Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: Artikel: Audi meest betrouwbare Europese merk volgens consumenten

  1. #1
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Artikel: Audi meest betrouwbare Europese merk volgens consumenten


  2. #2
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Artikel: Audi meest betrouwbare Europese merk volgens consumenten

    Dit kan een leuke discussie worden

  3. #3
    monsierleloure
    Guest

    Standaard

    Zou zo maar een passage uit een sprookjesboek kunnen zijn (-:

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2017
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS3
    Land
    Land

    Smile Re: Artikel: Audi meest betrouwbare Europese merk volgens consumenten

    Was gisteravond op het NOS journaal. Audi, BMW en Toyota meest betrouwbaar. Daewoo minst betrouwbaar

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2017
    Posts
    301
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Artikel: Audi meest betrouwbare Europese merk volgens consumenten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door P49 Bekijk Berichten
    Was gisteravond op het NOS journaal. Audi, BMW en Toyota meest betrouwbaar. Daewoo minst betrouwbaar
    Niet zo gek. Daewoo is in 2002 verkocht aan GM, niet zo heel lang daarna stopte men in Europa ook met auto's verkopen onder de naam Daewoo.
    Tegenwoordig heet dat allemaal Chevrolet - een Daewoo is dus minimaal 10 jaar oud.


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Artikel: Audi meest betrouwbare Europese merk volgens consumenten

    Nou bestaat Daewoo in Nederland al jaren niet meer, en zelfs de Chevrolet-klonen die ze opvolgden worden al jaren niet meer geleverd... maar hoe lelijk en ongeraffineerd ze dan ook waren, volgens mij bleven ze wel altijd rijden en vielen er geen stukjes af. Zou die reputatie komen van de in Polen gebouwde modellen?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2017
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS3
    Land
    Land

    Standaard Re: Artikel: Audi meest betrouwbare Europese merk volgens consumenten

    Correctie, het was RTL nieuws en niet NOS. Leuk om te weten dat Audi toch bij de top 3 zit, voor wat het waard is. https://www.rtlnieuws.nl/buurtfacts/...este-problemen
    Laatst gewijzigd door P49; 18-12-17 om 12:27.

  8. Ad
  9. #8
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Artikel: Audi meest betrouwbare Europese merk volgens consumenten

    Nou, betrouwbaar. Het is zeker degelijk, maar ik vind hun automatenbakken toch wel van bedenkelijke kwaliteit. Heb toch sloten euro's mogen wegbrengen om fatsoenlijk te kunnen rijden. Ok, slijtage bij Multitronic..dat ging er nog wel in. Maar 2 maal een DSG bak reviseren bij 70k stand is iets te gortig en toen ik op zoek was naar een R8 zag/las ik dat een R-tronic ook om de 25-35k gereviseerd moet/kan worden tegenover 65k bij een handgeschakelde bak (wat ik ook niet normaal vind).

    Het zijn zeker degelijke bakken, maar sinds de euro normeringen zie je dat ze aardig krampachtig aan het werk gaan (dieselgate). Maar goed, dat zie ik bij elk merk wel. Ik heb ooit een nieuwe Peugeot 207 GT gekocht en deze had binnen 50k 3 maal een verrekte ketting waardoor hij van zijn tijd af liep. Dat noem ik pas niet normaal. En dan rammelt alles ook nog om je heen.

    Dus voor mij nog steeds Audi, maar het schakel mechanisme in welke vorm dan ook heb ik niet zo'n hoge pet van op.
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  10. #9
    Eddy 8P's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2017
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Artikel: Audi meest betrouwbare Europese merk volgens consumenten

    Betrouwbaarheid staat in ieder geval niet gelijk aan degelijkheid. Als het om betrouwbaarheid gaat, scoren auto's van Japanse makelij toch stukken beter, dacht ik.
    158 PK @ 3340 rpm
    398 Nm @ 2483 rpm

  11. #10
    AlphaMale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    68
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Betrouwbaar..... Ja, je kan er wel op vertrouwen dat je altijd wel ergens een mankement hebt en de hoofdprijs mag betalen bij de Audi dealer.

    En met mankementen doel ik dan voor het gemak even op de trilproblemen bij veel A4 B8 modellen (100-120km/u), deursloten die om de haverklap kapot gaan, inferieure kettingspanners, hoog olieverbruik, kwetsbare wastegates, enzovoort. Voor elk wat wils!

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5

    Standaard Re: Artikel: Audi meest betrouwbare Europese merk volgens consumenten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS5R8 Bekijk Berichten
    Nou, betrouwbaar. Het is zeker degelijk, maar ik vind hun automatenbakken toch wel van bedenkelijke kwaliteit. Heb toch sloten euro's mogen wegbrengen om fatsoenlijk te kunnen rijden. Ok, slijtage bij Multitronic..dat ging er nog wel in. Maar 2 maal een DSG bak reviseren bij 70k stand is iets te gortig en toen ik op zoek was naar een R8 zag/las ik dat een R-tronic ook om de 25-35k gereviseerd moet/kan worden tegenover 65k bij een handgeschakelde bak (wat ik ook niet normaal vind).

    Het zijn zeker degelijke bakken, maar sinds de euro normeringen zie je dat ze aardig krampachtig aan het werk gaan (dieselgate). Maar goed, dat zie ik bij elk merk wel. Ik heb ooit een nieuwe Peugeot 207 GT gekocht en deze had binnen 50k 3 maal een verrekte ketting waardoor hij van zijn tijd af liep. Dat noem ik pas niet normaal. En dan rammelt alles ook nog om je heen.

    Dus voor mij nog steeds Audi, maar het schakel mechanisme in welke vorm dan ook heb ik niet zo'n hoge pet van op.

    Ik rijdt al sinds 2009 Q5 en op dit moment een SQ5 uit 2015, ik heb nog nooit problemen met automaten gehad waarbij al mijn auto's ruim over de 200.000 km hadden op de teller. mIjn huidige SQ5 heeft alweer 135.000 op de teller wederom geen problemen gehad en hij rijdt als een tierelier.

  13. #12

    Standaard

    Mijn beste Audi was een A3 1.9 TDI (AGR) met bijna half miljoen op de teller. Nooit wat aan gehad, behalve een nieuwe LMM, remklauw.. Mijn B5 1.8T (BFB) uit 2003, recentelijk weggedaan, was niet de beste. Veel problemen met koelwaterlekken gehad door falende plastic onderdelen, bekende oliezeef dat ging dichtzitten, parkeersensoren, motortjes voor airco / lucht. Mijn B8 uit 2008 2.0 TDI (CAGA) met inmiddels 256.000 km op de teller: alle portiersloten lieten na (ronduit door klein plastic onderdeel), dubbelmassavliegwiel, druklager gaar bij 220.000 km (kan veel beter!), lambdasonde bij 250.000 km, gasklephuis bij 200.000 km. Mijn B8 uit 2013 1.8 TFSI (CJEB) GPS ontvanger issue (bekend) en display van boorcomputerstoring. Dan nog hopen op geen kettingshit.

    Vanwege alle electronica is de economische levensduur van een auto echt niet meer dan 10 jaar tegenwoordig.
    Laatst gewijzigd door Dead Silence; 27-08-19 om 07:49.

  14. #13

    Standaard Re: Artikel: Audi meest betrouwbare Europese merk volgens consumenten

    Vanwege alle electronica is de economische levensduur van een auto echt niet meer dan 10 jaar tegenwoordig.[/QUOTE]

    Vind je? Er is meer elektronica dus daar kan je meer fouten op hebben, dat is logisch, maar de economische levensduur niet meer dan 10 jaar? Ik sta op het punt een 2.0 tdi Quattro all-road van 2012 met 160.000 op de teller te kopen, handbak, dat valt af te raden dan of....? Aangezien die bak ook al heel wat elektronische snufjes herbergt.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •