Resultaten 1 tot 14 van de 14

Onderwerp: Aankooptips voor A4 Avant 3.0 V6 MT - plus: is multitronic af te raden?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2018
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Aankooptips voor A4 Avant 3.0 V6 MT - plus: is multitronic af te raden?

    Hallo! Ik sta op het punt een A4 avant 3.0 v6 MT te kopen uit 2003, 228k op de teller, en met een onderhoudshistorie tot 187k. Auto is geimporteerd naar Nederland maar tot die tijd dealeronderhouden in Duitsland, tot 178 duizend dus. € 4000,- . Helemaal doorlopen bij aankoopkeuring en een paar dingen kwamen daar uit:

    Op zich is de auto heel netjes, weinig gebruikssporen voor leeftijd.
    Toe aan een grote beurt en nieuwe distributieriem. Bij de grote beurt wordt ook de automaat vloeistof vervangen. Deze wordt voor aflevering gedan met een nieuwe APK.

    aandachtspunten:
    • in de handmatig modus werken de stuur + en - versnellingen wel, maar in de bak zelf schakelt ie wel terug maar niet op. De automaat lijkt verder heel goed zn werk te doen. komt mooi op vanuit stilstand en t toerental is stabiel bij rustige snelheid.
    • er was een motorstoring geconstateerd, 382, die volgens de keurder kan duiden op een oude storing die wel verholpen is maar nog niet gedelete. hij komt niet naar boven bij het rijden. dit vond ik n beetje vaag, maar goed, ik weet er niet zo veel van.


    verder nog:
    • Dekseltje trekhaak stekker doos is deel afgebroken.
    • Enig zweten zichtbaar aan achterzijde multitronic bak bij aansluiting centrale stekker
    • airbagmelding: volgens keurder waarschijnlijk zijairbog waarvan het contact dat onder de stoel loop niet meer goed zit


    daarbij maak ik me zorgen om de verhalen over de multitronic. dat lijkt toch een gok voor de bakken uit deze versies. Ik zou wellicht de Duitse dealer kunnen vragen of de Multitronic ooit is aangepast/gereviseerd, of zou dat in het boekje moeten staan?

    Bedankt voor alle inzichten!
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden
    Laatst gewijzigd door fransiepansie; 24-07-18 om 10:14.

  2. #2

    Standaard re: Aankooptips voor A4 Avant 3.0 V6 MT - plus: is multitronic af te raden?

    Laten staan, multitronics gaan altijd stuk. Al helemaal met sterk motoren (3.0, 2.5TDI).

    Wat betreft de foutcodes: wissen, rijden en opnieuw uitlezen. Komt-ie niet terug, dan is het een oude code. 382 is geen VCDS/vagcom code, is ook wel heel generiek apparaatje.

    Als ik het verslag lees, zie ik het volgende:
    - airbaglampje brandt
    - radio vraagt om code (accu eruit geweest, maar een A4 herkent z'n radio/chassisnummer en zou normaliter niet om codes moeten vragen)
    - wijkende deurlijst wijst op roest daaronderin
    - Onderhoud is nodig (laten doen = 1600 euro)

    Al met al? Multitronic, auto met werk, vage geschiedenis. Ik zou 'm laten staan.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2018
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Aankooptips voor A4 Avant 3.0 V6 MT - plus: is multitronic af te raden?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Laten staan, multitronics gaan altijd stuk. Al helemaal met sterk motoren (3.0, 2.5TDI).

    Wat betreft de foutcodes: wissen, rijden en opnieuw uitlezen. Komt-ie niet terug, dan is het een oude code. 382 is geen VCDS/vagcom code, is ook wel heel generiek apparaatje.

    Als ik het verslag lees, zie ik het volgende:
    - airbaglampje brandt
    - radio vraagt om code (accu eruit geweest, maar een A4 herkent z'n radio/chassisnummer en zou normaliter niet om codes moeten vragen)
    - wijkende deurlijst wijst op roest daaronderin
    - Onderhoud is nodig (laten doen = 1600 euro)

    Al met al? Multitronic, auto met werk, vage geschiedenis. Ik zou 'm laten staan.
    Bedankt voor de snelle reactie!

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Posts
    51
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Aankooptips voor A4 Avant 3.0 V6 MT - plus: is multitronic af te raden?

    S-tronic gaat ook stuk, ik denk dat je met iedere automaatbak meer risico loopt. Wil je dit niet dan gaan schakelen of een auto met garantie kopen. Bij iedere auto valt wel wat te noemen dat `vaak stuk gaat`.

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: Aankooptips voor A4 Avant 3.0 V6 MT - plus: is multitronic af te raden?

    Een auto met zoveel defecten, waarom kijk je niet meteen naar een andere? Er staat genoeg te koop.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Aankooptips voor A4 Avant 3.0 V6 MT - plus: is multitronic af te raden?

    Voor upgrades (MT) worden soms stickers met een code in de achterbak bij het reservewiel geplakt (in NL). Weet niet of dat in De ook zo gaat.

  7. #7

    Standaard Re: Aankooptips voor A4 Avant 3.0 V6 MT - plus: is multitronic af te raden?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lucas81 Bekijk Berichten
    S-tronic gaat ook stuk, ik denk dat je met iedere automaatbak meer risico loopt. Wil je dit niet dan gaan schakelen of een auto met garantie kopen. Bij iedere auto valt wel wat te noemen dat `vaak stuk gaat`.
    Er is een verschil tussen 'kan stuk' en 'gaat stuk. De multitronics uit deze bouwjaren zijn gewoon slecht, klaar. S-Tronic an sich niet, daar heb je soms gewoon pech mee. Ik zou vol vertrouwen een S-Tronic / DSG kopen, maar een multitronic laat ik altijd staan. Een handbak kan ook stuk (en koppelingen slijten ook).
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  8. Ad
  9. #8
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Aankooptips voor A4 Avant 3.0 V6 MT - plus: is multitronic af te raden?

    Mijn MT van 2004 heeft tot de inruil (bij 155k) geen probleem gegeven. Maar 200+k is wel wat anders.

  10. #9
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankooptips voor A4 Avant 3.0 V6 MT - plus: is multitronic af te raden?

    Houd bij importauto's ook rekening met teruggedraaide tellers.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #10

    Standaard Re: Aankooptips voor A4 Avant 3.0 V6 MT - plus: is multitronic af te raden?

    Als de auto dealeronderhouden is kan de elke dealer de Duitse registratiemomenten van de kilometerstanden in hun systeem terugzien. Dus als de verkoper geen papieren heeft kun je de Duitse kilometerhistorie op die manier nog achterhalen.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2018
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Aankooptips voor A4 Avant 3.0 V6 MT - plus: is multitronic af te raden?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Als de auto dealeronderhouden is kan de elke dealer de Duitse registratiemomenten van de kilometerstanden in hun systeem terugzien. Dus als de verkoper geen papieren heeft kun je de Duitse kilometerhistorie op die manier nog achterhalen.
    goede tip. alleen de kilometers in NL (40K) kunnen net zo goed 100.000 zijn toch?

  13. #12
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankooptips voor A4 Avant 3.0 V6 MT - plus: is multitronic af te raden?

    NAP begint in Nederland, is alleen te vervalsen door voor elk garagebezoek de teller terug te laten zetten.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  14. #13
    monsierleloure
    Guest

    Standaard Re: Aankooptips voor A4 Avant 3.0 V6 MT - plus: is multitronic af te raden?

    Die Hifly banden blinken ook niet uit in prestaties.

  15. #14

    Standaard Re: Aankooptips voor A4 Avant 3.0 V6 MT - plus: is multitronic af te raden?

    Er is in ieder geval flink bezuinigd op onderhoud van die auto..

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •