Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: A4 2.0tfsi automaat uit 2006

  1. #1

    Standaard A4 2.0tfsi automaat uit 2006

    Hallo heren,

    Ik heb jaren in een diesel gereden(vw passat 2.0tdi 103kw), maar ik rijd nu bijna geen kilometers meer.(18000km pj) du opzoek naar wat anders
    Nu ben ik aan het kijken voor een A4 2.0tfsi automaat eén uit 08-2006 sedan en een station uit 06-2005.
    Beide wagens zijn dus voorzien van een automaat en nu weet ik niet of dit het zelfde is als een DSG van VW en waar ik op moet letten bij aanschaf.
    Zijn er nog verborgen gebreken bij deze modellen, ik heb ergens gelezen dat de automaat bakken wel eens wat problemen kunnen geven of was dit bij de modellen voor 2005.
    En hoe is het om met deze auto's een caravan te trekken van 1450kg. Is dit te doen, qua power zal het wel lukken denk ik maar hoe gaat dit met de automaat.

    Mvg,Johan
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 2.0tfsi automaat uit 2006

    Verplaatst naar Aankoopadviezen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    87
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A4 2.0tfsi automaat uit 2006

    Volgens mij heeft deze een Multitronic en geen SStronic (te vergelijken met de DSG).

  4. #4
    martijn83's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    41
    Posts
    197
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 2.0tfsi automaat uit 2006

    Dit is een multitronic. Er zit geen quattro logo in de grill dus ga er vanuit dat het geen quattro is.

    Bij de A4 B7 is een FWD een Multitronic en de quattro een Tiptronic.
    Multitronic zijn wat zwakkere automaten met veel problemen. Het wordt afgeraden om er iets mee te trekken of de motor te chippen (wat bij de 2.0TFSI erg leuk is).

    Tiptronic zijn over het algemeen sterker (liggen ook in de diesels en S4) en kunnen wat meer koppel en vermogen aan. Helaas kunnen deze ook stuk.
    Vorige week is die van mij vervangen bij 118.000 KM. Was gewoon pech hebben.
    Audi A3 Hatchback 2.0 TDI (FWD, DSG, S-Line, 2005)
    Audi A4 Avant 2.0 TFSI (quattro, tiptronic, S-Line, 2006)

  5. #5

    Standaard Re: A4 2.0tfsi automaat uit 2006

    Martijn83, bedankt voor de uitgebreide reactie.
    De zwarte valt al af, want deze heeft een tik gehad wist de verkoper mij te vertellen en de andere was in gerookt dus deze wordt het ook niet.
    Ik kijk nog rustig verder.
    Ps. beide waren geen quattro.


  6. #6

    Standaard Re: A4 2.0tfsi automaat uit 2006

    Heb er 1 gevonden en ga morgen even kijken. Deze auto is van 08-2005 en is een quattro uitvoering.
    Deze bakken moet dus sterker zijn. De auto heeft 140000km gereden dit moet toch niets uitmaken, hij heeft geen trekhaak.
    Laatst gewijzigd door power by tdi; 10-02-12 om 18:40.

  7. #7

    Standaard Re: A4 2.0tfsi automaat uit 2006

    Ik wil nog even aanhaken op deze post.

    Ik ben ook op zoek naar OF een avant (2.0 tfsi vanaf 2005) of een Cabrio van een modelletje eerder (2002 - 2005).
    Budget max. 12500.

    Wat KM-rijden betreft, zit ik om en nabij het omslagpunt. Ik rij niet zo heel veel, maar als ik rij wil ik gewoon fijn en lekker rijden.

    Deze avant trok mijn aandacht. KM-stand is wel wat hoog, maar van eerste eigenaar en ziet er gewoon helemaal goed uit.
    Wat denkt men, moeite waard om te bezichtigen?
    http://link.marktplaats.nl/566957044

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •