Pagina 3 van 10 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 182

Onderwerp: Ga jij vanaf maart 100km/h rijden?

  1. #41
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Ga jij vanaf maart 100km/h rijden?

    En dan nog heel even wachten op een nieuw kabinet.


    -Ermöglicht durch Benzin-
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  2. #42
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Ga jij vanaf maart 100km/h rijden?

    Zo rebels als ik ben heb ik me voorgenomen mij er niet aan te houden (tenzij het een trajectcontrole is). Daarbij heb ik het geluk er niet uit te hoeven overdag behalve door de stad (wat nu wel fijn is dat je er 100 mag, topkabinet).

    Maar goed, ook al wil ik me er niet aan houden..je krijgt nu dus 100km rijders op de linkerbaan, dus echt gezellig gaat het er overdag niet worden. En in de avond blaas ik gewoon. Flitsmeister aan en we zien het wel. Heb al 12 jaar geen boete gehad, dus schijnbaar doe ik toch iets goed.

  3. #43
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.082
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ga jij vanaf maart 100km/h rijden?


  4. #44
    BasBoos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    107
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS6

    Standaard Re: Ga jij vanaf maart 100km/h rijden?

    Ook ik ga me er niet aan houden. Vrachtwagens rijden ook bijna 100 tegenwoordig. Dat gaat een zooitje worden op de weg!

    VCDS HEX-NET / ODIS-S / ODIS-E VASPC / ETKA / ESLAWIN / REGIO ZEELAND - BRABANT

  5. #45

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    51
    Posts
    56
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Ga jij vanaf maart 100km/h rijden?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BasBoos Bekijk Berichten
    Ook Vrachtwagens rijden ook bijna 100 tegenwoordig. Dat gaat een zooitje worden op de weg
    Doordat snelheidsverschillen kleiner worden zal het juist veiliger worden als het tijdens de spits druk is op de weg. En de doorstroming is dan ook nog eens beter, er zijn genoeg onderzoeken die dat aantonen.

    Snap dat het buiten de spits voor sommigen lastig zal zijn om 100 te gaan rijden...


  6. #46
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ga jij vanaf maart 100km/h rijden?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo73 Bekijk Berichten
    Doordat snelheidsverschillen kleiner worden zal het juist veiliger worden als het tijdens de spits druk is op de weg. En de doorstroming is dan ook nog eens beter, er zijn genoeg onderzoeken die dat aantonen.
    Klein snelheidsverschil op zich is prima. De nationale ramp anno 2020 (op drie/vier/vijfstrooks snelwegen) is echter het hardnekkig weigeren rechts te rijden waar je kunt* gecombineerd met autistisch op de zuinigste snelheid op de cc zonder ooit gas bij of gas los. Hierdoor wordt het alsnog gevaarlijk en stroperig, want bumperkleven, rechts inhalen, dubieuze in/uitvoegacties, snijden*2, ergo het wordt allemaal te weinig flexibel.

    * groepen die zich hier meer dan gemiddeld schuldig aan maken: alle volvo’s, mannen tussen de 55 en 75, hoofddoekjes, kleine oude Franse autootjes, Belgen, vrouwen tussen de 25 en 45.

    *2 ik beken dat ik me er allemaal wel eens schuldig aan maak in een slechte bui alhoewel ik zelden te hard rijd en dat spijt me.
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  7. #47

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Ga jij vanaf maart 100km/h rijden?

    M.a.w. 90% van de weggebruikers :'(

  8. Ad
  9. #48
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ga jij vanaf maart 100km/h rijden?

    Gewoon niet meer na zaterdagmiddag 17:00 de weg op .....
    Dan kom je die 90% ook niet meer tegen
    Vanaf zondagavond een uurtje of 22:00 is het weer te doen op de weg


    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  10. #49
    AudiRS5's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    259
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Ga jij vanaf maart 100km/h rijden?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grollie Bekijk Berichten
    * groepen die zich hier meer dan gemiddeld schuldig aan maken: alle volvo’s, mannen tussen de 55 en 75, hoofddoekjes, kleine oude Franse autootjes, Belgen, vrouwen tussen de 25 en 45.
    Haha, je slaat de spijker op de kop! Altijd als ik er rechts lang rij kijk ik even naar de categorie die aan het auto rijden is. Hier moet meer op gehandhaafd worden vind ik!
    Audi RS5

  11. #50

    Standaard Re: Ga jij vanaf maart 100km/h rijden?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grollie Bekijk Berichten
    * groepen die zich hier meer dan gemiddeld schuldig aan maken: alle volvo’s, mannen tussen de 55 en 75, hoofddoekjes, kleine oude Franse autootjes, Belgen, vrouwen tussen de 25 en 45.
    Op het traject dat ik rij is 95% dat dit doet Duits. Niks Nederlanders - bijna allemaal Duitsers. NUR LINKS geldt voor onze oosterburen..
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  12. #51
    Blue Whale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Leeftijd
    60
    Posts
    1.365
    Kudos
    46
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Ga jij vanaf maart 100km/h rijden?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Op het traject dat ik rij is 95% dat dit doet Duits. Niks Nederlanders - bijna allemaal Duitsers. NUR LINKS geldt voor onze oosterburen..
    Is ook mijn ervaring op de duitse Autobahn. 😀
    Audi A6 Avant 3.0 TFSI Quattro S-tronic Hartog Tuned Mijn voorsteltopic
    Voorheen: 2011-2016 B7 Limo 2.0TFSI Quattro Tiptronic

  13. #52
    Jan de Jong's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Posts
    122
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Ga jij vanaf maart 100km/h rijden?

    .....
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Jan de Jong; 06-03-20 om 22:58.

  14. #53
    Jan de Jong's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Posts
    122
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Talking Re: Ga jij vanaf maart 100km/h rijden?

    .....
    Laatst gewijzigd door Jan de Jong; 06-03-20 om 23:15.

  15. #54
    wazzup01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    3.304
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Ga jij vanaf maart 100km/h rijden?

    Ach mijn woon werk is door de befaamde Leeghwater brug al een Hel. Dus nu 100, ach zal niet het verschil gauw merken. In de spits redt je de 100 sowieso al niet omdat het gewoon te druk is, je staat stil op plaatsen waar wegen bij elkaar komen en men moet weven omdat men elkaar het licht in de ogen niet gunt. Kortom ik vind het nu al knap als ik eens de 100 kan aantikken. Vanwege al deze problemen heb ik een achteraf route gevonden waarbij het merendeel van de route over N wegen gaat (en pondje erbij) om de files bij de Leeghwater brug zowel heen als terug te vermijden.

    Voor de langere ritjes buiten de spits om ach, bij deze ritjes hield ik me nu ook al niet aan de snelheid (max +10) en zal dit waarschijnlijk wel blijven doen (behalve op de bekende traject controle trajecten).
    Waar een wil is, is een weg.
    Maar waar een weg is, hoef ik niet te willen.

  16. #55
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ga jij vanaf maart 100km/h rijden?

    Kleine tip voor iedereen hier
    Afgelopen week werd bekend dat Rijkswaterstaat eerder begint met het onthullen van de nieuwe borden
    Onze minister heeft te kennen gegeven
    Dat zodra de borden onthult zijn deze rechtsgeldig zijn
    Zo staat het immers in de wet beschreven
    Dus denk ik niet
    Ach ik heb nog 2 dagen
    Want bij een controle ben je gewoon een sponsor van deze legendarische stikstof crisis

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  17. #56
    Chester's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    52
    Posts
    128
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Ga jij vanaf maart 100km/h rijden?

    Wat ik het meest irritant vind is dat het gepeupel wordt overgehaald te denken dat het ook maar iets aandraagt aan het CO2 verhaal. Ten eerste is klimaatverandering al miljoenen jaren aan de gang en was groenland ooit al eens groen, ten tweede is deze snelheidsverlaging minder dan een druppel op een gloeiende plaat en dus voornamelijk een politieke beslissing en als laatste; sinds de jaren 70 roep ik al dat de waterstofmotor ontwikkelt moet worden. Dat begrijpt een kind nog. Ondertussen zijn alle duracel-geiten in zo'n batterij gestapt. Niet omdat het de beste oplossing is(die accu's zijn nog 100 maal meer vervuilend dan een heel auto-leven van CO2 uitstoot) maar de reden dat waterstof nog steeds niet is uitontwikkeld omdat het grote geld van de oliebonzen dit tegenhield. Tenslotte is dat slecht voor (hun) economie en dat is toch een prachtig stokpaardje om het gepeupel in het gareel te houden. Bah. Overigens, ik mag hooguit 80 naar mijn werk, dus 100 km/h ga ik ook aan meedoen
    Laatst gewijzigd door Chester; 08-03-20 om 13:50.
    Tot 2012: A3 Sportback Attraction Pro Line Business 1.8 TFSI Condor grijs. (2011) Hartog Tuning: 218 PK
    Vanaf 12/19: A5 Sportback 2.0 TFSI (190PK) S-line (2017) Hartog Tuning: 260 PK

  18. #57

    Standaard Re: Ga jij vanaf maart 100km/h rijden?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chester Bekijk Berichten
    (die accu's zijn nog 100 maal meer vervuilend dan een heel auto-leven van CO2 uitstoot)
    Gaarne één betrouwbare, feitelijke en niet-subjectieve bron voor deze populistische uitspraak.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  19. #58
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.337
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Ga jij vanaf maart 100km/h rijden?

    De grondstof voor accu's, Koper, nikkel, lithium en kobalt komen niet vanzelf naar boven.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  20. #59
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.082
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ga jij vanaf maart 100km/h rijden?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Gaarne één betrouwbare, feitelijke en niet-subjectieve bron voor deze populistische uitspraak.
    Als je de vraag zo stelt én iedereen houdt zich er aan, dan krijg je geen antwoord.
    ' Niet- subjectief' wordt hier niet aan gedaan.

    Accu-productie is een zéér smerige aangelegenheid (sorry, geen bron, het is gewoon zo), oliewinning en raffinaderijen zijn bloemetjes- fabrieken en olietankers zijn al jaren zeilschepen.
    Go oil, go!

  21. #60

    Standaard Re: Ga jij vanaf maart 100km/h rijden?

    Vreemde reacties hier ... begint eigenlijk al met de vraag of je dat gaat doen.
    Feitelijk ben je het verplicht, er staat niet voor niks zo'n bord langs de weg, zeg maar.
    Beetje vreemd dat mensen "er voor kiezen" zich er niet aan te houden, beetje stoerdoenerij in mijn ogen.
    Als je dat stug volhoud, kan het een dure hobby worden volgens mij, of loop je het erger op.

    Ik rijd redelijk veel (ongeveer 35k per jaar) en doe dat op wegen die nu nog verschillende snelheden kennen.
    Straks dus niet meer. In de meeste gevallen zal me dat niet veel tijd gaan schelen, in een enkel geval wel, maarja, dat is dan maar zo.
    Ik win de tijd wel terug aan de benzinepomp, mijn auto loop vele malen zuiniger rond de 100 dan bij 120 of 130, zal me zomaar 100km op een tank gaan schelen.

    Ik houd me nu ook altijd al aan de snelheid, en dat gaan prima. Uiteraard wel met marge; 100 = 103, 120=123 en 130 = 134
    Wat me daarbij wel opvalt;
    Bij 100 (103) wordt ik alleen maar ingehaald
    Bij 120 (123) rijd ik netjes tot vlot mee
    Bij 130 (134) ben ik een ware linkerbaan terreur-coureur

    Heb soms het gevoel dat heel NL een beetje snelheidslimiet moe is en maar overal 115 gaat rijden ...
    Uitzondering; Trajectcontrole A2, daar houd iedereen zich netjes aan de snelheid en rijd het over het algemeen keurig door.
    Alleen jammer van het notoire linksrijden daar als je 0,01 km/u harder gaat dan je voorganger.

    In my defense; Ik rijd wel ALTIJD op adaptive cruise control, heerlijke optie.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

Pagina 3 van 10 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •