Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Welke audi 80 b3 diesel is betrouwbaar

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Welke audi 80 b3 diesel is betrouwbaar

    Beste Leden,

    Ik ben opzoek naar een audi 80 b3 uit 1986 diesel. Nu heb ik al een checklist wat je allemaal moet checken bij de aankoop.

    Maar ik wilde even weten welke diesel motor het beste is. Ik zat zelf te denken aan de 1.9 diesel. zit niks op dus kan ook niet kapot gaan lijkt me?

    Wat voor diesel motor adviseren jullie om aan te schaffen? Stel de diesel motor gaat kapot dan kan er altijd nog een SDi in lijkt me.

    En zijn er leden die een diesel hebben waarbij ik wat informatie kan winnen?

    Hoor het wel

    Gr jw

  2. #2
    Oldtimer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    38
    Posts
    244
    Kudos
    6
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke audi 80 b3 diesel is betrouwbaar

    Volgens mij werd de 1.9 diesel nog niet geleverd in 1986. Die kwam pas in 1989 op de markt. Dus ik weet niet of je al een specieke auto op het oog hebt, maar daar ligt dan niet meer de originele motor in of hij is simpelweg omgekat. In 1986 had je alleen de 1.6 (turbo) diesel motoren. En je kiest waarschijnlijk voor 1986 omdat het goedkoop rijden is, dus dan lijkt de 1.6 me ook beter gezien het lage verbruik.

    Ik heb zelf een Audi 80 B2 met een 1.6 turbo diesel en die is zuinig (1 op 18) en zeker niet traag te noemen. En als je goed met zo'n blok omgaat gaan ze niet stuk.
    Er zijn 10 soorten mensen. Zij die niet binair kunnen tellen en zij die dit wel kunnen.

  3. #3

    Standaard Re: Welke audi 80 b3 diesel is betrouwbaar

    In de B3 ligt bij de turbo een 80pk diesel met watergekoelde turbo. Erg leuke blokjes, en zuinig.

    Bij goed gebruik inderdaad niet stuk te krijgen, maar je weet nooit wat er afgelopen 25jr mee gebeurd is.

    Blokje ombouwen is geen kunst, andere diesel erin, of een 1900 erin lepelen is zo gebeurd! Inbouw SDI of TDI is wat meer werk, ivm bekabeling etc.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Welke audi 80 b3 diesel is betrouwbaar

    ok, ja de 1.6 td lijkt me ook een leuk en lekker rijdend blokje 80 pk moet opzich voldoende zijn om mee te komen in het verkeer.

    Ik heb zelf een lease wagen en wil erbij een oldtimer gaan rijden. Nu ik nog de keuze heb wil ik gaan voor een diesel ivm met lang mee gaan en goedkoper rijden.

    Op speurders enz gaspedaal staan soms ook auto's met een 1.9 diesel met 69 pk. Deze is standaard geleverd in de audi 80 zag ik op autoweek. Omdat deze meer op speurders staan dacht ik dan pak ik die maar. Maja de 80 pk td heeft natuurlijk mijn voorkeur.

    Omdat de audi 80 degelijk en tijdloos is kwa interieur is mijn oog hier snel op gevallen. Ik zat eerst naar een mercedes 190 te kijken maar ben daar snel van af gestapt. Ze roesten snel en verbruiken volgens mij ook wel een slok meer. Doordat de b3 een verzinkt car heeft heb ik hier veel meer vertrouwen in.

    Maar dat verzinkte car houd dat nu echt alle roest tegen of hoe moet ik dat zien? kwa degelijkheid en comfor zit ik dan goed met de audi 80?
    Ik heb pas geleden nog in een audi 80 gereden 86 en moet zeggen het rijd gewoon goed.

    Zijn er nog dingen waar ik specifiek op moet letten bij de aankoop van een auto. De meeste zijn allemaal import en bij handelaren, volgens mij ogen open houden

    Owja dus een audi 80 uit 1995 met een tdi blok kan er dus ook in evt?
    Laatst gewijzigd door audioldtimer; 16-10-12 om 09:43.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Welke audi 80 b3 diesel is betrouwbaar

    Wat verbruikt een audi 80 1.9 td blok met 75 pk gemiddeld?

    Gr jw


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.866
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke audi 80 b3 diesel is betrouwbaar

    Verbruiksgegevens vind je ook op autoweek.nl.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Welke audi 80 b3 diesel is betrouwbaar

    Ok, ja daar had ik al wel gekeken. Maar dat is theoretische. Het zal dan wel kloppen ongeveer. Maar de 1.9 td is ook een goede motor neem ik aan?

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Welke audi 80 b3 diesel is betrouwbaar

    Goedkoop, niet te traag en ...belastingvrij? Iets zegt me dat een ombouw naar een pakweg 11 jaar jongere motor niet snel door zal gaan (en volgens mij niet echt plug and play op een zaterdagmiddag). Waarom kwak je geen LPG tank in een goedkoop hok uit 86. Net zo makkelijk.
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Welke audi 80 b3 diesel is betrouwbaar

    Ben toch meer van de diesels. Maar inderdaad dat kan ook benzine versies hebben meestal minder kms en zijn dus nog mooier waarschijnlijk. De 1.8 injectie 90 pk is die ook goed om te bouwen naar gas? Of alleen de carbu versies.

    Als ik het regeerakkoord mag geloven gaat de belasting er weer op jongens voor de oldtimers

  11. #10

    Standaard Re: Welke audi 80 b3 diesel is betrouwbaar

    Yep... dan maar weer een toyota uit 1998? Ach we zien wel... Bovag en KNAC zullen hun zegje nog wel doen en wellicht vallen de details nog mee. Maar zo lezende is het basta voor alles.. Zelf al rijdt je een T-fordje uit 1916.
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  12. #11

    Standaard

    Bovag en Anwb hebben in ieder geval net als de Fehac eerder al de positie ingenomen dat het gedaan moet zijn met de vrijstelling voor daily's met een dieselmotor.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •