Pagina 3 van 15 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 281

Onderwerp: Audi A3 vs Golf 4

  1. #41
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: Audi A3 vs Golf 4

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door emiel10 Bekijk Berichten
    Ik heb een pre face lift, maar met facelift tellerbak/hemelverlichting etc, heb alleen de tellerringen gemonteerd en pook verwisseld. Van buiten is het lampen verwisselen en dan is het zo goed als facelift, op wat kleine dingen na, knipperlichten, mistlampen en eventueel deurgrepen.
    Dan is er geknutseld aan jouw tellerunit, als die niet 100% rood is. Hoeft niet erg te zijn hoor, integendeel, maar het is niet stock.

    Dit is een stock A3 dash (stuur is in het ambition pakket of zoiets IIRC):




    Je hebt gelijk qua stoelen hoor, alleen de kans dat je een Golf 4 met sport+leer vindt is groter dan een A3 met sport+leer. Daarnaast is mijn persoonlijke mening dat die rare deuk in het dash en de vreemde tunnel rond de tellerunit gewoon nooit mooi is .

    Ook ga ik mee met Tom; krasvastheid is iets dat na de A4 B5 en A6 C5 niet bepaald super te noemen is bij Audi .

  2. #42
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.548
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 vs Golf 4

    Er is zeker niet geknutseld aan mijn tellerunit, mijn interieur is gewoon half facelift, komt ook uit duitsland mijn auto, heb ook verlichting achterin en nieuw type lichtunit voorin, heb ook het nieuw type stoelen erin, niet degene met die blokje zoals hierboven.

    @ tom, bij beide van mijn golfs uit 2000 en 2001 was het zo erg met die dingen, zelfde geval idd als bij de seat leon/toledo en sommige midden consoles van de a3
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm

  3. #43

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 vs Golf 4

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door emiel10 Bekijk Berichten
    Er is zeker niet geknutseld aan mijn tellerunit, mijn interieur is gewoon half facelift, komt ook uit duitsland mijn auto, heb ook verlichting achterin en nieuw type lichtunit voorin, heb ook het nieuw type stoelen erin, niet degene met die blokje zoals hierboven.

    @ tom, bij beide van mijn golfs uit 2000 en 2001 was het zo erg met die dingen, zelfde geval idd als bij de seat leon/toledo en sommige midden consoles van de a3
    Ik heb een A3 '99 (prefacelift denk ik dus) en deze tellers zijn ook wit bij mij. Alleen wijzers rood.
    Komt rechtstreeks uit de fabriek, dus niets eraan geknutseld .
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  4. #44
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: Audi A3 vs Golf 4

    Dat zijn dus al facelift items, en niet PFL. Een A3 uit 1996-1999 (eerste helft) zal 99,9% zeker rood zijn.. that's all folks .

  5. #45
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.548
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 vs Golf 4

    heb je ook gelijk in, mijne is van laatste week 99, weet niet wie dan nog zijn auto af laat leveren maar goed... Misschien waren ze in DE sowieso al wat eerder met FL delen ofzo??
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm


  6. #46

    Standaard Re: Audi A3 vs Golf 4

    Klopt. De FL was er bijvoorbeeld in D ook al in 09.2000 terwijl dat hier nog niet het geval was.

  7. #47

    Standaard Re: Audi A3 vs Golf 4

    @ tom,

    Vind het een beetje vreemd dat je over het onderstel klaagt, onderstel is identiek aan de GOLF IV. Zelfs de 1j0 (golf 4 nr's) staan erop. Zou het misschien meer aan de stevigere carresorie liggen?!

    Merkte dit nl bij de overgang van GOLF naar A3 heel erg, A3 is veel sterker.

  8. Ad
  9. #48
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 vs Golf 4

    Ik heb heel wat kilometers in 8Ls en Golfs gemaakt, met een 8L nog nooit met de bodemplaat over de grond geschraapt en met diverse Golfs regelmatig.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  10. #49
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.548
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 vs Golf 4

    Dat moet ik toch met tom eens zijn, zelfs nu mijn 8l 35mm verlaagd raak ik de drempel hier om de hoek niet, terwijl ik die met beide golf 4's die ik gereden heb wel raakte omdat deze verder inveerde bij afrijden (en nee, ik rij er niet te hard overheen)
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm

  11. #50
    Hpnotiq's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    35
    Posts
    107
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 vs Golf 4

    Interessant om te lezen over jullie ervaring van zowel a3 als golf 4
    toch zijn er meer mensen die van golf 4 naar a3 zijn gegaan dan van a3 naar golf 4... dat zegt misschien ook weer wat..

    Over de krasvastheid gesproken, het lijkt mij toch ook hoe je met je auto omgaat ?

  12. #51
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.548
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 vs Golf 4

    Ik ga echt heel zuinig met mijn auto's om, maar dat je af en toe met je nagel tegen de handgreep van je deur komt met open maken kun je niks aan doen, en dan gelijk een kras erop vind ik niet echt normaal... Maar goed, heb toen het kapje vervangen door een nieuwe en die had het weer veel minder snel...
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm

  13. #52

    Standaard Re: Audi A3 vs Golf 4

    Vergeet ook niet dat er een behoorlijk prijsverschil zit tussen een Golf en A3.

  14. #53
    Hpnotiq's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    35
    Posts
    107
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 vs Golf 4

    Behoorlijk prijsverschil ? Ik heb internet doorgespit en de golf 4 zit rond dezelfde prijs als een a3 hoor...
    Alleen zal je voor een golf 4 voor dezelfde prijs als een a3 minder km's op de teller hebben en eerder meer opties...

  15. #54
    Hpnotiq's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    35
    Posts
    107
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 vs Golf 4

    @emiel10
    Nee inderdaad, en daar had je meer last van met een golf 4 dan met je audi a3 toch ?

  16. #55
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: Audi A3 vs Golf 4

    Dus zit er een prijsverschil tussen een gelijke A3 en een Golf 4. Ga nou maar proefritjes maken, kom je er vanzelf achter, hehehe.

  17. #56
    Hpnotiq's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    35
    Posts
    107
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 vs Golf 4

    haha (na 2de keer gelezen, eigelijk toch wel ja....)
    ja srry... het is nog vroeg hea

  18. #57
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: Audi A3 vs Golf 4

    Vroeg? Ik ben al 2 uur aan het werk

    Ja, het is veel te vroeg. Begin nu wakker te worden.

  19. #58
    Hpnotiq's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    35
    Posts
    107
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 vs Golf 4

    Ik moet pas om 13.00 uur beginnen vandaar

    haha niet genoeg koffie genomen ?

  20. #59
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: Audi A3 vs Golf 4

    Koffie werkt niet om 06:00 - 08:30 voor mij. En als 't werkt is 't in een zodanige hoeveelheid geweest dat ik tegen 09:00 begint te stuiteren

    Wat is de regio waarin je zoekt? Mag in PB.

  21. #60
    A3jaar2000's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    102
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi A3 vs Golf 4

    Eigenlijk best een onzinnig topic! Je hebt toch smaak, dus gewoon een voorkeur! 1 groot verschil is bv al dat de golf vierkant is en de a3 ronder.

Pagina 3 van 15 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •