het spruitstuk een las nodig? Je kan een uitlaatspruitstuk helemaal niet lassen?
hallo, ik sta op het punt om een audi coupe 2.6 v6 uit 1993 aan te schaffen.
ik ga vandaag kijken of het wat is, de gebruikelijke aandachts puntjes ken ik wel, olie,zweten enzo.
maar waar moet ik specifiek op letten voor ik een probleem auto ga kopen?
wat de oude eigenaar aangeeft is dat hij alleen een gebroken raam kabel heeft en dat het spruitstuk een keertje een las nodig heeft meer niet.
de auto heeft 153dkm gelopen dus dat valt reuze mee, de onderhouds historie schijnt ook bekend te zijn...
hoop dat snel iemand me wat tips/tools kan geven. k zou je eeuwig dankbaar zijn
het spruitstuk een las nodig? Je kan een uitlaatspruitstuk helemaal niet lassen?
Welkom. Voor iemand die zo kort lid van dit forum is ben je de forumreglementen best snel vergeten. Topic verplaatst naar Aankoopadviezen en volkomen zinloze titel ('Help!'- wat moeten we met een forum vol met topics die allemaal 'help' heten?) aangepast naar wat nuttigers. SVP de reglementen lezen.
spruitstuk kan wel gelast worden. Uiteindelijk scheurt ie wel verder, maar hoe lang dat duurt is niet te zeggen.
Maar 'even' het spruitstuk eraf kan nogal tegenvallen vanwege afbrekende tapeinden bijvoorbeeld.
Maw. laten staan tenzij je 'm echt voor een habbekrats kunt ophalen.
Volgens mij bestaan er geen Coupé's die je voor een 'redelijk' bedrag kan kopen zonder onkosten... En die onkosten laten zich raden, dat komt er toch pas uit als je gaat rijden. Als je dit soort auto's koopt moet je niet gevoelig zijn voor onderhoudskosten.
Ja, ze staan ook te koop voor het 4 voudige met astronomisch lage km standen en superstrak opgewreven (ben alleen benieuwd wat er van over is als je een jaar verder bent. waarschijnlijk ben je dan net zo ver).
Ogen en oren goed de kost geven, koop waar je gevoel het best bij is en steek af en toe een kaarsje op. (niet dat het slechte auto's zijn, maar gewoon omdat oudere auto's en onderhoud nu eenmaal met elkaar verbonden is... trouwens ook bij jongere occasions hoor)
en idd, waarde is laag van coupé's, dus wat maakt het eigenlijk uit.
Met 153 erop moet het toch geen verkeerde auto zijn, historie bekend zeg je dus als de prijs goed is dan zou ik hem niet laten staan.
Punt is alleen dat er weinig Coupés zijn die écht zo weinig gelopen hebben, controleer dit dus goed zou ik zeggen.
Ik neem aan dat je het onderstaande topic aandachtig hebt doorgelezen?
http://www.audiforum.nl/forum/aankoo...t-92-98-a.html
(Zo niet, dan doe je er goed aan dit als nog te doen.)
Houd ook rekening met het feit dat je investeringen niet terug komen als je zo'n barrel opknapt. Als je in een auto van 500 euro 1500 euro investeert, blijft-ie niet meer dan 1000 euro waard. Maakt niet uit als je 'm voorgoed wilt houden maar een paar jaar op dit forum rondkijken laat zien dat de meeste mensen vroeger of later toch iets anders willen.
ik had de mijne zo opgepimpt dat niemand als 3500 wilde betalen,uiteindelijk heb ik hem gesloopt en origineel verkocht....de zogenaamde las die hij nodig had op die v6....klinkt als een afgebroken bout of gescheurde pakking,dure operatie geweest bij coen donkers....het is triest gesteld met de mooiere coupes op marktplaats,kan er echt geen 1 vinden.....
Hee Quattro king.. lang geleden! Je bumpert zit er na een jaar of 3 a 4 eindelijk op mijn coupé, was wel een total-loss schade voor nodig.. maar goed.
En idd, als je investeerd doe je het alleen voor jezelf, waarde wordt er niks meer van.
Besankt voor de tips mensen het is uiteindelijk een Audi coupe 2.0e geworden echt in top conditie! Heb em weten te bemachtigen van de eerste eigenaar een man van 45
pf te wel rondom gelukkig met m'n nieuwe aanwinst!
Nu bezit ik een a5 en de oude coupe ik hou van de 4 ringen koorts!