Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Kopen 2e hands a3 1.8T 150pk

  1. #1

    Standaard Kopen 2e hands a3 1.8T 150pk

    Waar moet ik op letten, wat zijn dure onderhouds beurten en bij welke km standen moet je bepaalde onderdelen laten reviseren/vervangen?

    Ik ben hier al enige tijd naar opzoek en ben van plan een a3 1.8t 150pk te kopen.

    Imand tips trucks e.d. ???

    Ik hoop er snel een te kopen...
    En heb er een op het oog met 90.000 km op de teller en verder alles aan boord. (full options)

    M.v.g.

    Mmaster

  2. #2

    Standaard

    Hallo Mmaster,
    Is dat toevallig marchelmaster van VWforum?

    Wbt de tips&tricks: Uit welk jaar issie? Er staat hier ergens een topic over het vervangen van de distririem en spanrol bij de types uit de eerste jaren. Schijnt bij max 90K te moeten gebeuren ipv 120K. Helaas heeft niemand er een antwoord op dus overtuig jezelf dat dat gebeurd is. Het schijnt nogal een duur grapje te zijn omdat de hele voorkant eraf zou moeten. Voor de rest... het gewoonlijke riedeltje. Onderhoud, schade, proefrit, etc. Cruisecontole wil wel eens niet functioneren. Verder heb ik nix zinnigs, misschien iemand anders nog wat toe te voegen?

    Grtz Tenz
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  3. #3
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    ik weet niet waar je m koopt, maar let op de garantie, dat ze niet de turbo c.s. er van uitsluiten (bij mijn S2 binnen 2 maanden turboslang, scheelde mooi E300 omdat t garantie was).

  4. #4

    Standaard

    Ik ga hem kopen bij een Bovag garage, als het goed is krijg ik 6mnd garantie.
    Overigens heb ik dat topic gelezen over het vervangen van de distributie riem.
    Het lijkt me dus wel slim om dat even te regelen.
    Verder nog tips en tricks?
    Ik ben niet vanplan om een kat in de zak te kopen en ik wil mijn geld niet weggooien!

    Overigens ben ik nog nooit op het vwforum geweest...
    (geen VW maar een AUDI dat is mijn regel)

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mmaster
    Overigens ben ik nog nooit op het vwforum geweest...
    (geen VW maar een AUDI dat is mijn regel)
    :oops: Sorry. Daar zat iemand met dezelfde nick als jij, vandaar. Ik dacht al dattie van z`n geloof af was
    I like digging...

    Especially someone else his grave


  6. #6

    Standaard

    HAHA AUDI rulez!

    Overigens hoe zit het met de turbo?
    Heeft deze bepaald onderhoud nodig?
    En wanneer?

    Ik ben echt van plan deze auto te kopen als ik maar weet hoe het met onderhoud zit.

  7. #7

    Standaard

    Kom op mensen heeft er iemand een idee?
    Ik zou je zeer erkentelijk zijn!

  8. Ad
  9. #8
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    als de turbo goed is, en je er goed voor zorgt (zie de thread daarover elders hier) dan kan die nog een enorme tijd mee, en heeftie geen bijzonder onderhoud nodig. ik heb een 200 turbo quattro gehad, verkocht bij 210dkm en was nog prima. en dat is helemaal niet bijzonder veel voor een audi turbo. nou zijn die met veel kms bijna allemaal 5cyl, maar verwacht niet zo veel problemen met de 150pk.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •