Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 41

Onderwerp: aankoop coupe, paar minpuntjes

  1. #1

    Standaard aankoop coupe, paar minpuntjes

    Hey mensen, ik heb jullie advies nodig. Ik heb vandaag een proefrit gemaakt in een coupe uit 89 (nieuw model) wat natuurlijk fantastisch was. Ik was al verliefd op het uiterlijk van de coupe, nu ben ik dat ook op het rijgedrag.
    Met deze coupe waren alleen een aantal dingetjes mis, en ik wilde eigenlijk weten of dat kostbare dingen zijn om te fixen. Zo was 1) de lak (rood) op de zijspiegels erg door de zon aangetast (verbleekt). De verkoper zei dat dit met van dat commandeur spul (groene blik) goed te verhelpen was. Is dit inderdaad zo?
    2) Het raam aan de bestuurderskant ging niet meer open. Volgens de verkoper was het raam vastgezet nadat een bepaald kabeltje van het mechaniek het begeven had. Hij was nooit meer aan reparatie toe gekomen. Zijn dit soort mechaniekjes duur om te vervangen? Het hendeltje zelf (waar je het raam mee open doet) is nog wel aanwezig.
    3)De stoel aan de bestuurderskant wilde niet meer naar voren klappen, om passagiers op de achterbank te krijgen. Dit moet dus altijd via de passagierskant. Het vervelende is dat het donker was en dat ik niet zo 1,2,3 kon zien waar dat aan lag. Weten jullie of dit fragiele/moeilijk te maken systemen zijn die in die stoelen zitten? Als het echt niet anders kan ben ik al tevreden als ik een touwtje om een palletje kan binden en daarmee de stoel weer naar voren krijg, zou dit mogelijk zijn bij een standaard coupe?

    Ik begrijp dat dit vragen zijn waar misschien meer info voor nodig is, maar die heb ik helaas niet Als jullie er IETS zinnigs over kunnen zeggen maken jullie me al een blij man!

    Groeten,

    Frans

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.870
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Lak kun je inderdaad met Commandant oppoetsen. Rood absorbeert het hele spectrum aan straling en verweert daardoor harder dan andere kleuren.

    Mechanisme van de ruit moet in zijn geheel worden vervangen. Is erg duur en op de sloop kun je wel vergeten vrees ik. Is Coupé-specifiek en ik meen me te herinneren dat het 400+ euro kost.
    EDIT: ik lees net dat er een hendeltje zit. Handbediende ramen? Wordt iets goedkoper, gelukkig.

    Stoel: ook een kabeltje maar ditmaal goedkoop en redelijk makkelijk te vervangen als je een beetje handig bent.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard Re: aankoop coupe, paar minpuntjes

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frans22
    2) Het raam aan de bestuurderskant ging niet meer open. Volgens de verkoper was het raam vastgezet nadat een bepaald kabeltje van het mechaniek het begeven had. Hij was nooit meer aan reparatie toe gekomen. Zijn dit soort mechaniekjes duur om te vervangen? Het hendeltje zelf (waar je het raam mee open doet) is nog wel aanwezig.
    Welkom op 't forum....

    Ik heb zelf geen Coupé en kan je dus niet veel verder helpen..

    Er is aardig wat informatie te vinden dmv de zoekfunktie...
    Tens3 z'n raammechnisme topic
    One liter, driver's licence eater...


  4. #4

    Standaard

    Ja, inderdaad handbediend, lekker zwengelen.

    Kan je dit soort mechaniekjes wel op de sloop halen (ik bedoel, staan er nog wel een paar coupe's op slopen door nederland?)

    Groeten,

    Frans

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.870
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Dat wordt moeilijk. Als je al iets vindt, zal het redelijk gestript zijn.

    Bel eens met Coen Donkers (www.coendonkers.nl) of-ie misschien zo'n mechanisme heeft liggen... bellen, niet mailen want dat gaat sneller.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6

    Standaard

    okay, top. Zou zo'n ding nog moeilijk in te bouwen zijn? (ben best handig hoor..).

    Verder heb ik eigenlijk nog 1 vraag: Met de test rit had deze audi een flinke afwijking naar rechts. Op de snelweg moest ik in ieder geval constant bijsturen. Ik heb tegen de huidige eigenaar gezegd dat hij dat eerst maar eens moet uitzoeken voor dat ik hem koop. Waar zou dit aan kunnen liggen? Ik heb hem verteld dat de auto waarschijnlijk uitgelijnd moet worden. Zijn er nog andere oorzaken waar het aan kan liggen (geen schadeauto).

    Groeten,

    Frans

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.870
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Uitlijnen inderdaad, of een kromme draagarm o.i.d.
    Goed idee om de eigenaar dat uit te laten zoeken.

    Met de handleidingen op dit forum voor het uitbouwen van deurpanelen (zoekfunctie links bovenin de blauwe balk) is dit prima zelf te vervangen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #8
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.528
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frans22
    Zijn er nog andere oorzaken waar het aan kan liggen (geen schadeauto).
    Hoe weet je zeker dat het geen schadeauto is (de verkoper moet je per definitie nooit geloven tenzij het wellicht een vriend of zo is die je echt kan vertrouwen).

    Kijk eens naar de voor-banden. Zijn ze netjes afgesleten. Als de auto niet spoort kan het aan het de uitlijning liggen.

    Ik zou er zowieso een ANWB Totaal-keuring (of Dekra equivalent) op los laten.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  10. #9
    nb_coupe's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2004
    Leeftijd
    40
    Posts
    3.061
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard

    ik heb nog een raammechanisme liggen,maar dat is van de passagierskant,daar heb je natuurlijk niets aan...
    Audi A6 Avant 2.6 C4 1998

  11. #10

    Standaard

    dat weet ik niet? Zijn de beide kanten verschillend?

    Frans

  12. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frans22
    Ja, inderdaad handbediend, lekker zwengelen.

    Kan je dit soort mechaniekjes wel op de sloop halen (ik bedoel, staan er nog wel een paar coupe's op slopen door nederland?)

    Groeten,

    Frans
    Probeer eens bij sloperij van Zutphen, Udensewg 5a
    5464VA Veghel
    Tel: 0413-363445
    Fax: 0413-367988

    Daar heb ik een aantal coupe's (gesloopt) gezien....Wel heel goed doorgeven wat je precies zoekt want anders kom je met wat anders thuis.
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  13. #12

    Standaard

    Raammechanisme is soms te reviseren. De oorzaak is dat de vertanding van een tandwiel 'dol' is gedraaid. Het vervangen van dit tandwiel is overigens een heel precies werkje. Losse tandwielen zijn niet te koop bij de dealer, die verkoopt alleen nieuwe mechanismen, ik meende dat die rond de 400 euro ex btw kosten, dus vrij prijzig. Audi Parts, Coen Donkers hebben van die tandwielen laten draaien. Ook niet goedkoop, maar altijd veel goedkoper dan een nieuw mechanisme.

    Groet Hessel

  14. #13
    heslie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.415
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx
    Probeer eens bij sloperij van Zutphen, Udensewg 5a
    5464VA Veghel
    Tel: 0413-363445
    Fax: 0413-367988

    Daar heb ik een aantal coupe's (gesloopt) gezien....Wel heel goed doorgeven wat je precies zoekt want anders kom je met wat anders thuis.
    Ben daar vandaag toevallig nog geweest, heeft er twee(aardig kale) staan, verder nog een 90(met mooi compleet intr.) en een paar kale 80ers.
    In 1 van de coupes zaten de deuren nog in, maar alleen zaten de raammechanismes er volgens mij niet meer in.
    Er stond ongeveer 10 cm water met ijs in de autos, dus ik niet heel goed gekeken wat er verders nog inzat.
    De binnen verlichting voor, en de kunstofstrips op de zijkant zitten er zeker niet meer po, want die heb ik nu.

    Oh ja, bij 1tje zat er nog een leuke sportdemper onder(geen Q), alleen 1 nadeel, de auto lag er boven op.
    Ik heb een bloedhekel aan bumperklevers, vandaag zat er weer eentje voor me.

  15. #14

    Standaard

    voor je een heel mechanisme gaat kopen,met mijn eerste coupe had ik ook dat probleem en toen bleek het een tandwiel te zijn,vraag maar is aan coen donkers,die zal het je uitleggen.Tandwieltje kostte me 25 euro en ik was klaar en die lak,tja als je van poetesen houdt,lijkt me toch dat het elke weer terug komt,hoeveel rooie autoos hebben dat probleem wel niet
    All women are the same, they just look different so you know which ones yours

  16. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattro_king
    die lak,tja als je van poetesen houdt,lijkt me toch dat het elke weer terug komt,hoeveel rooie autoos hebben dat probleem wel niet
    effe denken.........

    allemaal? :oops:

  17. #16

    Standaard

    Mijn moeder haar micratje is knalrood en die blinkt nog als nieuw.de wagen is ondertussen 15jaar oud. Er ligt wel een vernislaag op de verf.
    Ik vindt het alleen jammer dat het geen audi coupé is. :twisted:
    Veel succes met de zoektocht
    gegroet JM

  18. #17
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.870
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Door iets regelmatiger dan bij andere lakken je auto van een verse waslaag van een goed merk te voorzien, kun je ook een rode auto heel lang mooi houden. Ik ken verschillende voorbeelden, ook van auto's zonder blanke laklaag.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  19. #18

    Standaard

    Jongens, bedankt voor alle adviesen, echter heb ik vandaag gekozen voor een coupe met wat minder problemen!

    Ik begrijp nu 1 dingetje niet:

    Het slot van mijn achter klep heeft 3 standen: Horizontaal, Verticaal en schuin. In de schuine stand opent de achterklep gewoon prima, maar wat is het verschil tussen de horizontale, en de verticale stand?

    groeten,

    Frans

  20. #19

    Standaard

    Verticaal: Werkt niet mee met de CV
    Horizontaal: Werkt wel mee met de CV
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  21. #20

    Standaard

    oooh, dat is het! Dan heb ik nog 2 vragen (ik ben echt een leek op coupe gebied....):

    Iedere keer als de CV de deuren dicht of open doet, dan hoor ik rechts achter me (lijkt uit de achterbak te komen) een motortje eventjes lopen (echt 1 of 1,5 sec). Wat is dit?

    Morgen moet ik even het rechter deurpaneel er af halen, om iets aan het slot te verbeteren. Hoe krijg ik dit paneel er af zonder dingen te breken?

    Alvast bedankt!

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •