Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Dilemma! A6 C7 3.0 TDI vs 3.0 BiTDI

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2024
    Leeftijd
    31
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Dilemma! A6 C7 3.0 TDI vs 3.0 BiTDI

    Beste,

    Ik zit met een dilemma, namelijk het volgende: Ik wil graag een Audi A6 C7 kopen, het moet een Avant worden met namelijk de 3.0 TDI of een 3.0 BiTDI motor.
    Nu zit ik de voor- en nadelen te wegen en deze zijn (voor mij).. en liefst vanaf de facelift 2014/2015

    3.0 TDI heeft een S-Tronic (minder degelijk)
    3.0 BiTDI heeft een ZF8 tiptronic (degelijk en kan meer nm aan)

    De 3.0 TDI klinkt machtig als de dpf/roetfilter is verwijderd.
    D3 3.0 BiTDI klinkt weer iets minder op dat vlak door de extra turbo die't geluid dempt.

    Wat denken/vinden jullie? Toch maar voor de 3.0 BiTDI gaan en minder mooi geluid voor lief nemen?
    Of de 3.0 TDI en wat reserves overhouden voor de ketting/en s-tronic bak

  2. #2
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.287
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Dilemma! A6 C7 3.0 TDI vs 3.0 BiTDI

    Bij de bit kun je ook wel wat met het geluid. Bijvoorbeeld dempers leeghalen, vervangen door sportmodellen of gewoon verwijderen. Lijkt me het minste bezwaar als ik jouw lijstje zo bekijk. Keuze lijkt me dus ook niet zo moeilijk😁
    Zou trouwens niet weten wat er minder degelijk aan de S Tronic is. Wordt in zeer veel modellen gebruikt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BITDSI Bekijk Berichten
    Beste,

    Ik zit met een dilemma, namelijk het volgende: Ik wil graag een Audi A6 C7 kopen, het moet een Avant worden met namelijk de 3.0 TDI of een 3.0 BiTDI motor.
    Nu zit ik de voor- en nadelen te wegen en deze zijn (voor mij).. en liefst vanaf de facelift 2014/2015

    3.0 TDI heeft een S-Tronic (minder degelijk)
    3.0 BiTDI heeft een ZF8 tiptronic (degelijk en kan meer nm aan)

    De 3.0 TDI klinkt machtig als de dpf/roetfilter is verwijderd.
    D3 3.0 BiTDI klinkt weer iets minder op dat vlak door de extra turbo die't geluid dempt.

    Wat denken/vinden jullie? Toch maar voor de 3.0 BiTDI gaan en minder mooi geluid voor lief nemen?
    Of de 3.0 TDI en wat reserves overhouden voor de ketting/en s-tronic bak
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  3. #3
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    972
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Dilemma! A6 C7 3.0 TDI vs 3.0 BiTDI

    Ik zou lekker voor die normale turbo gaan. Ik heb een 3.0tdi 204pk gehad en getuned naar 300pk, was een top motor. En eenvoudiger te repareren dan een BiT als t kwartje verkeerd valt (distr kettingen, DSG, of andere misère) .. daar heb ik gelukkig nog geen last van gehad afgelopen 15jr met V6 Tdi.

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •