Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Aankoopadvies Audi A4/S4/allroad type B8

  1. #1
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Aankoopadvies Audi A4/S4/allroad type B8

    Dit topic gaat over de B8, derde generatie A4.

    Voeg hier zelf informatie over bepaalde motortypes, verbruik en karakter, zwakke en sterke punten toe. Alle posts worden uiteindelijk samengevoegd tot een sticky-topic.

    NB Geen vragen stellen in dit topic, om vervuiling te voorkomen! Heb je vragen, start dan je eigen topic in Aankoopadviezen!
    Laatst gewijzigd door tom; 13-03-14 om 13:17.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  2. #2

    Standaard Re: Aankoopadvies Audi A4/S4/allroad type B8

    Voor Allroad B8 2010 (LED dot):
    ---------------------------------

    - Duidelijk hoger brandstof verbruik (+1L/100 km) door vorm, quattro en brede banden tov FWD A4. Min. 1:12 max 1:17, radius tussen 700 - 1000 km op 60 l. (cruise 120 km/h is hij wel zuinig)
    - Trillen bij 120 kmh ook bij Allroad mod. voor 2010 ervaren met proefritten (2x zelfs)!
    - lak (watergedragen/gebaseerd): zeer gevoelig voor ontlasting vogels, zeker duiven zijn kritisch, meteen weghalen, anders matte vlekken.
    - EA189 motor: sjoemelsoftware aanwezig bij 2.0 tdi variant, te checken via RDW kenteken (terugroepactie openstaand, ja is dus BETER!)
    - Uitzonderlijk, maar toch, check op olielekkage tussen motor en bak, ivm lekken oliekeering (bij quattro dure reparatie, wel al vroeg zichtbaar bij 60 kkm, in de regel onder garantie opgelost, bij mij 2de beurt)
    - Allroad B8 2.0 TDI probleemloze auto tot dusver 120 kkm., gewoon zoals een Audi (traditioneel gezien) hoort te zijn :-)
    - Tegendruk sensor gewisseld bij 130 kkm, sensor kost 80 euro bij dealer, storing melding tav emissie (Abgassysteem), zit boven,achterkant motor, rechterzijde, reparatie van niks.
    - 155 kkm: Display op zwart. Opgelost met 1 min. föhnen achterzijde display unit (uitbouw is goed te doen, kliksysteem afdekpanelen, 3 x schroef, 8 x torx, 3x torx , brede schroeven draaier en "common sense"demontage)


    Voor B8 FL (LED guide): 1,8 TFSI 2012, Avant:
    -----------------------------
    - Xenon lamp rechts defect 120 kkm
    - Thermostaat defect bij 120 kkm, auto blijft cooling fan laten lopen na parkeren alsof hij super heet is, maar niet het geval gewoon 90 C (meer dan 5 min nalopen, alsof hij regeneratie heeft gehad zoals bij diesel) b.v (dure reparatie via dealer)
    - geen olieverbruik tot dusver 150 kkm
    - verbruik snelweg 6l/100 km, binnen door 7-8 l/100 km , 1:15 tot 1:12, na 500 km 3/4 tank leeg, top auto verder
    - regulier onderhoud nieuwe bougies -> 170 kkm, licht schokken bij wegrijden daarmee opgelost
    - xenon lamp links gewisseld (170 kkm)
    - Nog steeds laag olieverbruik (minder ~0,5L op 30.000km) , km stand 190.000
    Laatst gewijzigd door autodriver; 31-08-20 om 00:34.

  3. #3
    drbibber06's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Leeftijd
    53
    Posts
    120
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoopadvies Audi A4/S4/allroad type B8

    Hallo,

    Misschien heeft iemand hier wat aan:

    https://youtu.be/EjcHJKPptaw

    groet Michiel

  4. #4

    Standaard Re: Aankoopadvies Audi A4/S4/allroad type B8

    update:

    Voor Allroad B8 2010 (LED dot) - 143 pk - handbak - geen tuning:
    ---------------------------------

    - Duidelijk hoger brandstof verbruik (+1L/100 km) door vorm, quattro en brede banden tov FWD A4. Min. 1:12 max 1:17, radius tussen 700 - 1000 km op 60 l. (cruise 120 km/h is hij wel zuinig)
    - Trillen bij 120 kmh ook bij Allroad mod. voor 2010 ervaren met proefritten (2x zelfs)!
    - lak (watergedragen/gebaseerd): zeer gevoelig voor ontlasting vogels, zeker duiven zijn kritisch, meteen weghalen, anders matte vlekken.
    - EA189 motor: sjoemelsoftware aanwezig bij 2.0 tdi variant, te checken via RDW kenteken (terugroepactie openstaand, ja is dus BETER!)
    - Uitzonderlijk, maar toch, check op olielekkage tussen motor en bak, ivm lekken oliekeering (bij quattro dure reparatie, wel al vroeg zichtbaar bij 60 kkm, in de regel onder garantie opgelost, bij mij 2de beurt)
    - Allroad B8 2.0 TDI probleemloze auto tot dusver 120 kkm., gewoon zoals een Audi (traditioneel gezien) hoort te zijn :-)
    - Tegendruk sensor gewisseld bij 130 kkm, sensor kost 80 euro bij dealer, storing melding tav emissie (Abgassysteem), zit boven,achterkant motor, rechterzijde, reparatie van niks.
    - 155 kkm: Display op zwart. Opgelost met 1 min. föhnen achterzijde display unit (uitbouw is goed te doen, kliksysteem afdekpanelen, 3 x schroef, 8 x torx, 3x torx , brede schroeven draaier en "common sense"demontage)
    - Accu gewisseld - einde levensduur
    - 190 kkm: remblok links voor spontaan aangelopen - warm gelopen op relatief korte rit - eerder hoog brandstofverbruik gezien op reis, ivm hitte en melding pressure sensor op tijd opgemerkt (audihulp gebruikt, netjes opgelost), nieuwe remblok en schijven/blokken voor - probleem opgelost.. corrosie denk ik..
    - thermostaat heeft wat moeite bij rustige rit in de winter - bij 130 kmh wordt hij nog netjes 90 C - laat het zo voorlopig.. Nadeel auto gaat vakere regeneren lijkt het, met frequente vakanties wordt hij wel schoon geblazen op de autobahn (max snelheid met skies op dak regelmatig waar het kan/caravan erachter)
    - probleemloze auto nog steeds 200kkm - dubbelmassa vliegwiel begint langzaam (ivm sleurhutten 13 jaar ~8 k per jaar, dus meeste met caravan 10l/100km verbruik!)

    Voor B8 FL (LED guide): 1,8 TFSI 2012, Avant - 170 pk - handbak - geen tunig zover mij bekend - maar rijdt te goed voor 170 pk eigenlijk..:
    -----------------------------
    - Xenon lamp rechts defect 120 kkm
    - Thermostaat defect bij 120 kkm, auto blijft cooling fan laten lopen na parkeren alsof hij super heet is, maar niet het geval gewoon 90 C (meer dan 5 min nalopen, alsof hij regeneratie heeft gehad zoals bij diesel) b.v (dure reparatie via dealer)
    - geen olieverbruik tot dusver 150 kkm
    - verbruik snelweg 6l/100 km, binnen door 7-8 l/100 km , 1:15 tot 1:12, na 500 km 3/4 tank leeg, top auto verder
    - regulier onderhoud nieuwe bougies -> 170 kkm, licht schokken bij wegrijden daarmee opgelost
    - xenon lamp links gewisseld (170 kkm)
    - Nog steeds laag olieverbruik (minder ~0,5L op 30.000km) , km stand 190.000
    - vanaf 240 kkm verhoogd olieverbruik 1l/2000 km
    - 240 kkm H7 lamp hoekverlichting stuk -wisselen rechts - dealer moet hem activeren - beetje onnozel , maar ja, dan weer storingsvrij
    - op 255 kkm - nog steeds 1l/2000 km ongeveer - brandstof maakt niks uit - buitentemperatuur wel (kouder - lijkt op meer verbruik)
    Auto rijdt verder prima - super zelfs eigenlijk..

    Algemeen:
    B8 - 2.0 tdi en 1,8 TFSI dus nog prima auto's - 350 kkm ervaring ondertussen met de B8 gecombineerd.. !
    Laatst gewijzigd door autodriver; 29-10-23 om 12:10.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2023
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Aankoopadvies Audi A4/S4/allroad type B8

    Ik heb heel veel mankementen gehad met mijn aankoop(juli 2023) van een Audi A4 B8 bouwjaar 2012, en alles is sinds vorige week gerepareerd maar dit zijn mijn bevindingen voordat je een occasion gaat kopen.
    1. Laat je computer uitlezen met een VAG-COM kabel op storingen. Kan duizenden euro's schelen op ellende voordat je koopt. Handelaren willen weleens snel alles wissen dus testrit maken en dan uit laten lezen. Bij mij was dat geflikt. Inmiddels tegen de 2000 euro armer aan reparaties.
    2. Turbo is gevoelig. Ik heb nu een compleet nieuwe.
    3. Er zijn 2 motortypes waarvan eentje de kwaal heeft van een uitgerekte distributie ketting. Even aan de Audi dealer vragen op kenteken welke motortype je hebt. Ik heb gelukkig de goede.
    4. Nokkenasverstellers willen weleens stukgaan.
    5. Audi dealer vragen of je last hebt van lekkende zuigerveren. Ik heb de facelift versie en geen last ervan. Audi dealer is heel behulpzaam als je het kenteken geeft.

    Tip. Vermijd handelaren. Bij mij hadden ze zelfs de remklauwen gespoten met spuitlak om het nieuw te laten lijken met de aluminium velgen er nog op. Dus heb gelukkig de vlekken eraf gekregen met thinner en een doek. Alle remschijven en blokken had ik daarna vernieuwd. Remblokken achter waren nog maar 2mm en de remschijven voor 3mm ingesleten. Ik had beter moeten opletten met de aanschaf. Het kwam zo betrouwbaar over.

    Totaal bedrag nu van aankoop en reparaties is 15.750 euro. Inmiddels 172.750 km op de teller.
    Laatst gewijzigd door Draconian; 08-11-23 om 13:20.


  6. #6
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Aankoopadvies Audi A4/S4/allroad type B8

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Draconian Bekijk Berichten
    Ik heb heel veel mankementen gehad met mijn aankoop(juli 2023) van een Audi A4 B8 bouwjaar 2012, en alles is sinds vorige week gerepareerd maar dit zijn mijn bevindingen voordat je een occasion gaat kopen.
    1. Laat je computer uitlezen met een VAG-COM kabel op storingen. Kan duizenden euro's schelen op ellende voordat je koopt. Handelaren willen weleens snel alles wissen dus testrit maken en dan uit laten lezen. Bij mij was dat geflikt. Inmiddels tegen de 2000 euro armer aan reparaties.
    2. Turbo is gevoelig. Ik heb nu een compleet nieuwe.
    3. Er zijn 2 motortypes waarvan eentje de kwaal heeft van een uitgerekte distributie ketting. Even aan de Audi dealer vragen op kenteken welke motortype je hebt. Ik heb gelukkig de goede.
    4. Nokkenasverstellers willen weleens stukgaan.
    5. Audi dealer vragen of je last hebt van lekkende zuigerveren. Ik heb de facelift versie en geen last ervan. Audi dealer is heel behulpzaam als je het kenteken geeft.

    Tip. Vermijd handelaren. Bij mij hadden ze zelfs de remklauwen gespoten met spuitlak om het nieuw te laten lijken met de aluminium velgen er nog op. Dus heb gelukkig de vlekken eraf gekregen met thinner en een doek. Alle remschijven en blokken had ik daarna vernieuwd. Remblokken achter waren nog maar 2mm en de remschijven voor 3mm ingesleten. Ik had beter moeten opletten met de aanschaf. Het kwam zo betrouwbaar over.

    Totaal bedrag nu van aankoop en reparaties is 15.750 euro. Inmiddels 172.750 km op de teller.
    Kon je geen gebruik maken van je wettelijk verplichte garantie van een jaar dan? Leg je de kosten bij de verkoper.

    Die wet is er vanaf januari dit jaar.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2023
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Aankoopadvies Audi A4/S4/allroad type B8

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Kon je geen gebruik maken van je wettelijk verplichte garantie van een jaar dan? Leg je de kosten bij de verkoper.

    Die wet is er vanaf januari dit jaar.
    Toevallig rechtsbijstand gebeld en die konden mij niet helpen omdat het bedrijf niet aangesloten zit bij BOVAG. Het moet dan inderdaad via een advocaat maar doen ze dat dan met de kosten op hun verhalen? Zoiets kan een heel lang proces worden denk. Google weigert mijn eerlijke review trouwens te plaatsen over dat bedrijf. Ik heb het heel netjes geformuleerd met foto's als bewijs van de foutmeldingen in de computer en de oude turbo. 2 x toe geweigerd door Google.

  8. Ad
  9. #8
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Aankoopadvies Audi A4/S4/allroad type B8

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Draconian Bekijk Berichten
    Toevallig rechtsbijstand gebeld en die konden mij niet helpen omdat het bedrijf niet aangesloten zit bij BOVAG. Het moet dan inderdaad via een advocaat maar doen ze dat dan met de kosten op hun verhalen? Zoiets kan een heel lang proces worden denk. Google weigert mijn eerlijke review trouwens te plaatsen over dat bedrijf. Ik heb het heel netjes geformuleerd met foto's als bewijs van de foutmeldingen in de computer en de oude turbo. 2 x toe geweigerd door Google.
    Heeft volgensmij niets te maken met bovag toch? Het is wet.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  10. #9
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoopadvies Audi A4/S4/allroad type B8

    En dat geld voor iedereen .


    Verstuurd vanaf mijn Oneplus 7pro
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •