Resultaten 1 tot 14 van de 14

Onderwerp: Advies aankoop RS6 C6

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Leeftijd
    40
    Posts
    20
    Kudos
    0

    Standaard Advies aankoop RS6 C6

    Dames en heren

    Ik ben voornemens deze week te gaan kijken bij een daytona grijze RS6 C6 uit 2008. De auto heeft 150k gereden en is van de eerste eigenaar. Hij is altijd onderhouden door de plaatselijke audi-dealer. De eigenaar doet hem van de hand ivm de aanschaf van een RS6 C7. De auto is tot 720 pk getuned door JD Engineering. Zo te zien heeft hij twee nieuwe turbo's ontvangen.

    Waar moet ik op letten bij de proefrit, wat zijn bekende euvels van dit monster?

    Alvast bedankt voor jullie input!

    n0zem

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.849
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Advies aankoop RS6 C6

    Bekendste euvel is de extreem hoge diefstalgevoeligheid.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    Bas82's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    3.232
    Kudos
    322
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Advies aankoop RS6 C6

    Koop eerst een bloeddorstige hond, dubbelloops jachtgeweer, alarm, en bewaakte garage.
    Er zijn er deze week al 4 gejat dus dat is het eerste waar je je zorgen om moet maken.
    A4 B6 Avant, work in progress

  4. #4
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Advies aankoop RS6 C6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Bekendste euvel is de extreem hoge diefstalgevoeligheid.
    Ooh je bent wel actueel @tom 😉
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Leeftijd
    40
    Posts
    20
    Kudos
    0

    Standaard Re: Advies aankoop RS6 C6

    Haha, thanks guys! Na het installeren van een bearlock tijdens opslag in een bewaakte stalling durf ik hem in mijn eigen garage te bewaren.

    Maarreh.... Nog andere input?

    PS: het zal niet mijn enige vervoermiddel zijn.


  6. #6
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Advies aankoop RS6 C6

    Dealer onderhouden, JD chip, ik zou het wel weten...
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  7. #7

    Standaard Re: Advies aankoop RS6 C6

    Klinkt goed zo in de omschrijving.. Lijkt me een liefhebber als de volgende RS6 alweer in de bestelling staat.
    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver

  8. Ad
  9. #8
    SQ5TDI
    Guest

    Standaard Re: Advies aankoop RS6 C6

    150.000 gereden?? ik zou hem laten staan....

  10. #9
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Advies aankoop RS6 C6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS6C6 Bekijk Berichten
    150.000 gereden?? ik zou hem laten staan....
    Waarom ? Als de auto 25k per jaar rijdt en netjes zijn beurtjes krijgt is er toch niks asn de hand.. de prijs zal er ook naar zijn en een beetje sleutelen af en toe is toch ook best leuk 😉
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Leeftijd
    40
    Posts
    20
    Kudos
    0

    Standaard Re: Advies aankoop RS6 C6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS6C6 Bekijk Berichten
    150.000 gereden?? ik zou hem laten staan....
    Waarom? Welke problemen verwacht je zoal? Waar moet ik op letten bij het proefrijden?

  12. #11
    SQ5TDI
    Guest

    Standaard Re: Advies aankoop RS6 C6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reggy Bekijk Berichten
    Waarom ? Als de auto 25k per jaar rijdt en netjes zijn beurtjes krijgt is er toch niks asn de hand.. de prijs zal er ook naar zijn en een beetje sleutelen af en toe is toch ook best leuk 😉
    En dat is precies wat ik bedoel, 'de prijs zal er ook naar zijn', in dit segment wil je niet zelf sleutelen, je wilt rijden met zo'n auto. Onderhoud doe je m.i. bij een dealer en niet zelf aan dit soort auto's. Of de auto alle beurtjes heeft gehad zegt niet zoveel, de vraag is meer welk groot onderhoud is er aan gedaan, bij zoveel km zit er nogal wat aan te komen bij een rs6.

    Anyway, het aantal km's zou mij afschrikken, zeker als hij ook nog getuned is, kans op ellende is dan zeker aanwezig.
    Ik heb die van mij weg gedaan bij 80k km, dat vond ik genoeg op de teller.

  13. #12
    SQ5TDI
    Guest

    Standaard Re: Advies aankoop RS6 C6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door n0zem Bekijk Berichten
    Waarom? Welke problemen verwacht je zoal? Waar moet ik op letten bij het proefrijden?
    als je er 1x mee gaat proefrijden ben je verkocht, dan heb je hem 'in je hoofd' al gekocht
    ik zou vooral goed naar historie vragen, onderhoudsgeschiedenis opvragen en ook controleren of dat klopt (nabellen etc).
    voor je het weet koop je 1 grote ellende met alle bijhorende kosten, als je dat laatste geen probleem vindt zou ik altijd adviseren om iets meer uit te geven bij een dealer die dit soort auto's goed kent en ook 1 jaar audi garantie kan geven, dan rijdt je iets prettiger rond

    succes iig met de aanschaf, ik ken dit traject en heb zelf een jaar in ongeveer dezelfde auto (die van mij was van eind 2010, facelift model) mogen rijden, het was een genot!

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Leeftijd
    40
    Posts
    20
    Kudos
    0

    Standaard Re: Advies aankoop RS6 C6

    Kijk, dat is nuttige feedback! Ik ben zelf ook van mening dat een aankoop bij de dealer een zeer grote pré is. Dus wellicht dat ik bij twijfel de komende maanden mijn ogen open houdt voor een dergelijke mogelijkheid. Mijn grootste twijfel zit hem bij dit exemplaar in de combinatie van tuning en km-stand, ook met goed onderhoud heb je last van slijtage, dus dat betekent dat de betrouwbaarheid terugloopt. En hoewel reparatiekosten hoog zullen zijn, is dat geen onoverkomelijke drempel. Maar je hebt gelijk; misschien is uitkijken naar een jonger exemplaar met minder kms op de teller een beter idee.

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Leeftijd
    40
    Posts
    20
    Kudos
    0

    Standaard Re: Advies aankoop RS6 C6

    Helaas is de auto die ik op het oog had twee dagen later al geëxporteerd naar Duitsland om daar een nieuwe eigenaar blij te maken.

    Nu dus weer de ogen open houden voor een nieuw aanbod (RS6 C6, S8 D3, A6 C7 of A8 D4 benzine en stiekem ook aan het letten op tweedehands jaguars XKR)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •