Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 26 van de 26

Onderwerp: ACC en Lane Assist

  1. #21
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: ACC en Lane Assist

    [QUOTE=Rodman;1796179Ik laat dit binnenkort in zijn geheel uitzettten

    Wat denken ze eigenlijk bij Audi wie er achter het stuur kruipt? Stevie Wonder of zo?[/QUOTE]
    Kan dit niet met een dashboard- of stuurkolomschakelaar uitgezet worden dan?
    En wat betreft Stevie, af en toe krijg je het idee dat dit inderdaad toch wel het geval is....
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

  2. #22
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: ACC en Lane Assist

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rodman Bekijk Berichten
    Weet ik, maar zelfs de minimum afstand is ontoereikend. Zelfs bij rustig verkeer. Laat staan als het een tikkie drukker gaat worden. Dit is gewoon een hele gevaarlijke gadget. Om maar te zwijgen over mensen die achter je rijden en continue de remlichten zien. Ik laat dit binnenkort in zijn geheel uitzettten. CC is heel erg handig en bijna onontbeerlijk, maar niet in combinatie met deze ongein.

    Daarnaast heb ik ook al de dode hoek waarschuwing uitgezet. Ben bijna blind geworden van dat geflits. Wat denken ze eigenlijk bij Audi wie er achter het stuur kruipt? Stevie Wonder of zo?
    Je weet dat je ook je helderheid van je side assist aan kunt passen.....op zn laagst is het helemaal niet zo fel meer.

    ACC op dynamic, afstandverkorting en de kortste afstand is ontoereikend??? Ben je dan niet gewoon aan het bumperkleven
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    100
    Kudos
    5
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: ACC en Lane Assist

    Ik ben zeker niet aan het bumperkleven. Dat is trouwens in Nederland inmiddels een nogal raar begrip. Zeker gezien het feit dat als ik bij langzaam verkeer een gat van 4m ten opzichte van mijn voorganger heb en de een of andere prutser zijn auto er dan tussen propt. SA gewoon lekker uit, is het beste....

  4. #24
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: ACC en Lane Assist

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    ACC op dynamic, afstandverkorting en de kortste afstand is ontoereikend??? Ben je dan niet gewoon aan het bumperkleven
    Onzin. Bij enigszins druk verkeer is de kortste afstand nog zo groot dat er constant mensen tussen komen rijden, waardoor je weer langzamer gaat rijden en er weer iemand anders tussen komt rijden. Dit resulteert uiteindelijk in ergernis bij de bestuurder achter je, die gaat bumperkleven of rechts gaat inhalen. ACC in druk verkeer bevorderd dus bumperkleven bij andere weggebruikers. Ik vind het een irritant en overbodig systeem en ik gebruik het niet meer. Geldt ook voor lane assist. Staat bij mij standaard uit en op de volgende auto wil ik het er niet meer op hebben.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  5. #25
    BoltYes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    40
    Posts
    469
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: ACC en Lane Assist

    Vind het juist heerlijke optie's, lane assist zet ik alleen aan op de snelweg en kan als je even wat minder alert bent en dus van je baan zou afwijken een hoop doen. Net als dat harde zijwind en continue corrigeren redelijk uit handen wordt genomen.

    ACC heeft wel een gebruiksaanwijzing en kan tot op zekere hoogte als autonoom rijden worden ervaren. De irritatie van een langzame rijder voor je en gebrek aan het kunnen inhalen verdwijnt als ik ACC aanzet. Ook optrekken en afremmen in langzaamrijdend verkeer is heerlijk. Hoe vaak trapt je voorganger op z'n rempedaal zonder echt te remmen. Zelf anticipeer je dan eigenlijk voor niks door je klaar te maken om ook te gaan remmen. ACC negeert remlichten en handelt naar of je voorligger daadwerkelijk sneller of langzamer gaat. En als er een gaatje is kan je altijd nog zelf gas geven als t nodig is zonder dat de ACC deactiveert. Op de juiste momenten gas geven bespaart je alle irritatie en door zelf vooruit te kijken kan je onverwachts gedrag wel aardig voorkomen, bovendien is het ook een mooi vangnet als je even niet goed oplet
    Audi A6 Avant S-line
    3.0 TDI Quattro


  6. #26

    Standaard Re: ACC en Lane Assist

    Vergeet niet dat er aanzienlijke technische verschillen zijn tussen de verschillende Audi modellen met ACC (en andere hulpsystemen). Daarnaast heeft natuurlijk de Drive Select en afstandinstelling invloed op de karakteristieken. Bovendien zijn er ook nog mensen die rondrijden met niet goed uitgelijnde ACC-apparatuur.. Speelt allemaal een rol in de ervaringen.

    Wanneer je kijkt naar de ACC op de A5 van Sterko en ACC op de C7 van BoltYes heb je het ook over de volgende verschillen:

    • 180m range vs 200m range
    • 1x vs 2x radar
    • 16 graden vs 42 graden meethoek (+ anticiperen op weggebruikers komend vanaf een andere rijbaan)
    • - vs gebruik van front-camera voor gevaarherkenning/ACC ingrijpen
    • ~10 betrokken regelapparaten vs 26 betrokken regelapparaten met 1600 wisselende parameters
    • werkt vanaf 30kmph vs stop&go ondersteuning
    • matige radarmeting in bochten vs bochtassistent (+ bij geactiveerd ACC automatisch afremmen voor bochten mits noodzakelijk volgens 'veilige' Vmax berekening met behulp van satnav data)
    • braking guard in 2 fases vs braking guard in 4 fases

    enz.


    Stand 1 ongeveer gelijk aan 1 seconde afstand, dat is precies de gemiddelde reactietijd.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •