Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 31

Onderwerp: Autoverzekering, welke heb jij en ben je tevreden?

  1. #1
    dweep's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Leeftijd
    30
    Posts
    675
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Autoverzekering, welke heb jij en ben je tevreden?

    Hallo Forumleden,

    Wil graag een recent topic openen over autoverzekeringen. Had de zoekfunctie gebruikt, maar kwam niet echt veel naar boven (of wat over het hoofd gezien).

    Ik zou graag willen weten welke autoverzekering jullie hebben, wat jullie ervan vinden, wat voor eigen risico heb je, welke dekking etc. Wat je zou willen vertellen mag je vertellen
    Misschien kunnen we elkaar adviseren, ik ben namelijk zelf opzoek naar een andere goede verzekeraar tegen een leuke maandpremie.

    Bedankt.
    Audi A5 B8 Sportback (current car)
    Audi A4 B8 Sedan Monza Zilver
    Rijden op lucht - AirRide system | See my showroom topic!

  2. #2
    dweep's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Leeftijd
    30
    Posts
    675
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Autoverzekering, welke heb jij en ben je tevreden?

    Zelf heb ik op dit moment een autoverzekering bij Ditzo met een WA + Volledig Casco dekking. Helaas een eigen risico van 250 €, meestal is dit 75€ heb ik vernomen?

    Heb laatst contact met hun opgenomen, wat overigens enkel via Whatsapp kan. Ik vroeg of ik mijn auto kon verzekeren aan de hand van een taxatie of eventueel een verzekering voor mijn extra's (airride installatie etc). Antwoord: Dat is niet mogelijk meneer.

    Voor ruitschade kan ik ook niet gaan waar ik wil, maar moet ik naar een aangewezen bedrijf van hun. Ben dus totaal niet tevreden over Ditzo.

    Zoek eigenlijk een verzekering waar ik mijn auto goed kan verzekeren tegen een leuke maandpremie. En niet zo lastig doen als Ditzo.
    Audi A5 B8 Sportback (current car)
    Audi A4 B8 Sedan Monza Zilver
    Rijden op lucht - AirRide system | See my showroom topic!

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Leeftijd
    36
    Posts
    187
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Autoverzekering, welke heb jij en ben je tevreden?

    Ik was eerst jaren verzekerd bij allsecur wa plus met 0 euro eigen risico, mooi keer vooruit mee vervangen. Nu zit ik voor 2e jaar bij ohra, ben 5 jaar schade vrij, betaal voor mijn audi a4 2.0 tdi uit 2006 iets van 44 euro per maand voor wa plus en 0 euro eigen risico en er zit ook wa schadedekking in voor als er bij andere mensen iets kapot gaat door bijvoorbeeld onze kinderen.

  4. #4
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.356
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Autoverzekering, welke heb jij en ben je tevreden?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dweep Bekijk Berichten
    Helaas een eigen risico van 250 €, meestal is dit 75€ heb ik vernomen?
    Achméa Avéro €135,00 bij schade door eigen schuld en bij ruitschade géén eigen risico.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dweep Bekijk Berichten
    Voor ruitschade kan ik ook niet gaan waar ik wil, maar moet ik naar een aangewezen bedrijf van hun. Ben dus totaal niet tevreden over Ditzo.
    Bij veel verzekeringsmaatschappijen ben je aangewezen op door hun aangewezen herstelbedrijven. Ook bij onder andere Achméa Interpolis en Univé. Dus daar is Ditzo geen uitzondering in. Daar ga je mogelijk bij een andere verzekeraar dus ook ontevreden over zijn.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dweep Bekijk Berichten
    Zoek eigenlijk een verzekering waar ik mijn auto goed kan verzekeren tegen een leuke maandpremie. En niet zo lastig doen als Ditzo.
    Dan zul je aan de bak moeten door verzekeringsmaatschappijen met elkaar gaan vergelijken. Het lijkt me niet verstandig om af te gaan op ervaringen van anderen, want die kunnen wel hele andere eisen stellen aan hun verzekeringen en zijn mogelijk sneller tevreden dan jij, of juist andersom. Wat vind jij bijvoorbeeld een leuke maandpremie?
    Ik heb destijds een redelijk goed beeld gekregen door op Independer.nl verschillende verzekeringsmaatschapijen te vergelijken. Ik weet niet of dat nu nog zo goed werkt, want ik geloof dat ze niet zo "independent" meer zijn😝
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  5. #5
    dweep's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Leeftijd
    30
    Posts
    675
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Autoverzekering, welke heb jij en ben je tevreden?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superavenger69 Bekijk Berichten
    Achméa Avéro €135,00 bij schade door eigen schuld en bij ruitschade géén eigen risico.


    Bij veel verzekeringsmaatschappijen ben je aangewezen op door hun aangewezen herstelbedrijven. Ook bij onder andere Achméa Interpolis en Univé. Dus daar is Ditzo geen uitzondering in. Daar ga je mogelijk bij een andere verzekeraar dus ook ontevreden over zijn.


    Dan zul je aan de bak moeten door verzekeringsmaatschappijen met elkaar gaan vergelijken. Het lijkt me niet verstandig om af te gaan op ervaringen van anderen, want die kunnen wel hele andere eisen stellen aan hun verzekeringen en zijn mogelijk sneller tevreden dan jij, of juist andersom. Wat vind jij bijvoorbeeld een leuke maandpremie?
    Ik heb destijds een redelijk goed beeld gekregen door op Independer.nl verschillende verzekeringsmaatschapijen te vergelijken. Ik weet niet of dat nu nog zo goed werkt, want ik geloof dat ze niet zo "independent" meer zijn😝
    Ik heb vorig jaar mijn verzekering bij Ditzo afgesloten via Independer haha, als ik nu ga vergelijken staat Ditzo niet eens meer erbij. Zie je gewoon dat dat bezeikte boel is. Maar voor advies wel handig.

    Wil gewoon een discussie topic openen, laten we met zijn allen eens erover praten
    Audi A5 B8 Sportback (current car)
    Audi A4 B8 Sedan Monza Zilver
    Rijden op lucht - AirRide system | See my showroom topic!


  6. #6
    hansderk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    478
    Kudos
    6
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Autoverzekering, welke heb jij en ben je tevreden?

    Eerst Allsecur en nu Promovendum omdat ik een 2e auto kocht. Wel tevreden
    Audi TT roadster 3.2 V6 DSG Quattro, 18", Gletscherblau, alcantara/leder, S-Line
    Audi Q4 E-Tron 35, Kiezelgrijs
    Mercedes EQA 250, Grau metallic, AMG line

  7. #7
    Joop Stoeptegel
    Guest

    Standaard Re: Autoverzekering, welke heb jij en ben je tevreden?

    Heb alles bij de mensen uit Apeldoorn. Krijg ik nu ook nog eens extra korting via mijn werkgever.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Autoverzekering, welke heb jij en ben je tevreden?

    Heb alles bij Allianz (Ik was al jaren bij Royal nederland, deze zijn samen met Zwolsche algemene onder de vlag van Allianz gekomen)..

    Ik was tevreden toen ze nog Royal Nederland waren, na overname ontstonden er toch barstjes vanwege polisvoorwaarden die door hun overgenomen waren.
    Kortom. men probeert zich nu onder die voorwaarden uit te worstelen hopende dat jij als verzekerde het niet in de gaten hebt... Nog geen direct last van gehad, mijn vader wel na een schade.... dus sja. Volgens mij maakt het allemaal niet zoveel, ze hebben allemaal dezelfde instelling.... Sinds contactpersonen er tussenuit zijn (meeste) kan je alles zelf uitzoeken...
    Laatst gewijzigd door Franx; 25-04-16 om 12:21.
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  10. #9
    MoniqueB's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.346
    Kudos
    0
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Autoverzekering, welke heb jij en ben je tevreden?

    Vorig jaar van de KNMV over gestapt naar Centraal Beheer.

    KNMV (en nog enkele andere maatschappijen) wilde de R8 niet verzekeren. CB gelukkig wel en mag daar m'n korting gebruiken voor de A4, R8 én m'n motor. Korting geldt nl op de persoon en niet op het voertuig.

    Ze zijn alle 3 all risk verzekerd. En heb een collectiviteitskorting via m'n werk.

    Kon bij CB ook aangeven of ik evt een door hun aangewezen schade bedrijf wilde of er evt zelf één wilde kiezen. Was iets van € 5,- per maand extra, dus heb gekozen voor "dealer van mijn keuze". Verder heb ik een eigen risico van ca € 300,-. Ook 36 maanden regeling van toepassing.

    Gelukkig tot op heden geen gebruik van hoeven maken.
    Laatst gewijzigd door MoniqueB; 03-05-16 om 18:52.
    2014 Audi A6 Avant 3.0 V6 TFSI quattro (JD - Stage 3) 😊
    2010 Audi R8 4.2 V8 FSI

  11. #10
    svkaster's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    51
    Posts
    525
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Autoverzekering, welke heb jij en ben je tevreden?

    Ik heb een Audi Car + verzekering om een aantal redenen.


    Gratis vervangend vervoer
    3 jaar nieuwwaarderegeling of aanschafwaarderegeling
    Geen eigen risico bij reparatie via uw Audi-dealer
    Accessoires tot € 2.000,- gratis meeverzekerd
    Reparatieservice bij ruitschade
    Gemak bij eenzijdige schade
    Bonuskorting
    Standaard schadeverzekering voor inzittenden

    ik een jong gebruikte Audi A3 cabrio gekocht en krijg ik bij geen enkele andere verzekering de eerste 36 maanden mijn aankoopbedrag terug bij diefstal of total los. Verder moet ik bij de meeste verzekeringen een klasse drie alarm laten inbouwen en bij audi is het fabrieks alarm voldoende.

  12. #11
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Autoverzekering, welke heb jij en ben je tevreden?

    Audi eist ook klasse 3 boven een bepaalde nieuwwaardegrens. Bij mijn auto (bijna 90.000) geen verzekering zonder klasse 3. Denk dat de grens 65.000 is.

  13. #12

    Standaard Autoverzekering, welke heb jij en ben je tevreden?

    Ik heb ook de Audi Insurance Car plus, 36 maanden nieuwwaarde regeling.
    Ook na die 36 maanden zeer interessant, omdat het volledig aankoop bedrag pas vanaf 37 maanden langzaam gaat afbouwen.

    Er loopt hier een topic op het AF over de Audi verzekering -> http://www.audiforum.nl/forum/audifo...ml#post1311863

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  14. #13
    FalleN's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    33
    Posts
    3.124
    Kudos
    197
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Autoverzekering, welke heb jij en ben je tevreden?

    Zijn er ook verzekeraars die achteraf aangebrachte mods willen meenemen? Zoals TS al noemt, Air Ride bijvoorbeeld?

  15. #14
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: Autoverzekering, welke heb jij en ben je tevreden?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PaudiA Bekijk Berichten
    Heb alles bij de mensen uit Apeldoorn. Krijg ik nu ook nog eens extra korting via mijn werkgever.
    Idem hier, eveneens met collectiviteitskorting via de werkgever.

    Op alles WA + beperkt casco (natuur, brand, diefstal enz. Alles excl. eigenschuld, met € 0,- eigen risico)
    Prima tevreden. Enige negatieve ervaring is dat ik met de A4 ooit zachtjes door een ander ben aangereden. Omdat ik niet All-risk verzekerd was moest ik zelf de tegenpartij aansprakelijk stellen...

    Verder ook aankoopwaardeverzekering (3 jaar geloof ik) enz..
    Laatst gewijzigd door Quattro_Vaassen; 26-04-16 om 15:23.

  16. #15

    Standaard Re: Autoverzekering, welke heb jij en ben je tevreden?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FalleN Bekijk Berichten
    Zijn er ook verzekeraars die achteraf aangebrachte mods willen meenemen? Zoals TS al noemt, Air Ride bijvoorbeeld?
    Hmm... Als het de waarde van de auto verhoogd en je kan het laten taxeren, kan je het mee laten verzekeren (dus meer premie op basis van een dagwaarde)
    Vaak alleen in combi met oldtimer/taxatie is dan ook een volledig casco (all-risk) een voorwaarde.

    Op een WA of WA+ heeft dit geen nut, want na schade door jezelf krijg je niks... evt wel bij schade door een ander, maar welke verzekering pakt nog all-risk op een oudere auto?...

    Vaak doe je dit soort mod's voor jezelf dus zie je er van waarde weinig van terug, zeker bij ouder(e) auto's..

    Je zult het na moeten vragen bij een desbetreffende verzekeraars, die vaak alleen jonge auto's op dagwaarde pakken met 'normale' mods'... meeste zien je aankomen...en doen dat niet met oudere auto's. Wat voor jou een meerwaarde is kan de verzekering heel anders zien.
    Laatst gewijzigd door Franx; 28-04-16 om 11:19.
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Leeftijd
    47
    Posts
    37
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Autoverzekering, welke heb jij en ben je tevreden?

    Zit bij FBTO; zeer scherpe premie van 7 tientjes voor all-risk (met flink wat schadevrije jaren) bij een eigen risico van 500 Euro (zelf gekozen). Hierbij ingebegrepen hulp onderweg (Europa), inzittendenverzekering en dagwaarde-regeling. Groot voordeel; de andere auto in mijn huishouden staat niet op mijn naam verzekerd maar profiteert wel van mijn schadevrije jaren zonder invloed bij ongelukken.

    Verder vind ik FBTO goed te bereiken per telefoon & mail en ze doen absoluut niet moeilijk met papierwerk, uitleggen van zaken maar ook het regelen van verschillende dingen. Heb paar jaar terug tik van achteren gehad met mijn auto; kwam als laatste binnen bij de berger in Utrecht, was als eerste weg met volledig betaalde taxi, later nog bemiddeld bij hersteller voor extra werk (velg, einddemper) alsmede alle rompslomp over formulieren/eigen risico.

    Side-stepping; hoeveel mensen weten dat een Carglass-sterretje tot wel 3 jaar blijft staan als "schade geclaimd" op je dossier? Een paar keer je ruit laten repareren kan dus meteen invloed hebben op de afsluitbaarheid van een verzekering. Hierdoor kan je niet altijd/meteen een andere/dure auto verzekeren zonder te worden doorverwezen naar afdeling Acceptatie.

  18. #17
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Autoverzekering, welke heb jij en ben je tevreden?

    Voor mijn Audi met nieuwwaarde van bijna 90.000 betaal ik minder dan € 40 per maand incl. inzittenden bij ABN AMRO. Eigen risico € 250, tenzij schadeherstel bij geadviseerd schadebedrijf (schadegarantbedrijven, dus zeer ruime keuze), dan 0. Grappig is dat voor een VW Polo (€ 20.000) van mijn bedrijf bij dezelfde verzekering meer wordt betaald.
    Trouwens, toen eens een derde privéauto werd aangeschaft, circa 6 jaar geleden, voor die auto ook de maximale no-claim korting werd gegeven ondanks dat het bij een andere verzekeraar was (United Consumers). Er werd gewoon gekeken naar de andere twee privéauto's. Een recente schadeclaim voor die auto (eigen schuld) had ook geen invloed op de andere twee verzekeringen. Dus niet iets speciaals voor FBTO.

  19. #18
    renetje1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Posts
    267
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Autoverzekering, welke heb jij en ben je tevreden?

    na de aanschaf van mijn huidige A b8 ben ik nu verzekert bij de audi bank
    ik was altijd verzekert bij aegon ik naar tevredenheid, deze verzekering was 10 euro duurder in de maand
    vergeleken met audi bank, niet dat ik daar wakker van zou leggen
    maar de doorslag bij mijn was dat ik bij schade of diefstal tot 36 maanden het aankoop bedrag terug zou krijgen
    uiteraard hoop ik niet dat ik daarop aanspraak hoef te maken ....

  20. #19
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Autoverzekering, welke heb jij en ben je tevreden?

    N.a.v al het enthousiasme hier m.b.t. de Audibank verzekering, ook een offerte aangevraagd. Net ontvangen en +70% duurder dan degene die we nu hebben bij Promovendum. (Offerte is voor de basis Insurance dus niet de "plus" mogelijkheid.) Komt bij dat de nieuwwaarderegeling voor ons niet interessant is omdat ik de auto niet nieuw gekocht heb, de aankoopwaarderegeling ook niet omdat we particulier gekocht hebben, waarbij deze regeling volgens mij niet opgaat?!
    De enige keer dat ik bij Promovendum een beroep heb moeten doen, is me dat prima bevallen.
    Laatst gewijzigd door Akita; 29-04-16 om 13:12. Reden: Telfout
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

  21. #20
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Autoverzekering, welke heb jij en ben je tevreden?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door meeuw Bekijk Berichten
    Voor mijn Audi met nieuwwaarde van bijna 90.000 betaal ik minder dan € 40 per maand incl. inzittenden bij ABN AMRO. Eigen risico € 250, tenzij schadeherstel bij geadviseerd schadebedrijf (schadegarantbedrijven, dus zeer ruime keuze), dan 0.
    Betreft het hier een zakelijke of particuliere verzekering, e/o maakt het deel uit van een bepaalde pakket-, leden-, of collectiviteitskorting? Het is inderdaad een zeer scherpe premie waarbij er maar heeeel weinig in de buurt zullen komen!
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •