Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 22 van de 22

Onderwerp: nieuwe auto blijkt niet nieuw

  1. #21

    Standaard Re: nieuwe auto blijkt niet nieuw

    Beste forumlezers,

    Ik ben er nog steeds helemaal ziek van, maar ik zal enige vragen beantwoorden. Ik heb geen Audi, maar het leek me slim om ook een ander autoforum te benaderen. Ik heb een nissan. Als nieuw gekocht bij de officiële nissandealer in Alkmaar. Het was mijn eerste "nieuwe" auto. Op 10 november tekende ik het contract. Ik heb er 9450 euro voor betaald, komt overeen met de cataloguswaarde. Op 20 november hoorde ik dat er problemen met de meldcode waren. Omdat ik een leenauto kreeg, maakte ik me er nog niet zoveel zorgen over. 15 December kon ik hem ophalen met een nieuw contract. De auto ston al buiten, was betaald, En ik wees de verkoper meteen op de km-stand. Hij beweerde dat het het klokje was en later dat de hectometers erbij stonden. Op dat moment was de garage al gesloten en de verkoper ging meteen naar huis. Bij het wegrijden vielen mij de ettlijke gebreken meteen op. Ik heb hier de volgende dag melding van gemaakt. De verkoper bagatelliseerde alles.
    Ik heb hem 2x 10 dagen in de garage gehad met het verzoek om de auto in nieuwstaat te brengen. Tijdens de 2e keer vertrouwde ik het niet meer en stapte naar advocaat. Deze adviseerde ontbinding koopcontract en auto niet meer ophalen. Zonder mijn medeweten haalde de garage 's nachts de leenauto op en zette mijn auto bij mij voor de deur en dreigen mij met kosten omdat ik de sleutels niet kom omruilen. Ik heb het RDW gebeld en de importeur. Ik weet nu dus dat de auto met dat chassisnummer al eerder in Nederland is aangemeld en op een ander kenteken en eigenaar heeft gereden. Ik heb nu een afspraak gemaakt met de politie voor een aangifte. Ook ben ik bij een RDW-erkend keuringsstation geweest, die kon aan de hand van de toestand makkelijk bepalen dat het hier werkelijk om een gebruikt model betreft. Wie kan mij nu wat handvatten reiken? Alles is welkom, want ik wil die verkoper zien hangen.

  2. #22
    Oldtimer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    37
    Posts
    244
    Kudos
    6
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: nieuwe auto blijkt niet nieuw

    Stap naar het hoofdkantoor van Nissan met je verhaal. Dit is namelijk heel slechte reclame voor hun. Vertel d'r ook bij dat je verhaal al op meerdere fora staat. Aangezien het een officiële dealer is zullen ze hem wel kunnen aanpakken en jou tegemoet komen. Daarnaast heb je toch al een advocaat in de hand genomen? Lijkt me dat die je ook wel kan helpen om het geld terug te krijgen.
    Er zijn 10 soorten mensen. Zij die niet binair kunnen tellen en zij die dit wel kunnen.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •