Pagina 9 van 10 EersteEerste ... 5678910 LaatsteLaatste
Resultaten 161 tot 180 van de 182

Onderwerp: Ga jij vanaf maart 100km/h rijden?

  1. #161
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.524
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ga jij vanaf maart 100km/h rijden?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reggy Bekijk Berichten
    Is een klein beetje afhankelijk van je rijstijl natuurlijk, maar om de hardrijders uit deze illusie te halen (waar ikzelf wellicht ook onder val) heeft de klpd dit trucje al een tijdje door en zetten ze hun portofoons uit tijdens car meetings ed.

    Conclusie, Flitsmeister doet goed zijn werk en heeft het laten inbouwen van Blu eye twv een dikke €1000,- + (voor mij) weinig toegevoegde waarde.
    Precies mijn gedachte.
    Daarom ook mijn eerdere vragen.

    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  2. #162
    Jan de Jong's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Posts
    122
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Ga jij vanaf maart 100km/h rijden?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reggy Bekijk Berichten
    Is een klein beetje afhankelijk van je rijstijl natuurlijk, maar om de hardrijders uit deze illusie te halen (waar ikzelf wellicht ook onder val) heeft de klpd dit trucje al een tijdje door en zetten ze hun portofoons uit tijdens car meetings ed.

    Conclusie, Flitsmeister doet goed zijn werk en heeft het laten inbouwen van Blu eye twv een dikke €1000,- + (voor mij) weinig toegevoegde waarde.
    Zo heeft iedereen zijn mening/visie. Ik rijd graag (flink door en betaal daarvoor de Target Blu Eye, de Stinger en zo nodig de bon. Ik wil nog toevoegen, dat de Target Blu Eye al waarschuwt, voordat de KLPD je in het snotje heeft en dus voordat zij communiceren via C2000.

  3. #163
    Jan de Jong's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Posts
    122
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Ga jij vanaf maart 100km/h rijden?

    Voor diegene, die overwegen een Stinger te kopen (Card pakket + Fiber Laser). Er is nu een aanbieding, geldig tot 15-01-2021, zolang de voorraad strekt. Kijk op https://nl.stinger.com/Card/
    PS. hierbij komen nog wel de kosten voor het inbouwen +/- €300-
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Jan de Jong; 18-12-20 om 17:25.

  4. #164

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    712
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Ga jij vanaf maart 100km/h rijden?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duckati Bekijk Berichten
    actieradius-stress?
    Ha, ha. Nederland is te klein om daar last van te krijgen.
    Nee, rustig rijden want er is geen geld meer om de kWh-tjes te kunnen betalen.

  5. #165
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Ga jij vanaf maart 100km/h rijden?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caravaca de la Cruz Bekijk Berichten
    Ha, ha. Nederland is te klein om daar last van te krijgen.
    Is de werkelijke actieradius van een E-tron, bij normaal gebruik, voldoende om van Groningen naar Maastricht te rijden?
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.


  6. #166

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    712
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Ga jij vanaf maart 100km/h rijden?

    Met een E-tron 55 wel; met mijn E-tron 50 is dat wat krap, maar daar heb je snelladers voor.
    Ik zou tijdens een plasje, broodje, koffie en pootjes strekken dus wel even bijladen. Op mijn leeftijd hoef ik die afstand niet binnen 2 uur af te leggen. Die tijd heb ik gehad...

    Maar de hogere actieradius van een 55 ten op zichte van een 50 rechtvaardigt -voor mij- niet de 10000 euro meerprijs. Voor dat geld kan ik heel vaak bij Ionity laden. En heel veel broodjes eten...

  7. #167

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2020
    Leeftijd
    44
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Ga jij vanaf maart 100km/h rijden?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kevin1980 Bekijk Berichten
    Even voor mijn idee,

    Ben jij die gene die toetert en lichtsignalen geeft?



    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Hoi, sorry, tijdje geleden alweer. Maar yep: 2 lichtsignalen, bij uitblijven van respons is de derde keer de aanhoudende "goedemorgen/hoe was je vakantie?" claxon aka "scheepshoorn" totdat ie opschuift. Werkt altijd. Heb een hekel aan die slakken op de linkerstrook, hou gewoon de lesmethode aan en ga rechts rijden als je niet wilt sprinten! Nietwaar?

  8. Ad
  9. #168
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ga jij vanaf maart 100km/h rijden?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AncientViking Bekijk Berichten
    Hoi, sorry, tijdje geleden alweer. Maar yep: 2 lichtsignalen, bij uitblijven van respons is de derde keer de aanhoudende "goedemorgen/hoe was je vakantie?" claxon aka "scheepshoorn" totdat ie opschuift. Werkt altijd. Heb een hekel aan die slakken op de linkerstrook, hou gewoon de lesmethode aan en ga rechts rijden als je niet wilt sprinten! Nietwaar?
    Dan is het maar goed dat je nog nooit achter me hebt gereden

    Je hebt het over aso gedrag toch?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  10. #169
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Ga jij vanaf maart 100km/h rijden?

    mijn motto is
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  11. #170
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ga jij vanaf maart 100km/h rijden?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny boy Bekijk Berichten
    mijn motto is
    Ben het helemaal met je eens J
    Echter mag je op de NL wegen langzamer rijden dan max is toegestaan
    Dus wat is dan het probleem?

    Ik denk dat het probleem bij ons zelf ligt
    We worden met z'n alleen steeds gehaaster
    En we zijn steeds vaker op onze spreekwoordelijke "pik" getrapt
    Spontaan ergens een bakkie koffie drinken is er veelal niet meer bij
    Want?
    Door ons overvolle leven moet dat gepland worden
    Iets waar ik persoonlijk de pest in heb

    Nee denk dat we de problemen veel al bij ons zelf moeten zoeken
    En onszelf eens afvragen

    Wat is nou aso?
    En wat is nou te langzaam?
    Of wat is te lang op de linkerbaan?

    Volgens mij was het de ANWB die ooit eens een proef heeft gedaan over tijdwinst
    Als je van oost naar west over de A1 rijdt
    Meende dat er maar 5 of 10min in zat

    Zal het eens op zoeken

    Edit: niet het voorbeeld wat ik zocht
    Maar wel een mooie uitleg en rekensom

    https://www.dirkdebaan.nl/te-hard-rijden-geen-zin.html

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door Kevin1980; 30-08-21 om 17:42.
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  12. #171

    Standaard Re: Ga jij vanaf maart 100km/h rijden?

    Leuk linkje, en ik ben het eens met de strekking. Wat echter niet wordt meegenomen (en dat kan haast niet) is de gemiddelde snelheid van een rit. Als ik naar Groningen rij vanuit Arnhem ben ik bijna 200km onderweg. Als ik 100km/u rijd, dan rijd ik gemiddeld deur-tot-deur zo'n 90km/u. Rij ik 130, dan is de gemiddelde snelheid hoger, maar niet veel: misschien 95km/u.

    Per saldo is de tijdwinst dan maar 7 minuten:
    200km/90km/u = 2 uur en 13 minuten vs 200km/95km/u = 2 uur en 6 minuten

    En dan praat ik over 130 rijden waar 130 kan, ook al mag je er maar 100. En over een afstand van 200km. Het verbruik is dan 40% hoger, terwijl de winst 133 vs 126 minuten is (6%).

    (veel) harder dan 100 rijden is echt onzin, levert je niks op behalve stress en een hoge brandstofrekening. Uitzondering: ECHT veel harder rijden (150+) en over lange afstand, op lege wegen (A6 Lelystad, Duitsland).
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  13. #172

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    51
    Posts
    56
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Ga jij vanaf maart 100km/h rijden?

    Door de week ga ik altijd op fiets naar het werk, als we in het weekend op pad gaan heb ik meestal geen haast en gaat de auto op de snelweg op de cruise control rond de 105kmh.

    Dit weekend nog op en neer geweest naar Amsterdam, verbruik bij die snelheid slechts 4,5 l/100 km. Inhalen duurt soms wat langer en ga echt wel vlot naar rechts als er een gat is maar ik laat me niet opjagen.

    Prima als iemand veel harder wil rijden maar ik vind niet dat ik daardoor ook nog harder moet of maar achter iemand moet blijven rijden die langzamer rijdt dan ik wil.

  14. #173
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Ga jij vanaf maart 100km/h rijden?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Leuk linkje, en ik ben het eens met de strekking. Wat echter niet wordt meegenomen (en dat kan haast niet) is de gemiddelde snelheid van een rit. Als ik naar Groningen rij vanuit Arnhem ben ik bijna 200km onderweg. Als ik 100km/u rijd, dan rijd ik gemiddeld deur-tot-deur zo'n 90km/u. Rij ik 130, dan is de gemiddelde snelheid hoger, maar niet veel: misschien 95km/u.

    Per saldo is de tijdwinst dan maar 7 minuten:
    200km/90km/u = 2 uur en 13 minuten vs 200km/95km/u = 2 uur en 6 minuten

    En dan praat ik over 130 rijden waar 130 kan, ook al mag je er maar 100. En over een afstand van 200km. Het verbruik is dan 40% hoger, terwijl de winst 133 vs 126 minuten is (6%).

    (veel) harder dan 100 rijden is echt onzin, levert je niks op behalve stress en een hoge brandstofrekening. Uitzondering: ECHT veel harder rijden (150+) en over lange afstand, op lege wegen (A6 Lelystad, Duitsland).
    Berekening vanuit een aanname, als ik 130 ga rijden over 200 km heb ik een gemiddelde van 105, met 100 rijden haal je geen 90 gemiddeld, daar ga je al uit van minimaal 105 rijden vermoed ik.
    Dan zijn de cijfers anders tussen zeg maar 86 en 105 des te harder is wel progressief, het gemiddelde gaat wel omhoog maar het verschil gaat wel groter worden.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  15. #174

    Standaard Re: Ga jij vanaf maart 100km/h rijden?

    Aanname op basis van ervaring . Maar wat je zelf al zegt, 105 gemiddeld over 200km bij 130 rijden is ronduit sneu. Dat betekent dat je eigenlijk het overgrote deel (ver) onder de 100 zit.

    Ik rij elk weekend op en neer van Arnhem naar Alphen (105km) en doe daar consequent 1 uur en 7 minuten over. Dat is gemiddeld 94km/u. Rij ik naar Delft (130km), dan ben ik 1 uur en 20 minuten onderweg. Pak-em-beet 97km/u gemiddeld. Dit nu al 3 jaar en de tijden verschillen nauwelijks. Het "record" staat op 53 minuten in een noodgeval, dat kwam neer op 118km/u gemiddeld. Maar, toen reed ik >170 waar 't ook maar even kon.

    En ja, 100 is het dan niet, daar heb je wel gelijk in. Tussen 105 en 110 op de teller, dus tussen 100 en 105 op de GPS, cruise control aan, en gaan. Feit is wel dat alles daarboven een ENORME toeslag voor 't verbruik geeft, in de diesel letterlijk van 1:18 naar 1:12.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  16. #175
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.082
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ga jij vanaf maart 100km/h rijden?

    Niet iedereen is geïnteresseerd in reistijd en verbruik. Het afblaffen van medeweggebruikers middels claxonneren, bumperkleven, middelvingers, lichtsignalen e.d. en regelmatig keihard accelereren om vervolgens keihard op de rem te mogen, is een hele fijne uitlaatklep.
    Het komt de sfeer thuis (hopelijk...) ten goede. Hond, kinderen en vrouw, niet noodzakelijk in die volgorde, varen er wel bij.
    Je kunt daarvoor naar de sportschool, maar dat kost inspanning, is niet anoniem en je loopt het gevaar dat er onder douche toch gegniffeld wordt.

    Heb ik wel 's horen zeggen ....

  17. #176
    Edwinaudi's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2020
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ga jij vanaf maart 100km/h rijden?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3165 Bekijk Berichten
    Ik ben best een relaxte rijder maar soms kan ik mij van binnen wel opwinden. Helemaal als je bij een verkeerslicht links voorsorteert en er op het laatste moment nog een auto van de rechterbaan naar links gaat en vervolgens zo langzaam optrekt dat auto's in de rechterbaan hem rechts passeren.
    Of er gaat zo'n eco hok (bijvoorbeeld een Picanto eco) heel stoer links staan en dan ook op een eco manier wegrijden. Blijf lekker rechts met zo'n ding.
    Groeten Edwin

  18. #177
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Ga jij vanaf maart 100km/h rijden?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Edwinaudi Bekijk Berichten
    Of er gaat zo'n eco hok (bijvoorbeeld een Picanto eco) heel stoer links staan en dan ook op een eco manier wegrijden. Blijf lekker rechts met zo'n ding.
    Ik sta ook altijd links en trek op eco op. niet iedereen heeft haast.
    Als ik rechts ga staan krijg ik altijd vreemde figuren naast me die iets willen. Waar ik overigens nooit op reageer.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  19. #178
    Edwinaudi's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2020
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ga jij vanaf maart 100km/h rijden?

    Op een eco manier met een S4 wegrijden of met zo'n opgevoerde 3 cilinder zit nogal een verschil in. Ik heb een 1.8 tfsi en ik rij ook vrij rustig weg maar gaat stiekem toch best vlot.
    Groeten Edwin

  20. #179
    Jan de Jong's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Posts
    122
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Talking Re: Ga jij vanaf maart 100km/h rijden?

    Ik lees over tijdwinst, gemiddelde snelheid en brandstofverbruik.
    Allemaal prima, maar er ook nog zoiets als lekker gas geven (waar 't kan) en de Milltek uitlaat horen brullen. Zal 't verbruik (1:10) mij een worst wezen 😎
    Laatst gewijzigd door Jan de Jong; 02-09-21 om 21:15.

  21. #180
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Ga jij vanaf maart 100km/h rijden?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan de Jong Bekijk Berichten
    Ik lees over tijdwinst, gemiddelde snelheid en brandstofverbruik.
    Allemaal prima, maar er ook nog zoiets als lekker gas geven (waar 't kan) en de Milltek uitlaat horen brullen. Zal 't verbruik (1:10) mij een worst wezen 😎
    Lijkt me een antwoord van iemand die aan de grens woont?

    Er is zoveel opgebroken hier op het moment dat ik met een scooter sneller ben de laatste tijd, de S4 komt niet tot zijn recht de afgelopen weken, maar goed, V8 automaat gaat denk ik niet snel vervelen, ondanks de lage snelheid. En dan heb ik er gewoon 2!
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

Pagina 9 van 10 EersteEerste ... 5678910 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •