Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Vraag over ANWB Autoverzekering

  1. #1
    Bertveld's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    61
    Posts
    684
    Kudos
    7
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard Vraag over ANWB Autoverzekering

    Beste forumleden,

    Zoals jullie misschien weten heb ik een andere Audi gekocht een A6 4.2L V8 Avant van 11-2002. Omdat ik hem privé ga rijden zat ik even naar een goed passende verzekering te kijken. Het wordt een WA-bep. casco.

    Nu zat ik te kijken bij de ANWB en volgens mij lijkt mij dit op het eerste gezicht wel een goeie keuze. Ook die van ASR kwam er goed uit. Heeft iemand hier ervaring mee mn. bij de schadeafhandeling.


    Groeten,

    Bert

    ps. Ik had eerst de zoekfunctie gebruikt maar, die gaf niet het gewenste resultaat.
    RS6/C5 - Lekker blauw

  2. #2
    beyazz's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    528
    Kudos
    12
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Vraag over ANWB Autoverzekering.

    Al vergelijkingssites als independer.nl geraadpleegd? Zie je ook meteen welke het goedkoopste is en de score die men heeft gegeven.
    Overigens is lastig te zeggen hoe de 'schadeafhandeling' is, aangezien de meeste mensen schade willen vermijden en je dus niet snel ervaringen terug zult lezen!
    Audi A4 2.0 TFSI Avant / 2008
    Seat Leon 1.6 FSI / 2005 ¦ Audi A3 1.4 TFSI Sportback / 2009
    BMW 320i / 2006 ¦ Audi A3 1.6 FSI Sportback / 2006

  3. #3
    Bertveld's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    61
    Posts
    684
    Kudos
    7
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard Re: Vraag over ANWB Autoverzekering.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beyazz Bekijk Berichten
    Al vergelijkingssites als independer.nl geraadpleegd? Zie je ook meteen welke het goedkoopste is en de score die men heeft gegeven.
    Overigens is lastig te zeggen hoe de 'schadeafhandeling' is, aangezien de meeste mensen schade willen vermijden en je dus niet snel ervaringen terug zult lezen!
    Ja, ik heb de vergelijkingssites al geraadpleegd maar, aangezien je daar helemaal geen ervaringen leest over hoe het er nu in werkelijkheid aan toe gaat als er echt schade is, stel ik liever deze vraag op het forum. Met het idee dat hier zeker mensen zullen zijn die schade gehad hebben aan hun AUDI en daar vast een mening over hebben.

    Bert
    RS6/C5 - Lekker blauw

  4. #4
    Bertveld's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    61
    Posts
    684
    Kudos
    7
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard Re: Vraag over ANWB Autoverzekering.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bertveld Bekijk Berichten
    Ja, ik heb de vergelijkingssites al geraadpleegd maar, aangezien je daar helemaal geen ervaringen leest over hoe het er nu in werkelijkheid aan toe gaat als er echt schade is, stel ik liever deze vraag op het forum. Met het idee dat hier zeker mensen zullen zijn die schade gehad hebben aan hun AUDI en daar vast een mening over hebben.

    Bert
    OK, dat mensen in principe schade willen vermijden dat begrijp ik maar, een ongeluk zit in een klein hoekje.

    Vanmorgen nog is toevallig een van mijn werknemers net ontkomen aan een ernstig ongeval met zijn(onze) Citroen Nemo door een stommiteit van een kl.... vrachtwagenchauffeur die zomaar even met 90 km/u naar links kwam en bijna mijn collega plette tussen de vrachtwagen en een betonnen wand! Hij kon nog maar net volop in zijn remmen met als gevolg, relatief lichte schade aan de zijkant van de Nemo. Zo simpel kan het zijn. Ik weet dat ik even off-topic ben maar moest dit even kwijt. Dit was duidelijk een gevalletje "niets aan kunnen doen maar toch in de kreukels". Je mag blij zijn als je zoiets overleeft!

    Dus weer on-topic, is er toch misschien iemand die ervaring heeft met de ANWB als verzekeraar?

    Bert
    RS6/C5 - Lekker blauw

  5. #5
    Bertveld's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    61
    Posts
    684
    Kudos
    7
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard Re: Vraag over ANWB Autoverzekering.

    Ik heb de verzekering afgesloten bij de ANWB dus, deze kan op slot.
    RS6/C5 - Lekker blauw


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Vraag over ANWB Autoverzekering

    Dat doen we hier dus niet, anders opent de volgende met een soortgelijke vraag weer een nieuw topic.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7
    Bertveld's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    61
    Posts
    684
    Kudos
    7
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard Re: Vraag over ANWB Autoverzekering

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Dat doen we hier dus niet, anders opent de volgende met een soortgelijke vraag weer een nieuw topic.
    Ok, is goed. Mijn ervaring is dat je de verzekering heel gemakkelijk kunt afsluiten via internet. Ook gelijk een minpuntje, ik kan niet voor 5000,- accessoires verzekeren maar alleen voor 2500,- ivm de leeftijd van de auto! Lijkt me best lastig voor sommige van ons met bijv. dure wielen en geluidsinstallatie! Verder volgens mij wel een van de goedkoopste als je al wat langer lid bent van de ANWB.
    RS6/C5 - Lekker blauw

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2022
    Leeftijd
    57
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q2
    Land
    Land

    Standaard Re: Vraag over ANWB Autoverzekering

    Wij hebben eind april (2022) een Audi Q2 uit 2017 gekocht en gingen op zoek naar een goede en goedkope Allrisk autoverzekering. We kwamen ook uit bij de ANWB. Gebeld en de verzekering afgesloten. Tijdens het gesprek vertelde die meneer wel dat er een klasse 2 autoalarm op de auto moet zitten. Omdat wij de auto op dat moment nog niet in ons bezit hadden wisten wij dat dus nog niet, maar toch de verzekering in laten gaan. Inmiddels hebben we deze verzekering weer opgezegd, want doordat er dus geen klasse 2 alarm in zit heb je bij diefstal of schade een vervelend addertje onder het gras. Het staat wel vernoemd in de polisvoorwaarden die we hadden doorgenomen, maar lang niet iedereen doet dit.
    Goedkoop is in dit geval duurkoop.
    Zo'n restrictie verwacht je eigenlijk niet van een maatschappij als ANWB. We zijn inmiddels weer terug bij onze vertrouwde verzekeringsmaatschappij FBTO. Niet de goedkoopste, maar ze hebben ons nooit in de steek gelaten.

  10. #9
    Yuxel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Posts
    726
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Vraag over ANWB Autoverzekering

    Je moet je auto ook niet bij ANWB verzekeren. Al jaren klant van Centraal Beheer Achmea en ben zeer tevreden. ANWB heeft ook zo'n verzekering met een dongel in je auto. Ze houden je rijgedrag in de gaten en je scoort punten als je goed rijdt.
    Nou, een ding weet ik zeker, NEVER!
    Laatst gewijzigd door Yuxel; 05-05-22 om 12:03.
    A3 e-tron Q5 2.0 TDI Quattro S-Line A4 2.0 FSI
    Originele VCDS Haarlem

  11. #10
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Vraag over ANWB Autoverzekering

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lian1966 Bekijk Berichten
    Wij hebben eind april (2022) een Audi Q2 uit 2017 gekocht en gingen op zoek naar een goede en goedkope Allrisk autoverzekering. We kwamen ook uit bij de ANWB. Gebeld en de verzekering afgesloten. Tijdens het gesprek vertelde die meneer wel dat er een klasse 2 autoalarm op de auto moet zitten. Omdat wij de auto op dat moment nog niet in ons bezit hadden wisten wij dat dus nog niet, maar toch de verzekering in laten gaan. Inmiddels hebben we deze verzekering weer opgezegd, want doordat er dus geen klasse 2 alarm in zit heb je bij diefstal of schade een vervelend addertje onder het gras. Het staat wel vernoemd in de polisvoorwaarden die we hadden doorgenomen, maar lang niet iedereen doet dit.
    Goedkoop is in dit geval duurkoop.
    Zo'n restrictie verwacht je eigenlijk niet van een maatschappij als ANWB. We zijn inmiddels weer terug bij onze vertrouwde verzekeringsmaatschappij FBTO. Niet de goedkoopste, maar ze hebben ons nooit in de steek gelaten.
    Dus omdat een verzekeringsmaatschappij iets eist waar jij niet aan kan voldoen, is het “goedkoop is duurkoop”? Ze hebben toch duidelijk aangegeven dat je aan een voorwaarde moet voldoen voor de volledige dekking. Dan is het logisch dat je geen volledige dekking hebt als je niet aan die voorwaarde voldoet. Beetje zwak om dan te zeggen dat het aan de ANWB ligt.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2022
    Posts
    41
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Vraag over ANWB Autoverzekering

    Zit ook bij de ANWB autoverzekering, mij is dat wel duidelijk aangegeven en gevraagd of ik dat wilde. Ik heb uiteindelijk nee gezegd, omdat het niet haalbaar was om binnen 2 weken een alarm klasse 2 erop te zetten. En heb dus nu gewoon de standaard all risk.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •