Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Aanpassingen aan leasewagen

  1. #1

    Standaard Aanpassingen aan leasewagen

    Binnenkort mogen mijn vriendin en ikzelf onze eerste volledig nieuwe wagen in ontvangstnemen.
    We hebben gekozen voor een Financial Renting via Audi zelf daar ze ons een mooie korting konden geven en op de zaak staat.
    In zo'n contracten staat er steeds dat je geen aanpassingen mag uitvoeren aan zo'n wagen daar die nog steeds van de leasemaatschappij is tot het contract verlopen is.
    Nu vroeg ik mij eigenlijk af hoe serieus ze dit nemen? Er zijn toch meer mensen met een leasing die aanpassingen hebben uitgevoerd aan hun wagen?

    Onder die aanpassingen versta ik bijvoorbeeld het wijzigen van de velgen, retrofit uitvoeren op de wagen, verlaging plaatsen, chiptuning enzovoort.
    Zijn er mensen die hiervoor al zijn aangesproken geweest dat dit niet zou mogen?

    Alvast bedankt
    COMING SOON: A4 B9 Facelift Avant (2020) S-Line 2.0TFSI S-tronic
    A6 2.0 TDI Oolong Grey - KW V1 Coilover - Dynamic LED - MIB II
    A4 1.9 TDI Ocean Blue - Air Ride - Bi Xenon retrofit

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Aanpassingen aan leasewagen

    Als je zorgt dat alles terug gezet kan worden bij einde contract lijkt het me niet zo'n probleem. Tuning zou ik niet doen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard Re: Aanpassingen aan leasewagen

    Misschien een belangrijk gegeven maar het is sowieso de bedoeling dat we na afloop contract de wagen afkopen en privé verder gaan gebruiken.
    COMING SOON: A4 B9 Facelift Avant (2020) S-Line 2.0TFSI S-tronic
    A6 2.0 TDI Oolong Grey - KW V1 Coilover - Dynamic LED - MIB II
    A4 1.9 TDI Ocean Blue - Air Ride - Bi Xenon retrofit

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Aanpassingen aan leasewagen

    Waarom overleg je niet met de leasemaatschappij?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    713
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Aanpassingen aan leasewagen

    Ik ben nogal "van de oude stempel", dus mijn opvatting hierover is:
    Je hebt je handtekening gezet onder een overeenkomst. Daar dien je je dus aan te houden. Punt.

    Echter, zo lang er geen problemen met de auto zijn, zal niemand zich druk maken over wat je doet. Zodra er echter problemen zijn, dan zal de leasemaatschappij ALLES uit de kast trekken om de schuld bij jouw aanpassingen te leggen. Jij mag vervolgens aantonen dat het niet ligt aan jouw aanpassingen, maar een andere oorzaak heeft. Redelijk kansloos.

    Voorbeelden: ik had er hier een paar opgeschreven, maar weer weggehaald, want maakt niet uit en geeft alleen maar eindeloze discussies.
    Je bent gewoon aan de ratten overgeleverd als je je niet aan een overkomst houdt.

    Volg het advies van @tom: Leg wijzigingen altijd voor aan de leasemaatschappij.
    Mijn aanvulling: Vraag een schriftelijk antwoord of bewaar hun email tot einde leasecontract.


  6. #6
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Aanpassingen aan leasewagen

    Ik probeer eerst te snappen waarom je een auto huurt bij een partij die daar veel geld aan verdient (anders zouden ze het niet doen) in plaats van de zaak te laten kopen en derhalve de belastbare winst verlagen?
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  7. #7
    Duckati's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    74
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Aanpassingen aan leasewagen

    Bedrijfsmatig snap ik het nog wel, je hoeft geen bak geld (of lening) ineens te investeren en je rijdt wel nieuw.
    Je hebt dan een betrouwbaar wagenpark zonder risico's, alles is contractueel afgedekt en qua kosten weet je precies waar je aan toe bent.

    Wat betreft aanpassen of tunen, niet doen of alleen in overleg en dan via de lease-maatschappij.
    Als na het op eigen houtje tunen de de versnellingsbak bijvoorbeeld kapot gaat dan wijzen ze gelijk naar de tuning (als ze er achter komen) en dan heb je een best wel een duur probleem, zeg maar.
    A3 1.6 TDI stage I - 140pk

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Aanpassingen aan leasewagen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grollie Bekijk Berichten
    Ik probeer eerst te snappen waarom je een auto huurt bij een partij die daar veel geld aan verdient (anders zouden ze het niet doen) in plaats van de zaak te laten kopen en derhalve de belastbare winst verlagen?
    De manier waarop het in zijn werk gaat is heel verschillend dan in NL hier in België. Voor ons was dit de meest voordelige oplossing.

    Even over de tuning. Chiptuning zou ik eventueel laten wachten tot wanneer de we de wagen afkopen na 4 jaar. Dan is het volledig ons eigendom en zijn er geen lopende contracten meer.
    Maar wat met die kleine aanpassingen? Een ander spiegelkapje of een dynamische pinker in de spiegels. Zolag ik het originele onderdeel behoudt zie ik niet onmiddellijk een probleem?

    De dealer zelf gaf zelf aan om logo’s in het zwart te laten plaatsen (wat we ook bij hen besteld hebben).
    COMING SOON: A4 B9 Facelift Avant (2020) S-Line 2.0TFSI S-tronic
    A6 2.0 TDI Oolong Grey - KW V1 Coilover - Dynamic LED - MIB II
    A4 1.9 TDI Ocean Blue - Air Ride - Bi Xenon retrofit

  10. #9
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Aanpassingen aan leasewagen

    Nogmaals: overleg met de leasemaatschappij. Het is hun eigendom.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #10

    Standaard Re: Aanpassingen aan leasewagen

    Ok bedankt,

    Weet ik genoeg zo.
    COMING SOON: A4 B9 Facelift Avant (2020) S-Line 2.0TFSI S-tronic
    A6 2.0 TDI Oolong Grey - KW V1 Coilover - Dynamic LED - MIB II
    A4 1.9 TDI Ocean Blue - Air Ride - Bi Xenon retrofit

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •