Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 21 van de 21

Onderwerp: Aankoopadvies Audi A3/S3 type 8L

  1. #21

    Standaard Re: Aankoopadvies Audi A3/S3 type 8L

    Even mijn ervaringen, 4 a 5jaar met de s3 (minder dan 100000km gelopen), wat heb ik zoal meegemaakt?
    - gas los vanuit hoge toeren terug laten lopen richting de 2000 a 3000, auto gaat trillen/resoneren en rumbelen... 2 massa vliegwiel stuk, vervangen , dure reparatie, vliegwiel en koppeling van SACHS erin.
    Volgens mij is dit een berucht euvel van de S3. Zie ook deze review van iemand die het ding destijds als nieuwe auto had geleased:
    http://www.autoweek.nl/autoreview/160/audi-s3-quattro

    - lek stuurhuis

    - gebroken achterveer

    - centrale deurvergrendelings pomp stuk (ook hierboven genoemd), goede oplossing te vinden via http://www.digakom.de

    - beeldscherm boordcomputer stuk, ook op te lossen door schermpje te laten vervangen

    - zelfdimmende binnenspiegel bij parkeren in de volle zon is stuk gegaan, dim-olie lekte als het ware. Een nieuwe spiegel is vrij duur (200 euro).

    - clipjes roosters bumper springen er redelijk snel uit. had een keer een vogel voor de bumper, alle clipjes losgesprongen en de helft kwijt. Krengen zijn al gauw 2,5 euro per stuk en om de roosters vast te zetten moest de bumper eraf. Clipjes die losschieten is echter beter dan scheuren in het rooster of bumper.

    - Deurlijsten onderaan de deur gaan op den duur roesten, er loopt een stalen strip doorheen en die is niet verzinkt! Roest kan doorgaan op de deur. Advies eraf halen en zaakje controleren, heb ik ook gedaan. Er zat al een kleine roestblaas op de deur uit het zicht. Nieuwe strips zijn duur en moeten op kleur worden gespoten. Ik heb de alle lijsten vervangen door een carbonversie die op www.ebay.de te verkrijgen is (+/-280 a 300 euro). De pasvorm is goed. Ook heb ik de rubberen strip, die onderaan de nieuwe strip zit, beter laten aansluiten op de carrosserie waardoor er geen vuil meer op de instapprofielen met s3 logo terecht komt.
    Laatst gewijzigd door boekhour; 03-12-14 om 22:49.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •