Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Aankoop Audi A3 Sportback 8P 2005/2006

  1. #1
    koenboots's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2010
    Leeftijd
    35
    Posts
    391
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Post Aankoop Audi A3 Sportback 8P 2005/2006

    Hallo allemaal,

    Ik hoop binnekort ook de trotse eigenaar van een Audi te zijn.
    Mijn oog is een paar maanden geleden gevallen op de Audi A3 8P sportback vanaf 2005. Dat lijkt mij een enorm prettige upgrade voor mijn huidige Opel Astra hatchback uit 1995
    Omdat deze auto mijn klasse en budget eigelijk te boven gaat stoei ik momenteel een beetje met de prijzen en het aanbod.

    Ik heb mijn wensen wel op een rijtje, maar heb geen idee wat een redelijke prijs is hiervoor. Ik hoop dat jullie mij genoeg kunnen informeren om een goede deal te kunnen maken.

    Laat ik mijn wensen even uitlijsten.
    Bouwjaar: >= 2005
    Motor:
    - 1.6 of 1.8 L
    - FSI of TFSI
    - >100pk
    - 6-gang versnelling
    KMstand: < 100.000

    - Cruise control
    - Climate control
    - Centrale deurvergrendeling, afstandbediening sleutel
    - Elektrisch bedienbare ramen voor & achter
    - Elektrisch afstelbare spiegels, verwarmd
    - Klasse2 inbraakalarm
    - Interactief stuur
    - Mistlampen
    Op nederlandse sites vond ik meestal alleen auto's met meer dan 100.000 km op de teller, en meestal TDI's (ex-bedrijfswagens). Niet altijd hadden ze alle bovengenoemde opties maar waren voor mij ook iets te duur. Meestal waren ze tussen 13.500 en 14.500 euro.
    Omdat het aanbod klein was bracht een collega mij in contact met een importeur die in Duitsland zou gaan zoeken. Dit zou ook een stuk goedkoper zijn.
    Deze boodt mij een A3 uit nov.2006 aan die voldoet aan al mijn wensen.
    Details: Ambition uitvoering, 1.6 FSI 102pk, 5-gang versnelling, 48.870 km, sportstoelen&stuur + alle eerder genoemde wensen
    Hiervoor vraagt hij €15.000 (totaalprijs). We hebben het nog niet gehad over garantie.
    Kunnen jullie beoordelen of dit een redelijke prijs is voor een import vanuit Duitsland?

    Na gereageerd te hebben dat dit eigelijk iets boven mijn budget is deed hij het volgende aanbod voor €14.000:
    Bj. 2006, Attraction uitvoering, 1.6 FSI 116pk, 6-gang versnelling, 99.000 km, stoelverwarming, climate control. Geen: Mistlampen. Aanwezigheid andere opties onbekend.
    Nu snap ik dat de prijs natuurlijk sterk afhangt van de aanwezige opties waarvan de informatie gedeeltelijk ontbreekt, maar is €14.000 een redelijke prijs?

    Zijn er nog zaken waarmee ik rekening moet houden bij aanschaf van zo'n auto?

    Alvast bedankt!
    Koen

  2. #2

    Standaard Re: Aankoop Audi A3 Sportback 8P 2005/2006

    Is er een reden waarom je niet zelf gaat shoppen in D?

  3. #3
    koenboots's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2010
    Leeftijd
    35
    Posts
    391
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoop Audi A3 Sportback 8P 2005/2006

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 030 Bekijk Berichten
    Is er een reden waarom je niet zelf gaat shoppen in D?
    Hoi 030,

    Zacht uitgedrukt ben ik niet zo ervaren met auto in- en verkoop of importeren en kom daardoor niet altijd even voordelig uit.
    Ook zou via deze importeur de uiteindelijke prijs lager zijn omdat hij de juiste kanalen kent.
    Als mijn beeld hiervan verkeerd is word ik graag gecorrigeerd.

  4. #4

    Standaard Re: Aankoop Audi A3 Sportback 8P 2005/2006

    Ja moet je afvragen of je de moeite ervoor over hebt. Het kost je tijd voor het bekijken van de auto, de auto ophalen, naar de RDW/Douane rijden.

    Gebruik de zoekfunctie even, daar staat alles in wat je nodig hebt en wat je een hoop geld gaat besparen.

  5. #5
    koenboots's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2010
    Leeftijd
    35
    Posts
    391
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Post Re: Aankoop Audi A3 Sportback 8P 2005/2006

    Hoi,

    De auto die de importeur mij als eerste aanbood (ambition, nov2006) heb ik op internet teruggevonden:
    Link naar mobile.de

    De vraagprijs op internet is €13.880. De importeur kan hem leveren voor €15.000, rijklaar met 1 jaar APK.
    Nu lijkt mij dit een heel goed aanbod. Voor die +/- €1.120 krijg ik hem zelf niet opgehaald uit Bebra (boven Frankfurt) en geïmporteerd, lijkt me. Wat denken jullie?


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •