Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Factuur mobiliteitsgarantie "want geen reparatie uitgevoerd"

  1. #1
    ChronoworX's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    368
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A1 SB
    Land
    Land

    Standaard Factuur mobiliteitsgarantie "want geen reparatie uitgevoerd"

    Situatie: al jarenlang mijn Audi's in onderhoud in bij een officiële Audi garage in Gronau (net over de grens in DE). Ik geniet dus ook mobiliteitsgarantie. Vanwege storing aan de versnellingsbak wilde de A6 niet meer starten als 'ie warm was. Audi Hulp gebeld (was in NL, buiten werktijd), de wagen is toen ter plekke gestart. Hierna ben ik naar deze vaste garage gereden en daar is reparatie uitgevoerd.
    Enige dagen na de reparatie kwam het probleem weer voor (niet goed gerepareerd dus). Wagen is opdezelfde manier weer bij de vaste garage beland. Hier is nog wat afstelling uitgevoerd (coulance), maar uiteindelijk geconcludeerd dat het een hele dure bedoeling werd en ik heb de wagen weer naar huis genomen.

    Ik heb nu van de NL dealer een rekening van de tweede keer hulpverlening. De uitleg hierbij is dat de pechhulp aan de NL dealer is gefactureerd omdat dit bedrijf is ingeschakeld, want buiten werktijd. Aangezien zij niet de reparatie hebben uitgevoerd, kunnen ze naar hun zeggen deze kosten niet claimen bij Audi NL. Ze noemen dat de kosten van de eerste keer onder coulance alsnog door de NL dealer zijn genomen (heel aardig). Voor de tweede keer willen ze dat niet doen:
    Wij kunnen de claim niet indienen omdat we niets hebben gerepareerd. Mijn advies zal zijn om de factuur in te dienen bij de DE dealer aangezien deze uw dealer is geweest en de reparaties heeft uitgevoerd.
    Voor zover ik weet houdt ik me aan alle regeltjes rond de mobilitieitsgarantie (op service-intervallen naar een officiële Audi garage). Het kan toch niet zo zijn dat ik de dupe wordt omdat mijn situatie niet voorzien is? Of mis ik hier iets? Iemand een idee wat een handige tactiek is?

  2. #2
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard re: Factuur mobiliteitsgarantie "want geen reparatie uitgevoerd"

    Gewoon de rekening weigeren omdat jij aan de voorwaarden van de mobiliteitsgarantie hebt voldaan? Ik kan mij niet herinneren dat ik in de voorwaarden heb gelezen dat de reparatie moet worden uitgevoerd bij de dealer die komt opdraven voor de pechhulp. Heb het trouwens zelf meegemaakt: Pechhulp in Amsterdam maar reparatie bij de (onafhankelijke) dealer in Hoofddorp. Moest alleen de reparatie in Hoofddorp betalen.

  3. #3
    ChronoworX's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    368
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A1 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Factuur mobiliteitsgarantie "want geen reparatie uitgevoerd"

    Vanwege het uitblijven van een duidelijke reactie vanuit de NL dealer Audi NL maar gebeld. Wat blijkt: je moet de Audi hulplijn bellen van het land waar je het onderhoud laat uitvoeren. Dus omdat ik in DE zit, zou ik Audi DE moeten bellen als ik pech heb. Driewerf jammer: het staat nergens opgeschreven, in DE hebben ze dat niet gezegd en de NL dealer heeft dat na de eerste keer pech ook niet gezegd...

    Dus maar even proberen dit in DE te verhalen...

    Edit:
    De dealer heeft gelukkig besloten om de factuur zelf proberen te verhalen (waar dan ook).

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •