Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Informatie over Belgische dealer

  1. #1
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Informatie over Belgische dealer

    Mijn dochter heeft een A3 van januari 2015, (waarschijnlijk) 1.6 TDI ultra.

    Bij een servicebeurt begin mei bij Audidealer Rietje te Kapellen/Antwerpen werd gemeld dat er mogelijk een probleem was met olielekkage ("dampen aan de onderkant"). Zij moest na 1.000 k. terugkomen en toen werd gemeld dat er inderdaad een reparatie van circa € 900 nodig was.

    Nu, 5.000 km. verder, staat de peilstok echter nog op het maximum, zelfs iets hoger (!). Op de plaats waar de auto steeds wordt geparkeerd is op de ondergrond ook geen druppeltje te vinden.

    Mijn dochter heeft van anderen vernomen dat deze dealer niet altijd even betrouwbaar is met betrekking tot (onnodige?) reparaties. Kortom, twijfel dus of er wel een reparatie nodig is, terwijl zij morgen met de A3 op vakantie naar Kroatië gaat (een second opinion is dus even lastig).

    Kunnen Belgische forummers iets melden over deze dealer? Of wel, als wordt gezegd dat een reparatie nodig is, mag je daar dan op vertrouwen of is de genoemde € 900 weggegooid geld?

    Alvast dank voor jullie reactie.

  2. #2
    MrA1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    35
    Posts
    202
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q2
    Land
    Land

    Standaard Re: Informatie over Belgische dealer

    Je kan altijd ergens een tweede opinie vragen e..

    Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
    Audi A1 1.6 tdi 116 pk S-tronic

  3. #3
    GewoonWouter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    43
    Posts
    331
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Informatie over Belgische dealer

    Ik ging er vroeger maar ik vind ze duur (elke Audi dealer is waarschijnlijk niet van de goedkoopste) en ik ben ook niet helemaal weg van hun service. Ik weet niet wat je er voor over hebt maar als er iets van onderhoud of kosten aan mijn auto is rijd ik er al sinds een jaar of 4 100 kilometer voor om richting Eindhoven bij de jongens van VAG techniek. Ze zijn vriendelijk, draaien niet rond de pot (grote voordeel van Nederlanders) en hun prijzen zijn veel deftiger. En ze hebben echt kennis van zaken.
    Audi A6 Avant 4G 3.0TDI Misano rood

  4. #4
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Informatie over Belgische dealer

    Een probleem is dat de auto binnenkort door mijn dochter wordt overgenomen van de werkgever. De werkgever wil de reparatie alleen nog vergoeden als het in België gebeurt. Maar dan moet het wel een noodzakelijke reparatie zijn.

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.843
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Informatie over Belgische dealer

    Als ze maar niet zelf met de kisten blijft zitten straks... laten repareren dus, noodzakelijk of niet.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6
    GewoonWouter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    43
    Posts
    331
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Informatie over Belgische dealer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door meeuw Bekijk Berichten
    Een probleem is dat de auto binnenkort door mijn dochter wordt overgenomen van de werkgever. De werkgever wil de reparatie alleen nog vergoeden als het in België gebeurt. Maar dan moet het wel een noodzakelijke reparatie zijn.
    In dat geval misschien eens een tweede mening vragen bij een andere dealer, er zijn er genoeg in het Antwerpse.
    Audi A6 Avant 4G 3.0TDI Misano rood

  7. #7
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Informatie over Belgische dealer

    Daar heeft zij niet de gelegenheid meer voor. Woont nu in NL. Dus het lijkt de kant op te gaan van wat Tom zegt, maar voelt niet goed als het geen noodzakelijke reparatie is.

  8. Ad
  9. #8
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.843
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Informatie over Belgische dealer

    Elke garage kan even de onderplaat loshalen en kijken of er iets lekt. Misschien is dit zelfs van bovenaf te zien met een lampje.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  10. #9

    Standaard Re: Informatie over Belgische dealer

    Dan rij je toch even naar België..? Dat moet te doen zijn van die 900 euro die je dan bespaart.

  11. #10
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Informatie over Belgische dealer

    Een second opinion ligt wel voor de hand.
    Maar als relatieve leek op dit gebied vraag ik mij op voorhand wel af of het klopt dat als er sprake is van een olielekkage "dampen aan de onderkant" er na ca. 6.000 km. een peilstokstand is van ruim het maximum.

  12. #11
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Informatie over Belgische dealer

    Allen dank voor de reacties. Denk dat het advies van tom (laten repareren) maar moet worden opgevolgd.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •