Hahaha.
Mijn topsnelheid: 183km, gps-snelheid, volgens de km-teller: 188. 0-100 in 14 seconden, langzamer dus dan de fabrieksopgave van 12,4, maar hij heeft ook maar dan 2 ton op de teller.
Loont het trouwens om het een en ander schoon te laten maken in de motor en de uitlaat?
Volgens mij hoort een goede oude turbo uit een TDI licht te fluiten omdat er veel lucht aangezogen wordt en dat karakteristieke geluid maakt. De twinturbo's van BMW maken dat geluid weer niet.
De A3 van '99 haalt amper de 150km/u. Een 1.9TDI, wegens kapotte turbo haalt die niet meer dan 3000 toeren in 5e versnelling.
En de nieuwe A6 3.0 TDI haalt netjes de 250km/u, hoewel ik niet weet of dat zijn max is of hij gewoon op de electronische begrenzer zit.
Heeft trouwens iemand een idee van wat de topsnelheid is van de RS6 C6?
Bij BMW halen ze gewoon de begrenzer af als je beetje vriendjes hebt in de BMW garage . Waarom doen ze dit niet bij Audi (oke verhogen naar 280 is niet niks, kost trouwens ook al wat, maar als je een auto hebt die makkelijk de 300 passeert...?)
Afgelopen weekend. Top lag nog iets hoger, had gas over
Link naar Youtube filmpje
Mijn A4 Avant op de teller 210-215 ongeveer. Was natuurlijk weer eens te laat met denken om daarvan een foto te schieten, maar dat komt volgende keer dan wel. Had nog wel het gevoel dat er nog ietsie meer in zat, maar het laatste stukje richting de 215 ging al erg langzaam
Twee weken geleden 230 km/u mee gereden. Of ie nog meer kan? Weet ik eerlijk gezegd niet. OVer een week ga ik testen en filmen. Als ik dan nog heel weet te blijven, krijgen jullie filmpje dan wel foto's te zien.
Voor een 2 liter FSI vind ik het niet slecht. Met een A4 B5 1.8 20V van 1996 heb ik ook makkelijk 240 gehaald. Dus deze moet het kunnen. Mijn 80 (2 liter 115 pk) bleef echter wel bij 192 hangen en ook echt hangen