Pagina 2 van 10 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 183

Onderwerp: Aankoopadvies RS4 B7 4.2 of S5 4.2

  1. #21
    TDA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    31
    Posts
    87
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard re: Aankoopadvies RS4 B7 4.2 of S5 4.2

    ........
    Laatst gewijzigd door TDA3; 08-08-14 om 10:19.
    Audi A3 1.8 20VT 150PK (2010 - 2012) Audi Coupé 2.3 10V 133PK (2011 - 2012)
    Volkswagen Golf R32 3.2 24V 241PK (2012 - 2013) Seat Leon Cupra 2.0 16V TFSI 260PK (2013 - Heden)

  2. #22
    rogek's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2005
    Leeftijd
    43
    Posts
    5.604
    Kudos
    49
    Auto
    Audi S4

    Standaard re: Aankoopadvies RS4 B7 4.2 of S5 4.2

    het kan persoonlijk zijn, maar geef mij maar een motor met minder problemen en meer potentie dan een 4.2 fsi en een nieuwere auto..

    vergis niet dat in basis een b7 rs4 een auto van 2001 is......
    Es gibt etwas, das noch mehr Spaß macht als ein Turbo. Zwei
    - '15 Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease Pro
    - '99 Audi S4 Sedan LY7M MRC Mapped 362.8PK/561NM

  3. #23
    Avant terrible's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Posts
    108
    Kudos
    46
    Auto
    Audi RS4
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoopadvies RS4 B7 4.2 of S5 4.2

    Ik zag ergens dat er een blauwe (mooie kleur) RS4 sedan met APR supercharger en Milltek uitlaat wordt aangeboden voor ik dacht 33.5 duizend Euro. Iets voor jou @TDA3 ? http://cartweet.com/nl/occasions/119..._campaign=2013

    @rogek die feitelijk wel gelijk heeft, vind ik. Maar ik vind dat de B7 wat betreft kwaliteitsgevoel niet zo heel veel achter loopt bij de A5 (of B8). De knopjes drukken bij de nieuwe serie misschien wat lekkerder. Ik vind dat je best wat kracht moet zetten bij de B7 (middenconsole) en bij de RNS-E juist weer niet. Kwestie van gewenning en smaak, maar wel goede kwaliteitsgevoel. De 3-serie E90 en C klasse W204 voelen dan aan als een Hyudai Pony. Ik heb overigens geen problemen in 366 dagen gehad (op een diefstal na) met mijn uit België geïmporteerde RS4 B7 Avant (26-11-2006 eerste toelating) met toen 126.500 km op de klok (100% Audi onderhouden). Ik rijd 1 op 8.2 gemiddeld, met uitstapjes naar Valkenburg (S/RS meeting 2013), Nürburgring en centra van Utrecht, Rotterdam en Amsterdam. 1 litertje olie na 10.000 km bijgevoegd voor de zekerheid. Bandjes (ContiSportContact 5, 255/35R19 96Y) nog prima na 11.000 km. Helaas moeten er nu wel nieuwe remschijven op, maar dat moet bij alle auto's om de zoveel km.

    Beetje overdrijven mag, maar ik ben nu eenmaal erg enthousiast geworden van de RS4 B7. Mijn onderstaand betoog kan daarom wat gekleurd overkomen
    Voor de keuze tussen een RS4 B7 en S5 4.2 heb ik vorig jaar ook gestaan. De S5 was toen tot zo'n 10.000 Euro duurder dan RS4. Uiteindelijk heb ik een RS4 B7 Avant uit België gekozen. Ik vind zo'n "gezinsbak" met 420pk wel kek. De S5 SB (ik wil laadruimte) met V6T, hoe briljant ik die motor ook vind, kan niet op tegen een ongeblazen V8. De RS4 B7 heeft wel wat weg van een pakezel (een sportieve dan). De S5 4.2 FSI vind ik te mooi, daar moet je mee flaneren.
    Verder vind ik de RS4 B7 of lief, 80 in 6 op vlakke weg kan prima. Hij mompelt dan wat, ver op de achtergrond. Of hij is maniakaal, 120 in 2 de snelweg invoegen. Daarbij (uitlaatklepjes open natuurlijk) zet hij zo'n keel op waarmee Pavarotti gedegradeerd wordt tot een achtergrond zanger van de lokale amateur zangvereniging. Met zo'n stem krijg je de meest brute (wannabe) leider van een land, monddood. En zeker, de S5 sleurt je met bijna dezelfde versnelling de snelweg op, maar blijft altijd een heer (of dame?) op stand: verheft wel de stem, maar sociaal-maatschappelijk geaccepteerd (Amsterdam Oud Zuid normen ). Het is net als een speelfilm. Met de juiste "soundtrack" beleef je de film veel intenser.
    2006 RS4 B7 Avant
    2002 TT 8N Roadster 1.8 5V Turbo Quattro >225PK, Hartog tuned

  4. #24
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.164
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoopadvies RS4 B7 4.2 of S5 4.2

    @Avant terrible

    Erg mooi geschreven Spreekwoordelijke spijker vol op de kop, wat mij betreft!
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  5. #25
    jebege's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2013
    Leeftijd
    58
    Posts
    743
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoopadvies RS4 B7 4.2 of S5 4.2

    Maar als je op de advertentie kijkt staat er toch echt ...
    Technische informatie
    Transmissie: Handgeschakeld
    Vermogen: 421 pk
    Kleur: Zwart
    Massa: 1.673 kg
    Cilinderinhoud: 4.163 cc
    Aantal cilinders: 8
    Topsnelheid: 250 km/h
    Brandstof: Benzine
    Carrosserie: Sedan
    Dus is de auto ook nog eens volledig overgespoten naar deze Blauwe kleur

    @Avant terrible : ik kan je gevoels omschrijving heel goed begrijpen
    jij hebt het over 80 in de 6.. ; maar 50 in de 6 is ook heel relaxed rijden (~1100rpm / 14 km/ltr)


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avant terrible Bekijk Berichten
    Ik zag ergens dat er een blauwe (mooie kleur) RS4 sedan met APR supercharger en Milltek uitlaat wordt aangeboden voor ik dacht 33.5 duizend Euro. Iets voor jou @TDA3 ? http://cartweet.com/nl/occasions/119..._campaign=2013
    ...
    <knip>


  6. #26
    rogek's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2005
    Leeftijd
    43
    Posts
    5.604
    Kudos
    49
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Aankoopadvies RS4 B7 4.2 of S5 4.2

    denk ook dat het een kwestie van smaak is.

    Maar ik zal het even verder specifiek uitlichten wat mijn onderbouwing zou zijn TEGEN een 4.2 en de B7

    over het aanvoelen van toetsen e.d. sorry maar dan vind ik de b6/b7 echt tegenvallen.. de duurzaamheid is ver te zoeken.. de soft coating op de schakelaars, armsteunen en andere bedieningspanelen zijn erg slijtage gevoelig...
    De kwaliteit van de b6/b7 serie mbt interieur niet echt geweldig en beduidend goedkoper als bijvoorbeeld een nog oudere b5.
    Dan zit je nog met het gevoel als je in neen 2007 b7 stapt, dat je tegen een dash van 2001 aankijkt...

    Motorisch gezien zijn er behoorlijk wat haken en ogen aan een b7 rs4.

    Distributieketting met alle bijbehorende ellende.
    Atmosferische FSI motor waarvan de inlaten volledig dicht koeken, kleppen in de inlaat met problemen, vacuum problemen.
    Met een standaard motor ( zelfs zonder vervuiling ) haal je de 420pk NOOIT, eerder een 390-400pk.
    In werkelijkheid zullen de meeste rs4 b7's ergens tussen de 300 en de 380pk hebben afhankelijk van de mate van vervuiling en verdere problemen.
    Dit met een verbruik van 1 op 8 gemiddeld.......... sorry, daar pass ik voor.

    Mijn voorkeur voor een b8 s4 :
    Dan liever een een geblazen 6 pitter ( die eigenlijk ook in alle andere rs4's had moeten liggen ), geen last van vervuiling, potentie zonder teveel gekke dingen tot 500pk ( alleen chip en pulley aanpassing brengt 470pk zonder problemen )
    Mogelijkheid tot een s-tronic, dynamisch onderstel, sportdiff etc etc.
    De auto oogt en is veel nieuwer.

    ja ok, je mist de v8 gorgel.. ok... en je hebt geen wide-body (s5 4.2 ook niet maar toch).
    En een s4 zal nooit een rs4 worden met de bijbehorende gevoelens wat je er ook aan zal doen.

    ga je voor emotie, zou ik zeggen ja, pak een rs4 b7
    ga je voor rationeel, ga voor een b8 s4

    dan komt daarbij wel een financieel stuk te kijken..
    Ik denk dat je over dezelfde periode meer zal afschrijven op een b8 s4 tov een rs4 b7.
    Van de andere kant zullen de onderhouds kosten van een rs4 b7 weer een stuk hoger zijn.


    Let op, dit is dus mijn persoonlijke inzicht hierover en mijn motivering om geen 4.2 te pakken.
    aangezien er een aankoop advies gevraagd wordt, wilde ik mijn visie hierop graag delen.
    Laatst gewijzigd door rogek; 10-08-14 om 11:40.
    Es gibt etwas, das noch mehr Spaß macht als ein Turbo. Zwei
    - '15 Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease Pro
    - '99 Audi S4 Sedan LY7M MRC Mapped 362.8PK/561NM

  7. #27
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.164
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoopadvies RS4 B7 4.2 of S5 4.2

    En ook @rogek brengt een en ander knap onder woorden
    Ik herken er ook mijn afweging in: als speledingetje naast het 'werkpaard' telde bij mij emotie vooral, ver boven rationeel...
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  8. Ad
  9. #28
    rogek's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2005
    Leeftijd
    43
    Posts
    5.604
    Kudos
    49
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Aankoopadvies RS4 B7 4.2 of S5 4.2

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    En ook @rogek brengt een en ander knap onder woorden
    Ik herken er ook mijn afweging in: als speledingetje naast het 'werkpaard' telde bij mij emotie vooral, ver boven rationeel...
    all about emotion....

    bij mijn daily was het een ook keuze tussen emotie en rationeel...
    rationeel met 50-60k per jaar was een polo 1.2 tdi geweest, door emotie is het een a4 v6 tdi q geworden
    Es gibt etwas, das noch mehr Spaß macht als ein Turbo. Zwei
    - '15 Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease Pro
    - '99 Audi S4 Sedan LY7M MRC Mapped 362.8PK/561NM

  10. #29
    TDA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    31
    Posts
    87
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoopadvies RS4 B7 4.2 of S5 4.2

    Motorisch gezien zijn er behoorlijk wat haken en ogen aan een b7 rs4.
    [/QUOTE]
    Distributieketting met alle bijbehorende ellende.

    Volgens mij heeft de RS4 een ander ketting systeem dan de S4. Als ik google kan ik bijna geen problemen over de RS4 ketting vinden. De S4 daar in tegen wel.
    [/QUOTE]
    Audi A3 1.8 20VT 150PK (2010 - 2012) Audi Coupé 2.3 10V 133PK (2011 - 2012)
    Volkswagen Golf R32 3.2 24V 241PK (2012 - 2013) Seat Leon Cupra 2.0 16V TFSI 260PK (2013 - Heden)

  11. #30
    TDA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    31
    Posts
    87
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoopadvies RS4 B7 4.2 of S5 4.2

    En de s4 6 cilinder motor maakt volgens mij gebruik van directe inspuiting.
    Hoe vangen ze bij deze motor de vervuiling op van het inlaat traject?
    Audi A3 1.8 20VT 150PK (2010 - 2012) Audi Coupé 2.3 10V 133PK (2011 - 2012)
    Volkswagen Golf R32 3.2 24V 241PK (2012 - 2013) Seat Leon Cupra 2.0 16V TFSI 260PK (2013 - Heden)

  12. #31
    DennisEvo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Posts
    68
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS4
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoopadvies RS4 B7 4.2 of S5 4.2

    Ik zeg het je, Gewoon een RS4 B7 kopen...Als ik goedkoop wil rijden koop ik wel Nissan Micra.

    Beide Audi's S4 of RS4 zijn geen goedkope auto's, maar ga op je gevoel af.
    Afwerkingen van een S4 of RS4 heb ik niks op aan te merken.
    Wel ben ik het eens dat het onderhoud zeer kostbaar kan zijn, maar ik kan niet in jullie portemonnee kijken dat kun je echter zelf.

    Beide auto's zullen echter fantastisch rijden maar je wil gewoon geen kat in de zak kopen, dat heeft mij ook erg lang aan het twijfelen gebracht een paar jaar geleden of ik wel of niet een RS4 B5 moest kopen. Diverse keren geen goed gevoel bij gehad echter wel spijt want ik blijf het een top auto vinden.

    Onze huidige RS4 stond net te koop bij de dealer toen we hem tegen kwamen, het gevoel was meteen goed en de proefrit ook, onderhoud klopte en bij de Audi dealer het onderhoud nagetrokken.
    Ik heb al diverse leuke auto's gehad met zeer hoge kosten qua onderhoud, maar onderhoud moet echter wel gebeuren en kost helaas soms veel geld, je zou er bijna falliet van kunnen raken als je grote pech hebt.

    Het enige wat ik je mee wil geven is dat je hem beter bij een dealer of erkende dealer kan kopen dan bij een handelaar, of je moet iemand in je omgeving kennen die zeer technies is met auto's en die de ditjes en weetjes kent van de S4 of RS4.

    Succes met je keuze want volgens mij wordt het er zo niet makkelijker op.

  13. #32
    Avant terrible's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Posts
    108
    Kudos
    46
    Auto
    Audi RS4
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoopadvies RS4 B7 4.2 of S5 4.2

    @rogek Goed betoog! Zo kan het ook ik zie te vaak op forums van die hersenloze figuren die alleen maar bashen zonder argumenten.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DennisEvo Bekijk Berichten
    Ik zeg het je, Gewoon een RS4 B7 kopen...Als ik goedkoop wil rijden koop ik wel Nissan Micra.

    Beide Audi's S4 of RS4 zijn geen goedkope auto's, maar ga op je gevoel af.
    Afwerkingen van een S4 of RS4 heb ik niks op aan te merken.
    Wel ben ik het eens dat het onderhoud zeer kostbaar kan zijn, maar ik kan niet in jullie portemonnee kijken dat kun je echter zelf.

    Succes met je keuze want volgens mij wordt het er zo niet makkelijker op.
    De keuze wordt er zeker niet gemakkelijker op. Extra kosten, daar zal je zoals bij alle occasions, rekening mee moeten houden. Bovag (of merkgarantie) helpt, maar slijtagegevoelige onderdelen zal je tegen aan kunnen lopen. Zo ben ik na een jaar 2100 Euro kwijt voor een set remschijven + blokjes, dat heb ik ingecalculeerd. Ik wist dat ze nog niet vervangen waren. Mijn RS4 was dan ook een stuk goedkoper (29k met nieuwe bandjes, de gene die het dichtste erbij kwam, had bijna 50.000km meer op de teller, en een vergelijkbare was 33k maar geen schuifdak). Zonder versleten remmerij zouden alleen ruitenwissers voor (86 Euro, vs 30 Euro voor de Saab en Opel die ik had) en Long Life service + grote beurt + aircocheck en wassen (420 Euro) nodig zijn geweest na 1 jaar. Overigens zouden de remschijven nog tot 10.000 km mee kunnen, blokken waren bijna op, maar ik vind remmen (en banden) te belangrijk om op te bezuinigen. De ruitenwissers: volgens Audi-normen te streperig bij wissen, maar APK prima. Ook een goed zicht, vind ik uitermate belangrijk dus maar vervangen. Zoals @DennisEvo al zegt, leuke auto's rijden, kost gewoon geld. Sterker nog, een Opel Astra F 1.8-16V (6 jaar oud, 126k km, 6000 voor betaald in 2003) kan ook duur zijn qua reparaties. Ik hoop over een paar uur mijn RS4 bij Audi op te kunnen halen, hij staat nu op de brug zonder remschijven...

    Ook ik heb weinig te klagen over de afwerking. Enkele "klachten" die ik heb zijn: schaalstoelen en middenarmsteun. Het leer op de wangen toont lelijke slijtage plekken, dat hebben alle schaalstoelen in de RS-serie, althans t/m B7. Bron: S/RS-meeting 2013 en 2014, mensen die ik daar sprak. Als je wat forser bent, dan zijn die schaalstoelen wat krap (iemand van 115 kg bij 1.89m heeft het 3.5 uur volgehouden). En het plastic sluitmechanisme op de middenarmsteun heb ik op dag 1 gesloopt (ik kan nogal onhandig zijn). Ik heb dat opgelost met klitteband maar ik overweeg om dat te vervangen door een magneetje. Verder zijn alle knoppen nog heel en geven ze nog allemaal dezelfde druk (bijna 8 jaar, 138.000 km). Oh ja, de bekerhouder wil wel eens blijven hangen, maar een extra tikje er tegen, en hij glijdt naar buiten. En dashboardkastje mag van mij iets sneller open.

    Verder de uitlaatgas sensor wil wel eens foutmelding geven. Tip van Audi: gebeurt als je er wel mee rijdt, maar alleen korte stukjes. Langere rit maken en een paar keer de toerental begrenzer kietelen, en de melding gaat weg. Het klopt ook nog! Is volgens Audi niet RS-specifiek. Gebeurt ook bij andere benzine versies (met name FSI motoren uit die periode). Nieuwe sensor is 1000 Euro+ incl montage (dacht ik).

    Wat betreft de wide body, die doet met name de RS4 B7 Avant erg goed, net niet te. De RS4 B5 vind ik nog geslaagder wat betreft. De A5-series (alle carrosserievormen) hoeft voor mij geen aanpassingen. Die vind ik zo al erg mooi. Sterker nog, ik ga de A5-series steeds mooier vinden nu we het er over hebben. Dus voor de looks zou ik een S5 niet laten staan voor een RS. Ach ja, kwestie van smaak. Ik ken mensen die de 1998 Fiat Multipla mooi vinden.

    Oh ja, extra tip, investeer ook in extra beveiliging (met SCM certificaat, verzekeringsmaatschappijen vragen dat vaak als je diefstalverzekering wil). Standaard wordt een vergelijkbaar met klasse 3 beveiliging ingebouwd, maar die is via de OBD te hacken. Met dank aan de EU-regulering. Het alarm wordt uitgeschakeld als het portierslot op stand "open" wordt gezet (bron rechercheur van zware criminaliteit). Bij mijn auto is waarschijnlijk een speciale sleutel of schroevendraaier gebruikt toen die werd gejat. Beetje zelfde als bij buren paar jaar geleden (B6 2.4) toen hun navigatie werd gejat.

    Succes met je quest @TDA3 ! Ben zeer benieuwd wat je keuze wordt. Welke wagen (S of RS) je ook kiest, ik waarschuw je alvast voor kramp in je kaken want ik kan je verzekeren dat je met een enorme grijns in je S of RS zal rondrijden.

    PS @jebege 50 in 6 als je het niet erg vindt, dat durf ik niet te proberen!
    2006 RS4 B7 Avant
    2002 TT 8N Roadster 1.8 5V Turbo Quattro >225PK, Hartog tuned

  14. #33
    TF_Bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    47
    Posts
    2.800
    Kudos
    274
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoopadvies RS4 B7 4.2 of S5 4.2

    Mooie adviezen allemaal! De kracht van het Audiforum in zijn volle glorie.

    Keuze is idd pittig. Ik las ergens S5 alleen automaat?? Sorry. Echt niet. Zijn volop als H6 te krijgen. Just FYI, hoor

    http://www.gaspedaal.nl/Audi/S5/?trns=15&srt=pr

    Ik zou persoonlijk ook voor een RS4 gaan. Net wat meer een epische auto. Maar dat is persoonlijk. Vind de A/S/RS5 Coupé echt mooi en tijdloze Coupé. Wat een plaat van een auto is dat (IMHO).

    Maar als je de keuze maakt, moet je wel het volledige plaatje goed op de netvliezen hebben. S5 is er in automaat en handbak V8. En de nieuwere modellen S5 zijn er ook met V6T.
    A3 Ambition Pro Line 2.0TDI JD Engineering, Alu silber.
    Former owner and Initiator of The '97 Hartog Tuned A4 B5 2.8V6 5V Quattro Alusilber Project. [verkocht]

  15. #34
    Jurgh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    5.956
    Kudos
    620
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoopadvies RS4 B7 4.2 of S5 4.2

    Klopt als een bus! Je went overigens snel aan het vermogen hoor. Ik vind het jammer dat er niet wat meer geluid uit de uitlaat komt. Die V8 brom/huil is onnavolgbaar. Heel misschien zit er bij een volgende baan wel een leaseauto en dan gaat de S5 weg. Dan staat er wel een RS4 b6/7 bij mij op het verlanglijstje. Puur voor de looks en geluid. Dan is voor mij kwaliteit van knopjes of achteruitgang in navigatie minder van belang. Bovenstaande zaken mbt de motor daarentegen wel! Ik zou echt een fris exemplaar willen met een bekende achtergrondhistorie. Dat zou voor mij een vereiste zijn. Mijn S5 komt uit DE, ik heb daar het verleden ook nagekeken (slechts 25K op teller bij aanschaf) Maar dat is tot nu toe absoluut geen kat in de zak geweest. Op een paar kleine zaken na mankeert er helemaal niets aan de auto
    Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
    Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
    Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -

  16. #35
    TDA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    31
    Posts
    87
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Thumbs up Re: Aankoopadvies RS4 B7 4.2 of S5 4.2

    Ben er denk ik zo'n beetje wel over uit na al jullie goeie adviezen, waar mijn voorkeur naar uitging is door jullie bevestigd. Alleen is het even zoeken naar het juiste exemplaar..... Mochten jullie nog een mooi exemplaar RS4 B7 weten te staan dan hoor ik het graag ! (y)

    Heb vorige week al 2 exemplaren bekeken (stonden toevallig bij dezelfde handelaar) met een hogere kilometer stand, gewoon even voor de fun, zo vaak zie je de wagens niet in het echt.
    En ik moet zeggen in het echt zien ze er bruter uit dan je hem ooit op een foto voorbij ziet komen.

    Beide wagens hadden hier en daar wel aardig wat gebruiker sporen.

    Op naar het volgende exemplaar
    Laatst gewijzigd door TDA3; 11-08-14 om 11:37.
    Audi A3 1.8 20VT 150PK (2010 - 2012) Audi Coupé 2.3 10V 133PK (2011 - 2012)
    Volkswagen Golf R32 3.2 24V 241PK (2012 - 2013) Seat Leon Cupra 2.0 16V TFSI 260PK (2013 - Heden)

  17. #36
    DennisEvo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Posts
    68
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS4
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoopadvies RS4 B7 4.2 of S5 4.2

    @TDA3,

    Je doet er inderdaad goed aan om zo eens even af en toe op onderzoek uit te gaan en naar zo'n mooie RS4 kijken, dan kun je kijken ruiken voelen en weet ik veel wat je nog meer wilt.
    De sfeer proeven, vergelijken en dan weet je waarschijnlijk al wat je wel en niet mooi vind, dus ben je een stapje verder in je onderzoek.

    En ik ben het met je eens dat zo'n RS4 op de foto niet zo bruut en fraai overkomt als in het echt.

  18. #37
    jebege's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2013
    Leeftijd
    58
    Posts
    743
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoopadvies RS4 B7 4.2 of S5 4.2

    @TDA3:
    Misschien dat "we" mee kunnen helpen "zoeken" naar een geschikt exemplaar..

    Wat zijn je wensen / eisen waaraan je toekomstige RS4 B7 minimaal zou moeten voldoen?
    (bv. uitrusting, kleur, km-stand, prijs, bouwjaar, uitvoering, etc..)

  19. #38
    MarcA4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    539
    Kudos
    64
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoopadvies RS4 B7 4.2 of S5 4.2

    Heb net al even op mobile.de gekeken. Daar kom ik toch best fraaie B7 RS4's tegen. Kilometerstanden onder de 100k ook voldoende keuze. Dan is idd wel de vraag of het je budget past. Maar je zal zeker slagen met alle tips en knowhow die hier circuleert!

    Owwwww ja: en prachtige keuze hoor. Fraai & ruig tegelijk!

  20. #39
    Arnout's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.431
    Kudos
    35
    Auto
    Audi RS2
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoopadvies RS4 B7 4.2 of S5 4.2

    @rogek: ik vraag me trouwens af of de V6 compressor wel zoveel minder problemen geeft dan de 4.2 uit de B7 RS4. Kan het niet zijn dat deze motor veel nieuwer is en er daardoor minder bekend is over de tekortkomingen als je dat vergelijkt met de 4.2 uit de RS4? Het hele compressorgebeuren kan best kwetsbaar zijn (ik weet het niet) en dat heb je met een atmosferische motor dan weer niet.

    Anyway, RS rijden is duur weet ik uit ervaring, en zeker als hij wat ouder wordt. In mijn geval was het gevoel ook goed bij de proefrit en veel al aangepakt door de vorige eigenaar op een manier waarop ik dat ook zou doen, in onderhoud geweest bij Coen etc. Maar toch is dat geen garantie dat er niks aan zit te komen. Ik haal mijn verwachting van dik 2000 per jaar aan onderhoud (en terug brengen in betere staat) makkelijk met de RS2, hoewel ik er nog geen 5000 km per jaar mee rijd. Maar ja, even de sleutel omdraaien en je weet weer waarvoor je het doet .

    Alhoewel... vandaag met een collega in zijn nieuwe speelgoed meegereden, een Corvette C5, en dat was ook best een belevenis. Wat kan die V8 brullen en sleuren, niet normaal (grijns is nog niet weg)...

    Een snelle check laat in mijn buurt allemaal RS4 B7's zien die het denk ik niet gaan worden (in Nijverdal staan er 2 bij dezelfde handelaar).
    Laatst gewijzigd door Arnout; 11-08-14 om 22:47.
    1991 Audi 80 1.6, 1994 Audi Avant RS2
    Leasert: nu: 2018 Hyundai Ionic Electric; ex: 2013 Chevrolet Volt LTZ, 2009 Audi A3 SB 1.4T

  21. #40
    TDA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    31
    Posts
    87
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoopadvies RS4 B7 4.2 of S5 4.2

    Een snelle check laat in mijn buurt allemaal RS4 B7's zien die het denk ik niet gaan worden (in Nijverdal staan er 2 bij dezelfde handelaar).

    Heb deze 2 bekeken, alleen vond de kilometer standen te hoog en daarbij hadden ze ook veel gebruikersschade.

    Mijn voorkeur voor RS4 is een sedan, maximale kilometer stand +- 120.000Km, Schaalstoelen en lambo stuur.
    En mijn voorkeur voor kleur is daytona grijs of phantom zwart.

    Heb zelf ook even gekeken op mobile.de alleen doordat er een co2 heffing op de bpm zit is dit niet heel aantrekkelijk. (als ik de BPM calculator mag geloven)
    Laatst gewijzigd door TDA3; 12-08-14 om 06:14.
    Audi A3 1.8 20VT 150PK (2010 - 2012) Audi Coupé 2.3 10V 133PK (2011 - 2012)
    Volkswagen Golf R32 3.2 24V 241PK (2012 - 2013) Seat Leon Cupra 2.0 16V TFSI 260PK (2013 - Heden)

Pagina 2 van 10 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •