Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 38 van de 38

Onderwerp: Auto voor langere tijd stallen

  1. #21
    Jeroen GT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    7.943
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Mijn GT is als het goed is net in slaap gevallen. Opbokken heb ik bewust niet gedaan omdat dan je draagarmrubber in zo'n nare positie komt te zitten, tenzij je een steun onder de draagarmen plaatst.

    Ik denk dat het bandenprobleem wel meevalt zolang ze maar niet in de zon staan, ik heb er wel wat vaseline opgespoten..
    4 Ringen, 5 cilinders...
    '86 Coupe quattro, '87 90 quattro.

  2. #22
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.604
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    De dakloze heeft een dak boven z'n hoofd. Als ik de bokken op de "opkrik punten" onder de dorpels zet. Gaat het dan wel goed ?
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  3. #23
    Jeroen GT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    7.943
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Dan hangt je ophanging in z'n (draagarm)rubbers..
    4 Ringen, 5 cilinders...
    '86 Coupe quattro, '87 90 quattro.

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx
    hahaha :wink: , Jaja..er zijn inderdaad best wel wat auto's 'krokant' uit een stalling gekomen..Ik heb wel eens verhalen gehoord van auto's die in oude meststallen zijn weggezet waarna 'de zure omgeving' rustig een half jaartje vrij spel had bij de bodem....Flintstone-mobiel was het resultaat..

    :cry:
    Hahaha, dat ken ik, ooit een Matra (tja wat wil je) na jaren uit een boerenschuur (met zandbodem :shock: ) zien komen:

    Van boven tot onder vol met kippestront;
    Bodem kompleet doorgerot (logisch met al dat vocht uit de grond)

    Die kon dus gelijk de pers in.... sukkel.

    Als je een auto echt lang wegzet is het verstandig om ook iets olie in de cilinders te gieten en handmatig de krukas een paar keer rond te draaien, zo voorkom je roest in de cilinderwanden. Een vette lap in de uitlaat en inlaat proppen is ook niet verkeerd.
    A4 B5 Avant 1.8T Quattro AEB / DJJ K03-0073 | APR 2.5" | Milltek kat | APR hose | HT FMIC | TAR*OX 312 | JD - 176kW 350Nm

  5. #25

    Standaard

    voor een half jaartje stallen lijkt me wel een slim idee, er staan overal genoeg stallen leeg tegenwoordig...
    Al lijkt het me niet verstandig om een doek over de auto heen te gooien, eentje met een hard dak wel maar niet met een linnen, die moet je goed geventileerd houden!
    die vierkante wielen en leidingen daar zou ik me geen zorgen om maken, ik zou wel de tank vol gooien ivm vapor-lock..
    broem broem!


  6. #26
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.604
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Ik heb een gaaraasie. Daar slaapt ie normaal gesproken ook.
    Ik zal de banden op standje niersteenvergruizer zetten, de tank volgooien en elke twee weken het blok ff laten lopen totdat de fan aanspringt.
    Volgens mij moet ie het dan wel redden. Toch ?
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  7. #27
    Jeroen GT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    7.943
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Ik start em bewust niet als hij gestald is, of je moet zorgen dat je uitlaat lekker heet is tot achteren aan toe.

    Het condenswater blijft anders in je dempers zitten :?
    4 Ringen, 5 cilinders...
    '86 Coupe quattro, '87 90 quattro.

  8. Ad
  9. #28

    Standaard

    zou hem wel vol gooien als je weer gaat rijden heb je tenminste goedkope benzine zal toch wel niet goedkoper gaan worden!!

  10. #29
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.332
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Ik zou 'm niet elke 2 weken een keer starten .

    Stationair laten lopen tot het blok warm is lijkt mee niet echt bevorderlijk.... :?


    Je zal je verbazen hoe lang een blok stil kan staan en dan in 1x weer mooi start en loopt.
    One liter, driver's licence eater...


  11. #30
    Anjo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Leeftijd
    56
    Posts
    188
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto voor langere tijd stallen

    Ik heb me blauw gezocht naar wat ik moet doen voor het stallen van de Audi. Ik ga een half jaar naar het buitenland en ga de auto stallen in een (bewaakte) loods in Zwolle. Kan iemand me vertellen wat ik beter wel en niet kan doen? In bovenstaande discussie kom ik niet ver, de één zegt dit doen, en de ander zegt beter niet doen....

    Ik ben van plan de auto op 4 steunen te zetten, onder de 4 krikpunten zodat de banden nét de grond raken, maar geen belasting hebben.
    Ik wil de + van de accu er af halen en de A4 afdekken met een stofhoes. (raampjes op een kiertje)
    Voordat ik hem stal ga ik een flink stuk rijden met de clima-control op max, zodat alle vocht uit het interieur is, dan voltanken en stallen..
    De slangen en leidingen onder de motorkap wil ik met WD40 inspuiten zoadat ze wat vettig zijn..

    Mis ik nog iets??? (kan ik de + pool van de accu gewoon verwijderen zonder dat het alarm zenuwachtig word??)
    Laatst gewijzigd door Anjo; 15-08-11 om 15:03.
    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan...

  12. #31
    wazzup01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    3.310
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto voor langere tijd stallen

    Is leuk bedacht, maar je condensor zit dan nog vol vocht. Welke eruit komt als je in de stalling staat, kortom je kan er beter aan doen door gewoon met de ramen op een kiertje te rijden en de airco uit. Als je hem dan warm wegzet laat hem eerst helemaal afkoelen alvorens je hem slaapklaar maakt.
    Waar een wil is, is een weg.
    Maar waar een weg is, hoef ik niet te willen.

  13. #32
    Anjo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Leeftijd
    56
    Posts
    188
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto voor langere tijd stallen

    Bedankt voor de tip, ga ik doen!
    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan...

  14. #33
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.893
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto voor langere tijd stallen

    Tank volgooien en niet de + van de accu maar de - los. Het beste is om de accu er helemaal uit te halen en aan een druppellader te leggen, anders overlijdt-ie waarschijnlijk alsnog.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  15. #34
    Anjo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Leeftijd
    56
    Posts
    188
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto voor langere tijd stallen

    Oké, gelukkig heb ik nog een druppellader staan... Maakt voor het alarm niet uit als ik de accupolen er af haal??
    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan...

  16. #35
    2thepoint
    Guest

    Standaard Re: Auto voor langere tijd stallen

    Grootste boosdoener is de benzine....
    Kennis heeft een oude 911, gebruikt hem maar zelden en staat ook lange tijd stil. Met name de benzine van tegenwoordig is killing voor stilstand. Heeft hem heel veel euri's gekost.

  17. #36
    Anjo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Leeftijd
    56
    Posts
    188
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto voor langere tijd stallen

    Ik weet niet of dat ook voor diesel geldt; ik rij een A4 2.5 TDI. Ik heb geinformeerd, maar schijnbaar is er voor diesel geen additief wat er bij gegooid moet worden, dus ik zet hem met een volle tank weg..
    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan...

  18. #37
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.893
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto voor langere tijd stallen

    Daar kun je stabilisatievloeistof voor krijgen bij de automaterialenzaak. In de tank gooien voor het tanken, dan blijft je benzine langer goed. Na een half jaar staan is starten doorgaans geen probleem, in mijn ervaring.

    Het alarm helpt je accu om zeep. Auto parkeren zonder het alarm erop is het devies, dan gaat-ie ook niet af.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  19. #38
    Anjo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Leeftijd
    56
    Posts
    188
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto voor langere tijd stallen

    Thanks, ik ga morgen eens informeren voor een additief (stabilisatievloeistof) voor in de diesel.
    Ik haal mijn accu uit de auto als ik ga stallen, dan is m.i. het alarm ook uitgeschakeld.. heb ik daar iig geen problemen meer mee.
    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan...

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •