Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Audi-studie

  1. #1
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.882
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Audi-studie

    Voor newbies en oude rotten interessant: boeken over Audi, om je algemene kennis op te schroeven en als naslagwerk. Een paar van mijn favorieten:

    Das Rad der Zeit - Die Geschichte der Audi AG. Delius Klasing, ISBN 3-7688-1011-9. Duits, ook een Engelse versie beschikbaar. Het essentiële geschiedenisboek over Audi, beknopte geschiedenis van het merk en alle merken die erin opgingen. Gemaakt door Audi zelf, wordt sinds jaar en dag regelmatig geupdate.

    The Audi File - Eric Dymock. GT Foulis, ISBN 0 85429 974 2. Engels. Het eerste boek wat systematisch alle Audi-modellen besprak, handzaam en prettig geschreven. Helaas nogal wat fouten, maar elke druk is beter.

    Audi - Paul Harris. Sutton, ISBN 0-7509-1925-6. Engels. Uitstekend geïllustreerd boek waarin per model de voornaamste innovaties en wapenfeiten worden genoemd. Helaas wel Anglo-centrisch, sommige details zijn niet van toepassing op de makt van het Europese vasteland.

    Audi Typenatlas - Marc Bongers. Delius Klasing, ISBN 3-7688-1245-6. Duits. Als je maar één boek met het overzicht van alle Audi's tussen 1965 en '99 (misschien is er inmiddels een nieuwe, bijgewerkte druk) wilt kopen, neem dan deze. Kleurenfoto's, zeer helder geschreven en inclusief productieaantallen en specs! Geen geschiedenisboek, wel een prima naslagwerk.

    Schrader Motor Chronik - Audi 50 - 60 - 75 - 80 - 90 - 100, 1965-1980. Schrader Verlag, ISBN 3-613-87152-1. Duits. Leuk om in te kijken, maar (vreemd na de lange titel) nogal dun en beperkt. Leuke overdrukken uit oude folders en advertenties. Beetje chaotisch.

    Audi 1965-1975, Christian Steiger, Thomas Wirth. Heel, ISBN 3-89365-445-3. Duits. Geweldig geschiedenisboek over de mijns inziens interessantste periode voor het bedrijf, toen het erop of eronder was. Verhalen over de modellen die hebben geleid tot de hedendaagse serie, inclusief achtergrondinfo. Uitstekende research, veel unieke foto's, heb ze nog niet op fouten kunnen betrappen. Interessant leesboek ook.

    Dit is een greep uit de collectie boeken over Audi. Er zijn er nog veel meer- over de urquattro, de TT, de A8, overdrukken van tests uit oude bladen... de boeken die hierboven beschreven worden zijn interessant voor iedereen die zich verder in zijn favoriete merk wil verdiepen.

    Tom

  2. #2

    Standaard

    En zijn het deelcertificaten of kun je bij in een keer de hele studie afronden :wink:
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  3. #3

    Standaard

    hmm duits en engels he ?(engels tja dat lijkt mij best moeilijk om te lezen en duits? dat kan ik helemaal niet) jammer lijkt me best interesand om dat te lezen.


    Gr Rein
    If you want to be somewhere fast, take an Audi RS6

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.882
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Is het misschien een goed idee om die talen erbij te pakken, heb je nog een hoop plezier van als je met Audi's bezig blijft.

    Tom

  5. #5

    Standaard

    Leuke literatuurlijst...
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.882
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Ja, ik weet niet of ze dat voor je eindexamen goedkeuren... Is wel heel wat interessanter dan het gemiddelde geschiedenisboek.

    Tom

  7. #7

    Standaard

    Wanneer kunnen we examen doen bij je ?? Lang geleden dat ik weer eens een diploma kreeg (ervan uit gaande dat ik slaag natuurlijk)

    (misschien een toelatingsexamen voor iedere newbee, )
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  8. Ad
  9. #8
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.882
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Oh, nou moet ik de examens afnemen?
    Jij zult vast wel slagen, Franx.

  10. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Oh, nou moet ik de examens afnemen?
    Jij zult vast wel slagen, Franx.
    @ Examen´Tom´, wie anders dan jij ?? :wink:
    (Oh, ik wil een deelcertificaat `Audi 80´ behalen, ik ga hard studeren)
    :roll:
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  11. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Oh, nou moet ik de examens afnemen?
    Jij zult vast wel slagen, Franx.
    @ Examen´Tom´, wie anders dan jij ?? :wink:
    (Oh, ik wil een deelcertificaat `Audi 80´ behalen, ik ga hard studeren)
    :roll:
    Joooo, Ik wil ook meedoen aan het examen!! (het afnemen van het examen dan he!!) :wink: :wink:

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •