Bekijk Poll Resultaten: Welke zouden jullie kiezen?

Stemmers
20. Je mag niet op deze poll stemmen
  • De Audi A1

    5 25,00%
  • De Audi A3

    15 75,00%
Resultaten 1 tot 18 van de 18

Onderwerp: A1 of toch de A3 SB?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard A1 of toch de A3 SB?

    Hallo ik ben nieuw hier op audiforum sinds gisteren!

    Even een korte introductie ik ben Walter Bos, 17 jaar oud student Bedrijfseconomie .

    In juni wordt ik 18 jaartjes en ben van plan om een 10 daagse rijbewijs cursus te volgen zodat ik lekker snel kan gaan beginnen! Zoals de planning nu is ga ik eerst een halfjaartje in een golf 4 rijden totdat mijn vader zijn A3 Sportback uit 2006 of 07, weet ik niet precies meer, is afgelopen. Zijn A3 is een 2.0 TDI en wanneer ik hem overneem zal die 180.000km hebben gelopen en hij laat tijdens de lease de distributieriem vervangen.

    Mijn vraag is nu wat zouden de forumleden hier aanraden, zal ik de A3 overnemen of toch een A1 nemen?

    Groetjess

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.878
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: A1 of toch de A3 SB?

    Welkom. Leer even het forum kennen voor je verder post, aankoopadviezen horen niet in Algemene discussie. Topic verplaatst.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: A1 of toch de A3 SB?

    Ja sorry ik zag het net pas staan Aankoopadviezen, had er even overheen gekeken.

  4. #4
    supertdi
    Guest

    Standaard Re: A1 of toch de A3 SB?

    Ik heb net 2 maanden mijn A3 sportback uit 2007. Wel zelf moeten kopen, niet van papa gekregen ;-)
    Voor een 3.000 euro meer had ik misschien een nieuwe A1 gehad, maar wel de goedkoopste variant met het kleinste motortje...
    Nu heb ik de full-option sline model, laat niks meer te wensen over!

    Ik heb nog niet in een A1 gereden, en ondanks dat een nieuwe auto wel heel lekker aanvoelt, denk ik toch dat ik meer waarde hecht aan het optie pakket en de dikkere diesel ;-P
    Laatst gewijzigd door supertdi; 14-06-13 om 10:22.

  5. #5
    XXXXXXX
    Guest

    Standaard Re: A1 of toch de A3 SB?

    Het is maar de vraag waar je hem voor gaat gebruiken.
    Hoeveel rij je per jaar? Is een diesel dus nodig?
    Waar liggen je prioriteiten, nieuwe auto met minder opties, of een 2e hands met meer leuk speelgoed?
    Zou voor jezelf even wat plussen en minnen op papier zetten.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: A1 of toch de A3 SB?

    @Supertdi

    Ik moet hem ook zelf betalen maar de auto waar ik het over heb is momenteel de lease wagen van mijn vader. Na afloop van de leasetermijn koop ik hem dan dus waarschijnlijk over van de leasemaatschappij
    En zo had ik het inderdaad nog niet bekeken, de 2.0TDI is een best motortje en voor iets meer heb je anders die 1.2TFSI.. Heb de keuze dan eigelijk toch al gemaakt denk ik. Mag ik vragen met hoeveel km's je die a3 heb gekocht ?

    @Xander15
    Ik rij niet veel per jaar, het wordt een beetje school/werk/vrienden verkeer en opzich vind ik alle extra opties niet echt nodig, maar goed het is denk ik toch wel fijn. Had er in alle enthousiasme niet over nagedacht dat het natuurlijk een vanaf prijs is van 17.000.

  7. #7
    supertdi
    Guest

    Standaard Re: A1 of toch de A3 SB?

    Mijn A3 heeft inmiddels 113dkm achter de kiezen. Ik weet niet of de lease van je vader ook een 125kw versie is met 170 pk, maar het gaat zoals xander al zegt ook om wat je er mee gaat doen. De jaarlijkse wegenbelasting is niet mals.... maar bij 25.000 plus km per jaar is een diesel echt goedkoper.
    Waarschijnlijk kun jij of je vader bij de leasemaatschappij wel een leuk meeneemprijsje krijgen...

    Kijk ook naar de prijs welke je er over enkele jaren nog voor kan krijgen. De keuze van nu kan je dan misschien duizenden euros schelen...

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: A1 of toch de A3 SB?

    Geen ervaring met de A1, maar de A3 bevalt sinds bijna een jaar perfect; verrassend ruime wagen, lekker comfi en super betrouwbaar.
    De A1 is een erg leuk wagentje, maar ik heb er toch weer zo'n "ik-zit-verplicht-in-de-laagste-lease-klasse" gevoel bij ... maargoed, het is maar hoe belangrijk je ruimte vind...
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  10. #9
    Juip's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    53
    Posts
    571
    Kudos
    24
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: A1 of toch de A3 SB?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door supertdi Bekijk Berichten
    Ik heb net 2 maanden mijn A3 sportback uit 2007, ook een 2.0tdi met 125kw, 170pk. Wel zelf moeten kopen, niet van papa gekregen ;-)
    Voor een 3.000 euro meer had ik misschien een nieuwe A1 gehad, maar wel de goedkoopste variant met het kleinste motortje...
    Nu heb ik de full-option sline model, laat niks meer te wensen over!

    Ik heb nog niet in een A1 gereden, en ondanks dat een nieuwe auto wel heel lekker aanvoelt, denk ik toch dat ik meer waarde hecht aan het optie pakket en de dikkere diesel ;-P
    Indien ik deze keus had zou ik voor dit bedrag voor de A3 gaan. Dikke motor en goede uitrusting. In geval van nieuwe aanschaf en dan de keus uit beide modellen, zoals in mijn geval, dan wordt het anders. Ik rij nu ook een A3 in de lease maar heb voor de A1 gekozen omdat ik er praktisch altijd alleen in zit en omdat ik het een erg mooie auto vind, mits goed aangekleed! Tevens ben ik uitgekeken op de huidige A3. Als het nieuwe type er zou zijn op het moment dat ik een keus zou moeten maken dan kreeg ik het moeilijk denk ik.
    A1 1.6 TDI S-edition daytona grijs / rotordesign / panoramadak
    A3 8L 1.9 TDI bj 2001 (130)170 pk / 400 Nm

  11. #10
    MenW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2004
    Posts
    500
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: A1 of toch de A3 SB?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bob-A2 Bekijk Berichten
    Geen ervaring met de A1, maar de A3 bevalt sinds bijna een jaar perfect; verrassend ruime wagen, lekker comfi en super betrouwbaar.
    De A1 is een erg leuk wagentje, maar ik heb er toch weer zo'n "ik-zit-verplicht-in-de-laagste-lease-klasse" gevoel bij ... maargoed, het is maar hoe belangrijk je ruimte vind...
    Vreemd zo'n quote van Bob A2, "ik-zit-verplicht-in-de-laagste-lease-klasse"? Hij voelt allesbehalve laagste lease klasse, en waarom duurder betalen als het niet noodzakelijk is. Zou hem zo gaan rijden, zelfs zonder lease.
    Woaaaww, wat een power!!!

    Audi 4 ever

  12. #11

    Standaard Re: A1 of toch de A3 SB?

    Ik maakte die opmerking doordat ik ook jaren lease (in de laagste klasse) gereden heb, en dat voor mij auto's waren die "het net niet waren". Nu ik zelf de auto mag uitzoeken (en kopen) heb ik voor mn gevoel écht wat ik wil, omdat ik geen rekening hoef te houden met een leasebedrag (okee, wel met de eigen bankrekening natuurlijk)
    Wat daarbij ook meetelt is mijn lengte, met mn voormalig leaseautootjes was het altijd; stoel volledig naar achter en omlaag en dan maar hopen dat je past ...
    Daarom vind ik ruimte belangrijk, maargoed voor een A1 kan ik dat dus niet beoordelen (heb het gevoel er wel bij, maar wellicht dus onterecht)
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  13. #12

    Standaard Re: A1 of toch de A3 SB?

    Vind het wel knap als je zo even 17k hebt liggen op je 17e terwijl je naar school gaat.

  14. #13
    MenW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2004
    Posts
    500
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: A1 of toch de A3 SB?

    @ Bob, bedoelde er ook niets mee hoor. Begrijp jou uitleg ook goed, maar ik heb onlangs al eens in de A1 mogen doorbrengen en het gevoel van "goeikoopste" zijn is onterecht. Je merkt eigenlijk alleen dat je een kleine auto rijdt als je uitstapt en ernaar kijkt. Voor de rest is ie prima in orde!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coupe20v Bekijk Berichten
    Vind het wel knap als je zo even 17k hebt liggen op je 17e terwijl je naar school gaat.
    Tja, daar "verbaas" ik mij over, maar ja, sommige zeggen dan dat ze flinke hebben gespaard (zoveel kon ik vroeger niet sparen, merkbaar gaat het sneller met de euro).
    En sommige hebben geluk dat de ouders "bijspringen" of (bij)betalen. Soms zo oneerlijk verdeeld.
    Een andere mogelijkheid zijn die "petjes", maar meestal rijden die een ster of kinderwagen (meestal zo'n een met grote kofferbak ;-)
    Woaaaww, wat een power!!!

    Audi 4 ever

  15. #14
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.878
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: A1 of toch de A3 SB?

    A3:
    + Lagere aanschaf, lagere afschrijving, lagere kosten per km bij hoge jaarkilometrages, meer binnenruimte
    - Hogere kosten bij te weinig kilometers, duurder onderhoud vanwege hogere kilometerstand

    A1:
    + Auto is naar eigen keuze en gloednieuw, lage kosten bij weinig kilometers, nieuwer model blijft langer 'vers'
    - Krapper, minder upmarket en minder comfortabel

    Kies zelf wat je belangrijk vindt...
    Laatst gewijzigd door tom; 17-02-11 om 13:20.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: A1 of toch de A3 SB?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coupe20v Bekijk Berichten
    Vind het wel knap als je zo even 17k hebt liggen op je 17e terwijl je naar school gaat.
    Hoor ik vaker maar sinds ik ben begonnen met werken, 4 en half jaar geleden, heb ik steeds al een meerderheid opzij gelegd voor een scooter maar ik heb geen scooter genomen en ben gaan doorsparen dus al die kosten maak ik al niet. En daarbij als je in de vakanties wel is dagen maakt van 5.00 tot 23.00 dan tikt het lekker door hoor met het sparen. Wat mij wel scheelt is dat ik me rijbewijs wel krijg van me ouders.

  17. #16
    supertdi
    Guest

    Standaard Re: A1 of toch de A3 SB?

    Autohaas heeft binnenkort 50 jarig bestaan actie met A1 voor 19.995,- Misschien is het wat voor je ?

  18. #17
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard Re: A1 of toch de A3 SB?

    Ik zou voor de A1 gaan. Gewoon omdat de diesel er al 180.000 op heeft dan en toch waarschijnlijk onderhoudsgevoeliger gaat zijn dan een nieuwe A1 de komende paar jaar.

  19. #18

    Standaard Re: A1 of toch de A3 SB?

    Zou een auto van 5k kopen en de rest laten staat voor als je het huis ooit eens uit gaat.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •