Zoek maar eens op het forum naar de 3.2 fsi. vooral de ketting is een zwak punt.
Goedendag heren, (en dames natuurlijk ook mits die zich hier op het forum bevinden)
Ik ga binnenkort voor een Audi A3 3.2FSI kijken.
Nu zijn er niet heel veel van die 3.2's in nederland, en dus ook minder verhalen erover.
Weten sommige van jullie wat de kwaaltjes zijn? Of waar ik op moet letten bij het kopen van de auto?
Hij heeft nu 150dkm gelopen en komt uit 2004. Ik ga de auto bij een dealer kijken waar die altijd onderhouden is, en nu ingeruild word tegen een andere auto.
Het is een sportback, helemaal standaard en met een DSG6 automaatbak.
Zijn er dingen die snel kapot gaan etc, alvast bedankt!
groeten!
Ben ik gek of kan ik gewoon niet zoeken.
Hij zegt bij ''3.2 FSI'' dat die niks kan vinden.
Ik denk dat ik wat verkeerd doe.
Kan je toevallig de link van de resultaten sturen?
Groeten.
EDIT:
Inmiddels wat gelezen en hoorde dat de distributie ketting een puntje is.
Vervangen zou 1200 kosten en als die breekt zou dat 4000 kosten.
Een teken daarvan zou een sleepend geluid zijn. Wat moet ik me daar bij voorstellen? of is het zo overduidelijk dat ik dat wel merk.
Ook heb ik net gebeld naar een bedrijf die er net een binnen heeft gehad, nu heb ik voor morgen een proefrit. NAP certificaat zit erbij, geen bovag garantie en ik heb me twijfels bij het bedrijf (weet ook niet of ze bij bovag zijn aangesloten). Maar hij wist niet wat voor automaatbak er in zit. Hij heeft wel flippers aan het stuur. Maar dat hebben de DSG en Tiptronic allebei toch? Hoe kan ik het verschil zien?
Proefrijden kan nooit kwaad (heb immers al gezegd dat ik er meerdere op het oog heb, waaronder eentje die pas over een paar weken ingeruild word bij een merkdealer.)
Spannende motor, distributiekettingen en cilinderwandschade zijn niet ongewoon, zie filmpje dat ik gemaakt heb van een motor met 60k op de teller...
https://www.youtube.com/watch?v=UF85...ature=youtu.be
Op onze facebookpagina (zie link onder) kun je dergelijks terugvinden en nog wat fotomateriaal van distributieproblemen.
Laatst gewijzigd door pedro sr.; 01-10-14 om 12:19.
Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.
Zijn dat kwaaltjes van elke motor die elke auto heeft of zitten er gevallen tussen?
En wat kost het als bijv de cilinderwand gemaakt (gehoond??) moet worden?
ik weet dat de kettingen vervangen 1200 kost ongeveer.
Kan je dit ook horen aan een bepaald geluid? Of voelen?
Een ander iets. Vanochtend heb ik proefgereden in een A3 3.2fsi. Maar toen die nog koud was en je stond helemaal stil en gaf dan klein beetje gas, kreeg je een klap in je rug en schoot die vooruit. Toen die warm was, was dit minder. dit lijkt me niet normaal.
Verder had ik de audi dealer gebeld, een a3 3.2fsi heeft altijd een DSG automaat (mits geen handbak natuurlijk). Klopt dit?
Groeten!
Uiteindelijk krijgen ze het allemaal, goed onderhoud is belangrijk denk ik.
Kettingen kost geen 1200 maar bijna het driedubbele.
Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.
heb ik het verkeerd of is de 3.2 uit de a3 helemaal geen fsi? Ik heb er 1 gehad en vond het een fijne auto met wat nadelen;
Verbruik is hoog. Komt ook door de naar mijn mening veel te lage eindoverbrenging. Hij draait bij 120 al 3000rpm
DSG 1e generatie is gevoelig voor storingen en inderdaad is soepel wegrijden een uitdaging bij deze auto.
Ketting kan oprekken en problemen geven, is bij mij ook vervangen, gelukkig onder garantie nog.
De onze had overigens geen olieverbruiik.
De auto die ik ga rijden over een aantal weken heeft 150.000 km op de teller. Dan kan ik het eigenlijk wel verwachten dat die een (ik noem het voor het gemak even zo) rotte cilinderwand heeft. Hij is echter wel altijd dealer onderhouden. Ik neem aan omdat het de cilinderwand betreft het een dure grap is als het eenmaal toeslaat.
Het viel mij inderdaad ook op dat die een hoog toerental had. Bij 80 had die 2000 toeren ongeveer, bij de 90 verwachtte ik eigenlijk nog een schakel maar die kwam er niet helaas. Opzich is dat geen heel groot probleem omdat we ook nog een Diesel A4 thuis hebben staan. Die gebruikt kan worden voor de langere afstanden.
Wat betreft de ketting, word deze niet onder coulance vervangen? En bij welke kilometerstand word dat meestal gedaan?
Ik maak me eigenlijk het meeste zorgen over die cilinderwand. Dat kan je niet zien/horen van buitenaf denk ik? Of voel je er iets van aan de auto?
EDIT: Heeft de 2.0 TFSI hier ook last van? Ik rijd zelf liever een V6 maar als die zulke grote en dure problemen kan geven ga ik liever naar een 2.0 tfsi.
Of heeft de 2.0 TFSI weer andere kwaaltjes die veel kosten? Ik hoorde ooit al iets van olieverbruik
EDIT2: Tot wanneer loopt de DSG 1e generatie mee? Dus wanneer is de 2e generatie erin gekomen?
Ik zie dat audi sowieso problemen heeft met kettingen. Ook de 2.4 v6 heeft er last van en zo nog wel veel andere motoren. Maar nu is het zo dat je op internet alleen de horror verhalen leest.
Zijn er ook gevallen waar het niet bij is?
En de 3.2 in de A3 is (wist ik eerst niet, nu wel) een VR6 en geen FSI. Zit hier nog verschil in met ketting problemen?
En dan de laatste vraag die ik tot nu toe heb. Als een ketting vervangen is, is het dan helemaal opgelost of kan hetzelfde probleem zich weer voor doen?
toch bump ik dit topic nog even, aangezien niemand hier meer op gereageerd heeft en ik wel door ben blijven zoeken.
Heb ik nu een A3 3.2 waarbij de kettingspanners al bij vervangen zijn.
Is het dan opgelost of ligt het er dan aan hoe lang geleden de ketting is vervangen.