Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: 1.4TFSI Ketting / kettingspanner problemen?

  1. #1
    beyazz's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    528
    Kudos
    12
    Auto
    Audi A4

    Standaard 1.4TFSI Ketting / kettingspanner problemen?

    Ik zit dezer tijden te kijken naar een A3 met 1.4 tfsi motor, her en der lees ik wat probleempjes met de ketting/kettingspanner. Zojuist ook met de verkopende partije gebeld, deze geeft aan dat de ketting/kettingspanner niet is vervangen. Overigens wisten ze ook niets van deze problemen af.

    Ik vraag me echter af of er nu wel of geen ketting problemen zijn met deze motor en of er wel of geen terugroepactie is..? Kreeg van een collega nog een tip om een Dealer te bellen en te vragen of voor de betreffende auto dit is vervangen, dit zouden aan de van de kenteken al op kunnen vragen..?

  2. #2

    Standaard Re: 1.4TFSI Ketting / kettingspanner problemen?

    ik rij een 1.4 tfsi van 2011 en ik moet eerlijk zeggen dat dit een hele fijne auto is. Lekker krachtig en super stil.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    801
    Kudos
    54
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.4TFSI Ketting / kettingspanner problemen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beyazz Bekijk Berichten
    Ik zit dezer tijden te kijken naar een A3 met 1.4 tfsi motor, her en der lees ik wat probleempjes met de ketting/kettingspanner. Zojuist ook met de verkopende partije gebeld, deze geeft aan dat de ketting/kettingspanner niet is vervangen. Overigens wisten ze ook niets van deze problemen af.

    Ik vraag me echter af of er nu wel of geen ketting problemen zijn met deze motor en of er wel of geen terugroepactie is..? Kreeg van een collega nog een tip om een Dealer te bellen en te vragen of voor de betreffende auto dit is vervangen, dit zouden aan de van de kenteken al op kunnen vragen..?
    Wat wel een probleem kan zijn bij de 1.4TFSI is dat de bobines en turbo kapot kunnen gaan. Metname de 1.4TFSI die in de eerste 1,5 jaar/2 jaar werden geleverd hadden dit probleem. Kijk dus bij aankoop in het onderhoudsboekje of bobines en turbo eventueel zijn vervangen. Die van mij is bij +/- 60000km vervangen. Heb zelf een 1.4TFSI uit 2009
    Laatst gewijzigd door WickedGame; 28-02-13 om 07:53.
    EXIT: Audi A3 SB Ambition Proline 1.4 TFSI 6-Bak Arubablue //
    Driving: Audi A3 SB Proline S 1.4 TFSI COD 6-Bak Daytona Grey //
    Driving: Audi A1 SB Admired 1.2 TFSI Icesilver-Black //

  4. #4
    beyazz's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    528
    Kudos
    12
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 1.4TFSI Ketting / kettingspanner problemen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jantoorop Bekijk Berichten
    ik rij een 1.4 tfsi van 2011 en ik moet eerlijk zeggen dat dit een hele fijne auto is. Lekker krachtig en super stil.
    Das ook exact de reden waarom ik voor 1.4 tfsi motor ga! : - )

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WickedGame Bekijk Berichten
    Wat wel een probleem kan zijn bij de 1.4TFSI is dat de bobines en turbo kapot kunnen gaan. Metname de 1.4TFSI die in de eerste 1,5 jaar/2 jaar werden geleverd hadden dit probleem. Kijk dus bij aankoop in het onderhoudsboekje of bobines en turbo eventueel zijn vervangen. Die van mij is bij +/- 60000km vervangen. Heb zelf een 1.4TFSI uit 2009
    Is dit in het onderhoudsboekje te vinden? Het betreft namelijk een ex-lease wagen, heb begrepen dat de Dealers niet altijd alles vermelden.. Maar stel, ik kan niets in het onderhoudsboekje vinden.. Hoe kan ik controleren of de bobines en turbo nog oke zijn?

    Turbo is volgens mij te controleren door te luisteren of de turbo fluit.. Bobines..? =]
    Laatst gewijzigd door beyazz; 28-02-13 om 08:37.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    801
    Kudos
    54
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.4TFSI Ketting / kettingspanner problemen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beyazz Bekijk Berichten
    Das ook exact de reden waarom ik voor 1.4 tfsi motor ga! : - )



    Is dit in het onderhoudsboekje te vinden? Het betreft namelijk een ex-lease wagen, heb begrepen dat de Dealers niet altijd alles vermelden.. Maar stel, ik kan niets in het onderhoudsboekje vinden.. Hoe kan ik controleren of de bobines en turbo nog oke zijn?

    Turbo is volgens mij te controleren door te luisteren of de turbo fluit.. Bobines..? =]
    Meest snelle is de dealer die het onderhoud heeft uitgevoerd te contacteren. Meeste ex-leasewagens hebben wel vaak dezelfde dealer voor onderhoud. En ik neem aan in de huidige ICT tijdperken dat dealer onderling op basis van kenteken kan kijken wat er allemaal met de auto aan onderhoud en vervanging is gebeurd.
    EXIT: Audi A3 SB Ambition Proline 1.4 TFSI 6-Bak Arubablue //
    Driving: Audi A3 SB Proline S 1.4 TFSI COD 6-Bak Daytona Grey //
    Driving: Audi A1 SB Admired 1.2 TFSI Icesilver-Black //


  6. #6
    beyazz's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    528
    Kudos
    12
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 1.4TFSI Ketting / kettingspanner problemen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WickedGame Bekijk Berichten
    Meest snelle is de dealer die het onderhoud heeft uitgevoerd te contacteren. Meeste ex-leasewagens hebben wel vaak dezelfde dealer voor onderhoud. En ik neem aan in de huidige ICT tijdperken dat dealer onderling op basis van kenteken kan kijken wat er allemaal met de auto aan onderhoud en vervanging is gebeurd.
    Die had ik reeds gecontacteerd, zo ben ik te weten gekomen dat de periodieke onderhoud altijd netjes optijd heeft plaatsgevonden en dat de bestuurder een vrouw was : -) Ik heb verder niet gevraagd naar de turbo en bobines, wellicht moet ik even een tweede belletje doen

  7. #7

    Standaard Re: 1.4TFSI Ketting / kettingspanner problemen?

    Als je voor een 1.4 tfsi gaat. Kies dan voor een model my 2011. Die hebben al die kwaaltjes niet.

  8. Ad
  9. #8
    ferri's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    43
    Posts
    567
    Kudos
    24
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.4TFSI Ketting / kettingspanner problemen?

    Ik zou zeggen typ 1.4 tfsi of ketting probleem in op google, dan kom je er achter.
    persoonlijk zou ik alle benzines laten staan met letters (FSI/TSI/TFSI)

  10. #9
    beyazz's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    528
    Kudos
    12
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 1.4TFSI Ketting / kettingspanner problemen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ferri Bekijk Berichten
    Ik zou zeggen typ 1.4 tfsi of ketting probleem in op google, dan kom je er achter.
    persoonlijk zou ik alle benzines laten staan met letters (FSI/TSI/TFSI)
    Dat heb ik reeds gedaan, je leest echter vaak dat de problemen bij vw of seat zijn. Uiteraard zijn dit dezelfde motoren, op een punt na. Wanneer je bij de vw kijkt heeft de 1.4 zo een 150 pk, bij Audi is dit 125 pk. Blijkbaar zag Audi al wat probleempjes eb hebben zodoende de motor niet al te veel opgeschroefd

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •