Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 25 van de 25

Onderwerp: Aankoop A4 1.8T automaat

  1. #21
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: Aankoop A4 1.8T automaat

    Sluit-ie dan ook? Meeste automaten sluiten niet 100% tot ze warm zijn, of in 1e/2e versnelling. Je kan in elk geval niet gewoon blind wegrijden .

  2. #22
    FerrySwart's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    60
    Posts
    458
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Aankoop A4 1.8T automaat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muizenissen Bekijk Berichten
    Sluit-ie dan ook? Meeste automaten sluiten niet 100% tot ze warm zijn, of in 1e/2e versnelling. Je kan in elk geval niet gewoon blind wegrijden .
    Wat bedoel je met "sluiten"? Ik kan mijn MT vanaf het moment dat ik hem start direct in de manuele stand zetten en blind wegrijden. Moet alleen dan natuurlijk wel het pookje steeds even op tijd een duwtje geven (heb geen flippers). Zo kan ik hem laag in de toeren houden.
    Audi A4 B7 2.0TDI avant multitronic uit 2005. 212.000Km, af fabriek navi, Carcheck systeem, bose speakers met subwoofer (af fabriek).

  3. #23
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: Aankoop A4 1.8T automaat

    Een gewone automaat heeft een koppelomvormer; die moet sluiten om de kracht 100% door te geven. Een MT heeft die volgens mij niet, dus daar zou het niet bij spelen, maar dat weet ik niet zeker.. Vandaar de vraag.

  4. #24
    FerrySwart's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    60
    Posts
    458
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Aankoop A4 1.8T automaat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muizenissen Bekijk Berichten
    Een gewone automaat heeft een koppelomvormer; die moet sluiten om de kracht 100% door te geven. Een MT heeft die volgens mij niet, dus daar zou het niet bij spelen, maar dat weet ik niet zeker.. Vandaar de vraag.
    Ooh, geen idee eigenlijk... Bij mijn vorige A4 (een 1.8T B5 tiptronic limosine uit 1997) kon ik dat ook gewoon doen. Direct in de manuele stand en kon gewoon blind wegrijden... Misschien wordt dat "sluiten" dan op een andere manier geregeld?
    Laatst gewijzigd door FerrySwart; 30-08-10 om 12:00.
    Audi A4 B7 2.0TDI avant multitronic uit 2005. 212.000Km, af fabriek navi, Carcheck systeem, bose speakers met subwoofer (af fabriek).

  5. #25
    Rios's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Posts
    1.341
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoop A4 1.8T automaat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FerrySwart Bekijk Berichten
    Kan je bij een MT ook doen, maar dan zal je hem in de manuele stand moeten zetten....
    Of niet te veel gas geven, ik houd mijn2.5TDI ook onder de 1500 toeren de eerste 5 a10 km met een MT.


Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •