Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 45 van de 45

Onderwerp: C7 Avant 2.8 FSI of 2.0 TFSI

  1. #41
    HUGOVDW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    1.311
    Kudos
    9
    Auto
    Audi TT RS
    Land
    Land

    Standaard Re: C7 Avant 2.8 FSI of 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BenA8 Bekijk Berichten
    Even een schopje voor dit topic. Ik ben op zoek naar ervaringen met de 2.8 FSI uit de Audi A6 C7. De meest recente topics zijn minimaal 5 jaar oud (zoals deze) dus ik wil graag wat recentere ervaringen.

    Concreet: is 2.8 FSI "beter" dan de 2.0 TFSI?
    Wat is beter? Zelf dus 3,5 jaar gereden in de 2.8 fsi c7 avant en het is een heerlijke motor: erg stil, soepel, mooie v6-loop en mooi geluid. Maar weinig kracht onderin en het vermogen is niet overweldigend zeg maar. Geen centje pijn aan gehad, zelfs nooit olie hoeven bij te vullen. @Carpediem heeft dezelfde ervaring met een sedan.

    2.0 tfsi ken ik alleen van vervangend vervoer en ik vind die nogal rauw klinken. Turbo-koppel is leuk, maar komt er nogal abrupt in en dan is er nog het olieverbruik. Kortom, twee totaal verschillende belevingen van dezelfde auto en het verbruik zal hetzelfde zijn ongeveer.

    Veel proefritten maken dus!
    TT-RS 2016 - Ross-Tech VCDS
    S7 Sportback 2014 4.0 V8 TFSI -JDE1 | A6 Avant 2.8 FSI MT (C7, 2011) S-Line | A4 Avant 2.0 TDI MT (B8, 2008) ABT | A6 Limousine 2.0 TDI (C6, 2006) ABT|A4 2.0 FSI (B6, 2001)

  2. #42

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    141
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: C7 Avant 2.8 FSI of 2.0 TFSI

    Thanks voor je bijdrage! En het woord beter heb ik bewust tussen aanhalingstekens gezet Beide zullen voor en tegenstanders hebben en ben benieuwd naar de ervaringen van beide.

    Olieverbruik 2.0 TFSI.. Je bedoelt dan toch niet het alom bekende verbruik wat je ook in de A4 treft? Dacht dat de 2.0 TFSI van de A6 hiervan gespaard was?

  3. #43

    Standaard Re: C7 Avant 2.8 FSI of 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BenA8 Bekijk Berichten
    Even een schopje voor dit topic. Ik ben op zoek naar ervaringen met de 2.8 FSI uit de Audi A6 C7. De meest recente topics zijn minimaal 5 jaar oud (zoals deze) dus ik wil graag wat recentere ervaringen.

    Concreet: is 2.8 FSI "beter" dan de 2.0 TFSI?
    @Bob heeft ook nog een 2.8FSI, wel in de C6 maar toch zal hij vast ook z'n ervaringen wel willen delen.
    Laatst gewijzigd door Nenna; 12-10-16 om 12:30.

  4. #44

    Standaard Re: C7 Avant 2.8 FSI of 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BenA8 Bekijk Berichten
    Even een schopje voor dit topic. Ik ben op zoek naar ervaringen met de 2.8 FSI uit de Audi A6 C7. De meest recente topics zijn minimaal 5 jaar oud (zoals deze) dus ik wil graag wat recentere ervaringen.

    Concreet: is 2.8 FSI "beter" dan de 2.0 TFSI?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    @Bob heeft ook nog een 2.8FSI, wel in de C6 maar toch zal hij vast ook z'n ervaringen wel willen delen.
    Het zat 'm voor mij in de betrouwbaarheid.
    Ik wilde een A6 avant omwille van de ruimte.
    De prijzen van de 2.0 en 2.8 waren over het algemeen redelijk gelijk.
    Echter heb je bij de 2.0 kans op de olieproblemen en de bijbehorende dure reparatie.
    Met nog geen 10k per jaar, was de keuze voor ons dus snel gemaakt.

    Overigens heb ik geen ervaring met het karakter van de 2.0, maar de 2.8 vind ik erg fijn.
    Niet overdreven snel, maar toch genoeg power aan boord. En een leuk geluidje op de koop toe
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  5. #45

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2019
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: C7 Avant 2.8 FSI of 2.0 TFSI

    Hoi allen,

    Ff een schopje omhoog voor dit topic. Ik heb een leuke 2.8 FSI Quattro Pro Line Plus op het oog, ongeveer 150k op de teller, jaar 2012. Wie van jullie heeft er ervaring met deze kilometerstanden of hoger? Zijn er bekende kwaaltjes bij deze type motoren, ik kon er namelijk ook niet veel over vinden?
    Laatst gewijzigd door crnib; 16-08-19 om 09:56.


Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •