Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 36 van de 36

Onderwerp: audi 100 2.3

  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Corrado-rijders verversen nooit hun olie? :?

    Slecht voorraadbeheer komt bij veel dealers voor, ja...
    De 2.016v komt niet veel voor. Dit model moter is 9a, is er verrotte weinig. Hij heeft voor me in het systeem gekeken en een vestiging 30km verderop had er nog 1 liggen. Aan het doosje te zien nog van het tijdperk dat mijn wagen nieuw is geweest.

    Je hebt veelal te maken met 1.8 g60's of de vr6 beide compleet anders. Het blok is ook helemaal anders als andere 2.016v's van de VAG-groep.

    Zoiets wil ik dus niet weer, ik was gewend dat alles zo verkrijgbaar was. Vandaar mijn vraag.....


    Richard.
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  2. #22

    Standaard

    Zijn er binnen de 2.3 8v dus ook nog weer andere motercodes bijv.?

    Richard.
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  3. #23
    ACOQ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2003
    Leeftijd
    47
    Posts
    3.193
    Kudos
    0

    Standaard

    Eerst even een kleine correctie, de 2.3 is een 10V :wink: .
    Er zijn naar mijn weten twee uitvoeringen: de NG die in de 90 (B3), 80 (B4) en de coupe ligt (lag) en de AAR die in de 100 (C4) ligt. Er zijn weinig verschillen. De AAR heeft een iets andere ophanging voor dynamo e.d. omdat de 100 de radiator voor de motor heeft staan ipv aan de linker zijkant.
    Wat de onderhoudskosten tussen een 80 en een 100 betreft: ik geloof niet dat er veel verschil in is. Zijn nagenoeg identieke auto's, allemaal dezelfde rubbers, 4 wielen en schijven :wink: . Met dat verschil dat je voor de 100 misschien wat duurder uit bent aan de was .
    Bij de 100 is alles wat beter bereikbaar onder de motorkap omdat er gewoon meer ruimte is, bespaart ergernis en tijd (=geld) als ie eens bij de garage staat.
    Verschil in belasting zal er zeker zijn, maar ik weet niet hoeveel. Mijn 100 weegt 1342 kg.
    Verschil in verzekering zal er ook wel zijn, maar dat zal niet veel zijn denk ik.
    Koekje erbij?

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ACOQ
    Eerst even een kleine correctie, de 2.3 is een 10V :wink: .
    :oops: :oops: :oops: Damn mag ik nog zeggen dat ik niet helemaal wakker ben...


    Heel erg bedankt voor je antwoord. Dan is me dat duidelijk.


    Richard.
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  5. #25

    Standaard

    Ik zal vanmiddag even bellen met een collega, die uit Enkhuizen komt. Die weet misschien wel of die garage betrouwbaar is.Wat betreft sleutelruimte. Bij een 100 V6 heb je helemaal veel ruimte om te sleutelen! Maja, daar zullen de onderdelen wel weer duurder zijn dan van de 5-pitter. :?
    Groet Robert
    Audi Avant V6 Power!
    Dieet Forum


  6. #26

    Standaard

    Als je die eens zou willen vragen, heel graag. Nog geen tijd gehad om daar te kijken namelijk. En als ze niet echt goed bekend staan kan ik me de reis besparen denk ik maar. Heb alleen gebeld ivm de km-stand e.d.

    Alvast bedankt,

    Richard.
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Klaasklapschaats
    ... De 2.016v komt niet veel voor....
    In België komt die juist het meeste voor tesamen met de 2.0 8v. G60 en VR6 exemplaren zijn hier eerder de uitzondering.
    Automotive Engineering = German Engineering !
    Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!

  8. Ad
  9. #28

    Standaard

    Lol, dus als ik niet een nette audi vind en ik heb nog eens wat nodig dan zou ik het uit Belgie kunnen halen. Tis hier allemaal g60 wat de klok slaat en voor de rest vr6jes.


    Richard.
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  10. #29

    Standaard

    Ik heb wel een collega gevonden, die het bedrijf waarschijnlijk kent, dus dat schiet nog niet zo op. Anderen heb ik nog niet te pakken gekregen, dus dat hoor je later nog. :wink:
    Groet Robert
    Audi Avant V6 Power!
    Dieet Forum

  11. #30

    Standaard

    Ok alvast bedankt. Hoor het wel dan.


    Richard.
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  12. #31

    Standaard

    Tis niks hoor, Richard. Je gaat er wss rijdend weg om na een tijdje weer stil te staan.
    Groet Robert
    Audi Avant V6 Power!
    Dieet Forum

  13. #32

    Standaard

    Als verse Audi 100 bezitter kan ik je deze van harte aanbevelen. Comfortabel, ruim en in mijn geval rete rap. Gewoon geduld hebben en blijven zoeken naar een goeie.

    Succes!

  14. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mighty
    Tis niks hoor, Richard. Je gaat er wss rijdend weg om na een tijdje weer stil te staan.
    Groet Robert
    Ik zat nu al mijn oude topics eens door te neuzen, zag de reactie nu pas.

    Bedankt voor de info! Kan ik die in ieder geval weer afschrijven. Ik zoek rustig verder..... En ik heb nog de 80 2.3 die hier op het forum wordt aangeboden. Moet alleen de Corrado particulier verkopen dan. Hoop dat dat lukt.



    Richard.
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  15. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Klaasklapschaats
    Moet alleen de Corrado particulier verkopen dan. Hoop dat dat lukt.

    Richard.
    Het is een automaat, hé? Dat kan nog wel eens knap lastig worden... :wink:
    Huidig transport= iets anders

  16. #35

    Standaard

    Ik heb 6 jaar een 80 1.8 gehad todat die werd gestolen, heb nu bijna 1 jaar een 100 - 2.6/V6 toen ik er voor het eerst in ging rijden ging er een wereld voor mij open.

    Stukje groter als die 80 en veel meer ruimte in de auto zelf.
    En onder de motorkap ligt een beest van een motor.

    Dus gewoon een must om daarin te rijden. :wink:
    Il Bisontie Della Strada.......

  17. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris-A4
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Klaasklapschaats
    Moet alleen de Corrado particulier verkopen dan. Hoop dat dat lukt.

    Richard.
    Het is een automaat, hé? Dat kan nog wel eens knap lastig worden... :wink:
    Positief houden he, valt genoeg mee. Ik heb een stuk of wat mensen die langs willen komen. Waarvan 2 bloedserieus die bellen me helemaal plat als ik niet binnen een dag reageer. Moeten alleen nog een dag vinden dat ik kan en hun ook...

    Had het zelf ook gedacht Chris dat een automaat moeilijk zou worden maar kennis van me zit in de autohandel die vond het juist positief dat het een automaat is. Minder afgetrapt als ze ff mogen rijden voelen ze meer trekkracht bij het wegrijden enz. enz.

    Maar als je een ander topic leest is dat hele particuliere verkoop geouwehoer misschien niet eens meer nodig. De 80 2.3 waar ik mee bezig was wordt naar het Friesche land gehaald. Wie weet kunnen we daar uit komen...


    Richard.
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •