 300€ doen ze dit gewoon niet. loont niet meer


  6. #6
    2thepoint
    Guest

    Standaard Re: iemand ervaring met deze chiptuner?

    Ik vraag me af of "af-fabriek" wel maatwerk wordt geleverd.... En of dit allemaal zo levensbedreigend is.. Niet iedere motor is immers hetzelfde.
    Normale tuning, uitlezen, aanpassen, en uploaden duurt soms maar 2 uur. En dat kost dan 900 euro..
    Kan toch zijn dat deze "tuner" met minder genoegen neemt?

    Daarbij hoor je zoveel wisselende verhalen. De ene zegt JD is de beste, de andere zweert bij ABT, de volgende kiest voor Hartog, anderen weer voor Wetterauer, en dan zijn er ook nog die Zip-tuning geweldig vinden.

  7. #7
    knalselder's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    59
    Posts
    394
    Kudos
    27
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: iemand ervaring met deze chiptuner?

    Geen ervaring met hun tuning, heb wel een offerte van hun liggen voor mijn 2.0TDI 136 A5 (2011) naar 185pk/410 Nm. Contact kwam professioneel maar wel zeer commercieel over. Je eigen auto gaat niet op de testbank maar ze hebben de kenvelden wel gemaakt op een "zelfde" auto. Vaak is dat de betekenis van de term "maatwerk": geen chip/kastje dat zonder veel aanpassing in elke auto gestopt wordt, maar specifiek voor jouw type motor. Bij een auto in goede conditie (en daar mag je met een nieuwe auto toch wel van uitgaan) en als je niet de laatste 5-10pk/nm uit je motor wil halen, lijkt me dit een goede keuze. Voor mijn A5 rekenen ze wel 499,99 euro Misschien omwille van de EDC17 die enkel via bootmode kan getuned worden. Welk bouwjaar is jouw TDI?.

    Omwille van de garantie (en omdat ie ook zo al prima rijdt) heb ik besloten om te wachten tot mijn auto 2 jaar is alvorens te tunen: de tuning is immers ALTIJD opspoorbaar. Ik weet niet of je bij de NL of de BE vestiging van ATM geweest bent. Zit je in de Noorderkempen dan is dit adres een valabel alternatief: http://www.dmtuning.be/ Daar kreeg ik zeer goed en eerlijk advies. Je hebt er de keuze tussen echt maatwerk (met bijhorend prijskaartje) of een wat conservatievere standaardchip naar +-170pk en 380NM (+20%). De omliggende VAG-garages doen op hen beroep om een betaalbare tuning van bij de levering aan te bieden... (ik heb de facturen zelf gezien).

    Ik ben zeker wel benieuwd naar je ervaring bij één van deze firma's. Keep us informed.

  8. Ad
  9. #8
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: iemand ervaring met deze chiptuner?

    Ik mag hopen dat de chip is gemaakt voor een bepaald type motor, maar dat is niet mijn idee van maatwerk.

    Lefty: voor dat geld kan het simpelweg niet uit om dit behoorlijk te doen, kwestie van gezond commercieel denken. Als het toch gebeurt nemen ze daar genoegen met een bijzonder lage marge.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  10. #9
    2thepoint
    Guest

    Standaard Re: iemand ervaring met deze chiptuner?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Voor dat geld krijg je in ieder geval geen maatwerk, standaardchip inbakken en wegwezen. Ook niet eerst even kijken of je motor wel optimaal loopt of dat er misschien iets vervangen moet worden...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten

    Lefty: voor dat geld kan het simpelweg niet uit om dit behoorlijk te doen, kwestie van gezond commercieel denken. Als het toch gebeurt nemen ze daar genoegen met een bijzonder lage marge.

    Tom in deze topic kun je bij Hartog voor hetzelfde geld een tuning krijgen...
    http://www.audiforum.nl/forum/elektr...og-tuning.html

  11. #10
    The Wale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    37
    Posts
    3.169
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: iemand ervaring met deze chiptuner?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 2thepoint Bekijk Berichten
    Tom in deze topic kun je bij Hartog voor hetzelfde geld een tuning krijgen...
    http://www.audiforum.nl/forum/elektr...og-tuning.html
    Na de korting...
    Audi A3 8P | 1.9 Tdi BLS | Hartog Tuned | Kw Street Comfort Coilover | MTM Bimoto

    VCDS 14.10.1 Sint-Truiden

  12. #11
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: iemand ervaring met deze chiptuner?

    Yup, en ze hebben al eens aangegeven dat dat eigenlijk niet uit kan.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  13. #12
    2thepoint
    Guest

    Standaard Re: iemand ervaring met deze chiptuner?

    Ik zou hem gewoon bij Hartog laten tunen. Hij is de huistuner van Audiforum.nl. Velen gingen je voor,en zijn reuze tevreden over deze tuner. http://www.hartogtuning.nl/

  14. #13

    Standaard Re: iemand ervaring met deze chiptuner?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Ik mag hopen dat de chip is gemaakt voor een bepaald type motor, maar dat is niet mijn idee van maatwerk.

    Lefty: voor dat geld kan het simpelweg niet uit om dit behoorlijk te doen, kwestie van gezond commercieel denken. Als het toch gebeurt nemen ze daar genoegen met een bijzonder lage marge.
    Niet ieder bedrijf hoeft het onderste uit de kan te hebben en dat begrijp ik wel. Je kunt beter op 100 klanten 1 euro verdienen dan aan 1 klant 100 euro.

    Verder zie ik hier ook andere goede namen voorbij komen maar daar gaat het niet over. Antwoord is dat ze de auto naar een hoger level tillen op een fijne, goede en verantwoorde wijze.

    En tom. Graag nog even jou uitleg hoe je er bij komt ivm de lelijke woorden over een chipje inbakken etc.
    Ik mag toch hopen dat jij je vooroordelen niet baseert, enkel en alleen op de prijs?
    Het leven begint pas bij 5 cilinders...

  15. #14
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: iemand ervaring met deze chiptuner?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lefty Bekijk Berichten
    Niet ieder bedrijf hoeft het onderste uit de kan te hebben en dat begrijp ik wel. Je kunt beter op 100 klanten 1 euro verdienen dan aan 1 klant 100 euro.

    Verder zie ik hier ook andere goede namen voorbij komen maar daar gaat het niet over. Antwoord is dat ze de auto naar een hoger level tillen op een fijne, goede en verantwoorde wijze.

    En tom. Graag nog even jou uitleg hoe je er bij komt ivm de lelijke woorden over een chipje inbakken etc.
    Ik mag toch hopen dat jij je vooroordelen niet baseert, enkel en alleen op de prijs?
    Is dat zo? Liever 100 klanten voor elk €1 winst dan 1 klant voor €100? Ik zou juist andersom prefereren - 1/100e van de arbeid, minder kans op mislukkingen of aso's... Doe mij eigenlijk maar die 1x €100, en dan 1 maandje vrij . Kan ik 't contact tenminste nog een beetje persoonlijk houden.

    Ik denk dat tom z'n ervaring baseert op de vele auto's die hij inmiddels wel gereden heeft, alsmede met een praktijkkennis dat echt maatwerk, dus per auto bekeken en niet per type motor een tweakje doen, niet kan voor zulk geld.

  16. #15

    Standaard Re: iemand ervaring met deze chiptuner?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muizenissen Bekijk Berichten
    Is dat zo? Liever 100 klanten voor elk €1 winst dan 1 klant voor €100? Ik zou juist andersom prefereren - 1/100e van de arbeid, minder kans op mislukkingen of aso's... Doe mij eigenlijk maar die 1x €100, en dan 1 maandje vrij . Kan ik 't contact tenminste nog een beetje persoonlijk houden.

    Ik denk dat tom z'n ervaring baseert op de vele auto's die hij inmiddels wel gereden heeft, alsmede met een praktijkkennis dat echt maatwerk, dus per auto bekeken en niet per type motor een tweakje doen, niet kan voor zulk geld.
    Het is heel simpel.
    Maak 100 klanten zeer tevreden en je krijgt er minimaal het dubbele aantal voor terug.

    Maar ik ga hier niet de basisprincipes van het zaken doen beschrijven.

    Ben ook wel benieuwd naar Tom zijn persoonlijke ervaringen ( als hij die al heeft wat ik betwijfel ) met Atm ivm zijn negatieve omschrijving.

    En maatwerk is dus wel mogelijk voor een acceptabele prijs!
    Laatst gewijzigd door The Clauw; 22-08-11 om 22:05.
    Het leven begint pas bij 5 cilinders...

  17. #16
    2thepoint
    Guest

    Standaard Re: iemand ervaring met deze chiptuner?

    Ik chip, jij chipt, wij chippen...we hebben gechipt.
    Muiz, krijgt een spoedcursusje HBO-bedrijfseconomie van Lefty, haha! Enfin...Ik kan zijn denkwijze enigzins volgen. Met zo weinig mogelijk doen, veel geld verdienen...duh...
    Blijft een discutabel onderwerp dat chipsen...feit blijft wel dat Hartog de huistuner van Audiforum is, en regelmatig strakke aanbiedingen heeft... en... dat "Marietje" een toffe en olijke dame is met humor. Dus Hartog it will be ;-)

    Dus Lefty, what's it gonna be....links-om of left-om...terug naar je hok, en stoppen met blaffen ;-P

  18. #17
    Quest's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    12.293
    Kudos
    2120
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: iemand ervaring met deze chiptuner?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lefty Bekijk Berichten
    Het is heel simpel.
    Maak 100 klanten zeer tevreden en je krijgt er minimaal het dubbele aantal voor terug.

    Maar ik ga hier niet de basisprincipes van het zaken doen beschrijven.


    En als er 1 klant wegvalt is de zaak nog niet verloren. In het andere geval wel....
    A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM

  19. #18
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: iemand ervaring met deze chiptuner?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lefty Bekijk Berichten
    Het is heel simpel.
    Maak 100 klanten zeer tevreden en je krijgt er minimaal het dubbele aantal voor terug.

    Maar ik ga hier niet de basisprincipes van het zaken doen beschrijven.

    Ben ook wel benieuwd naar Tom zijn persoonlijke ervaringen ( als hij die al heeft wat ik betwijfel ) met Atm ivm zijn negatieve omschrijving.

    En maatwerk is dus wel mogelijk voor een acceptabele prijs!
    De basisprincipes zijn mij ook wel duidelijk - het juist de kunst om daar de balans in te vinden . Ook kosten/baten: te veel klanten voor te weinig winst levert een kribbige zaak op, en dat is wat je vaak terugziet bij webshops en grotere bedrijvens. De passie en gedrevenheid gaat eraan, en daarmee vroeg of laat vaak ook de kwaliteit. Het is dus maar net in hoeverre je stunt met je persoonlijke aanpak of je die waar kan (en wil) maken.

    Ik doe ook maar een grabbel naar wat Tom misschien beweegt - wat ik persoonlijk wél weet, is dat veel mensen niet weten hoe een goede auto moet rijden, en dus al snel tevreden zijn. Hier op AF reed PWM rond met een A4 1.8T B8, die was gechipt. Blijkt dus achteraf dat-ie gewoon ronduit traag was, maar over de compleet willekeurige koppellijn was niemand te horen - nooit gemerkt! Als de auto z'n 170pk waarmaakte, was men tevreden geweest, maar het was lang niet goed.

    Doet me ook altijd denken aan mensen die de ex A6 C5 2.4 goed vonden rijden. Hij reed ook wel lekker, maar lang niet zo goed als de A6 daarvoor (los van power en quattro). Alles hangt samen met een referentiekader. Als iemand met een 1.8T 150pk wegrijdt met 175pk, dan is-ie blij. Tot-ie in een maatwerk auto rijdt, die misschien maar 10pk meer heeft (goh, 10pk voor €200 meer? afzetters!), echter die dat wel van 2500 tot 5500rpm via een mooie gladde koppellijn doet, en daarmee 1,5 keer zo snel is als die met 175pk.

    Ik zeg nu ook niets over ATM en hoe goed ze zijn - ik ken ze niet.

  20. #19
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: iemand ervaring met deze chiptuner?

    Laat ik het zo zeggen: ik heb geen persoonlijke ervaringen met deze tuner maar wel met heeeeeeeel veel andere goedkope tuners. Die doen allemaal hetzelfde: standaardprogrammaatje erin kwakken, afrekenen en weg. Als een auto al niet goed loopt, gaat-ie met een chip vast iets sneller dus de klant merkt het niet. Het gros van de tuners heeft helemaal geen verstand van motortechniek (triest maar waar) maar kan goed met een laptop overweg en weet hoe ze een auto sneller kunnen maken (ontsteking en brandstof). Als er iets misgaat is het jammer, 'de klant heeft lopen raggen'. Het is best mogelijk dat deze specifieke tuner inderdaad genoegen neemt met extreem kleine marges en topwerk levert, maar logica dicteert dat ze dan veel bekender zouden moeten zijn en dat er hier veel meer mensen ervaring mee zouden hebben. Vergeef me mijn cynisme, maar dat is wel gebaseerd op veel ervaring hiermee en met elke nieuwe ervaring wordt dit onderschreven.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  21. #20

    Standaard Re: iemand ervaring met deze chiptuner?

    ah joh, lekker laten tunen voor 299 euro. Wellicht zien we je over een tijdje wel terug als het allemaal niet helemaal in orde was, je koppeling ineens naar 10.000km tot op de draad versleten is en er wat rare geluiden uit de aandrijflijn komen. Maar, misschien gaat het voor 299 euro ook wel goed en past de chip van de plank toevallig bij jouw motor!

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •