Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 27 van de 27

Onderwerp: Totaal verlies Audi A5

  1. #21
    knalselder's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    59
    Posts
    394
    Kudos
    27
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Totaal verlies Audi A5

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grollie Bekijk Berichten
    Evenals woorden
    Klopt, mijn verhaal zal voor de topic starter een stuk vertrouwder klinken dan "dagwaardes die bij het ingaan van de polis worden vastgezet", want zo werkt het bij ons niet. Enne... zaken als totaalverlies en afschrijving zag ik ook bij Nederlandse reacties al voorbij komen hoor.

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    53
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Totaal verlies Audi A5

    Wat gebeurd er met je wrak? Houdt je deze of gaat deze naar een opkoper? Anders krijg je van deze partij toch ook nog een vergoeding?

  3. #23
    hansderk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    477
    Kudos
    6
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Totaal verlies Audi A5

    Tja als mij iets tegenwoordig tegenvalt is het de restwaarde van Audi. De dealers hebben zelf gewoon geen vertrouwen in het merk en bieden echt absurd lage inruilprijzen. Mijn A5 cabrio 2.7 met s-line, mmi 18" etc was na 6 jaar en nog geen 100.000 km nog geen 20000 waard. Ik ben ook gestopt met nieuwe Audi's kopen in Nederland en alleen nog gebruikt in Duitsland te halen. Als de aanschaf lager is is de afschrijvingspijn wat lager... Oja, de A5 was nieuw 80000 geweest!
    Laatst gewijzigd door hansderk; 26-04-16 om 23:08.
    Audi TT roadster 3.2 V6 DSG Quattro, 18", Gletscherblau, alcantara/leder, S-Line
    Audi A3 1.6 TDI Ultra Phantomschwarz, zwart leder, full options Led koplampen
    Mini F55 5 deurs, zwart metallic

  4. #24
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Totaal verlies Audi A5

    Weet je dat een auto in 3 tot 3,5 jaar gemiddeld in waarde halveert? Uiteraard zijn er afwijkingen zoals hele dure auto's (gaat nog sneller) of auto's met dure opties die (de opties) na een jaar al in waarde halveren. Bij kleine populaire auto's zoals de Aygo, C1, etc. gaat het minder snel.

    En nieuw kopen is uiteraard niet zo handig. Ik kocht mijn A5 cabrio van ruim 1 jaar oud voor 33% onder de nieuwprijs. Wel import en t.o.v. de NL-nieuwprijs. En de A1 van mij vrouw, Nederlandse demo, kocht ik 3 maanden oud met 10.000 km. bijna 25% onder de nieuwprijs.

  5. #25
    hansderk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    477
    Kudos
    6
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Totaal verlies Audi A5

    Ja ik weet inderdaad dat de waarde na 3 of 3,5 jaar is gehalveerd, heb zelf een aantal jaren bij een top 3 autoleasemaatschappij gewerkt, maar na 5 jaar minder dan een kwart, bij aankoop van een nieuwe Audi zul je met een Mercedes of BMW niet snel zien denk ik. En als het een conservatieve samenstelling is met zwart/zwart/zwart en een S-line zou je mogen verwachten dat Audi je een betere prijs biedt dan andere merken. Het is wat je zelf al aangeeft geen optie meer om in Nederland een nieuwe audi te kopen, inderdaad is de Duitsland route nog als optie interessant. Ik heb daar nu een TT 3.2 quattro roadster gekocht van 10 jaar oud, denk dat daarvan de restwaarde wel interessant blijft ;-)
    Audi TT roadster 3.2 V6 DSG Quattro, 18", Gletscherblau, alcantara/leder, S-Line
    Audi A3 1.6 TDI Ultra Phantomschwarz, zwart leder, full options Led koplampen
    Mini F55 5 deurs, zwart metallic


  6. #26
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Totaal verlies Audi A5

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hansderk Bekijk Berichten
    Ja ik weet inderdaad dat de waarde na 3 of 3,5 jaar is gehalveerd, heb zelf een aantal jaren bij een top 3 autoleasemaatschappij gewerkt, maar na 5 jaar minder dan een kwart, bij aankoop van een nieuwe Audi zul je met een Mercedes of BMW niet snel zien denk ik.
    Tuurlijk wel. Zit echt geen essentieel verschil in. Wil je nu een 3-serie cabrio rond '08-'10 kopen (dus niet: verkopen), heb je meer dan plenty keuze in allerlei uitvoeringen tussen 15K/20K. Je hebt het met de A5 over een niet heel courant model met een niet heel courante motorisering. Prachtig ding hoor, maar zoiets koop je niet om de restwaarde.
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  7. #27

    Standaard Re: Totaal verlies Audi A5

    Zoek me suf maar zie nergens de vraagprijs?? 😳

  8. Ad
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •