Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Audi A4 2.4 5V motoren

  1. #1

    Standaard Audi A4 2.4 5V motoren

    Geachte forum leden,

    Mijn naam is Albert Lukens, ik woon in het noorden van Nederland.
    Eindelijk heb ik het zover om serieus onderzoek te doen en te zoeken naar een voor mij passen Audi A4 Avant met een 2.4 5V 6 cyl. motor.
    Ik ben niet een echte autokenner en zeker geen Audi kenner, derhalve heb ik mij aangemeld op dit forum om informatie te verzamelen over Audi in het algemeen en nu in het bijzonder over de 2.4 5V 6 cylinder motoren.
    Ik heb een Audi A4 2.4 5V op het hoog welke is voorzien van een Tip tronic automaat welke 107000 km heeft gereden.
    Wie kan mij hierover tips geven alvorens ik tot definitieve aankoop over ga.
    Bij voorbaat dank voor jullie reactie.

    groet

    Albert Lukens

  2. #2
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: Audi A4 2.4 5V motoren

    Wat is het bouwjaar van de betreffende A4?

  3. #3

    Standaard Re: Audi A4 2.4 5V motoren

    De auto waar ik mijn oog op heb laten vallen is van het bouwjaar 1998

  4. #4

    Standaard Re: Audi A4 2.4 5V motoren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muizenissen Bekijk Berichten
    Wat is het bouwjaar van de betreffende A4?
    Het betreft een auto van 1998.

  5. #5
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: Audi A4 2.4 5V motoren

    Ok, B5 dus. Quattro?

    Bij een B5 altijd opletten bij de draagarmen en eigenlijk de gehele wielophanging vóór; bonken en dergelijke hebben ze bijna altijd, het is een heikel punt bij deze auto's. Vaak wordt 1 defecte arm per keer vervangen, waardoor er 15.000km later weer 1 stuk is, et cetera. Beste oplossing is om in één geheel de hele set te vervangen (er zijn complete kits te koop).

    Voor de automaat en de motor: kijk uiteraard naar de onderhoudhistorie; d-riem vervangen kost aardig wat. Controleer of bij de vorige wissel ook alle loop- en spanrollen zijn vervangen, de waterpomp en ook de thermostaat.

    Het 1998 model is een pre-facelift auto, en 107.000km vind ik persoonlijk wel heel weinig voor een auto uit deze klasse en die leeftijd. Dit is omgerekend zo'n 9000km per jaar, controleer dus goed of er een NAP bij te leveren is, en of de stand teruggedraaid is.

    Pre-facelift auto's hebben een ouderwetser type koplampen en achterlichten (goed zelf om te bouwen indien gewenst) en het interieur is wat kariger/ouderwetser. Heb je eventueel foto's en/of een vraagprijs van die auto? Link naar advertentie hoeft niet per se, maar misschien is er hier iemand die de betreffende auto in het echt kent/gezien heeft.


  6. #6

    Standaard Re: Audi A4 2.4 5V motoren

    Ik heb zelf pas net zo'n auto gekocht en ook van tevoren advies gevraagd op dit forum en bij bevriende monteurs. Dank daarvoor iedereen.
    Rij bij een proefrit een keer over een weg met veel hobbels en/of drempels. Als je gebonk hoort dan zijn dat waarschijnlijk de draagarmen. Ik weet toevallig dat de set-prijs bij Kwik-Fit (ja ok zijn niet de beste) 600 euro is incl montage. Dat is meer een richtlijn.
    Nog een tip die ik gekregen heb is om ook te kijken bij het stuurhuis. Kijk of de rubbers die om de armen zitten die naar de wielen gaan goed zijn en niet lekken. Stuurhuis vervangen is een dure grap.
    Je kan als particulier via http://www.autopas.nl/ zelf opvragen of de km-stand logisch is, maar is niet gratis......helaas.

    Probeer tijdens de proefrit ook goed de automaat uit (wel eerst warm rijden). Rustig op laten schakelen, 2-3-4-Drive schakelen, Kick down proberen en de tiptronic natuurlijk.

    Maar als alles goed zit heb je een heerlijke auto. Ik zit elke keer met een big-smile achter het stuur.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •