Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 83

Onderwerp: Hoe sociaal zijn jullie op de weg?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Leeftijd
    29
    Posts
    49
    Kudos
    10
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Hoe sociaal zijn jullie op de weg?

    Ik heb vanmorgen door de mist en vanmiddag weer naar huis gereden met een kapotte koplamp. Ik zag hem een split second aan gaan vanmorgen en had zo geen lampjes op voorraad. Moest er dus maar voor 1 dag mee door. Ik had verwacht van iedere paar auto's wel een sein te krijgen dat mijn koplamp kapot is. Uiteindelijk is er op de heen en terug weg maar door 1 auto geseind.

    Ik sein zelf altijd, ik vind het eigenlijk wel zo sociaal dat er wat mis is. Zal wel te maken hebben met 'zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten'.

    Hoe 'ver' gaan jullie hierin?

  2. #2
    Audi SB's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Leeftijd
    36
    Posts
    1.399
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Hoe sociaal zijn jullie op de weg?

    Ik ga er in dit geval altijd van uit dat de bestuurder zelf wel weet welke lampjes aan vervanging toe zijn.. Ik sein dus zelden of nooit..

  3. #3
    DJS8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    41
    Posts
    1.393
    Kudos
    663
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe sociaal zijn jullie op de weg?

    Af en toe seinde ik als iemand de lichten nog niet aanhad, terwijl de omstandigheden er wel om vroegen, maar aangezien de meesten het toch niet snapten en er op anticipeerden, ben ik er maar mee gestopt.

    Heel veel auto's hebben de verlichting niet in orde, ik zie met de regelmaat van de klok auto's met 1 of 1,5 koplamp rijden of een kapot remlicht etc.
    Een keer iemand daarop (netjes) aangesproken (meneer, uw remlicht is kapot) en kreeg te horen dat ik me er niet mee moest bemoeien, dus ook daar mee gestopt.

    Iedereen is zelf verantwoordelijk voor de staat van zijn/haar auto.
    Audi S8 D2 2001 (totalled on 01-05-2015)
    Ik ben van de offline crew, alleen bij bepaalde meetings ben ik on topic!

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Posts
    321
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Hoe sociaal zijn jullie op de weg?

    ik haat het als mensen de breedte van hun auto niet kennen , of helemaal niet anticiperen op aankomende verkeersituaties .
    Klevers zijn ook iets erg irritant .

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2006
    Leeftijd
    42
    Posts
    148
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe sociaal zijn jullie op de weg?

    Langdurige links rijders kan ook zo irritant zijn als er recht constant ruimte is
    en dan zijn ze nog boos omdat je wat kleeft, probeer dan zolang mogelijk rustig te blijven maar als het kilometers duurt wil ik er nog wel eens rechts voorbij als laatste optie.
    Nr 1: 80 2.0 16v Quattro Competition 1994 140pk Nr 2: Coupe 2.8 V6 Quattro 1991 174pk Nr 3: A3 1.9TDI 1999 90pk Nr 4: A4 1.9TDI 2003 130pk Nr 5: Cabrio 2.3E 1992 136pk😎 Nr 6: A4 1.8T 2005 163pk Nr 7: A4 2.0 TDI 140 pk ☺ Nr 8: Coupe 2.3E 1992😆


  6. #6
    Bevdberg's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Posts
    39
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Hoe sociaal zijn jullie op de weg?

    Het ging dus om sociaal zijn en dus niet anti sociaal haha.

    Inderdaad ik sein uitermate veel en reacties zijn uiteenlopend. Sommige snappen het duidelijk niet, vele reiden met standlichten aan zodat hun dashboard oplicht en denken dat het daarmee ok is, anderen steken vriendelijk hand omhoog en zetten netjes hun lichten aan.
    Voor halfwerkende toestanden sein ik wel niet, heeft ook weinig zin want de bestuurder denkt dat zijn lichten aan staan en als hij het controleert op het dashboard is dat ook zo.

    Als het om bumperkleven gaat hangt het wat van situatie tot situatie af. Als iemand met 160 km/h direct overgaat tot bumperkleven terwijl er geen uitwijkmogelijkheid is dan rij ik extra traag door tot hij zelf wat afstand laat, dan pas ga ik opzij.

    Daarnaast geef ik in 80-90% van de moeilijke verkeerssituaties voorrang, type wagen dat drukke weg op moet achterstevoren etc.

  7. #7
    Quest's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    12.293
    Kudos
    2120
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Hoe sociaal zijn jullie op de weg?

    Voor het asociale rijgedrag hebben we al een topic. http://www.audiforum.nl/forum/algeme...ml#post1230619

    Hier betreft het sociaal gedrag

    Bij één koplamp sein ik ook altijd, tenzij het een motor betreft
    A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM

  8. Ad
  9. #8
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.274
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Hoe sociaal zijn jullie op de weg?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quest Bekijk Berichten
    Voor het asociale rijgedrag hebben we al een topic.

    Hier betreft het sociaal gedrag
    Dan heb ik in dit topic niks te zoeken. Met licht seinen doe ik alleen als er iemand voor me rijdt die niet aan de kant gaat.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  10. #9
    Audi drivertje
    Guest

    Standaard Re: Hoe sociaal zijn jullie op de weg?

    op de meeste auto's zit tegenwoordig een lampencontrole systeem
    dus de mensen weten het in het algemeen al wel

    die lui die gaan liggen seinen dat ik mijn lampen aan moet zetten, daar heb ik een hekel aan
    ik bepaal zelf wanneer ik mijn lampen wel of niet aan zet, als ik het er tijd voor vind dan gaan ze echt wel aan

    soms gaan mensen al liggen seinen als het totaal nog niet nodig is om de lampen al aan te hebben
    en daarbij zit er een lichtsensor op mijn Audi

  11. #10
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe sociaal zijn jullie op de weg?

    Met seinen voor defecte verlichting ben ik gestopt, kost me een hendel. Er zijn zoveel lui die het blijkbaar niets kan schelen (ik zie ze weken achter elkaar met dezelfde defecte lamp rijden) dat ik me niet geroepen voel om daar iets aan te doen. Zo makkelijk om regelmatig je lampen te controleren... Misschien dat een verkeerscontrole met boetes helpt om de interesse terug te brengen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  12. #11
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe sociaal zijn jullie op de weg?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audi drivertje Bekijk Berichten

    die lui die gaan liggen seinen dat ik mijn lampen aan moet zetten, daar heb ik een hekel aan
    ik bepaal zelf wanneer ik mijn lampen wel of niet aan zet, als ik het er tijd voor vind dan gaan ze echt wel aan

    soms gaan mensen al liggen seinen als het totaal nog niet nodig is om de lampen al aan te hebben
    en daarbij zit er een lichtsensor op mijn Audi
    Ik vind het "goedbedoelde adviezen" en reactie een beetje kort door de bocht. Een lichtsensor is leuk maar zeker niet zaligmakend..
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

  13. #12
    Audi drivertje
    Guest

    Standaard Re: Hoe sociaal zijn jullie op de weg?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Akita Bekijk Berichten
    Ik vind het "goedbedoelde adviezen" en reactie een beetje kort door de bocht. Een lichtsensor is leuk maar zeker niet zaligmakend..
    dat zal ook heus wel ooit zijn, dat hoor je me ook niet zeggen

    maar er word ook ooit geseind, dit terwijl het nog helemaal niet nodig is om verlichting aan te hebben

  14. #13
    JMB's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    598
    Kudos
    21
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard Re: Hoe sociaal zijn jullie op de weg?

    Hoe socialer je bent achter t stuur.. hoe sneller je op je bestemming aankomt.
    vwb seinen... zolang je niet op m gereden bent omdat je m niet zag.. is het zijn issue.
    vwb linksrijders... meestal komt dit voor in situaties waar je sowieso niet flink kan doorrijden.. dus kleven heeft dan geen zin.. als ie aan de kant gaat
    heb je er na 100 meter weer een.. dus relaxen en zelf rechts gaan rijden tot t weer wat rustiger is dan kan t gas er weer op.
    Voor de rest... hoe vaker je zelf mensen voor laat gaan.. hoe vaker mensen t handje zullen opsteken om jou voor te laten gaan... probeer t maar..
    You reap what you sow... always

  15. #14

    Standaard Re: Hoe sociaal zijn jullie op de weg?

    En vooral: hoe socialer op de weg, hoe relaxter kom je aan op de plaats van bestemming. Laat anderen maar stressen..
    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Leeftijd
    29
    Posts
    49
    Kudos
    10
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe sociaal zijn jullie op de weg?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JMB Bekijk Berichten
    Hoe socialer je bent achter t stuur.. hoe sneller je op je bestemming aankomt.
    vwb seinen... zolang je niet op m gereden bent omdat je m niet zag.. is het zijn issue.
    vwb linksrijders... meestal komt dit voor in situaties waar je sowieso niet flink kan doorrijden.. dus kleven heeft dan geen zin.. als ie aan de kant gaat
    heb je er na 100 meter weer een.. dus relaxen en zelf rechts gaan rijden tot t weer wat rustiger is dan kan t gas er weer op.
    Voor de rest... hoe vaker je zelf mensen voor laat gaan.. hoe vaker mensen t handje zullen opsteken om jou voor te laten gaan... probeer t maar..
    Ik rijd verder ook wel heel rustig, als de mogelijkheid er is dan wel chronisch te hard maar ik zal voorrang geven als het beiden beter uitkomt (vrachtwagens krijgen van mij ook snel voorrang tenzij ik er zelf 20 km achter moet blijven).

    Dat ik (nog) sein komt waarschijnlijk omdat ik beginnend bestuurder ben. Zal met de loop van de tijd ook wel stoppen haha :P

  17. #16
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe sociaal zijn jullie op de weg?

    Het seinen voor defecte verlichting vind ik overigens niet echt een toonbeeld van sociaal weggedrag. Wel het schoonmaken van je ruiten, wat de bestuurster van een Clio die mij vanmorgen bijna doodreed niet had gedaan.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  18. #17
    Fatih's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    32
    Posts
    1.115
    Kudos
    72
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe sociaal zijn jullie op de weg?

    Seinen doe ik nooit, niet voor een kapotte lamp, niet voor uitgeschakelde verlichting..
    Tenzij iemand het niet nodig vind om zijn koplampen te laten afstellen, dan ga ik wel volop seinen. Met seinen bedoel dus dat ik gewoon mijn grootlicht aanzet, zodat ie begrijpt dat zijn k*t lampjes mijn ogen verblinden en mag voelen hoe leuk het is met een bak licht die in je ogen schijnen.
    Laatst gewijzigd door Fatih; 11-11-13 om 10:53.

  19. #18

    Standaard Re: Hoe sociaal zijn jullie op de weg?

    Ik snap niet dat er anno 2013 nog auto's gemaakt worden zonder lamp-storingssysteem erin. Zelfs in mijn S6 uit 1995 zat dat al!
    Maar ik sein meestal niet nee, om de reden die Tom ook al noemt, er is geen beginnen aan. Vooral met die franse troep niet, daar is ALTIJD wel wat stuk.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Akita Bekijk Berichten
    Een lichtsensor is leuk maar zeker niet zaligmakend..
    Eigenlijk zelfs gevaarlijk... ik vergat vanmorgen met de A4 tot 2x toe mn licht aan te zetten; Bij de A3 gaat dat automatisch, en daarom vergeet ik het bij de A4 vaak. Wat daarbij ook niet helpt is continu brandende dashboardverlichting in de A4, da's dan bij de A3 weer niet, waardoor ik denk dat in de A4 de lichten al aan staan.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  20. #19
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe sociaal zijn jullie op de weg?

    Het vervelende is dat bij veel auto's tegenwoordig de instrumentenverlichting brandt ook als de lampen niet aan zijn. De gemiddelde bestuurder merkt daardoor helemaal niet meer dat-ie zijn licht niet aan heeft.

    Bob, eindelijk de A2 kwijt?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  21. #20
    Audi SB's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Leeftijd
    36
    Posts
    1.399
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Hoe sociaal zijn jullie op de weg?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Het vervelende is dat bij veel auto's tegenwoordig de instrumentenverlichting brandt ook als de lampen niet aan zijn. De gemiddelde bestuurder merkt daardoor helemaal niet meer dat-ie zijn licht niet aan heeft.

    Bob, eindelijk de A2 kwijt?
    Daarbij komt dan nog eens dat er geen indicatielampje op het dashboard meer verschijnt .. Als je even wat minder oplettend bent rij je zonder lichten (of met DRL) rond.

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •