Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 24

Onderwerp: Schade ontdekt bij mijn net opgehaalde occasion

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2019
    Leeftijd
    58
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Schade ontdekt bij mijn net opgehaalde occasion

    Goedemiddag, december 2019 kon ik mijn occasion Audi A8 bij de Audi Dealer afhalen, een mooie A8 50 TDI van 2 jaar oud (ex-demo, 30.000km gelopen). Na de afhandeling rij ik naar huis en sta een half uurtje later even mijn auto van buiten te bewonderen en zie Toit mijn verbazing dat mijn mooie 20" gegoten lichtmetalen velgen Audi Sport in "5-arm turbine "-design beschadigd zijn, Alle 4! Ik heb gelijk een Whatsapp aan de verkoper gestuurd met foto’s waarop geen antwoord. Nu heb ik de dealer gebeld omdat er nog een paar meer gevalletjes waren (radio en telefoon werkt niet (geluid) automaat schakelt laat door) en ik dit graag gerepareerd wil hebben, de werkplaats planner mijn verhaal uitgelegd, en de bewuste Whatsapp met foto’s nog even re-replied aan de verkoper waarop ik een antwoord kreeg: “Beste Bob, de velgen kunnen we niets mee doen. Zoals reeds aangeven we leveren de auto altijd af zoals door de klant gezien. Ik begreep van H. dat hij dit al al gemeld” Behalve het feit dat H. niets gemeld had denk ik dat ik bij een 2 jaar oude occasion van €80.000 wel mag verwachten dat alles in orde is. Wie heeft dit ook meegemaakt of heeft hier voor mij een zinnig advies over. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Gegroet, Bob
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door BobA8; 04-04-20 om 10:28.

  2. #2
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard re: Schade ontdekt bij mijn net opgehaalde occasion

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BobA8 Bekijk Berichten
    Goedemiddag, december 2018 kon ik mijn occasion Audi A8 bij de Audi Dealer afhalen, een mooie A8 50 TDI van 2 jaar oud (ex-demo, 30.000km gelopen). Na de afhandeling rij ik naar huis en sta een half uurtje later even mijn auto van buiten te bewonderen en zie Toit mijn verbazing dat mijn mooie 20" gegoten lichtmetalen velgen Audi Sport in "5-arm turbine "-design beschadigd zijn, Alle 4! Ik heb gelijk een Whatsapp aan de verkoper gestuurd met foto’s waarop geen antwoord. Nu heb ik de dealer gebeld omdat er nog een paar meer gevalletjes waren (radio en telefoon werkt niet (geluid) automaat schakelt laat door) en ik dit graag gerepareerd wil hebben, de werkplaats planner mijn verhaal uitgelegd, en de bewuste Whatsapp met foto’s nog even re-replied aan de verkoper waarop ik een antwoord kreeg: “Beste Bob, de velgen kunnen we niets mee doen. Zoals reeds aangeven we leveren de auto altijd af zoals door de klant gezien. Ik begreep van H. dat hij dit al al gemeld” Behalve het feit dat H. niets gemeld had denk ik dat ik bij een 2 jaar oude occasion van €80.000 wel mag verwachten dat alles in orde is. Wie heeft dit ook meegemaakt of heeft hier voor mij een zinnig advies over. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Gegroet, Bob
    Mja, met velgen krijg je toch het welles nietes verhaal. Het blijft een occasion en velgen zijn nu eenmaal gevoelig voor schade. Ook kan het zomaar zijn dat ze je beschuldigen van het feit dat je dat zelf gedaan hebt. Denk dat dit echt een coulance verhaal wordt.

    Voor wat betreft de radio/telefoon en je automaat...dat ligt eerder aan de garantie afspraken die je met hun hebt gemaakt. Maar goed kans dat als je hebt af lopen dingen dat je de garantie er vanaf hebt gepraat. Alles valt of staat met de afspraken die je met elkaar hebt gemaakt.
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2019
    Leeftijd
    58
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard re: Schade ontdekt bij mijn net opgehaalde occasion

    Hi, dank voor je antwoord, de radio en automaat ben ik niet zo bang voor, heb volledige garantie, het zou echter wel knap zijn dat ik binnen een half uur na het ophalen al mijn velgen zou beschadigen, afwachten dan maar.....

  4. #4
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard re: Schade ontdekt bij mijn net opgehaalde occasion

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BobA8 Bekijk Berichten
    Hi, dank voor je antwoord, de radio en automaat ben ik niet zo bang voor, heb volledige garantie, het zou echter wel knap zijn dat ik binnen een half uur na het ophalen al mijn velgen zou beschadigen, afwachten dan maar.....
    Men heeft er maar een paar seconde voor nodig om het voor elkaar te krijgen, maar ik begrijp je punt helemaal. Nogmaals, het zijn helaas gebruikersonderdelen die gevoelig zijn voor schade. Het zou wel heel erg vergezocht zijn dat ze de velgen tijdens het 'rijklaar' maken omgewisseld hebben voor de huidige. Wel goed gekeken tijdens je aankoop of was je verblind door de schoonheid van de A8

    edit: schade is wel heel minimaal...zou dus kunnen dat je er overheen gekeken hebt?
    Laatst gewijzigd door SQ5R8; 03-04-20 om 18:34.
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2019
    Leeftijd
    58
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Schade ontdekt bij mijn net opgehaalde occasion

    verblind door de schoonheid, en leuk gesprek met de verkoper, en "come on', ben hier bij de dealer, niet bij een 3e rangs autohandelaar, dus ook niet heel alert, rij al tig jaren 60.000km per jaar, schadevrij en ben nogal alert op mijn velgen, kan goed 3 jaar in een auto rijden zonder 1 schade aan mijn velgen of wat dan ook.... Ik heb er absoluut overheen gekeken, naast slechts een half uur in de auto gereden te hebben toen ik het ontdekte waren het alleen maar snelweg kms en daarbij, deze A8 gaat wel heel snel piepen bij parkeren en met je velgen te dicht bij de stoep komen, maar effin, maandag ben ik er voor de overige reparaties, afwachten maar.... had zelf al even gevraagd bij bandenwissel naar winterbanden bij mijn Profile Tyrecenter om de hoek, maar dit was geen gespoten velg, bla bla, 200 euro per velg reparatie....


  6. #6
    Martin_M's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2006
    Posts
    119
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Schade ontdekt bij mijn net opgehaalde occasion

    Dealer of niet, het blijft een aankoop van een gebruikte auto met mogelijk de bekende gebruikssporen. De aankoopprijs doet hierbij niet toe.
    Je hebt zelf natuurlijk ook een onderzoekplicht waarbij je naar dit soort zaken moet kijken.

    Zelf ben je heel alert op schade en je velgen maar omdat je bij aankoop "niet heel alert" was moet de dealer dit maar oplossen. De beschadiging op de eerste foto is toch heel duidelijk zichtbaar.
    Ik snap dat het zuur is maar ik zou niet verwachten dat ze het zomaar herstellen, defecten natuurlijk wel.
    Laatst gewijzigd door Martin_M; 04-04-20 om 10:33.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2019
    Leeftijd
    58
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Schade ontdekt bij mijn net opgehaalde occasion

    Goed nieuws, na wat heen en weer gekat via Whatsapp in de strekking van "Audi dealer" of "3e langs handelaar" en het feit met half uur na ophalen gezien kwam hetvolgende bericht van de Audi Dealer: "Aangezien ik geen tijd en zin heb in eeuwenlange discussies zal ik R. (werkplaatsplanning) opdracht geven ze te laten herstellen." Niet met veel enthousiasme maar mijn velgen worden gedaan, nu maar hopen dat de rest van de mankementjes ook naar behoren worden opgelost.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Schade ontdekt bij mijn net opgehaalde occasion

    Lucky bastard

  10. #9
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Schade ontdekt bij mijn net opgehaalde occasion

    Kijk, das heel netjes opgelost. Denk dat alles valt of staat bij de houding die je geeft. Dan rest mij nog te zeggen: heel veel plezier met je A8, al had ik die plezier ook wel gewillen dmv wat foto's ervan haha
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  11. #10
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Schade ontdekt bij mijn net opgehaalde occasion

    Idd geluksvogel!

    Zou zelf ten eerste al afstappen van de communicatie via whats app
    Foto's sturen prima
    Maar het blijft een gevoels kwestie
    Denk hierbij aan emoties en liefde

    Of je nou dealer bent of een 3de rangs handelaar doet er niet toe
    Het gaat om de afspraken die je bij de aankoop maakt
    Persoonlijk had je van mij de kat in de zak gekregen
    Zoals eerder gezegt
    Had je dit ook makkelijk zelf kunnen overkomen
    Snelweg of niet
    Je rijdt vanzelf ergens de bewoonde wereld in met stoepranden

    Mijn caddy bj 2019 model 2020 zit ik ook rond om met sensoren
    Maar stoepranden vindt hij niet
    (kan bij een A8 natuurlijk wel zo zijn dat weet ik niet )

    Maar goed
    Je hebt straks 4 gerepareerd velgen

    Voor je de auto ophaalt wel effe goed kijken of je geen krassen ziet
    Zou jammer zijn van het werk wat eraan gedaan is



    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  12. #11
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Schade ontdekt bij mijn net opgehaalde occasion

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BobA8 Bekijk Berichten
    Goed nieuws, na wat heen en weer gekat via Whatsapp in de strekking van "Audi dealer" of "3e langs handelaar" en het feit met half uur na ophalen gezien kwam hetvolgende bericht van de Audi Dealer: "Aangezien ik geen tijd en zin heb in eeuwenlange discussies zal ik R. (werkplaatsplanning) opdracht geven ze te laten herstellen." Niet met veel enthousiasme maar mijn velgen worden gedaan, nu maar hopen dat de rest van de mankementjes ook naar behoren worden opgelost.
    Verregaande coulance van deze dealer! Complimentje waard. Waarmee je je credits zo te horen wel meteen opgebruikt hebt. Hoop niet dat je de dealer in de toekomst nog nodig hebt om een stapje harder voor je zetten.
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  13. #12

    Standaard Re: Schade ontdekt bij mijn net opgehaalde occasion

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BobA8 Bekijk Berichten
    200 euro per velg reparatie....
    Een auto van 80K rijden en een eigen fout (schade over 't hoofd gezien) komt je op 800 euro extra (maximaal, als dat 't al wordt), vervolgens dat proberen op je dealer te verhalen vind ik niet heel netjes.

    Erg aardig van ze dat het voor je oplossen. Vergeet niet dat ze niet 80.000 euro winst maken - die auto heeft ze ook geen 1500 euro inruil gekost, maar wel een tikkie meer.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  14. #13
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Schade ontdekt bij mijn net opgehaalde occasion

    Bij de velgendokter in Uden betaal je 75 euro per velg. Vind 200 euro best duur
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  15. #14
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Schade ontdekt bij mijn net opgehaalde occasion

    Neem aan dat het dan voor gespoten velgen is, niet voor gepolijste (?)

  16. #15
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.244
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Schade ontdekt bij mijn net opgehaalde occasion

    Nee, dan vragen ze er ook meer voor.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T830 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  17. #16
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Schade ontdekt bij mijn net opgehaalde occasion

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door meeuw Bekijk Berichten
    Neem aan dat het dan voor gespoten velgen is, niet voor gepolijste (?)
    Ow dat zou kunnen, mijn excuses.
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  18. #17
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Schade ontdekt bij mijn net opgehaalde occasion

    Daarentegen, als jouw kostprijs €200/velg zou zijn ligt de kostprijs voor de dealer daar vast een stukje onder.
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2015
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Schade ontdekt bij mijn net opgehaalde occasion

    Heel netjes van de dealer. Zeker omdat het ook nog eens om een ex demo model gaat. Als ik zie hoe ze daar mee rond racen. Zowel de werknemers als de particulieren zelf.

    Er zijn gelukkig nog dealers die na een beetje door zeuren toch maar toe geven of het gaan oplossen.
    Zelf moet ik morgen terug met de A1 van bijna 5 jaar oud. Dit omdat we bij de aankoop van 4,5jaar geleden nooit onder de deur hebben gekeken of daar de lichtkapjes in zitten en het doen. ( wist toen niet eens dat het er in hoorde) Vorige week de laatste fabrieksgarantie check gedaan en toen kwamen ze er ineens mee dat daar niks zit.
    Zelf gaan kijken en blijkt dat de draden gewoon zijn door geknipt. Toen aangeven dat we ze graag wel willen en dat het toch bij de auto hoort. En dat het raar is dat het nu via de computer een storing uitkomt en al die andere keren niks is gezegt. Konden ze begrijpen en hebben aangeboden om de lampjes te plaatsen.
    Maar ook na dit heb ik nog steeds niet een heel goed gevoel over audi dealers en onderhoud.
    Maar beetje bij beetje gaat het vertrouwen toch de goede kant op.

    Hopen dat ze het mooi gaan maken voor je Bob. En dan veel veilige en mooie kilometers
    Audi a4 b8 1.8tfsi '11 s-line
    Audi a1 8x 1.4 tfsi '15 s-line
    Suzuki GSR600 '08

  20. #19

    Standaard Re: Schade ontdekt bij mijn net opgehaalde occasion

    Dealers moet je vermijden zodra het kan

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2015
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Schade ontdekt bij mijn net opgehaalde occasion

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Dealers moet je vermijden zodra het kan
    De A4 is al dealer af de A1 moet nog 1 jaartje.
    Audi a4 b8 1.8tfsi '11 s-line
    Audi a1 8x 1.4 tfsi '15 s-line
    Suzuki GSR600 '08

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •