Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: A3 of A4 avant

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2004
    Posts
    463
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard A3 of A4 avant

    Hallo,

    Ik heb nu ongeveer 2 maanden een a4 avant die mij net iets te veel neemt.Hij rijd gemiddeld 1 op 16.Ik rijd veel stadsverkeer.M´n zwager heeft een 110 pk en doet het stukken zuiniger.Ik rijd heel rustig en niet veel toeren gewoon normaal.
    Ik zit er nu over te denken om een 110 pk aan te gaan schaffen maar weet niet wat.Moeilijk is de keuze en daarom leg ik hem hier even neer.Wat zouden jullie doen?
    Audi A6 allroad diesel

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2004
    Posts
    463
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    Of het chippen moet hem zo goed maken dat kan ook nog steeds een optie zijn.Ik vind het moeilijk vooral nu deze auto helemaal klaar is hem weg te doen.Zou dat chippen het gewenste resultaat kunnen geven?Minimaal 6 a 7 % lager in verbruik.Klopt dat ook echt?Dit is bij Hartog overigens.
    Audi A6 allroad diesel

  3. #3

    Standaard Re: A3 of A4 avant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bouma206
    Hallo,

    Ik heb nu ongeveer 2 maanden een a4 avant die mij net iets te veel neemt.Hij rijd gemiddeld 1 op 16.Ik rijd veel stadsverkeer.M´n zwager heeft een 110 pk en doet het stukken zuiniger.
    Ik vraag mij af of je inderdaad veel minder gaat verbruiken: dat ligt meer aan het al dan niet veel stadsverkeer rijden. Jouw zwager zal nooit precies dezelfde routes als jijzelf rijden. Kan je niet eerst een paar dagen van auto ruilen om eens te kijken of het inderdaad zo'n verschil maakt?

    Daarnaast zijn de afschrijvingskosten denk ik vele malen hoger dan de besparing op de brandstof. Je oude auto verkoop je waarschijnlijk voor minder dan dat je hem hebt gekocht, terwijl de aanschaf van een andere auto natuurlijk ook weer geld kost. En bij 2e hands moet je maar weer afwachten of je geen maandag-morgen-monster koopt.

    Kortom: ik zou het niet doen en lekker door blijven rijden....

    Groet

    Marcel

  4. #4

    Standaard

    idd, een keer ruilen van auto!!!

  5. #5

    Standaard

    Mwoa, onze 110PK heb ik laatst nog ff nagerekend: 1:17. We rijden veel korte ritten waar de motor nie de kans krijgt om warm te worden, alleen woon ik op het platte land,dus niet constant afremmen/optrekken. Beetje zelfde verhaal denk ik, dus het valt wel mee.

    Als je je motor laat chippen, en vervolgens het extra vermogen NIET aanspeekt zou je motor wel wat zuiniger moeten lopen, alleen tsja, als je een motor met meer vermogen hebt ga je IMHO automatisch iets harder rijden: Weg zuiniger effect! Misschien gaat dat in stadsverkeer niet op daar je toch niet gaat lopen planken met een auto in de stad.

    En daar komt bij, ik heb wel eens in een 90Pk Tdi gereden, en kan niet zeggen dat ik het verschil nou zo groot vind dat ik mijn auto er voor om zou ruilen. Dan is chippen denk ik een betere oplossing.
    :twisted: A computer beat me at chess once, but it was no match for me at kickboxing :twisted:


  6. #6

    Standaard

    Je hebt 'm al weer 2 maanden , idd tijd voor iets anders zou ik zeggen :wink:
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2004
    Posts
    463
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    hehe ja dat is idd de manier zoals ik het eerst altijd deed maar nu ik een iets duurdere auto heb waarmee ik meer kan verliezen kom ik daar van terug.
    Audi A6 allroad diesel

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Inderdaad een nadeel van duurdere auto's ja...dan switch je minder makkelijk vanwege de berg geld die er 'af' en er vervolgens weer 'bij' moet.
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2004
    Posts
    463
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    klopt dat zal ook zeker niet een optie zijn maar wanneer iemand er wel dat voor geeft wat ik er voor heb betaald incl de velgen en heldere koplampen dus zo tegen de 6500 of 7000 euro zou dat wel gaan.
    Hij is van juni 97 dus opzich nog wel redelijk normaal maar je moet er dan net tegenaan lopen.
    Audi A6 allroad diesel

  11. #10
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Gechipt zal het rendement van de motor toenemen en dus idd zuiniger zijn, als je extra vermogen niet gebruikt.

    Maar die redenering is wel krom. Die kosten voor het chippen, heb je aan brandstofverbruik ergens in het jaar 2021 terugverdiend... :?
    RS6 C5
    A3 TDIe

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2004
    Posts
    463
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    ja precies en je krijgt die kosten er nooit uit bij een eventuele verkoop.
    Audi A6 allroad diesel

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •