Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Audi A3 2.0 TDI met veel opties

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    239
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Audi A3 2.0 TDI met veel opties

    Hallo mensen,

    Ik ben nieuw hier en van plan om mijn allereerste Audi aan te kopen. Ik heb het altijd mooie auto's gevonden maar eindelijk heb ik nu het geld ervoor om er een te kopen. Ik hoop dat mijn onderwerp een beetje aan de richtlijnen voldoet en anders schiet maar en pas ik me aan!

    Ik ben van plan om een Audi A3 2.0 TDI (170PK) te kopen met veel opties. Eerst wat basis gegevens:

    Type Audi A3 sportback 2.0 TDI
    Kenteken 07-GVX-7
    Kilometerstand 116.000
    Bouwjaar 2006
    Import Ja (Duitsland, historie bekend)
    Vraagprijs €17.909
    Garantie 6 maanden (bovag) + 'AutoTrust'
    Garage Auto Weijenberg BV (Heesch)
    Opties Climate control, stoelverwarming, navigatie (full-map), Xenon verlichting, getinte achterruiten, parkeer sensoren achter, Middenarm steun achterbank, 17 inch lm velgen, Alarm klasse III, Alle ramen zijn elektrisch, Lichtsensor, en alle opties die normaal wel op zo'n auto zitten.

    De auto wordt momenteel verhuurd (1 maand ongeveer). Toen ik hem aan trof schrok ik wel een beetje omdat de lak niet super is (allemaal kleine streepjes van dichtbij), er zat een klein deukje links achter, op de motorkap strepen (omdat de vorige eigenaar waarschijnlijk sneeuw weghaalde met een bezem ofzo). Daarnaast zag het interieur er ook een beetje 'uitgeleefd' uit; de achterste stoelen waren aan de voorkant een beetje 'gerafeld' (waarschijnlijk door kinderzitjes), en er zaten hier en daar wel vlekken in de bekleding.

    Ik heb er ook in proef gereden en daar heb ik vrij weinig op aan te merken. Hij rijdt heerlijk, schakelt goed alle zaken werken (navigatie, stoelverwarming, etc) dus daar heb ik eigenlijk zelf niets op aan te merken.

    Eigenlijk omdat ik geschrokken was had ik de neiging om het niet te doen. Toen heeft de garage mij belooft dat ze voor ze hem afleveren het volgende doen:


    • De pluisjes op de achterbank 80% weghalen
    • Alle bekleding 'stoom' reinigen?
    • De achterbumper wordt opnieuw gespoten en de motorkap ook als dat nodig is
    • De auto wordt gepolijst (waardoor die kleine streepjes etc voor 95% weg gingen beloofde hij me)
    • Het deukje zou worden uitgedeukt
    • Er worden nieuwe matjes voorin gelegd
    • De distributieriem wordt vervangen (hij had het over spanrollen, riem, waterpomp, etc)
    • Aflever beurt (uiteraard, kost €395)
    • Kenteken licht wordt vervangen


    Hij heeft er dus nog best wat werk aan. Hij wilt het bovenstaande wel allemaal op papier zetten. De reden dat ik toch overweeg om het te doen is omdat het mij een vertrouwde garage lijkt en de eigenaar oprecht overkomt. Dus ik vertrouw hem erop eigenlijk dat hij echt al die onplezierige zaken weg krijgt.

    Verder wou ik graag ook een carkit. Er zit nu op dat navigatie ding wel een 'tel' knop maar hij zegt dat er geen telefoon module in zit en daarom het niet werkt (als je erop drukt staat er 'telefoon niet beschikbaar'). Deze gaat hij er ook nog inbouwen en zou volgens hem 250-300 euro kosten ongeveer.

    Qua prijs heb ik geprobeerd goed te onderhandelen omdat ik ook niets in te ruilen heb en met bovenstaande werkzaamheden (inclusief carkit) heb ik nu €17.250 staan. Ik vindt het moeilijk om te vergelijken met andere auto's omdat deze best veel opties heeft. Ik zie wel goedkopere die meestal iets jonger zijn maar hebben dan wel een hogere kilometer stand.

    De reden dat ik zo'n auto zoek is omdat ik 45.000 km per jaar moet gaan rijden. Ik denk dat diesel dan toch wel het beste is. Mijn budget is < €20.000 dus qua budget past hij netjes.

    Mijn vraag is dus; wat vinden jullie ervan of doe ik een complete mis koop?

    Link naar de advertentie: http://www.autoweijenberg.nl/aanbod/ en dan de 5e auto.

    Bedankt!!

  2. #2

    Standaard Re: Audi A3 2.0 TDI met veel opties

    Let er even op dat de DSG olie is vervangen, deze dient om de 60K vervangen te worden.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    239
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Audi A3 2.0 TDI met veel opties

    Goed punt! Hij liet me gisteren alle historie zien en bij de 100.000km had hij nog een grote beurt gehad en toen zag ik een hoge prijs bij de olie staan is dat goed? :P

  4. #4

    Standaard Re: Audi A3 2.0 TDI met veel opties

    De auto had bij 60000 zijn eerste DSG oliewissel moeten hebben, dit moet je in de boekjes terug kunnen vinden! Het schijnt niet bevorderlijk te zijn voor een DSG bak als er te lang met de olie word doorgereden.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    239
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Audi A3 2.0 TDI met veel opties

    Hallo Danielson, bedankt voor je reactie. Ik weet niet precies wat er allemaal aan gebeurt is maar ik zag meerdere beurten in het boekje staan dus ik verwacht eerlijk gezegd dat het wel gebeurt is. Kan het eventueel nog controleren!


  6. #6
    beyazz's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    528
    Kudos
    12
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Audi A3 2.0 TDI met veel opties

    Naar mijn mening is de prijs wat aan de hoge kant.. Ik zou zeggen neem een kijkje op MP..
    Om maar een voorbeeld te geven: http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/a...ine-full.html?

    Staat overigens niet wat hij wilt, maar als ik bovenstaand vergelijk met die van jou is deze wel stukken beter.. Wellicht een gokje wagen en vragen wat ie kost?

    Zag er nog een staan:
    http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/a...-bj-2008.html?

    Kortom, ik denk dat je voor een bedrag van ~20.000€ echt een veel mooier/beter auto kunt vinden..!
    Laatst gewijzigd door beyazz; 24-01-13 om 08:57.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    239
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Audi A3 2.0 TDI met veel opties

    Hallo Beyazz, bedankt voor je reactie. De prijs twijfel ik ook nog een beetje aan. Toch lijkt dit het maximale haalbaar.

    Die tweede heb ik ook op marktplaats gezien. Sowieso is deze zonder de getoonde licht metalen velgen en moet je ook nog bij betalen voor de garantie had ik aan de telefoon begrepen. Hij is wel 2 jaar jonger en dat is wel fijn. Er zit overigens ook geen navigatie in.

    De eerste is geen optie omdat 5 deurs voor mij wel een vereiste is. Ik heb namelijk een kleine

  8. Ad
  9. #8
    beyazz's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    528
    Kudos
    12
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Audi A3 2.0 TDI met veel opties

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door keesschepers Bekijk Berichten
    Hallo Beyazz, bedankt voor je reactie. De prijs twijfel ik ook nog een beetje aan. Toch lijkt dit het maximale haalbaar.

    Die tweede heb ik ook op marktplaats gezien. Sowieso is deze zonder de getoonde licht metalen velgen en moet je ook nog bij betalen voor de garantie had ik aan de telefoon begrepen. Hij is wel 2 jaar jonger en dat is wel fijn. Er zit overigens ook geen navigatie in.

    De eerste is geen optie omdat 5 deurs voor mij wel een vereiste is. Ik heb namelijk een kleine
    Ik weet niet hoeveel die voor de velgen vraagt en de afleverkosten, echter verwacht ik dat je daar nog wel mee kunt spelen. Wat betreft de navigatie, vergeet niet dat je achteraf ook nog veel dingen kan plaatsen. Hier op de fora is hierover genoeg voorbeelden te vinden..!

    Anyways, ik weet niet of er haast achter zit. Indien dit niet het geval zou ik nog even rustig afwachten, overigens verwacht ik niet dat de getoonde auto snel zal worden verkocht dus je zou er alsnog op terug kunnen vallen (is natuurlijk wel een risico).

    Een ander optie is wellicht om een kijkje op de duitse site te wagen. In Duitsland zijn de meeste auto's luxer aangekleedt dan in Nederland en als je denkt "hoe moet ik een auto importeren", er zijn genoeg bedrijven die een handje willen helpen of forum leden waar je informatie kunt inwinnen om het zelf te doen

    ** Ik kon het niet laten, ging toch weer op het net zoeken:
    http://www.autowereld.nl/audi/a3/2-0...1/details.html

    Wel is waar geen navi, deze kun je er echter wel laten inbouwen zonder de grens van 20.000€ te overschrijden. Overigens wel BOSE soundsysteem, multi stuur, xenon, 3 jaar jonger + minder KM !
    Laatst gewijzigd door beyazz; 24-01-13 om 15:46.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •