Bekijk Poll Resultaten: A3 sportback

Stemmers
14. Je mag niet op deze poll stemmen
  • 1.4 tfsi handgeschakeld

    1 7,14%
  • 1.8 tfsi handgeschakeld

    4 28,57%
  • 1.4 tfsi automaat

    2 14,29%
  • 1.8 tfsi automaat

    7 50,00%
Dit is een Meerkeuze Poll
Resultaten 1 tot 20 van de 20

Onderwerp: Hulp nodig bij aanschaf eerste Audi (A3)

  1. #1
    dweep's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Leeftijd
    30
    Posts
    675
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Hulp nodig bij aanschaf eerste Audi (A3)

    Beste mede-forummembers,

    Op dit moment ben ik hard aan het sparen voor een nieuwe auto (op dit moment rijdt ik een seat ibiza 1.4), omdat ik al jaren verliefd ben op Audi is mijn oog gevallen op een Audi A3.

    Mijn budget ligt rond de 15.000 en ik wil hem graag in Duitsland kopen en importeren (woon dicht bij de grens), ook dit lukt allemaal wel.

    Graag zou ik jullie ervaring en expertise willen horen over de keuze welke A3 het zal worden.
    Het liefste wil ik een sportback vanaf 2008 (facelift).

    Mijn keuze ligt tussen een 1.4 tfsi of een 1.8 tfsi en tevens handgeschakeld of een automaat (rij nu handgeschakeld, maar heb ook vaker automaat gereden) over het algemeen rijdt ik 900km per maand.

    Alvast bedankt.
    Groetjes
    Laatst gewijzigd door dweep; 04-11-14 om 15:02.

  2. #2
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.549
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Hulp nodig bij aanschaf eerste Audi (A3)

    Moet zeker lukken, heb zelf begin dit jaar een A3 uit Duitsland laten komen voor, 1.8tfsi sportback. Staan genoeg mooie te koop, en binnen budget moet zeker lukken met wat leuke opties.

    Mocht je hulp nodig hebben met invoeren kan ik je @sjoeritzz aanbevelen, die heeft het voor mij van begin tot eind geregeld en geen moment spijt van gehad.
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm

  3. #3
    dweep's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Leeftijd
    30
    Posts
    675
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Hulp nodig bij aanschaf eerste Audi (A3)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door emiel10 Bekijk Berichten
    Moet zeker lukken, heb zelf begin dit jaar een A3 uit Duitsland laten komen voor, 1.8tfsi sportback. Staan genoeg mooie te koop, en binnen budget moet zeker lukken met wat leuke opties.

    Mocht je hulp nodig hebben met invoeren kan ik je @sjoeritzz aanbevelen, die heeft het voor mij van begin tot eind geregeld en geen moment spijt van gehad.
    Dankjewel voor je reactie. Zelf zal mijn oom mij waarschijnlijk helpen bij het importeren, dit omdat hij zelf ook al vaker auto's heeft geïmporteerd en in deze branche zit (en een oprij aanhangwagen heeft).
    Laatst gewijzigd door dweep; 09-10-14 om 15:28.

  4. #4
    dweep's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Leeftijd
    30
    Posts
    675
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Hulp nodig bij aanschaf eerste Audi (A3)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door emiel10 Bekijk Berichten
    Moet zeker lukken, heb zelf begin dit jaar een A3 uit Duitsland laten komen voor, 1.8tfsi sportback. Staan genoeg mooie te koop, en binnen budget moet zeker lukken met wat leuke opties.

    Mocht je hulp nodig hebben met invoeren kan ik je @sjoeritzz aanbevelen, die heeft het voor mij van begin tot eind geregeld en geen moment spijt van gehad.
    Heb jij zelf trouwens een automaat of handgeschakeld, ben hier erg over aan het twijfelen.

  5. #5
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.549
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Hulp nodig bij aanschaf eerste Audi (A3)

    Ik heb een Handbak. Automaat koop ik over aan aantal jaar wel. Vind het wel fijn alles zelf in de hand te hebben.
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm


  6. #6
    dweep's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Leeftijd
    30
    Posts
    675
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Hulp nodig bij aanschaf eerste Audi (A3)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door emiel10 Bekijk Berichten
    Ik heb een Handbak. Automaat koop ik over aan aantal jaar wel. Vind het wel fijn alles zelf in de hand te hebben.
    Oke bedankt, ik zal eens gaan kijken automaat aanbod is minder en prijzen zijn ook hoger. Kwa onderhoud weet ik niet wat het beste is? Ook kwa pit van de auto, de een zegt de handbak en de andere de automaat. lastig..

  7. #7
    beyazz's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    528
    Kudos
    12
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Hulp nodig bij aanschaf eerste Audi (A3)

    Ik heb zelf een Audi A3 SB uit 2006 1.6 FSI gehad, en vervolgens ook nog een Audi A3 SB 2009 1.4 tfsi. Beiden overigens hand geschakeld, is naar mijn mening meer fun.
    Het verschil tussen die twee qua power viel mij eigenlijk tegen.. Ik had verwacht dat de 1.4 tfsi pittiger zou zijn, vandaar dat wanneer ik nu weer een A3 zou kopen dit min. 1.8 TFSI motor moet zijn..

    Anyhow, indien deze punten je enige vraagstukken zijn kom je er vast en zeker snel uit en zien we je voorstel topic snel tegemoet : -)
    Audi A4 2.0 TFSI Avant / 2008
    Seat Leon 1.6 FSI / 2005 ¦ Audi A3 1.4 TFSI Sportback / 2009
    BMW 320i / 2006 ¦ Audi A3 1.6 FSI Sportback / 2006

  8. Ad
  9. #8
    dweep's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Leeftijd
    30
    Posts
    675
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Hulp nodig bij aanschaf eerste Audi (A3)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beyazz Bekijk Berichten
    Ik heb zelf een Audi A3 SB uit 2006 1.6 FSI gehad, en vervolgens ook nog een Audi A3 SB 2009 1.4 tfsi. Beiden overigens hand geschakeld, is naar mijn mening meer fun.
    Het verschil tussen die twee qua power viel mij eigenlijk tegen.. Ik had verwacht dat de 1.4 tfsi pittiger zou zijn, vandaar dat wanneer ik nu weer een A3 zou kopen dit min. 1.8 TFSI motor moet zijn..

    Anyhow, indien deze punten je enige vraagstukken zijn kom je er vast en zeker snel uit en zien we je voorstel topic snel tegemoet : -)
    Dankjewel, ik ben er zo wie zo over uit dat het een facelift 1.8 tfsi zal worden het liefst met xenon. Enkel zit ik te twijfelen tussen de handgeschakelde of automaat.

  10. #9
    dweep's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Leeftijd
    30
    Posts
    675
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Hulp nodig bij aanschaf eerste Audi (A3)

    Weet trouwens iemand de snelheid van 0-100 bij handgeschakeld en automaat en het verbruik van beiden bij de 1.8 tfsi. Vind nergens betrouwbare bronnen op internet.

  11. #10
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.549
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Hulp nodig bij aanschaf eerste Audi (A3)

    0-100 weet ik zo niet. Verbruik bij mij (handgeschakeld) 1:12,5 gemiddeld over 5000 km. Voornamelijk stadsverkeer en ik let niet echt op de zuinigheid. 1:14 moet makkelijk haalbaar zijn als je rustig rijdt en wellicht van snelweg. Ben bezig cruise control in te bouwen dat zal wellicht ook helpen het verbruik omlaag te krijgen.
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm

  12. #11
    dweep's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Leeftijd
    30
    Posts
    675
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Hulp nodig bij aanschaf eerste Audi (A3)

    Oke top. Heb nog 2 kleine vraagjes, zal de automaat zuiniger zijn als de handgeschakeld (gemiddeld bij normaal rij-gedrag) en tevens vind ik de A3 8p facelift met xenon zeer mooi, maar het aanbod van deze auto's is matig. Is het mogelijk om een a3 8p facelift te kopen en hier naderhand de xenon unit's in te zetten en wat zal dit gaan kosten? Op internet lees ik alleen maar over xenon in de halogeen unit's of xenon unit's van andere merken of xenon unit op een pre-facelift.

  13. #12
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.549
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Hulp nodig bij aanschaf eerste Audi (A3)

    Ik zou er gelijk een kopen met xenon, is best een dure aangelegenheid dit achteraf te doen volgens mij. Met xenon is vele malen mooier dan de halogeen versie, vind de versie met halogeenverlichting altijd een beetje "budget" ogen (no offence verder).

    Normaal gesproken is een handgeschakelde auto zuiniger dan een automaat, al scheelt dat tegenwoordig met de DSG bakken niet meer zoveel volgens mij.

    Nogmaals, voor € 15.000,- moet je in Duitsland zeker een A3 kunnen vinden met xenon en een 1.8tfsi (al dan niet met automaat)

    Bijvoorbeeld (30seconden zoeken):

    http://suchen.mobile.de/auto-inserat...=125000&noec=1

    http://suchen.mobile.de/auto-inserat...=125000&noec=1
    Laatst gewijzigd door emiel10; 27-10-14 om 15:12.
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm

  14. #13
    DutchCerby's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2014
    Leeftijd
    51
    Posts
    74
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Hulp nodig bij aanschaf eerste Audi (A3)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door emiel10 Bekijk Berichten
    Ik zou er gelijk een kopen met xenon, is best een dure aangelegenheid dit achteraf te doen volgens mij. Met xenon is vele malen mooier dan de halogeen versie, vind de versie met halogeenverlichting altijd een beetje "budget" ogen (no offence verder).
    Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik zo'n TomTom op de voorruit eigenlijk eerder wat "budget" vind ogen dan halogeen koplampen hoor...
    Maar ja, Xenon staat wel leuker... Maar ik zou voor de Navi gaan (of beide), ik zag namelijk dat je selectie zonder Navi was. Maar dat is mijn smaak...

  15. #14

    Standaard Re: Hulp nodig bij aanschaf eerste Audi (A3)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door emiel10 Bekijk Berichten
    Ik zou er gelijk een kopen met xenon, is best een dure aangelegenheid dit achteraf te doen volgens mij. Met xenon is vele malen mooier dan de halogeen versie, vind de versie met halogeenverlichting altijd een beetje "budget" ogen (no offence verder).
    Hier sluit ik me helemaal bij aan! Xenon is achteraf onnodig duur als je het OEM wilt (wat eigenlijk wel moet, anders ziet het er alsnog cheap uit), dus gelijk eentje zoeken met xenon.

    Halogeen ziet er gewoon cheap uit. Ik vind het onvoorstelbaar dat ik nog steeds A6'en van het laatste model zie rijden met halogeen.. Dat het überhaupt leverbaar is op een A6 vind ik al bijzonder.
    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver

  16. #15
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.549
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Hulp nodig bij aanschaf eerste Audi (A3)

    Die zijn toevallig zonder navi inderdaad, maar die is voor de prijs van een beetje een Tomtom ook wel te koop (legaal). Dat is veel makkelijker in te bouwen dan xenon lampen. Daarbij zou ik beide auto's niet willen want er missen wel meer opties die ik er wel op zou willen hebben
    Laatst gewijzigd door emiel10; 27-10-14 om 15:38.
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm

  17. #16
    dweep's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Leeftijd
    30
    Posts
    675
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Hulp nodig bij aanschaf eerste Audi (A3)

    Kijk, dit zijn nou reacties waar ik wat aan heb! . Mijn zoekopdracht bestaat op mobile.de meestal uit maximaal 15.000 onder de 100.000 en 1.8tfsi vanaf 2008. Zal inderdaad meteen voor de Xenon versie proberen te gaan. Navi maakt me persoonlijk niet zoveel uit, rij op het moment altijd met navigatie software op de mobiel en zal waarschijnlijk ook voor een mobiel houder kijken. Vandaag toevallig in een A4 sedan van een vriend gezeten, trekt me toch ook wel erg en zit rond dezelfde prijs klasse en kosten, mmm lastig...

    Zoekresultaten van mobile.de:
    http://bit.ly/1wvNAj9
    Laatst gewijzigd door dweep; 27-10-14 om 18:43.

  18. #17
    Arnout's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.431
    Kudos
    35
    Auto
    Audi RS2
    Land
    Land

    Standaard Re: Hulp nodig bij aanschaf eerste Audi (A3)

    Ik heb 4 jaar een 8P 1.4 TFSI Sportback gereden met S-tronic, vanaf nieuw. Zeer fijne wagen, beviel me beter dan de leen A4's die ik weleens van de garage mee kreeg. De A3 voelde zeker dankzij de S-line stoelen als een maatpak. Ik heb geen moment spijt van de S-tronic gehad, zeer fijne bak waarmee het ook erg zuinig rijden is. Ik denk dat je een handbak wel verslaat als je een beetje met de rijstijl van die bak meegaat. Hij schakelt snel over naar hogere versnellingen en zoeft met name in stadverkeer en op buitenwegen zeer soepel. Hij remt nauwelijks op de motor en daardoor kan je ook veel uitvieren. Is met een beetje gewenning goed te doen. In de zomer haalde ik op buitenwegen naar mijn werk gemiddeld 1:17-1:18. Op de snelweg tussen de 1:12 en 1:14. Bij echt doorrijden in Duitsland zit er ook wel 1:7 in .

    Navigatie is een lastige. Ze zijn zeer diefstalgevoelig en het systeem is niet echt snel. Invoeren van adressen is traag en achterhaald. De SD kaart sloten zijn dan wel een handige uitbreiding, zeker zoals ik hem het met het AMI systeem erbij, waarop ook een externe hdd of ipod kan. Het feit dat je veel geld betaald voor kaaren die op DVD moeten staan (althans bij mijn 2009 auto) en de diefstalgevoeligheid zou ik misschien dan toch voor een Garmin, Tom Tom oid gaan.

    Xenon is zoals de anderen al aangeven wel een hele mooie optie. Laat wel de auto uitlezen voor aankoop: de LED verlichten kan wel eens de geest geven. Dan zit je aan een nieuwe koplamp. Andere zaken waar je op moet letten zijn foutcodes van de motor en turbodrukregeling. De TFSI motoren uit deze wagens produceren dermate veel roet dat de wastegates vast kunnen gaan zitten. Dat uit zich in foutmeldingen (niet in motorlampjes). Revisie is kostbaar, meestal zit je aan een nieuwe turbo. De mijne gaf de geest bij 62000... Verder geen enkel probleem met de auto gehad, na 4 jaar geen rammel of kraakje, ook de onderkant was als nieuw.

    Wat denk je van deze: http://link.marktplaats.nl/m861600859
    Of deze: http://link.marktplaats.nl/m860536904

    Zoeen had ik dus maar dan S-tronic: http://link.marktplaats.nl/m863067042
    Of voor iets meer geld: http://link.marktplaats.nl/m856871074


    Succes met zoeken!
    1991 Audi 80 1.6, 1994 Audi Avant RS2
    Leasert: nu: 2018 Hyundai Ionic Electric; ex: 2013 Chevrolet Volt LTZ, 2009 Audi A3 SB 1.4T

  19. #18
    dweep's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Leeftijd
    30
    Posts
    675
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Hulp nodig bij aanschaf eerste Audi (A3)

    Bedankt. Ja lastig, mijn voorkeur gaat toch naar een handgeschakelde of een s-tronic als ik deze tegenkom, aanbod hiervan is minder. Keuze ligt nu tussen een A3 sportback 1.8 tfsi of een A4 sedan 1.8 tfsi. Voordelen van een A4 zijn toch de meer opties, meer luxe en mooie uiterlijk. De a3 is weer wat compacter, sportiever en zuiniger.

  20. #19
    Arnout's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.431
    Kudos
    35
    Auto
    Audi RS2
    Land
    Land

    Standaard

    S-Tronic is de automaat he?
    1991 Audi 80 1.6, 1994 Audi Avant RS2
    Leasert: nu: 2018 Hyundai Ionic Electric; ex: 2013 Chevrolet Volt LTZ, 2009 Audi A3 SB 1.4T

  21. #20
    dweep's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Leeftijd
    30
    Posts
    675
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Hulp nodig bij aanschaf eerste Audi (A3)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arnout Bekijk Berichten
    S-Tronic is de automaat he?
    Ja, dat weet ik de A3 is handgeschakeld dan of met s-tronic en de a4 is handgeschakeld of multi-tronic. Maar denk toch dat ik voor handgeschakeld ga.

    Aanstaande vrijdag ga ik een test ritje maken in een A4, eens kijken hoe me dat bevalt.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •