Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 22

Onderwerp: Aanschaf Audi Coupé

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe

    Standaard Aanschaf Audi Coupé

    hallo, ik sta op het punt om een audi coupe 2.6 v6 uit 1993 aan te schaffen.
    ik ga vandaag kijken of het wat is, de gebruikelijke aandachts puntjes ken ik wel, olie,zweten enzo.
    maar waar moet ik specifiek op letten voor ik een probleem auto ga kopen?

    wat de oude eigenaar aangeeft is dat hij alleen een gebroken raam kabel heeft en dat het spruitstuk een keertje een las nodig heeft meer niet.

    de auto heeft 153dkm gelopen dus dat valt reuze mee, de onderhouds historie schijnt ook bekend te zijn...

    hoop dat snel iemand me wat tips/tools kan geven. k zou je eeuwig dankbaar zijn
    Laatst gewijzigd door robertaudilover; 20-06-12 om 12:23.

  2. #2

    Standaard Re: Help!

    het spruitstuk een las nodig? Je kan een uitlaatspruitstuk helemaal niet lassen?

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.882
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Help!

    Welkom. Voor iemand die zo kort lid van dit forum is ben je de forumreglementen best snel vergeten. Topic verplaatst naar Aankoopadviezen en volkomen zinloze titel ('Help!'- wat moeten we met een forum vol met topics die allemaal 'help' heten?) aangepast naar wat nuttigers. SVP de reglementen lezen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe

    Standaard Re: Help!

    ow sorry ik zal ze ff doorlezen

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe

    Standaard Re: Help!

    marietje: ja daar had de verkoper het over, dat het spruitstuk even losgemaakt moet worden en gelast....
    hij zei '' met een koude motor hoor je het maar zodra hij warm is hoor je het niet meer''

    maar nog tips waar ik op moet letten?


  6. #6

    Standaard Re: Help!

    spruitstuk kan wel gelast worden. Uiteindelijk scheurt ie wel verder, maar hoe lang dat duurt is niet te zeggen.
    Maar 'even' het spruitstuk eraf kan nogal tegenvallen vanwege afbrekende tapeinden bijvoorbeeld.

    Maw. laten staan tenzij je 'm echt voor een habbekrats kunt ophalen.
    my first quattro was a wilkinson

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe

    Standaard Re: Help!

    @quattro, laten staan???? Wat dan?
    Als dat het enige is..... Ik hoef er niet veel voor te betalen..
    En hij heeft weinig gelopen,complete historie is bekent!!

  8. Ad
  9. #8
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Help!

    Tja; wat is niet veel betalen? Beetje achterstallig onderhoud / tegenvaller en je bent 1000 euro verder.
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  10. #9

    Standaard Re: Help!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robertaudilover Bekijk Berichten
    @quattro, laten staan???? Wat dan?
    omdat die auto's nou eenmaal geen waarde meer hebben, het kan lonen om er een uit te zoeken waar je niet direct al lastige dingen aan moet gaan vervangen voor een paar centen meer.
    my first quattro was a wilkinson

  11. #10

    Standaard Re: Help!

    Volgens mij bestaan er geen Coupé's die je voor een 'redelijk' bedrag kan kopen zonder onkosten... En die onkosten laten zich raden, dat komt er toch pas uit als je gaat rijden. Als je dit soort auto's koopt moet je niet gevoelig zijn voor onderhoudskosten.

    Ja, ze staan ook te koop voor het 4 voudige met astronomisch lage km standen en superstrak opgewreven (ben alleen benieuwd wat er van over is als je een jaar verder bent. waarschijnlijk ben je dan net zo ver).

    Ogen en oren goed de kost geven, koop waar je gevoel het best bij is en steek af en toe een kaarsje op. (niet dat het slechte auto's zijn, maar gewoon omdat oudere auto's en onderhoud nu eenmaal met elkaar verbonden is... trouwens ook bij jongere occasions hoor)

    en idd, waarde is laag van coupé's, dus wat maakt het eigenlijk uit.
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  12. #11

    Smile Re: Help!

    Met 153 erop moet het toch geen verkeerde auto zijn, historie bekend zeg je dus als de prijs goed is dan zou ik hem niet laten staan.
    Punt is alleen dat er weinig Coupés zijn die écht zo weinig gelopen hebben, controleer dit dus goed zou ik zeggen.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  13. #12
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.882
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Help!

    Als het geen origineel Nederlands geleverde auto met sluitende NAP is, is die kilometerstand niet meer dan een reeks getalletjes op een telwerk.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe

    Standaard Audi coupe

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Als het geen origineel Nederlands geleverde auto met sluitende NAP is, is die kilometerstand niet meer dan een reeks getalletjes op een telwerk.
    Nou ik ben weze kijken bij auto kaba maar die had flink in de kreukels gelegen!
    Wat een onwijze afzetter!!!
    400km voor niks gereden!
    Vanmiddag bij een 2.0 kijken hopelijk is dat wat

  15. #14

    Standaard Re: Audi coupe

    Ik neem aan dat je het onderstaande topic aandachtig hebt doorgelezen?
    http://www.audiforum.nl/forum/aankoo...t-92-98-a.html

    (Zo niet, dan doe je er goed aan dit als nog te doen.)
    "Objects in my rear view mirror may disappear faster than they appear."

  16. #15

    Standaard Re: Help!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattrostyle Bekijk Berichten
    spruitstuk kan wel gelast worden. Uiteindelijk scheurt ie wel verder, maar hoe lang dat duurt is niet te zeggen.
    Maar 'even' het spruitstuk eraf kan nogal tegenvallen vanwege afbrekende tapeinden bijvoorbeeld.

    Maw. laten staan tenzij je 'm echt voor een habbekrats kunt ophalen.
    Zo bedoel ik het ook, als je wilt dat het langer dan een week houdt moet je niet gaan lassen ;-)

  17. #16

    Standaard Re: Audi coupe

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robertaudilover Bekijk Berichten
    Nou ik ben weze kijken bij auto kaba maar die had flink in de kreukels gelegen!
    Wat een onwijze afzetter!!!
    400km voor niks gereden!
    Vanmiddag bij een 2.0 kijken hopelijk is dat wat

    Je zit aan de onderkant van de markt te zoeken, dan vind je allemaal wrakken.

    Een redelijk coupetje kost al gauw 2500 tot 4000 euro.

  18. #17
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.882
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi coupe

    Houd ook rekening met het feit dat je investeringen niet terug komen als je zo'n barrel opknapt. Als je in een auto van 500 euro 1500 euro investeert, blijft-ie niet meer dan 1000 euro waard. Maakt niet uit als je 'm voorgoed wilt houden maar een paar jaar op dit forum rondkijken laat zien dat de meeste mensen vroeger of later toch iets anders willen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  19. #18

    Standaard Re: Audi coupe

    ik had de mijne zo opgepimpt dat niemand als 3500 wilde betalen,uiteindelijk heb ik hem gesloopt en origineel verkocht....de zogenaamde las die hij nodig had op die v6....klinkt als een afgebroken bout of gescheurde pakking,dure operatie geweest bij coen donkers....het is triest gesteld met de mooiere coupes op marktplaats,kan er echt geen 1 vinden.....
    All women are the same, they just look different so you know which ones yours

  20. #19

    Standaard Re: Audi coupe

    Hee Quattro king.. lang geleden! Je bumpert zit er na een jaar of 3 a 4 eindelijk op mijn coupé, was wel een total-loss schade voor nodig.. maar goed.
    En idd, als je investeerd doe je het alleen voor jezelf, waarde wordt er niks meer van.
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe

    Standaard Re: Audi coupe

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx Bekijk Berichten
    Hee Quattro king.. lang geleden! Je bumpert zit er na een jaar of 3 a 4 eindelijk op mijn coupé, was wel een total-loss schade voor nodig.. maar goed.
    En idd, als je investeerd doe je het alleen voor jezelf, waarde wordt er niks meer van.



    Besankt voor de tips mensen het is uiteindelijk een Audi coupe 2.0e geworden echt in top conditie! Heb em weten te bemachtigen van de eerste eigenaar een man van 45
    pf te wel rondom gelukkig met m'n nieuwe aanwinst!
    Nu bezit ik een a5 en de oude coupe ik hou van de 4 ringen koorts!

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •