Resultaten 1 tot 20 van de 20

Onderwerp: Import of NL ??!??!??!

  1. #1

    Standaard Import of NL ??!??!??!

    Hoi

    Echt leuk hier...Ik hoop binnenkort mijn nieuwe TT hier te laten zien........maaaaarrrrr......

    Ik ben nog een polo 1.4 rijder uit 1999 , zoek ruim 3 maanden naar een nette TT.....ben van Maastricht tot Groningen en van Den Haag tot Doetinchem wezen kijken naar TT`s......wat ik allemaal heb meegemaakt, vooral die verkopers!!!!......Er zijn echt weinig garages waar ik terug ga om voor de 2de keer te kijken.......wat me opvalt is, dat een import TT er netter uitziet dan NL TT.......ze hebben bijna geen steenslag op de bumper (opnieuw gespoten????) bijna altijd lage Km stand bv tussen 60/80.000 Km, bouwjaar van 1999 (geknoeid?????) Lederen stoel is nog strak als nieuw (nieuwe besturders stoel??????).....echt!!??!? wat zal ik doen.... een nette strak uitziende duitser nemen of een NL auto waarvan iets meer van de geschiedenis bekent is ?

    Maar dat zegt ook niets......weet iemand op welke km de dist riem wordt vervangen ? Ze hebben me verteld dat het rond 180.000 Km is ...is dit waar?

    Zijn er mensen die ervaring hebben met www.rijtautos.nl ?

  2. #2

    Standaard

    Net nieuw en dan al zo`n hoop vragen...

    Jonge duitse occasions hoeven niet persé slecht te zijn. Vaak zijn ze goedkoper en completer dan hier, zelfs incl BPM.

    Ben je niet zeker van een wagen, laat `m dan keuren. Volgens mij praten we over ongeveer €20000 dus €150 voor een Dekra- of ANWBkeuring moet er toch af kunnen?
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  3. #3

    Standaard

    €150 voor een Dekra- of ANWBkeuring is natuurlijk geen geld voor een persoon die 20000 voor een auto gaat neerleggen....maar gaan ze bij een Dekra keuring ook de motor testen.... bv of de turbo goed werkt of inspuitingen en dergelijke technische foefjes ??

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BP
    €150 voor een Dekra- of ANWBkeuring is natuurlijk geen geld voor een persoon die 20000 voor een auto gaat neerleggen....maar gaan ze bij een Dekra keuring ook de motor testen.... bv of de turbo goed werkt of inspuitingen en dergelijke technische foefjes ??
    Volgens mij kan niemand in de motor kijken, een auto kopen blijft altijd een gok, of je nu een van 20000 euro koopt, of een van 2000 euro....

    Maar veel sucses met je zoektocht

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BP
    €150 voor een Dekra- of ANWBkeuring is natuurlijk geen geld voor een persoon die 20000 voor een auto gaat neerleggen....maar gaan ze bij een Dekra keuring ook de motor testen.... bv of de turbo goed werkt of inspuitingen en dergelijke technische foefjes ??
    Zoals booze al zegt: niemand kan in de motor kijken. Je maakt natuurlijk wel zelf een proefrit en als ik jou was (heb ik zelf ook gedaan) test je er meerdere. Pas op het moment dat je gevoel zegt: "dit is een kandidaat" laat je er een keuring op los.
    In principe wordt de gehele wagen van onder tot boven bekeken maar voor xtra zekerheid kan je kijken of er een rollenbank in de buurt zit. Kost ook wel geld maar dan heb je een nog wat betere "kijk" in de motor.
    I like digging...

    Especially someone else his grave


  6. #6
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    niet goedkoop wel een goeie dealer...

    http://www.autoaltena.nl/pages/detail.phtml?id=207011#
    Audi A2 1.4 aua

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.887
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Waarom haal je 'm dan niet zelf uit Duitsland? Hoef je de vage handelaar hier niet te betalen voor het terugdraaien van de teller en weet je echt zeker dat je een goede auto hebt. Iets meer werk voor het invoeren maar volgens mij kun je toch nog geld verdienen.

    Eén nadeel: je kunt je huidige auto niet inruilen, die zul je privé moeten verkopen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Waarom haal je 'm dan niet zelf uit Duitsland? Hoef je de vage handelaar hier niet te betalen voor het terugdraaien van de teller en weet je echt zeker dat je een goede auto hebt. Iets meer werk voor het invoeren maar volgens mij kun je toch nog geld verdienen.

    Eén nadeel: je kunt je huidige auto niet inruilen, die zul je privé moeten verkopen.
    En ligt de prijs waarschijnlijk ook nog lager, want er zit geen handelaar tussen die ook nog moet eten

  10. #9

    Standaard

    De tijd dat je er in steekt om in te voeren en div papieren bij een stelletje ambtenaren op tafel moet gooien, wat overigens afgekeurd word omdat iets luligs ontbreekt.......Ik denk.....wat zou de winst zijn bij een TT van Bj 1999...in duitsland kost zo iets ongeveer 13.000 euro en hier 20.000 euro.
    13.000 + invoer en adm.kosten = 18.000 ??? en de ellende niet meegerekend......!! winst van 2000 euro is een net audio-installatie

  11. #10
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.887
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Ik wil nog wel redelijk wat moeite doen voor 2000 euro... en zoals ik al opmerkte, een auto die je zelf uit Dld haalt is waarschijnlijk een betere dan die de vage handelaar met teruggedraaide teller hier aanbiedt.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  12. #11
    Edgar's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    1.267
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Mee eens, ik zou hem ook zelf uit Duitsland gaan halen.
    Ik ook wel eens gehoord dat Polen nog goedkoper is... 8)

    Maar of je daar nou helemaal heen gaat voor een auto :wink:

    Suc6
    Terug bij Audi!!

    A6 2.0TDI Pro Line

  13. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Edgar
    Ik ook wel eens gehoord dat Polen nog goedkoper is... 8)

    Maar of je daar nou helemaal heen gaat voor een auto :wink:

    Suc6
    Om hier gestolen auto`s terug te kopen :roll:
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  14. #13

    Standaard

    Polen ..????......... :twisted: Polen is de texas van europa.......van god los man daar...!!! :twisted:

  15. #14
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.887
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    'Take a holiday in Poland, your car's already there'. :?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  16. #15
    Edgar's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    1.267
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    haha haha Inderdaad, daar zou je veel gestolen auto's tegen komen :?
    Terug bij Audi!!

    A6 2.0TDI Pro Line

  17. #16

    Standaard

    Ik ben zelfs voor import.... lage km's, beter (vaak) onderhouden, meer opties, lagere prijs.. wat wil je nog meer?
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

  18. #17
    vissered's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    995
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8

    Standaard

    sorry poolse autodieven willen alleen audi, bmw , mercedes, vw. Dus voor ons (duitse auto liefhebbers ) is het verstandiger om daar WEG TE BLIJVEN . geloof me '' ze '' hebben al van mij een vw t4 '' geleend'' en nooit meer terug gebracht
    eigenaar van :geen audi maar een seat mii

  19. #18

    Standaard

    ze kunnen idd niet in de motor kijken, maar ze doen wel een compressie meting.
    maar je bent nooit zeker van een goede auto. alleen als je een nieuwe koopt.
    het blijft een risico.
    ik zou de auto alleen kopen als de onderhouds historie bekent is(boekjes met km standen) en een nap.
    verder goed opletten of de kieren bij de motorkap en achterklep gelijk zijn ivm een schade auto.
    en let op kleurverschillen.
    verder kan je niet zo goed zien wat de vorige eigenaar allemaal met de auto heeft uitgespookt.

  20. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vissered
    sorry poolse autodieven willen alleen audi, bmw , mercedes, vw. Dus voor ons (duitse auto liefhebbers ) is het verstandiger om daar WEG TE BLIJVEN . geloof me '' ze '' hebben al van mij een vw t4 '' geleend'' en nooit meer terug gebracht
    Staat waarschijnlijk naast mijn S3...
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  21. #20
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BP
    Polen ..????......... :twisted: Polen is de texas van europa.......van god los man daar...!!! :twisted:
    Offtopic:
    Even kleine correctie. Als men ergens niet van god los is, dan is dat in Texas USA.
    RS6 C5
    A3 TDIe

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •