Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: 2e hands Audi A6 kopen

  1. #1

    Question 2e hands Audi A6 kopen

    Hallo,

    Allereerst wil ik even vermelden dat ik nieuw ben op het forum, daarom wil ik me alvast verontschuldigen voor een mogelijk fout geplaatst topic. Mijn naam is Dominik en ben woonachtig in Groningen. Momenteel ben ik in het bezit van een Volkswagen Passat uit 2003 (1.9 TDI). Tot nu toe ben ik altijd tevreden geweest over de kwaliteit en de degelijkheid van de Passat. Echter vind ik het nu wel tijd voor een nieuwe auto. Echter dit keer een audi A6. Ik heb dit altijd al een prachtige auto gevonden. De lijnen van de auto en de kwaliteit/degelijkheid spraken mij erg aan. Teveel van de Passat moest het dus niet liggen. De A6 is voor mij dus de bewuste keuze. In eerste instantie wil ik namelijk voor een benzine motor gaan. Ik ben de wegenbelasting op diesels namelijk helemaal zat aangezien ik niet enor veel kilometers maak. Over Dieselmotoren ben ik natuurlijk wel te spreken. Het liesfst heb ik een 2.0 Tfsi of een 2.4 motor met een multitronic. Mijn vraag is nu waar op te letten bij de aankoop van een 2006/2007 audi a6 met deze specificaties. Zoals gezegd weet ik niet veel over de Audi A6 in zijn geheel. Dus alles wat relevant is, hoor ik graag.


    Alvast bedankt,


    Dominik
    Laatst gewijzigd door CunningCobra12; 02-07-12 om 17:41.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 2e hands Audi A6 kopen

    Welkom. Verplaatst naar Aankoopadviezen, kijk hier ook even rond want er is genoeg info te vinden over deze auto's en motoren. Gebruik de zoekfunctie vooral ook op 'Multitronic' (je vindt 'm rechtsboven op deze pagina, Google custom search).
    Laatst gewijzigd door tom; 02-07-12 om 16:37.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    jderksen4
    Guest

    Standaard Re: 2e hands Audi A6 kopen

    Ik heb net een A6 gekocht zonder garantie, dat moet je niet doen
    Bleek bij mijn A6 uit 2002 dat de katalysator stuk was kosten 1300 euro en de remblokken versleten kosten 240 euro
    De versnelling automaat doet het prima bij mijn auto maar ik heb toch besloten na het lezen van dit forum dat ik de versnellingsbak olie laat verversen kosten 340 euro

    Het is wel een auto die niet zuinig is, ik haal gemiddeld en rij absoluut niet hard zo 1 op 9.8

    Hoor graag van je waar jij tegen aan loopt, heb je een auto van internet gezien mail dan even de site kijk ik even

    gr.
    Jan

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Posts
    31
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: 2e hands Audi A6 kopen

    Ik heb een passat 110 pk tdi gehad, daarna een c5 model a6, 2.4 l benzine quattro tiptronic. Passat was minstens net zo snel met tussensprints, top van de a6 lag hoger. Verbruik ook, 1:8 was normaal. De fwd met multitronic of handbak zal iets zuiniger zijn. Rijdt lekker zo'n v6, maar denk dat ik nu zou kiezen voor een tfsi als het een bezine zou moeten worden.
    Rij nu met een c6 model a6 3.0 tdi. Beste blok tot nog toe qua prestaties.
    Zwarte A6 Avant 3.0 TDI, trager dan mijn zwarte TL1000S

  5. #5

    Standaard Re: 2e hands Audi A6 kopen

    Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik zelf ook voor een 2.0 tfsi motor ga, mischien ook met een handbak. Momenteel heb ik een aantal auto's op het oog, echter weet ik niet wat zo'n motorblok kan hebben (aantal km's). De auto's die ik zo zie hebben zo rond de 200.000 of 150.000 km. Is dat een beetje in orde of is dat voor een motor zoals een 2.4 v6 of een 2.0 tfsi teveel. Is het ook beter om een auto van de dealer te kopen of valt van een individu ook aan te raden? De prijs bij dealers vind ik namelijk vaak redelijk hoog. Mijn budget is namelijk max 17.500 euro. Alsnog bedankt! Ik hoor graag meer!


  6. #6

    Standaard

    2.8 fsi is een erg fijne motor en een doorontwikkeling van de 3.2fsi waardoor in theorie de kinderziekten met kettingen e.d. er uit zijn. Loopt veel mooier dan de 2.0 en net wat sterker dan de 2.4. Het verschil in verbruik is nihil. Minder complex (geen turbo) dan de 2.0 tfsi. Particulier kopen moet gerechtvaardigt zijn door een lagere prijs. Beperk je anders tot bovag garages als je twijfelt. Dealers zijn idd duurder maar geven ook langere garanties. Garantie van niet Bovag dealers is vaak weinig waard: geen geschillencommissie en dus ben je overgeleverd aan de grillen van de garagist.
    Laatst gewijzigd door maves; 04-07-12 om 06:43.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •