Resultaten 1 tot 18 van de 18

Onderwerp: Audi A3 -> total loss?

  1. #1

    Standaard Audi A3 -> total loss?

    Afgelopen maandag een flinke klap gemaakt gemaakt op een voorganger waardoor mn A3 aan de voorkant flink in elkaar zit.
    Ik ben (gelukkig) All-Risk verzekerd, maar mn A3 gaat waarschijnlijk Total-Loss verklaard worden heb ik het idee.
    De schade is voorlopig geschat op zo’n €5.500,- ik heb er nog net geen jaar geleden zo’n €11.000 voor betaald.
    Het gaat om een A3 1.6 TDI Attraction uit 2011 met zo’n 163.000 op de teller.
    Vandaag is er door Dekra expertise uitgevoerd, en ik werd vanmiddag gebeld dat er nu gekeken gaat worden wat opkopers voor de auto bieden in deze staat.
    Aan de hand daarvan wordt dan een berekening gemaakt, die moet uitwijzen of dat de auto hersteld gaat worden door de verzekering.

    dagwaarde is grofweg geschat op zo’n €8.500, maar daar hoef ik natuurlijk niet mee akkoord te gaan.

    Wat zijn mijn mogelijkheden?
    Iemand tips voor me, wat te doen in deze situatie?

    Bedankt alvast!

  2. #2
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.080
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 -> Total Loss??

    @A3Owner. De 1e vraag die jij jezelf moet stellen is: Wil ik wel in de herstelde auto opnieuw gaan rijden? Heb ik er vertrouwen in, dat er niet iets een 'opdoffer' heeft gekregen dat zich pas over X-tijd zal openbaren?
    Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar zelf was ik mijn schade auto altijd liever kwijt dan rijk in t verleden. Het uitgekeerde bedrag (plus eventuele rest inruil waarde) was meestal hoger dan wat ik ervoor terug zou krijgen bij een reguliere inruil.
    Laatst gewijzigd door robasto; 31-10-18 om 18:41.
    The desire to know is natural to all good people.

  3. #3

    Standaard re: Audi A3 -> total loss?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robasto Bekijk Berichten
    @A3Owner. De 1e vraag die jij jezelf moet stellen is: Wil ik wel in de herstelde auto opnieuw gaan rijden? Heb ik er vertrouwen in, dat er niet iets een 'opdoffer' heeft gekregen dat zich pas over X-tijd zal openbaren?
    Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar zelf was ik mijn schade auto altijd liever kwijt dan rijk in t verleden. Het uitgekeerde bedrag (plus eventuele rest inruil waarde) was meestal hoger dan wat ik ervoor terug zou krijgen bij een reguliere inruil.
    Tsja, voor zover ik kan inschatten (omdat de aanrijding niet heel hard is gegaan) zou ik het liefst de auto willen laten herstellen.

    Auto heeft net zn grote beurt gehad, nieuwe bandjes eronder enz enz.
    Maar ik kan me wel vinden in jouw antwoord, alleen vind ik die €8500 (dagwaarde) nogal laag. Ik koop daar niet snel eenzelfde A3 voor terug met de opties die ik nu heb.
    (Stoelverwarming, navigatie, trekhaak)

    Hopelijk valt er nog wat te onderhandelen, en krijg ik de dagwaarde nog wat omhoog!

  4. #4
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.080
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard re: Audi A3 -> total loss?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3Owner Bekijk Berichten
    Tsja, voor zover ik kan inschatten (omdat de aanrijding niet heel hard is gegaan) zou ik het liefst de auto willen laten herstellen.

    Auto heeft net zn grote beurt gehad, nieuwe bandjes eronder enz enz.
    Maar ik kan me wel vinden in jouw antwoord, alleen vind ik die €8500 (dagwaarde) nogal laag. Ik koop daar niet snel eenzelfde A3 voor terug met de opties die ik nu heb.
    (Stoelverwarming, navigatie, trekhaak)

    Hopelijk valt er nog wat te onderhandelen, en krijg ik de dagwaarde nog wat omhoog!
    Bedenk dat het schadebedrag gebaseerd is op kosten die de klant zou moeten betalen als hij de reparatie laat verrichten. De garage die de auto eventueel inneemt, kan het herstel (beduidend) goedkoper uitvoeren als hij het voor zichzelf doet in bijv. verloren uurtjes met wellicht nog liggende of goedkoop verkrijgbare onderdelen.
    In ieder geval zit daar dus nog wat eventueel te behalen 'winst' in voor jou.
    The desire to know is natural to all good people.

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 -> total loss?

    Zoek advertenties van vergelijkbare auto's die meer kosten, overleg facturen van recent onderhoud en reparaties.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robasto Bekijk Berichten
    Bedenk dat het schadebedrag gebaseerd is op kosten die de klant zou moeten betalen als hij de reparatie laat verrichten. De garage die de auto eventueel inneemt, kan het herstel (beduidend) goedkoper uitvoeren als hij het voor zichzelf doet in bijv. verloren uurtjes met wellicht nog liggende of goedkoop verkrijgbare onderdelen.
    In ieder geval zit daar dus nog wat eventueel te behalen 'winst' in voor jou.
    Omdat ik een verzekering heb bij Audi Financial Services, staat mn A3 nu dus ook bij een officiële Audi dealer. (Omdat ik dan ook geen eigen risico heb)
    Dat zal hier dus niet lukken lijkt me.

    Dan zou ik mn auto naar een ander schade-hersteller moeten laten slepen, maar of ik daar echt wijzer van ga worden?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Zoek advertenties van vergelijkbare auto's die meer kosten, overleg facturen van recent onderhoud en reparaties.
    Dat was ik al van plan idd, voorlopig eerst maar het oordeel afwachten en vervolgens de dagwaarde proberen op te krikken..
    Laatst gewijzigd door tom; 23-04-19 om 20:00.

  7. #7

    Standaard Re: Audi A3 -> total loss?

    @A3Owner Ik zou juist niet afwachten en alvast je contactmoment voorbereiden door te doen wat tom zei.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Audi A3 -> total loss?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    @A3Owner Ik zou juist niet afwachten en alvast je contactmoment voorbereiden door te doen wat tom zei.
    Ga ik doen, maar degene die de expertise heeft gedaan belt mij binnen 3 a 4 dagen terug met het eindoordeel zodra hij de biedingen binnen heeft gekregen van de opkopers.
    Pas dan kan er berekent worden of dat de A3 Total Loss is..

    Maar ik zal alvast wat onderzoek gaan doen, en wat rekeningen erbij pakken, auto is altijd volgens het boekje onderhouden..

  10. #9
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 -> total loss?

    Hopen op een goede afloop, uiteraard.

    Feit is helaas dat je tussen de 7/9K en rond die kilometerstand erg veel A3 1.6 TDI’s voor het uitzoeken hebt.
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2016
    Posts
    427
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Audi A3 -> total loss?

    maatje van mij had recent een aanrijding met zijn youngtimer BMW 320D 2001 370.000 dkm; gezien de km was de dagwaarde natuurlijk bijna niks. Na het overleggen van meerdere rekeningen van het laatste jaar verdubbelde de dagwaarde! Zeker de moeite waard...

  12. #11

    Standaard Re: Audi A3 -> total loss?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grollie Bekijk Berichten
    Hopen op een goede afloop, uiteraard.

    Feit is helaas dat je tussen de 7/9K en rond die kilometerstand erg veel A3 1.6 TDI’s voor het uitzoeken hebt.
    Daar heb je gelijk in, alleen kan ik er geen vinden met de opties die ik heb.
    Stoelverwarming, parkeersensoren, mistlampen voor, trekhaak, alpaca-leer interieur, navigatie..

    Ik hoop adv deze opties icm onderhoudsfacturen van afgelopen jaar, dat de dagwaarde gaat stijgen..

  13. #12
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 -> total loss?

    Je bedoelt Alcantara, neem ik aan.

    Maar als jij een bod krijgt wat gelijk ligt met de prijs van een veel kaler exemplaar kun je toch ook al een vergelijking maken?
    Laatst gewijzigd door tom; 01-11-18 om 18:59.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  14. #13

    Standaard Re: Audi A3 -> total loss?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Je bedoelt Alcantara, neem ik aan.

    Maar als jij een bod krijgt wat gelijk ligt met de prijs van een veel kaler exemplaar kun je toch ook al een vergelijking maken?
    Alcantara idd.. 😁
    Voorlopig moet ik nog afwachten wat de opkopers gaan bieden op de A3.

    Hoe hoger de dagwaarde, hoe groter de kans dan is dat ze de auto gaan herstellen.

    Ik heb geen idee hoe reëel de biedingen zijn die op deze manier gedaan worden.

    Maar als er bijvoorbeeld €3000,- geboden gaat worden, dan wil dat in mijn geval betekende €8500 (geschatte dagwaarde) - €3000 (bod opkoper) = €5500 (gelijk aan de schade die berekend is.

    Alle biedingen boven de €3500,- zou beteken dat de auto economische TL verklaard gaat worden..

  15. #14
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 -> total loss?

    Als herstellen goed gebeurt, is er niets op tegen. Je kunt m daarns sltijd inruilen, waarschijnlijk veel beter dan de deal die je nu krijgt.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  16. #15

    Standaard Re: Audi A3 -> total loss?

    Vandaag helaas te horen gekregen dat m’n A3 economisch Total loss is..
    Morgen krijg ik meer info wat betreft de uitkering (dagwaarde).

    Wat is jullie verwachting?
    - A3 Sportback 1.6 TDI Attraction
    - Alcantara Interieur
    - Stoelverwarming
    - dakrails
    - mistlampen
    - Navigatie
    - trekhaak
    - 17” Audi Bertinori velgen

    De A3 staat op 4 nieuwe banden en is volgens het boekje onderhouden.
    Teller staat op 163.000 en hij is van 2011

  17. #16

    Standaard Re: Audi A3 -> total loss?

    Nu snel op zoek naar een nieuwe A3.. 😌

  18. #17
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 -> total loss?

    Heeeft geen zin om te gokken wat de verzekeraar vindt, het gaat om wat jij er extra uit kunt slepen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  19. #18
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.902
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 -> total loss?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3Owner Bekijk Berichten
    Vandaag helaas te horen gekregen dat m’n A3 economisch Total loss is..
    Morgen krijg ik meer info wat betreft de uitkering (dagwaarde).

    Wat is jullie verwachting?
    - A3 Sportback 1.6 TDI Attraction
    - Alcantara Interieur
    - Stoelverwarming
    - dakrails
    - mistlampen
    - Navigatie
    - trekhaak
    - 17” Audi Bertinori velgen

    De A3 staat op 4 nieuwe banden en is volgens het boekje onderhouden.
    Teller staat op 163.000 en hij is van 2011

    Heb je al laten uitrekenen wat het kost om de auto zelf klaar te laten maken
    Dus het schade bedrag laten uitkeren
    En dan zelf een hersteller zoeken ?

    Je auto is economisch Total los
    Niet mechanisch

    Dat wil niet zeggen dat het kenteken in beslag is genomen
    Laatst gewijzigd door Kevin1980; 08-11-18 om 15:18.
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •