Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: goedkope A4.

  1. #1

    Standaard goedkope A4.

    beste leden,

    Ik zit de laatste tijd erg veel naar audi a4 te spotten op het net. Zeer mooie auto. Aangezien mijn budget niet zo hoog is vallen vooral auto's mij op van rond de 5000 euro.

    simpel voorbeeld:

    Marktplaats 1.

    en

    Marktplaats 2.

    als jullie dit soort ptijzen zien, met een ervaring met audi wat veel verder is dan ikzelf ( moet mijn eerste auto worden ...

    wat is dan het advies... houden dit soort auto's het laat ik zeggen nog 100.000 km vol of worden de kosten van voorbeelden hierboven vermeld abnormaal hoog?? ervaringen??

  2. #2

    Standaard

    Let wel: 5.000 euroos is nog steeds meer dan 10.000 piek. Daar moet je een aardig (goede) auto voor kunnen kopen.

    Er zullen wel reakties komen wat de evt zwakke punten zijn van een A4
    En er zijn ook genoeg topics over te vinden hier over de A4. Het blijft uitkijken met lager geprijsde audi's dan je verwacht aan prijs en let vooral op wat voor een bedrijf/mensen ze aanbieden. Dat zegt niet alles maar toch..

    En voor een beetje A4 moet een tonnetje aan kilometers erbij geen probleem zijn.

    Kijk goed naar algehele staat van de auto. Komt de staat van bekleding/banden een beetje overeen met het aantal kilometers. Geen kleurverschil van de lak (overgespoten e.d.) afplaknaden in de stijlen.
    Zijn ze lampenglazen/voorruit lekker fris...

    En ga niet over een nacht ijs, er zijn er genoeg!
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  3. #3

    Standaard

    ik heb inderdaad hier al rond zitten struinen naar de topics, om te kijken of er iemand in mijn prijsklasse zit....

    Ik laat hem zoiezo keuren bij de ANWB en daarna bij de garage van een maat van mij, dat is dan wel een peugot dealer, vandaar dat ik het hier even vraag.

    bedankt voor je info in ieder geval, jullie horen nog van me!!!

    meer tips uiteraard welkom

  4. #4

    Standaard

    Oo, dan er niet zoveel misgaan. ANWB en een kennis met 'kennis'.
    Moet raar lopen als er dan nog ernstige verborgen verbreken achterblijven.

    Anyway.....Succes!
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  5. #5
    rum's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    5.658
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Ik heb er verder geen verstand van, maar mij is verteld dat die TDI's héél lang mee kunnen gaan! Ik heb er zelf 3 maanden terug één gekocht met 250000km op de teller... Is volgens verschillende mensen (hier op het forum en van 2 garagebedrijven) geen enkel probleem! Als je m goed behandelt dan kan daar zo het dubbele van gemaakt worden! Ik heb overigens 1300euro meer betaald voor mijn A4 (dan die TDI op MP), met 75000km meer gelopen en een jaar nieuwer...
    Audi A4 Avant B6 2.5 TDI Pro Line 163+pk BCZ // JDE Tuning by JB


  6. #6

    Standaard

    Ik ben zelf ook een geruime tijd bezig geweest met het bekijken van a4's op het internet.

    Technisch aspecten ben ik niet zo van op de hoogte, maar let op de volgende zaken :

    - Als je benzine neemt, probeer dan een 1.8 te vinden ipv een 1.6. De auto heeft een behoorlijk gewicht, en een 1.6 schijnt hier veel moeite mee te hebben.

    - Mocht je voor een tdi kiezen, hou dan rekening met de extra kosten zoals onder andere de hogere belasting.

    - Wat voor adverteerder is het?

    Komt hij of zij betrouwbaar over?

    Kan hij jou van alle nodige info voorzien? Denk aan papieren, speficiaties en andere zaken

    Vraag om extra foto's

    - Wanneer heeft de auto een laatste grote beurt gehad? Welke zaken zijn vervangen.

    - Distributieriem, nokassen, draagarmen. Vraag of deze zijn vervangen in het verleden en met hoeveel km.

    - Niets overhaasten, zet een aantal advertenties op een rij en ga vervolgens langs de adverteerders.

    Er zijn nog een hoop andere zaken op te noemen, maar wegens tijd gebrek moet ik er toch even een punt achter zetten .

    Ik wens je alvast veel plezier in je toekomstige a4, ik heb onlangs zelf ook een a4 aangeschaft. En ik geniet er nog steeds dagelijks van.

    ps : In het algemeen moet je tussen de 5 en de 7000 zitten voor een model uit 95-96. Pas op voor de goedkopere prijzen, hier kunnen vaak adders onder het gras bij zitten. suc6!

  7. #7

    Standaard

    bedankt voor jullie reacties!!! ik ga al deze tips goed gebruiken

  8. Ad
  9. #8
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.871
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Nokkenassen? Da's toch alleen een probleem bij de 2.5TDI?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  10. #9
    Kees's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    213
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Vind het wel veel geld voor zo'n oude A4. Wil de mijne volgend jaar verkopen en had gehoopt op 7000 euro of meer bij 290000km. Maar als ik die prijs van een 95er zie zonder luxe (geen el ramen enz) kan ik veel meer gaan vragen.

    P.S. hadden die eerste A4's geen elektrische kinderziektes?
    Audi A4 Avant B8.5 2.0TDI 2012
    Audi A4 Avant B6 2.0 2004
    Audi TT Coupé MK1 1.8T 1998

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •