Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Navigatiesysteem werkt slecht

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2018
    Leeftijd
    66
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Navigatiesysteem werkt slecht

    Navigatiesysteem Audi 3 is waardeloos en werkt niet naar behoren


    In 2014 heb ik een nieuwe Audi A3 bij Huiskes Kokkeler te Hengelo gekocht (inclusief nieuw navigatiesysteem). Na een aantal dagen werkte het navigatiesysteem niet naar behoren en daarvoor ben ik teruggegaan naar de dealer. De klachten zijn onder andere: het niet herkennen van wegen, terwijl ik op de snelweg rij word ik regelmatig ineens naar provinciale wegen gestuurd).



    Tot op de dag van vandaag heb ik nog steeds veel problemen met het navigatiesysteem en ben ik ook meerdere malen teruggegaan naar mijn dealer. Elke keer kreeg hetzelfde antwoord, “ wij kunnen u niet helpen, het probleem ligt bij de fabrikant en Audi Nederland / Pon Nederland is de importeur.” In februari 2018 heb ik een volledig nieuwe update (software) aangekocht, ook dit heeft niet mogen baten.
    Ik zie weinig verschillen tussen de software van 2014 en 2018 en nog steeds heb ik dezelfde problemen. Mijn dealer heeft aangegeven dat ik contact met jullie moet opnemen hierop.

    Ik heb diverse telefonische gesprekken gehad en heb daarnaast een aantal e-mails gestuurd. Geen enkele keer heb ik antwoord gehad van Audi Nederland en werd ik veelal verwezen naar de klantenservice. De klantenservice geeft aan deze klacht niet te kunnen oplossen en verwijst de e-mails en telefoontjes door naar de ‘verantwoordelijke afdeling’.

    Echter krijg ik geen antwoord van de verantwoordelijke afdeling. Meerdere malen heb ik aangegeven dat ik of een (nieuwe) betere update wil of mijn geld terug. Maar helaas krijg ik geen adequate antwoorden. Ik voel me van het kastje naar de muur gestuurd en het voelt alsof ik niet geholpen word als een fervent klant. Door de arrogante houding van Audi Nederland moet ik deze actie ondernemen.
    Audi NL heeft mij naar de volgende adres verwezen:
    {
    IMPORTEUR Pon's Automobielhandel B.V. Zuiderinslag 2 3833 BP Leusden Tel : 033 - 494.99.44 Postbus 72 3800 HD Amersfoort Fax: 033 - 495.02.70 }
    klacht

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Navigatiesysteem werkt slecht

    'Wij' hebben niets te maken met je probleem. Dit is het audiforum, onafhankelijk van het merk, de importeur of dealers.

    Je hebt een overeenkomst met de dealer, die moet je probleem oplossen. Doorverwijzen naar de importeur is gemakzucht, om van je af te zijn.
    Laat je door een jurist informeren, misschien helpt een brief naar de dealer om de zaak opgelost te krijgen.
    Laatst gewijzigd door tom; 23-07-18 om 16:37.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard Re: Navigatiesysteem werkt slecht

    @Ahmadi


    Een dealer die doorverwijst naar Audiforum Als je een klacht hebt over hoe de dealer je behandelt kan je hen natuurlijk een aangetekende brief sturen (zie hier voor wat voorbeelden: https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven). PON is importeur en in principe heb je niet zoveel met PON te maken, wel met het bedrijf waar je je auto kocht. Als de dealer zelfs niet reageert op je aangetekende brief zou je inderdaad nog een klacht naar PON kunnen sturen.. Het is eerlijk gezegd wel wat laat om nu actie te ondernemen, 4 jaar na ontdekken van het probleem..

    Zoals tom zegt, deze website staat los van Audi. Het is slechts een 'praatclubje' voor Audi-bezitters en/of fanatiekelingen Mogelijk kunnen mensen je hier advies geven over hoe je het probleem/de problemen kunt (laten) oplossen. Gebruik even de zoekfunctie, misschien is er al iemand die hetzelfde probleem had. Zo niet kun je hier: https://www.audiforum.nl/forum/model...v-2012-heden-/ een nieuw onderwerp starten. Geef daarin dan wat informatie over je auto, bijvoorbeeld: type, jaar, welk navigatiesysteem erin zit (eventueel een foto toegevoegd van de versienummers) en natuurlijk zo duidelijk mogelijk de klachten.
    Laatst gewijzigd door Nenna; 23-07-18 om 17:45.

  4. #4
    Nik's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    36
    Posts
    307
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Navigatiesysteem werkt slecht

    Welk navigatiesysteem zit er in? Ik weet dat bij de MMI 2G op een A4 je kan opvragen hoeveel satelietten er beschikbaar zijn. Misschien is het een simpele gps antenne die niet werkt of los zit. Dat kun je daarmee controleren. Navigatiekaarten lopen altijd minimaal een jaar achter. Nieuwe wegen mis je dus echt wel (tijd lang zelf gehad met wegnummer A4).

    Om het probleem te verduidelijken:

    - als de route verspringt, zie je dan wel de hoofdweg op de kaart of mist deze?
    - heb je niet per ongeluk snelwegen vermijden aan staan?
    - kun je controleren (via stappen in de handleiding) of je voldoende gps ontvangst hebt (minimaal 3-4 satellieten)

    Lukt dat niet? Je kan altijd naar een (echte) Audi dealer en een diagnose laten stellen. Misschien lezen ze het probleem via de computer uit. Kost een paar centen maar dan weet je misschien meer.

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Navigatiesysteem werkt slecht

    Blijkbaar de zoveelste hit-and-run. Misschien snapte hij iets te laat dat dit niet de klantenservice van Pon is.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6
    Nik's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    36
    Posts
    307
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Navigatiesysteem werkt slecht

    Ach, ik heb m’n best gedaan. Misschien handig voor de volgende die hier via een zoekmachine (of de ‘dealer’ haha) komt.

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Navigatiesysteem werkt slecht

    TS heeft zich hier niet meer laten zien na het plaatsen van zijn vraag. Ik ga er dus vanuit dat het probleem opgelost is maar dat alleen het fatsoen ontbreekt om dat even te melden.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •