Pagina 1 van 12 1234511 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 227

Onderwerp: VW-Audi dealers welke zijn goed?

  1. #1

    Standaard VW-Audi dealers welke zijn goed?

    Misschien een rare vraag,helaas heb ik daar nog wel wat slechte ervaringen mee gehad!
    Had mijn Golf Memphis 1.6 drie jaar geleden weggebracht voor grote beurt en APK bij VW-Audi DEALER Martin Schilder in Alkmaar,toen ik hem s,avonds ophaalde en keurig de rekening betaalde en in mijn Golf naar huis wou ryden kwam ik er na 100 meter al achter dat er iets goed fout zat,de rechter voorschokbreker was helemaal verrot,auto veerde niet meer en stompte enorm,tweede keer met zelfde Golf naar dezelfde garage geweest voor inbouw nieuwe radiateur,bij ophalen en thuiskomst
    liep de koelvloeistof onder de auto vandaan,meteen onder de motorkap gekeken en ja hoor de monteur was vergeten de slangenklemmen aan te draaien,het zullen maar wielbouten zijn!
    Bij dezelfde garage ging mijn dochter met haar nieuwe Polo voor grote beurt,toen ze hem s,avonds ophaalde bleken de ruiten sproeiers er niet meer op te zitten,die hadden ze schoon geblazen en op een andere auto van een andere klant gezet te hebben,mijn dochter moest een week wachten voor ze andere ruiten sproeiers kreeg want ze waren niet meer op voorraad,kunnen jullie je voorstellen dat ik in deze VW-Audi dealer in Alkmaar geen vertrouwen meer heb?
    Laat jullie ook eens horen over ervaringen met VW-Audi dealers in ons land,ik krijg een beetje de indruk dat ze auto,s ouder dan drie jaar liever niet meer in hun garage zien!
    Ik vroeg een keer of er nog orginele Audi 90 automatten waren te bestellen,die magazijn man begon meteen,nee meneer die Audi van u is te oud die matten zijn niet te leveren,even Ben Pon in Leusden gemeld en zie antwoord:Geachte heer ,

    Hartelijk dank voor uw e-mail.

    Met betrekking tot uw verzoek moeten wij helaas melden dat wij geen
    brochures, persmappen, werkboeken etc. meer hebben van de Audi 90. Het spijt
    ons dat wij u daarmee niet van dienst kunnen zijn. Wellicht dat u deze nog
    kunt krijgen via de internetsite audi.pagina.nl.
    Wat betreft de automatten, die kunt u nog bestellen via dealer. Het
    bestelnummer is ZB 893226..005.
    Wij wensen u in ieder geval veel succes met uw Audi 90 club en nog vele
    veilige kilometers met uw Audi.

    Met vriendelijke groeten,

    Audi Klantenservice
    Mijn Audi 90 2.2 E is heel uniek in nederland!
    Geachte heer ,

    Hartelijk dank voor uw e-mail en uw interesse in Audi.

    Met betrekking tot de Audi 90 2.2 E kunnen wij melden dat deze door Pon in
    Nederland nooit op de markt gebracht is. Omdat wij de auto niet geïmporteerd
    hebben, hebben wij helaas ook geen informatie over de aantallen die ervan
    geproduceerd zijn.

    Met vriendelijke groeten,

    Audi Klantenservice
    Audi 90 2.2 E
    het beste wat ze ooit hebben gemaakt?

  2. #2

    Standaard

    Toen ik mijn Audi kocht had ik garantie via een Audi/volkswagen dealer in Schiedam. T.w. Auto Maasstad Rotterdam.

    Deze jongens snapte ook geheel niet waar ze mee bezig waren. De benzine meter deed het n.l. niet goed. Ik ben tig keer terug geweest. Puur omdat ze opdracht kregen een nieuwe tellerbak erin te zetten. En ze teste zo'n ding niet eens.

    Uiteindellijk had een vriend van mij een wereld idee!!!!!: de vlotter in de tank is niet goed.

    Toen hebben ze die onder luid protest, zo van: "ja hallo wij zijn vakmensen en jullie zulle het wel even weten" toch vervangen.

    :shock: En hij deed het weer. Hmmmm, voor mij geen dure merk dealer. Ik laat m'n beurtjes dus gewoon bij een betrouwbaare garage in de buurt uitvoeren. Stukken goedkoper en informeler.
    Huidig transport= iets anders

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Die 90 2.2E, van welk jaar is die?

    Als-ie van '85 of '86 is (type 81, B2) is, dan is het gewoon een in Nederland gevoerd model maar ze noemden 'm geen 2.2E hier.

    Als-ie van '87 of later is (type 89, B3), dan is het de 'vuile' versie (zonder kat) van de bekende 2.3E. Volgens mij was die in Nederland gewoon leverbaar, maar ik kan er naast zitten. Ik heb er tot nog toe maar eentje gezien, dat was in Frankrijk...

    Tom

  4. #4

    Standaard

    Ik heb mijn Audi 80 tien jaar geleden bij een OPEL dealer gekocht. (sorry :oops: ,maar daar stond ie en ik wilde perse die 80 hebben). Ik kreeg een jaar garantie ! maar daar heb ik weinig aan gehad.

    Wat een 'pokke' opeldealer is dat zeg (ik noem geen namen, maar hij zit in Den Bosch,haha).
    Na drie maanden waren mijn remschijven zo dun dat ik ze thuis in de CD-speler kon afspelen. Blokken waren ook helemaal op. ( )
    Ik zat dus op die zaterdag (9:00) zonder remmen (voorzichting nr opelgarage).
    antw: maken we nu niet, maar maandag! Nou, okee dan

    Twee weken later, Accu kapot, weer op zaterdag en ik moest de auto hebben die dag.
    Wilde ze weer niet meteen maken, "nou ja zeg, een accu'tje vervangen" ze waren met zijn vieren de werkplaats aan het vegen en ik werd te woord gestaan alsof ik stront aan mijn banden had ofzo.
    Ik bietje boos : "Als ik nu dan na een kwikfitter ga voor nieuwe accu, dan vervalt mijn garantie zeker ook nog eens?"
    antw: ja dat klopt meneer!

    Bekijk het ff zeg!! Ik ben er nooit meer geweest......
    Ik hoor nog wel eens van die verhalen over dat bedrijf via een kennis en ze waren nog niks veranderd.

    Tegenwoordig doet een vriend van me al het onderhoud aan de twee audi's
    (Hij werkt nu ook voor de vw-audi dealer! en doet voor hobby type1 golfjes)
    Dat bevalt me goed. :wink:
    (trouwens de VW-Audi dealer in Den Bosch vd Udenhout vind ik best goed, alleen de prijzen!! :roll: )
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Alleen mijn allereerste 80 heb ik bij een Audi-dealer gekocht, met garantie. Heb ik goed kunnen gebruiken...

    Ik had afgesproken dater bij de aflevering nieuwe voorbanden onder kwamen. Pirelli's, die zaten achterop ook. Haalde ik 'm af, stond-ie op twee Conti stuiterballen. Weer terug...

    Verder nog onder garantie de luchtfiltervoetpakking, de koppeling en de klepstoters laten vervangen. Spiegelglazen waren erg verweerd, had ik ook bij de koop bedongen maar die hadden ze er niet goed ingezet. Na een paar dagen rijden was ik er dus al eentje kwijt... en die mocht ik zelf betalen, kostte 65 gulden. Toen de andere ook maar even goed aangedrukt.

    Verder hebben ze het netjes gedaan, auto reed fijn en ik kreeg altijd keurig een leenauto mee als ik 'm wegbracht. Ik denk niet dat ze er veel winst op hebben gemaakt, met al die werkzaamheden.

    Tom


  6. #6
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.150
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    Ik ben al 5 jaar laaiend enthousiast over AUTO JIPP in MOLENHOEK (bij Nijmegen)!!!

    OK, alleen maar met lease-auto's geweest, dus misschien dat oudere particuliere auto anders zou zijn. Maar gezien de superbehandeling, die ik ook zie richting andere klanten, kan ik me dat niet voorstellen.

    Ik heb achtereenvolgens bij hun geleased:
    - VW Golf 1.9TDi 90pk Comfortline (1999)
    - VW Golf 1.9TDi 110pk Highline (2000)
    - Audi A3 1.9TDi 130pk Ambition Exclusive (2001)
    - Audi A4 1.9TDi 130pk Exclusive S-line (2003)

    En al deze auto's voor zo'n 75.000km per jaar ... dus ze zullen ook weg genoeg hebben verdiend aan afleveren en onderhoud

    Maar voorbeelden van de ervaren service:
    - altijd auto gewassen terug na beurt
    - geen gezeur over lampjes, olie of andere kleine vragen: meteen monteur erop en 5 minuten later weer rijden (OK, leasemij zal vast rekening krijgen...)
    - leuke vervangende auto's (tot Touareg V10 TDi van directeur aan toe!)
    - gezellig contact met vaste verkoper
    - persoonlijk verjaardagskaartje (hoe weinig de moeite, en hoe leuk de ontvangst!)
    - uitnodigingen voor speciale introducties en voor AutoRAI (Audi-VIP-programma)
    etc. etc. etc.!!!

    (en ook belangrijk: goede aanbiedingen bij bestelling nieuwe auto!)

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Die 90 2.2E, van welk jaar is die?

    Als-ie van '85 of '86 is (type 81, B2) is, dan is het gewoon een in Nederland gevoerd model maar ze noemden 'm geen 2.2E hier.

    Als-ie van '87 of later is (type 89, B3), dan is het de 'vuile' versie (zonder kat) van de bekende 2.3E. Volgens mij was die in Nederland gewoon leverbaar, maar ik kan er naast zitten. Ik heb er tot nog toe maar eentje gezien, dat was in Frankrijk...

    Tom
    87, afgifte kenteken 88 auto komt uit Belgie
    Audi 90 2.2 E
    het beste wat ze ooit hebben gemaakt?

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper
    Ik ben al 5 jaar laaiend enthousiast over AUTO JIPP in MOLENHOEK (bij Nijmegen)!!!

    Maar voorbeelden van de ervaren service:
    - altijd auto gewassen terug na beurt
    - geen gezeur over lampjes, olie of andere kleine vragen: meteen monteur erop en 5 minuten later weer rijden (OK, leasemij zal vast rekening krijgen...)
    - leuke vervangende auto's (tot Touareg V10 TDi van directeur aan toe!)
    - gezellig contact met vaste verkoper
    - persoonlijk verjaardagskaartje (hoe weinig de moeite, en hoe leuk de ontvangst!)
    - uitnodigingen voor speciale introducties en voor AutoRAI (Audi-VIP-programma)
    etc. etc. etc.!!!

    (en ook belangrijk: goede aanbiedingen bij bestelling nieuwe auto!)
    Zo zou het eigenlijk overal moeten zijn...
    Helaas
    Huidig transport= iets anders

  10. #9
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Inderdaad. Ik was overigens nog vergeten te vermelden welke dealer mijn garantieberoepen zo netjes heeft afgewerkt: dat was Auto Evam in Nieuwegein, tegenwoordig Sanato Nieuwegein. Ik heb ook goede ervaringen met Sanato in Houten en De Rooij in De Bilt.

    Sanato in Zeist iets minder. Nou... VEEL minder.

    Tom

  11. #10

    Standaard

    Ik ben zeer tevreden over Lexpoint VW-Audi delaer in Hoofddorp.

    Ik zou daar eerst een auto willen kopen, maar hun hadden toen niets staan (is voor mij handiger want daar woon ik), bij de audi dealer in lelystad uiteindelijk wel geslaagd voor mijn A4.
    Ik daarna netjes terug naar Lexpoint om te zeggen dat ik helaas voor hun ergens anders was geslaagd, nou de verkoper meteen meelopen en de auto bekijken en hij vond hem ook prachtig......
    Na de garantie ging mijn temp. sensor defekt en ik had geen zin om naar lelystad te knorren terwijl de audi dealer bij mij om de hoek zit, werd ik daar keurig geholpen en de auto werd gemaakt dezelfde dag nog (zonder afspraak).
    Kom ik de auto ophalen....halen ze de monteur erbij die mijn auto heeft gerepareerd om te vertellen wat hij allemaal had gedaan, ook had ik een vraag over uitlijnen en daarop antwoorde de monteur...."nou dan rijden we toch samen een stukje en dan kijken we of hij goed is".

    Deze week ben ik terug gegaan naar Lexpoint omdat ik van iemand originele nieuwe 17" S-line velgen met banden kon overnemen en niet precies wist of ze ook onder het oude type (A4 B5 modeljaar 2000) passen.........heeft die man achter de balie wel een kwartier zitten vragen en bellen voor mij......terwijl hun er geen cent mee verdienden...... :shock:

    Kijk dat vind ik nou Service en daarom laat ik daar ook mijn onderhoud doen

    Marco
    Audi A4 2.4 V6 Tip-Tronic (full options)

  12. #11
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Grote beurt laten doen bij Van Vries en Slooten in Amsterdam-noord.
    (www.vs.nl) en dat beviel prima......alles op tijd en volgens afspraak.

    Ze waren wel enthousiast over m'n Audi want zie zagen ze niet vaak (dit was de eerste ). Omdat ik al gemald had dat m'n motor getuned was belde ze netjes om te vragen of ze de bougies moesten vervangen (wel volgens de km-stand) maar ze hadden het vermoeden dat deze er nog niet zo lang inzaten en het ware "speciale" (weet er het fijne nog niet van).
    Dit vind ik toch wel erg netjes (of eigenlijk....zo hoort het :wink: )

    Grtz. Arlo
    One liter, driver's licence eater...


  13. #12

    Standaard

    net zoals tom heb ik met sanato goede ervaringen, behalve driebergen, ik heb daar ooit eens een bijna nieuwe golf gekocht en had wat klachten die ze niet naar tevredenheid oplosten, na veel dreigementen van mijn kant heeft houten(ik woonde toen in houten)alles keurig netjes opgelost en me zelfs een leuk cadootje gegeven.. ook de rooij in de bilt beviel mij wel, en bij autorooij soest ben ik vaste klant, maar heb geen echte ervaringen met de werkplaats, maar het magazijn is top daar..
    en de slechtste ervaringen ooit heb ik met PON-dealer amersfoort, daar weten ze echt helemaal niks en kunnen ze ook nooit iets leveren of bestellen, dat is echt een kl*tedealer..

  14. #13

    Standaard

    Absolute AFrader: Fons van Oers in Wijchen, zeer slechte ervaringen mee, zie ook:
    http://www.audiforum.nl/phpBB2/viewt...r=asc&start=90

  15. #14
    Jaco-Z's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Posts
    73
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Duitsland niet beter

    Dag,

    Omdat ik vlak aan de grens woon dacht ik handig te zijn door mijn auto in de Heimat in onderhoud te doen. Toegegeven, de eerste ontvangst was uiterst vriendelijk. Toen ik later kwam heb ik wel eens een kwartier aan de balie staan wachten, maar die eerste keer zat ik binnen een minuut in een prachtige Sessel meine Wünsche zu besprechen.

    Mijn Audi 100 2.3e is 13 jaar oud, en dan is er nog al eens wat. Alle kans voor de merkgarage om goed door de mand te vallen:

    * De elektrische ruitopener van de achterportier weigerde. Zij: er is spanning, dus de motor is kapot, kost €200. Dat vond ik veel, ik heb de boel gedemonteerd, gruis uit de motor gehaald met een tandenborstel. En alles deed het weer. Kosten € 0.

    * Rem sloeg vanzelf aan. Ik: m.i. hoofdremcylinder. Via internet had ik goedkoop een vervangexemplaar bemachtigd, en hen gevraagd dat te monteren. Zij: Uw hoofdremcylinder paste niet. Maar het was de remkrachtverdeler. Kosten: € 125. Twee dagen later liep de rem weer even hard aan.
    Zelf maar eens gekeken of ik de hoofdremcylinder kon vervangen. Dat bleek simpel. En het ding paste ook 100%!!!!

    Dure jongens, die Duitsers. Inmiddels heb ik in Enschede een werkplaats gevonden vol oude Audi's. Ze weten er alles van, kennen elke truc, en hebben veel 2e hands materiaal (handig, als het om een koplampglas gaat). 'k Hoop ze echter niet al te vaak nodig hte hebben.

    Groetjes,
    Jaco

  16. #15
    audi a4 avant 2.5 tdi's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    68
    Posts
    4.312
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    welkom jaco-Z

    en heb je ook foto s van je audi 100 2.3e
    if you beat the rings then you have i car

  17. #16
    Jaco-Z's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Posts
    73
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Foto

    Nee, ik heb (nog) geen foto. 't Is een witte. Als ie vies is, en dat is ie snel, dan is ie vreselijk om te zien. Maar schoongewassen, gepoetst en in de was gezet dan kan je er een bruidspaar mee vervoeren. 'k Zal er dan een keer een foto van maken, en hier plaatsen.
    Een auto zonder enige opsmuk. Zelfs geen antenne, want de vorige eigenaar heeft de achterruitverwarming als antenne laten aansluiten. Werkt nog ook.

    Groetjes,
    Jaco (die 'Z' was omdat 'jaco' al bezet was)

  18. #17

    Standaard

    Het hangt ook heel erg van de persoon af. Ik ben vier jaar geleden met mijn Coupé naar Kost in Amsterdam gegaan, was toen nog Audi/VW-garage. Werd er bijna uitgelachen en ze wilden me reparaties voor 4000 gulden aansmeren.

    Vreemd genoeg kwam ik er later bij toeval nog eens en trof toen de chef werkplaats. Ik vertelde hem dat ik een elektrisch schema zocht voor mijn auto, daarop zei ie, "Wacht maar even." Dat even duurde een halfuur, toen kwam hij terug met een pak kopieën uit het werkplaatshandboek... gratis.

    Een maand terug schoot me dat ineens te binnen. Ik er weer heen, aardig geglimlacht tegen de magazijn-piepel, "Jullie zijn nu toch geen Audi-dealer meer, dan zijn die boeken zeker over. Mag ik ze misschien kopen?"

    Ja, daar konden ze niet aan beginnen en die chef werkplaats werkte er ook niet meer.

    Hmmm.
    Brun de/uit/uut/from/aus Amsterdam.

    http://www.coupegt.nl

  19. #18

    Standaard

    Er staat een 90 2.2E bij een sloop hier in de buurt, maar had deze ook nooit eerder gezien.
    Had een benzine pomp nodig, die ik onder deze 90 vandaan heb gehaald, hij is volgens mij nooit in nl geleverd.

    Ik onderhoud mijn auto zelf, lijkt me maar nix als je niet weet wie er aan je auto zit te '' klooien ''.

    Een kennis van me kreeg zijn auto terug met 140 km meer op de teller, zal de garage niet noemen want daar maak je geen vrienden mee.

    Het aantal pk's maakt deze waarschijnlijk een leuke auto om even een weekendje proef mee te rijden 8) .

  20. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper
    Ik ben al 5 jaar laaiend enthousiast over AUTO JIPP in MOLENHOEK (bij Nijmegen)!!!
    <knip>
    Die mening deel ik volledig met je, ik ben er zelf geweest met een A6 2.6 Avant automaat uit 1996 of 97 (PJ-kenteken), en nu met mijn A4 Avant (2000).

    Mijn pa rijdt er ook met een a6 en wordt ook altijd voortreffelijk geholpen. Ik hoor er niets dan goeds over en verwijs ook altijd iedereen er naar toe. Klasse garage!

  21. #20

    Standaard

    Ik heb mijn a6 quattro bij van Mossel gekocht het is mijn eerste en laatste auto die ik daar gekocht, heb 6 maanden Bovag garantie gekregen. Ik heb hem nu 3 weken en ben al 4 keer terug geweest. Elke keer 150 km heen en terug want hij zit niet in de buurt.

    Omdat hij slecht is afgeleverd kan ik mijn vrije dagen er aan opofferen en dan die domme antwoorde die je dan krijgt op je vragen het is gewoon droevig. Ik was met mijn vorige Audi klant bij Wahl in Oosterhout daar is de service zoals het hoort keurig en beleefd

    Gaan daar bij Wahl ook niet zo met een vuile overall op je leer zitten en wassen ook eerst hun handen voor ze in stappen. Bespaar je een hoop schoonmaak werk aan je stuur en lichte hemel.

    Nee van Mossel hoeft voor mij niet meer.


    Ella

Pagina 1 van 12 1234511 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •