Resultaten 1 tot 16 van de 16

Onderwerp: Aankoopadvies Audi A4/S4/RS4 type B6/7

  1. #1
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Aankoopadvies Audi A4/S4/RS4 type B6/7

    Dit topic gaat over de B6/7, tweede generatie A4 en facelift daarvan.

    Bekende problemen:

    2.0TDI Pompverstuiver-motoren: info hier.

    Voeg hier zelf informatie over bepaalde motortypes, verbruik en karakter, zwakke en sterke punten toe. Ook informatie over de facelift (wanneer, wat veranderde er) en de diverse uitrustingsniveaus is welkom. Alle posts worden uiteindelijk samengevoegd tot een sticky-topic.

    NB Geen vragen stellen in dit topic, om vervuiling te voorkomen! Heb je vragen, start dan je eigen topic in Aankoopadviezen!
    Laatst gewijzigd door tom; 13-03-14 om 13:16.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  2. #2
    Daro
    Guest

    Standaard Re: Aankoopadvies Audi A4/S4/RS4 type B6/7

    Bobines.....zwak punt is nu een terugroep actie....voor diverse types....

  3. #3

    Standaard Re: Aankoopadvies Audi A4/S4/RS4 type B6/7

    Verkeerde pakking in het koelvloeistof systeem achterkant van het blok.

    Bedankt Daro wist wel dat het een zwak punt was, maar wist nog niet van de terugroepaktie
    Ik heb zelf hiervan nog niks gehoord Pon, maar eens aangeschreven.
    reaktie
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PON
    Geachte heer ,

    Hartelijk dank voor uw e-mail.

    Met betrekking tot uw vraag kunnen wij u het volgende melden.

    De actie waar u op doelt betreft een werkplaatsactie.

    Dit houdt in dat als de Audi voor onderhoud wordt aangeboden bij de officiële Audi Dealer, er aan de hand van de motorcode gekeken wordt of de Audi in aanmerking komt voor het vervangen van de bobine's.

    Voor verdere informatie adviseren wij u contact op te nemen met de Service Manager van uw dealer.

    Dit betreft geen terugroepactie.

    Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

    Met vriendelijke groet,

    Audi Klantenservice
    Laatst gewijzigd door RACY; 07-03-11 om 09:29.
    groetjes Pascal

  4. #4

    Standaard Re: Aankoopadvies Audi A4/S4/RS4 type B6/7

    B7 Avant 3.0 TDI quattro proline tiptronic bj 2006 (geen sportonderstel, motorcode ASB, versnellingsbakcode JAX)

    Verbruik
    Woonwerkverkeer met stadsverkeer, snelweg (veelal file) en rustig rijgedrag: gemiddeld 8,4 l/100km
    Fors doorrijden op snelweg, rustige binnenwegen: gemiddeld 10,0 l/100km
    defensief/anticiperend rijden op 80 km-wegen: gemiddeld 7,1l/100km

    Karakter
    rustig rijdende auto, zeker met automaat. Hij is niet opzwepend, je wordt niet uitgedaagd door de auto om harder te gaan rijden. Maar als je dan toch besluit het gas in te trappen, dan is het wel moeilijk om op tijd het gas los te laten: de V6 produceert een heerlijke brul bij fors gasgeven. De auto versnelt vloeiend. Met bijna 1700 kg wel voelbaar zwaar, in krappe bochten wil hij rechtdoor, in ruimere bochten moet het gewicht even de goede kant op gaan hangen en dan rolt ie er strak doorheen, met of zonder gas erop. Ondanks dat de remschijven fors en geperforeerd zijn, voel je bij het remmen wel dat het gewicht doordrukt.

    Interieur
    bij 110.000km geen slijtplekken te zien. Knopjes, armsteunen, deurhendels zien er allemaal als nieuw uit. Interieur wil wel eens kraken in het begin van de rit, alsof het zich moet "zetten", daarna is het over. Dit doet zich vooral voor bij temperatuurwisselingen: verwarming aan in de winter, airco aan in de zomer.

    Bekende zwakke punten
    - Bij een B7 3.0 TDI (2006) is er een serie gloeibougies van een slechte serie, of dit type gloeibougie ook in andere diesels gebruikt is, durf ik niet met zekerheid te zeggen. De mijne had de verkeerde serie gloeibougies, 1 gaf er een storing, daarop zijn ze alle zes vervangen (nog onder A-selectie garantie). Dit is niet op chassisnr te controleren.
    - Bij een B7 is er een serie modules voor de xenonverlichting gemonteerd die na verloop van tijd kan gaan zorgen voor "flitslichten" of "spontaan seinen" van een of beide xenonlampen. De betreffende module zou een probleem hebben met de hoge spanning en daardoor kunnen "bijregelen" wat zich manifesteert als lichtflitsen.
    - Op het inlaatspruitstuk zitten stelmotoren (voor elke cilinderrij 1) waarvan het plastic staafje na verloop van tijd los kan schieten. Dit geeft een storing "onderste aanslag niet bereikt". De verbinding van dit staafje op de stelmotor slijt en dan dient de inlaatcombinatie vervangen te worden (2 stuks). De nieuwe is gemodificeerd zodat de slijtage geen nadelige gevolgen heeft.
    Laatst gewijzigd door D43m0n; 21-02-12 om 11:15. Reden: bekend zwak punt toegevoegd, tekst geactualiseerd

  5. #5
    OzzyB's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    251
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoopadvies Audi A4/S4/RS4 type B6/7

    B7 S4 2005 sedan MT:

    +++
    Compacte, comfortabele auto, sublieme wegligging, in de S4 uitvoering zal het je aan niet veel ontbreken. Na een S6 gereden te hebben is met name het compacte, directe rijgedrag en goed contact met de auto een verademing. Blij mee!
    Quattro is een aanwinst maar winterbanden zijn met sneeuw toch wel een must. Te veel vermogen en te weinig grip op sneeuw met zomerbanden.
    Comfort met rijden op velgen met 18" is prima en het scheelt niets met het rijden op 19", even comfortabel. Ik heb geen ervaring met 20" onder de auto.
    De auto heeft ondanks alle extra's een conservatief, bescheiden aanblik, een echte wolf in schaapskleren. Niet echt Dame Edna drama, zoals met een knallende uitlaat van de RS4.


    ---
    Handgeschakelde 6 bak heeft korte ranges, de V8 motor draait 3000 rpm bij 120 km/h. Lekker als je haast hebt, maar op lange ritten niet altijd even plezierig.
    <edit> Inmiddels aangepast door CD, de 6 heeft nu echt het karakter van een overdrive met 2100 rpm bij 120 km/h. Rustig kilometers vreten op lange ritten, een verademing!

    Deze bak kan veel hebben, behalve rap optrekken vanuit stilstand. De motor heeft gewoon teveel koppel in de 1e versnelling en daarmee trek je de bak op den duur aan gort. Rolt de auto eenmaal, dan kun je je uitleven.
    Let op distributierammels na starten bij koud weer. (geldt voor meerdere motoren)
    Lawaaierige Bluetooth 'melodie' bij aanmelden GSM na het starten. (RNSE)
    Laadruimte is beperkt t.o.v. een avant, iets om rekening mee te houden. Achterbank kan wel naar beneden!
    Let op oxydatie op de schacht van de bobines tgv vocht, als je dit ziet kun je beter preventief vervangen. Als ze het begeven komt het nooit gelegen.
    Denk aan het dievengilde: ze willen hem! Regel een SCM klasse 4 of 5 alarmsysteem met certificaat, en stem de verzekering daarop af. Laat hem vervolgens taxeren zodat je bij diefstal niet met lege handen staat en verzuipt in een discussie over 'dagwaarde'. Tracht te regelen dat de auto 'binnen' slaapt.

    Hier laat ik het even bij, misschien komt er iets bij.
    S4 B7 rolling with pride! (S6 2000 SOLD)

    't is tenslotte crisis :-)


  6. #6
    Daro
    Guest

    Standaard Re: Aankoopadvies Audi A4/S4/RS4 type B6/7

    Mee eens OzzyB, echter voor de bobines is een terugroepactie zoals bekend, je moet er wel zelf achteraan je krijgt er geen bericht van!
    Voor de afdekrollo (avant) die los schiet bij stevig rijgedrag is een modificatie set verkrijgbaar (deden ze bij mij voor niets garantie...)
    Met betrekking tot een SCM alarm....klasse 3 was bij mij ruim voldoende volgens de verzekering, omdat GSM trackers vrij eenvoudig omzeilt kan worden vindt mijn verzekering dit overbodig...
    En gelukkig slaapt de mijne binnen....zowel in NL als in FR

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Leeftijd
    32
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoopadvies Audi A4/S4/RS4 type B6/7

    interieur probleempje: handschoenkastje scharnier was afgebroken door kapotte piston

  8. Ad
  9. #8
    Bennoh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.440
    Kudos
    100
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoopadvies Audi A4/S4/RS4 type B6/7

    Diverterklep op het 2.0 TFSI blok kan gaan lekken.

    partnummer nieuwe: 06H 145 710 D
    waarin D de revisie is.

    Links oud model en rechts de nieuwe
    Diverter side.jpg

    Links het nieuwe en rechts het oude model
    Diverter top.jpg
    Audi A4 2.0TFSI | S-line exterieur | S4 grille | lipspoiler | Cupra lip | RS4 rollbar achter | B5 schotels | 19" x 8,5J | RS4 elementen | LED's | RNS-E met SDS en RVC

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: Aankoopadvies Audi A4/S4/RS4 type B6/7

    Indien optie DRC schokbrekers welke in elk geval standaard op RS4 B7 zitten, pas op met bijgeluiden op oneffeheden uit ophanging.
    Schokbrekers kunnen bonkend geluid maken ( ook voelbaar) net alsof er een draagarm speling heeft.
    Google ff op Audi DRC problems en je krijgt vele hits..
    Probleem al sinds RS6 vorige model, echter zonder probleem op te lossen toegepast op RS4 B7...
    Kosten niet gering, schokkers neit zelf te vervangen ivm verbindingen welke op druk staan en op druk gezet worden met speciaal gereedschap.

  11. #10
    Marc R's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2004
    Posts
    4.619
    Kudos
    145
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoopadvies Audi A4/S4/RS4 type B6/7

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sub555 Bekijk Berichten
    Indien optie DRC schokbrekers welke in elk geval standaard op RS4 B7 zitten, pas op met bijgeluiden op oneffeheden uit ophanging.
    Schokbrekers kunnen bonkend geluid maken ( ook voelbaar) net alsof er een draagarm speling heeft.
    Google ff op Audi DRC problems en je krijgt vele hits..
    Probleem al sinds RS6 vorige model, echter zonder probleem op te lossen toegepast op RS4 B7...
    Kosten niet gering, schokkers neit zelf te vervangen ivm verbindingen welke op druk staan en op druk gezet worden met speciaal gereedschap.
    Veel mensen opteren danook voor een set KW inox,of Bilsteins.

    2001 RS4 B5 mingblau
    A6 competition Bit-tdi Nardogrey (sold)
    RS6 4G my'16




  12. #11

    Standaard Re: Aankoopadvies Audi A4/S4/RS4 type B6/7

    Avant 1.8T Quattro

    Bobines was inderdaad een terugroepactie voor. Dit heb ik tijdig vernomen van mijn garage en zijn netjes vervangen.
    Quattro aandrijflijn heeft iets speling (nu 122dkm).
    Knipperlichtschakelaar defect is een veel voorkomend probleem. Had ik ook last van, maar niet vervangen en als door een wonder doet ie het op dit moment wel weer goed.
    drukveren achterklep slecht (inmiddels 2x vervangen).

    Verder prima auto!

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2017
    Posts
    301
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoopadvies Audi A4/S4/RS4 type B6/7

    Tijdens mijn zoektocht naar een B6 TDI heb ik er natuurlijk een aantal gereden. Bij een tweetal van deze wagens resulteerde plotseling scherp sturen bij lage snelheid (haakse "slalom" met 30 km/h) in een *kloenk* uit de voortrein, waarbij het ook voelde alsof het hele motorblok met ophangen etc. een stukje verschoof in de carrosserie. Ik heb het vermoeden dat dit veroorzaakt wordt door een speling oid in het stuurhuis (kon vanaf de grond niets geks aan draagarmen oid ontdekken). M'n inmiddels huidige B6 heeft het niet.

    Gezien twee van de vijf het hadden lijkt het me noemenswaardig om eens te proberen; kan me niet voorstellen dat een stuurhuis vervangen een goedkope reparatie is.
    Laatst gewijzigd door tdt; 23-12-17 om 10:25.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Aankoopadvies Audi A4/S4/RS4 type B6/7

    2.0 TDI (niet alleen B7) hebben problemen met de balansasmodule en bijbehorend asje, waardoor de oliepomp spontaan kan stoppen.
    Oplossing is om deze te vervangen voor een nieuwer type balansasmodule of de balansasmodule te verwijderen en een andere oliepomp te plaatsen.

    Op het forum is er genoeg over te lezen.

  15. #14

    Standaard Re: Aankoopadvies Audi A4/S4/RS4 type B6/7

    Edit: excuses, openingspost niet goed gelezen. Ik start m'n eigen topic.
    Laatst gewijzigd door stevendbr; 18-12-18 om 08:31.

  16. #15

    Standaard Re: Aankoopadvies Audi A4/S4/RS4 type B6/7

    Edit: geen vragen topic. Start een eigen topic
    Laatst gewijzigd door Vintiem; 19-02-19 om 19:35. Reden: Excuus, geen vragen topic

  17. #16
    C Fromm's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2019
    Leeftijd
    42
    Posts
    42
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoopadvies Audi A4/S4/RS4 type B6/7

    Dik 9 jaar met een 2.0L benzine 135 pk 5 bak gereden. Uiteindelijk met ongeveer 322.000 de deur uit gedaan.

    Minpunten:

    Na de 220.00 km kregen we last van licht olie verbruik. Afhankelijk van snelheden die we reden ongeveer 1 liter per 1500a2000 km. Ik gooide dan altijd 15W40 erin omdat ik dit altijd voorhanden had en er motorisch er niks aan merkten.

    Linksom straatje keren hadden we rechts voor een kloenk geluid met rechtsom draaien links voor geen last.

    Met koude motor starten een seconde 1a2 een ratelend geluid.

    Ontgrendel klepje van de midden armsteun afgebroken.

    Verbruik rond de 1 op 10 gemiddeld.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •