Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Voorwaarden fabrieksgarantie?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    67
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Voorwaarden fabrieksgarantie?

    Hoi allemaal,

    Ik heb sinds kort een A4 2.0 TFSI Black Edition, uit maart 2018. Op deze auto zit nog tot maart 2023 (of 100.000 km), AUDI fabrieksgarantie. Zonet de voorwaarden doorgelezen, maar wat ik wilde weten, staat er niet in (volgens mij).

    Mijn vraag is: ben ik verplicht om in deze garantieperiode het onderhoud uit te laten voeren door de dealer, of mag dat ook een niet merk gebonden (BOVAG) garage zijn?
    (Ik heb wel gelezen dat er originele Audi onderdelen gebruikt moeten worden, maar dat is geen probleem.)

    Andere vraag: kan het digitale onderhoudsboekje alleen ingevuld worden door de dealer?

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2015
    Leeftijd
    53
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Voorwaarden fabrieksgarantie?

    Het digitale boekje kon Vag techniek na het onderhoud ook invullen bij mijn a6,met behoud van audi plus garantie.
    De mobiliteitsgarantie van Audi vervalt dan wel volgens mij.
    Laatst gewijzigd door everlast; 01-03-20 om 11:08.

  3. #3
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.786
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorwaarden fabrieksgarantie?

    Ik heb eenzelfde garantie en mij werd verteld dat de garantie meer onbesproken is als het onderhoud bij de dealer is gedaan. Je moet het zo zien, je moet ze ook geen stok geven om mee te slaan. Stel je doet je onderhoud ergens anders en je claimt een nogal flinke garantiepost dan zullen ze deze eerder weigeren in de hoop dat je het laat zitten. Het ligt dan aan jou om er iets groters van te maken. Gaat het om een gebarsten turboslang dan zullen ze niet 123 moeilijk doen, maar claim je een totale motorrevisie, geloof mij maar dat ze het weigeren.
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  4. #4

    Standaard Re: Voorwaarden fabrieksgarantie?

    Mag ook gewoon elders zolang die garage volgens Audi specificaties werkt. Alle dealers die anders beweren willen gewoon geld harken. Mobiliteitsgarantie vervalt dan inderdaad wel, die vervalt zelfs als je je Audi bij een vw dealer laat onderhouden.
    Laatst gewijzigd door Nenna; 01-03-20 om 13:36.

  5. #5
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.786
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorwaarden fabrieksgarantie?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Mag ook gewoon elders zolang die garage volgens Audi specificaties werkt. Alle dealers die anders beweren willen gewoon geld harken. Mobiliteitsgarantie vervalt dan inderdaad wel, die vervalt zelfs als je je Audi bij een vw dealer laat onderhouden.
    En welke garages zijn dat? Is Hans Sloot er zo eentje (waar ik altijd heen ga met mijn R's)? Ik heb namelijk een hele nare ervaring gehad met importeurs/garantie/onderhoud bij anderen. Zelfs bij Radar ermee op tv geweest. Uiteindelijk verhaal was dat ik niks vergoed kreeg.
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen


  6. #6

    Standaard Re: Voorwaarden fabrieksgarantie?

    Geen idee, ken hem niet, alleen van naam. Als hij kan aantonen dat hij Audi specificaties/richtlijnen volgt zou dat voldoende moeten zijn. Dat staat ook ergens in voorwaarden op die manier. Maar goed, we weten allemaal hoe stealers zijn..

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •