Foutje, het is in Lochem: http://www.autotechniekhanssloot.nl/
Foutje, het is in Lochem: http://www.autotechniekhanssloot.nl/
Ik denk niet dat het verschil marginaal is. Qua reguliere onderhoudskosten zal het wellicht niet zoveel voordeliger zijn, maar zeker voordeliger. Ik had het er vooral over als er onvoorziene zaken kapot gaan.. Ik denk dat je niet wilt weten wat een draagarmpje hier, rubbertje daar kost op een A8 ivm een A6.
Gelukkig begrijp ik dat je wat mannetjes kent, dus qua uurtarief kom je in ieder geval goed weg!
Veel plezier vanavond en probeer kritisch te blijven!
Ik ken het!
Des te frustrerender om gister weer te merken, nadat ik de B6 ergens ver weg op het parkeerterrein van het tuincentrum had gezet, dat er een of andere bouwvakker precies zijn bus naast de Audi moest zetten. Rot op man!! Er zijn nog tientallen plaatsen in de omgeving!!
Even een kort verslag van de bezichtiging en testrit;
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn dan is dat ook meestal zo..... Die vlieger ging ook dit keer op. De ex-eigenaar van de A8 in kwestie was duidelijk geen liefhebber (topambtenaar). Waar een wagen als dit voor "ons" een waar gezinslid is, was het voor deze meneer niets meer dan een vervoersmiddel. Ik wist natuurlijk dat esthetische hoogvlieger was v.w.b. exterieur. Echter de erbarmelijke staat van deze A8 ben ik niet eerder tegen gekomen. Een en al steenslag, sporen van veelvuldig Albert Heijn bezoek, een gat zo groot als een vuist in de achterbumper, roestplekken..... tranendal dus.
Deze malaise zette zich keurig voort toen ik alle elektronische zaken wilde gaan controleren. Ik draaide de sleutel om, en..... niets... slechts stilte. Accu leeg (dit was voor mij al genoeg om te weten dat deze het niet zou worden). Enfin, mobiele accu erbij en starten. Alles kwam tot leven. Motor liep goed stationair. Geen rare pluimen, prima. In de auto viel al gelijk op dat het interieur het zwaar te duren had gehad. Er zat zoveel viezigheid tussen alle naadjes en kiertjes dat het bijna terug praatte. Wat een vieze bedoening. De rubbers in alle portieren waren wat mij betreft nog nooit schoongemaakt. Ook mistte er versiersels in het leder. Het leder zelf zag er ook slecht uit. Diepe krassen, smeerplekken, vaal...
Nee, geen moment had ik het gevoel, dit is mijn wagen. Lekker nog even verder zoeken dus!
Op aandringen toch een testritje gemaakt. Maar ook daar ging het mis. Draadloos vertelde mij al dat ik goed moest letten op het doorschakelen van de tiptronic bij vol vermogen. Dit ging niet zijdezacht zoals hij mij had opgegeven. Een klap in de rug was het niet, maar zo soepel als een larf in een rotte kers was het ook niet.
Auto gauw weer ingeleverd en de verkoper begreep mij volkomen. Hij stelde mij de terechte vraag: Wat verwacht je voor dat geld
Ik legde hem uit dat er drie factoren speelden, prijs, locatie en cognac leder. Almelo ligt op 25 minuten afstand van Enschede en daarom vond ik het al met al echt de moeite waard. Een ervaring rijker. Enige gevaar is dat elke A8 vanaf nu gaat meevallen. Ik ben bang dat ik mijn budget op zal moeten schroeven om te vinden wat ik zoek.
ZUCHT!!! Das balen man, maar meer om het feit dat iemand zo zijn auto kan vern..ken. 😡
Maar zoals de verkoper al zelf aangaf, wat verwacht je voor dat geld?
Je kan m een redelijk bedrag bieden, en de auto laten herstellen, maar denk dat dat een beetje te duur gaat worden, als ik zo je omschrijving van de auto lees.
Kijk eens bij van Mossel in waalwijk, zij zijn de grootste A8 dealer van Nederland.
Ik heb de mijne daar ook gekocht, zonder garantie, inruil en kontant betaald, en dan kan het best interesant worden, die klanten hebben ze niet vaak 😉.
Je hebt auto's met lage en eerlijke km's, onderhoud wordt daar niet op gespaard, meestal ex lease auto's.
Je moet er natuurlijk geluk mee hebben, maar kijken kan geen kwaad.
Ik had bij de testrit een "aankoop" keuring laten doen bij Coen Donkers, waar bleek dat 2 verstuivers vervangen moesten worden.
Ik heb uit voorzorg ze alle 6 laten vernieuwen, incl wiellager links achter, die bromde en ook bleek dat de ruitenwisser motor was vast gerot, dit alles voor een kleine 3500€ 😳.
Nu was de prijs van de auto ook zo gemaakt dat dit alles gemaakt kon worden binnen mijn budget.
Al met al heb ik nu een hele fijne auto, waar ik al de nodige km's mee heb gemaakt en nog zeker mee ga maken.
Soms twijfel ik wel eens over de tiptronic, ondanks dat deze gespoeld is en olie verversd is bij ZF in Dortmund.
De ketting spanners staan ook voor de deur om te vervangen, soms rateltje, ik laat dat denk ik maar samen doen als bak er toch af moet. Bij de bak verdenk ik de koppel omvormer, die mss uit belans is, en eenntrilling veroorzaakt bij het terug schakelen van 4 naar 3, maar moet dat nog eens met een specialist bespreken, voor t zelfde geld is het toch weer een lekkende verstuiver 😳
Je ziet, ondanks ik er al veel geld heb ingestoken, blijft het een rijdende bodemloze put. 😁
Maar spijt heb ik er niet van, nog niet mss, je krijgt er zo véééél voor terug, en een hobby mag geld kosten. 😉
Suc6 met de verdere zoektocht.
Naja, balen was het niet eens. Mijn hoofd voelt nu weer een stuk meer opgeruimd. En vanaf moment 1 had ik al een gevoel van argwaan bij deze wagen. Maar omdat hij zo dichtbij stond heb ik hem toch maar even opgezocht. Herstellen is voor mij geen optie. Als mensen zo met hun wagen omgaan vind ik het persoonlijk zo moeilijk om aan te nemen dat het technische onderhoud tip top is.
Ik zal zeker even bij Mossel kijken.
Het fantastische aan dit hele verhaal is wel dat mijn vrouw helemaal verliefd is geworden op een A8. Ze stelde zelfs voor om even goed te potten en et budget tot 15k te verhogen (nadat ik haar ingefluisterd had dat je voor dat bedrag redelijk zeker bent van een mooi exemplaar). Dus mede dankzij deze testrit is de directie akkoord met model A8. Heerlijk.
Ik heb al tijden naar A6 gekeken. Net weer. Maar nee. Het model is gewoon niet mijn smaak.
Wel wil ik even vloeken in de kerk. 750LI......... En dan type vanaf 2005. Ook een auto waar ik een zwak voor heb. Vind het soms toch moeilijk om tussen die twee giganten een keuze te maken. Wat is jullie mening daarover? Waarom zou je geen BMW willen rijden? Technisch... stijl... etc
Van t model 750Li moet je houden. Maar ik vind t model na de facelift erg dik. Hij komt alleen wel nog groter over dan een A8 vind ik, mijn buurman reed er tot voor kort een. Het interieur is wel nog helemaal van deze tijd!
Ik vind de A8 van buiten mooier, de BMW vind ik van binnen heel veel luxe uitstralen hoor. En wetende hoe die BMW stoelen zitten.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/b...reviousPage=lr
Het nadeel van die 750 is dat hij net té log is qua look. Hetgeen ik bij de A8 juist zo mooi binnen proporties vind. Wel "huge" maar toch strak en sportief.
Wel wil ik even vloeken in de kerk. 750LI......... En dan type vanaf 2005. Ook een auto waar ik een zwak voor heb. Vind het soms toch moeilijk om tussen die twee giganten een keuze te maken. Wat is jullie mening daarover? Waarom zou je geen BMW willen rijden? Technisch... stijl... etc[/QUOTE]
Het model van nu vindt ik super qua uitstaling, maar alléén om de achterwiel aandrijving zou ik m niet willen hebben.
Wij gaan elk jaar op wintersport, en man!!! Wat rijd een quattro lekker in de sneeuw, en maar lachen om die bmw en mercedes rijders die staan te kloten met hun sneeuw kettingen 😁.
Geloof me, Audi (A8) quattro, super combi, kijk maar eens wat filmpjes op you tube.
Inderdaad een mooi voorbeeld uit de praktijk! Diezelfde link deelde ik trouwens even met mijn Audi vrienden. Zowaar beledigd zijn ze!
Ik ben er wel zeker van. Audi...
De cognac kleur leder viel me trouwens enorm tegen. Dus mijn zoektocht is nu meer gericht op de zwart lederen uitvoeringen. Wat is overigens de meest luxe lijn dan de D3 reeks? Los van de W12 en S8... Ik wil mijn zoektocht namelijk wel wat meer richten op de meest luxe uitvoering.
Tja, ik weet niet welke luxer is, maar een L lijkt me al aardig vol.
Let wel, hoe meer snufjes er in zitten, des te meer kans op storingen.
Maak voor je zelf een lijstje wat je zeker wilt hebben, en ga daarmee op zoek.
Ik mis zelf alleen een schuifdak, die had ik wel gaag gehad, maar das dan ook het enigste, voor de rest heb ik m vrij simpel, teminste, tis maar wat je simpel noemt, maar dat was mijn keus ook.
Als ik nog een keer ga zoeken, wil ook ook alleen nog maar half leder, in de zomer vindt ik vol leder niet echt aangenaam.
Als ik nog een keer ga zoeken, wil ook ook alleen nog maar half leder, in de zomer vindt ik vol leder niet echt aangenaam.[/QUOTE]
Of je kiest voor stoelventilatie; is FANTASTISCH en een daadwerkelijke verademing in de zomer .
De E65 BMW nooit mooi gevonden, maar ik ben er wel eens mee op skivakantie geweest en het interieur is echt wel luxe.
Bij de préFL zijn er wel blijkbaar heel wat meer probleempjes te verwachten dan de FL.
Zowat een complete lijst van mogelijke problemen bij een E65 diesel (dus paar dingen zijn niet van toepassing op een benzine):
Zeker zien dat de remschijven en blokken plus de banden nog perfect zijn want als dit bijna versleten is dan heb je meteen al een grote uitgavepost.
Als de motor nog de Swirl Flaps heeft deze zeker laten verwijderen want als er hier eentje van afbreekt is heel de motor stuk.
Je kan zeggen ik heb toch garantie maar als het erop aankomt als de motor stuk is dan ga je toch zeker de helft moeten betalen.
Verder komt er nog niet veel aan bij deze modellen.
Dat begint zo een beetje vanaf de 150.000 Km.
Ik heb hier een beetje samengevat.
Zeker ook de carterontluchting vervangen want dat word gewoonlijk vergeten en dan gaat de Turbo vlugger stuk.
Swirl flaps durven afbreken op de motoren die er hebben.
Heb er net eentje binnnen staan met 130.000 Km
Motor is stuk.10.000€ voor een nieuwe plus montage.
Turbo's gaan ook nog stuk.Vanaf 120.000 Km kun je prijs hebben.
Afhankelijk van de rijstijl en onderhoud.
Beste is om de olie elke 10.000 Km te vervangen.
Onderstel van een Dynamic drive is enorm duur wat schokdempers en aanverwante spullen betreft.
1 schokdemper kost al meer dan 600€.
Automaatbakken durven lekken.Is redelijk gemakkelijk op te lossen
Nu weet je wat meer over deze modellen.
Vanaf de FL zijn ze beter.
Verder nog de gebruikelijke speling op het onderstel vanaf een 150.000 Km.
Automaatbakken zelf die stukgaan na 180.000 Km.
Maar laat je hier ook wel niet te hard door afschrikken, een BMW 5 E60, Audi A6, Audi A8, ... die hebben allemaal hun eigen problemen.