Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Aankoop A4 tdi (1.9 of 2.5).....graag jullie mening

  1. #1

    Standaard Aankoop A4 tdi (1.9 of 2.5).....graag jullie mening

    Hallo iedereen,

    Ik ben in de markt voor een A4 Avant type B6 of B7.

    Nu heb ik jaren een Passat gereden met een AVF blok, fijn blok en supersterk.

    Inmiddels heb ik via het internet al heel wat info vergaart, ook over de (beruchte) 2.5 V6 tdi blokken.....
    Mijn vraag is eigenlijk zijn ze werkelijk zo slecht of valt het na 2003 (BDG) allemaal wel mee?....
    Het klinkt natuurlijk super zo'n V6, maar heb ook geen zin om erop leeg te lopen..

    Alvast bedankt voor jullie reacties!

    Gr. Erik

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    48
    Posts
    680
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Aankoop A4 tdi (1.9 of 2.5).....graag jullie mening

    Op zich zijn ze helemaal niet zo slecht alleen zijn er een paar issues waar je rekening mee moet houden. Neem bijvoorbeeld de distributie, eenmaal goed repareren en je rijdt voorlopig een heerlijke motor. Ik heb zelf destijds wel de 1.9 gekozen en heb daar nog steeds veel plezier van, mede vanwege het verbruik en de iets betere wegligging door het lichtere blok. Overigens overweeg ik de mijne te verkopen als ik een goede vergelijkbare 1.8 tegenkom maar dat is tot nu toe niet gelukt.
    Audi A4 B6 1.9 TDI quattro avant S-line
    Solardak | Audi Navi-plus | Xenon | Michelin Pilot Sport 235-40-18 | EPS custom downpipe RVS | KKK BV43 turbo | Custom JD tuning 201pk 408Nm | Goodridge brakelines red | ATE 312-255 | Ferodo DS2000

  3. #3
    A4FSI
    Guest

    Standaard Re: Aankoop A4 tdi (1.9 of 2.5).....graag jullie mening

    1.9 (96 KW, dus 131 pk) zou mijn keuze zijn. Betrouwbare motor, zuinig en toch stevige prestaties. En volgens mij ook goed te tunen.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    51
    Posts
    223
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoop A4 tdi (1.9 of 2.5).....graag jullie mening

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4FSI Bekijk Berichten
    1.9 (96 KW, dus 131 pk) zou mijn keuze zijn. Betrouwbare motor, zuinig en toch stevige prestaties. En volgens mij ook goed te tunen.
    Klopt idd ik heb hem gehad met een H6 bak, tunen naar 170pk en het is rijd als een malle altijd trekkracht voorhanden.
    Mijn vader heeft de 2.5 TDI gehad geluid is veel mooier maar qua prestaties zit je niet zo ver uitelkaar.
    Ik heb er met 150k km's nooit wat mee gehad. Mijn vader een dynamo stuk.. Maar dat kan elk overkomen.

    Als ik weer moest kiezen ging ik voor de 2.5 ik houd van dikke motoren.

    Correctie ik heb de versnellingsbak stuk gehad in die auto.
    Laatst gewijzigd door RonaldA8; 02-07-12 om 22:31.
    Audi A8 4.2 Quattro

  5. #5

    Standaard Re: Aankoop A4 tdi (1.9 of 2.5).....graag jullie mening

    Ik had m'n passat ook gechipt en reed idd prima.

    Waar moet je bij het verbruik eigenlijk aan denken. is 14 km/l realistisch? Met handbak dan he


  6. #6
    Rios's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Posts
    1.341
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoop A4 tdi (1.9 of 2.5).....graag jullie mening

    Tja wat wil je uitgeven, en wat heb je over voor onderhoud, en ben je financieel in staat (eventuele) dure reparatie's aan te kunnen telt allemaal mee.

    Maar mijn mening? Een 2.5TDI 180 PK Quattro zou ik zeggen met juiste motorcode uiteraard daar kan ik je wel info over geven.

    Goed zoeken naar een knappe, zal niet mee vallen eentje met een gunstige km stand en aanwezige onderhoudshistorie.

    Maar ja de brandstofpomp en turbo zijn zaken die zomaar stuk kunnen gaan en dat zijn geen goedkope reparatie's.

    Met een distributie wissel tik je ook de €1000 wel aan.

    Als je dat er niet voor over heb ga dan voor de 1.9TDI met handbak, hele betrouwbare krachtige motor.

    Succes met je keuze.

  7. #7

    Standaard Re: Aankoop A4 tdi (1.9 of 2.5).....graag jullie mening

    Als het een beetje op zeker moet zou ik voor de 1.9 handgeschakeld gaan

  8. Ad
  9. #8
    Willem_Dokkum's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    697
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Aankoop A4 tdi (1.9 of 2.5).....graag jullie mening

    Rijd zelf de 2.5 tdi met handbak (163 pk standaard, nu rond de 185 pk). Motorcode BFC (wel nokkenasrevisie gehad bij 120 k).

    De auto heeft net weer een vakantie Zweden- Noorwegen achter de rug, dik 4500 km zonder problemen. Heerlijk sleuren in de bergen op cc. Tellerstand nu bijna 3 ton. Met originele bak en koppelingsplaten. Ik zou niet voor een automaat kiezen.

    Auto voldoet al bijna 150 k prima. Naast normaal onderhoud alleen de brandstofpomp stuk gehad (revisie, kosten 1250 euro). Ook de turbo is een issue bij deze motoren, maar vooralsnog geen problemen. Auto rijd gemiddeld 1:13-14 met stevige rijstijl (snelweg 140 op cc. 1:15-16 haalbaar).

    Ik ben nog steeds blij dat ik voor deze motorisering heb gekozen. Beleving is fantastisch met die 6 pitter. Ik heb wel de S line met Q sportonderstel en dat rijdt vrij strak.

    Om nokkenasslijtage te voorkomen vervang ik wel elke 15 k de olie. Geen longlife olie gebruiken en netjes warmrijden!

    T.o.v. een 1.9 tdi ben je jaarlijks een paar honderd euro meer kwijt (gasolie en onderhoud), maar dat had/heb ik er graag voor over!

    Succes met je keuze!
    Laatst gewijzigd door Willem_Dokkum; 05-07-12 om 11:33.
    "Life in the fast lane"

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •